Re: [zmoniskai] "Minčių sodo" tik slai - paskirų šviesuolių tikslai

  • Tomas Šiaulys
    Message 1 of 5 , Jun 13, 2008
      Hm. Čia geras klausimas. Kaip tik šiuo metu bandau surašyti savo
      vertybes ant poperiaus. Tiesa, sąrašas dar nebaigtas. Taigi, negaiu
      pasisakyti, kuri vertybė pati svarbiausia. Kol kas išskiriu tris
      kryptis: Sveikas žmogus, Konstruktyvumas, Žmonių santykiai. Tikiuosi
      baigti savo sąrašą per artimiausius dvejus metus iki universiteto
      baigimo. Nuo vertybių priklauso veiksmai.

      Man patinka Minčių sodo veikimo principai. Šiek tiek daugiau norėčiau
      sužinoti apie šviesuolių veiklą Eičiūnuose.
    • Tomasz Czepaitis
      Message 2 of 5 , Jun 13, 2008
        Sveikas, Tomai,

        Konstruktyvumas - idomi būtų grupę, būtent derinant su žmonių santykiais.
        Sveikas žmogus man mažiau įdomi, visi tuo užsiema, net per kraštus:)

        Bet linkiu tokias grupes sukūrt ir išvystyti. Kol kas apie santykius galime pakalbėti pas mane "žmoniškai'. Apie neapykantą irgi, daug jos dabar, deja.

        Santykiai... žinomos yra žmonių tipologijos, kas prie ko dera, kaip "limpa", kokie skirtingi tipai - Balzakas, Don Kichotas, Žanas Marė... Tai vadinama eneagramomis. Ar žinote tas tipologijas, ar tikite jomis? Paprasčiausia yra ekstravertas-intravertas, galbūt.

        Tomasz

        <*> Your email settings:
           Individual Email | Traditional

        <*> To change settings online go to:
           (Yahoo! ID required)

        <*> To change settings via email:
           mailto:zmoniskai-digest@yahoogroups.com
           mailto:zmoniskai-fullfeatured@yahoogroups.com

           http://docs.yahoo.com/info/terms/

      • Tomas Šiaulys
        Message 3 of 5 , Jun 14, 2008
          "Sveikas žmogus man mažiau įdomi, visi tuo užsiema, net per kraštus:)"

          Pirma. Jei visi tuo užsiimtų, tai nereikštų, kad tai neverta dėmesio.

          Antra. Niekas tuo iš tikrųjų neužsiima. Tausoti ir globoti savo fizinį
          kūną tikrai ne šių dienų mada. Viskas daroma, kad būtų kuo patogiau.
          Viskas pateikiama iškreiptai. Reikia didžiulės valios savimi
          pasirūpinti. Ir jos protu didiems žmonėms kažkodėl trūksta.

          O kad konstruktyvumas truputi nesugyvena su žmonių santykiais, tai
          taip. Su draugais truputi diskutavome apie teisingos bendruomenės
          vertybių sistemą ir kažkodėl priėjome tik prie tokių teisingo žmogaus
          pradų: meilė ir išmintis. Galit šią išvadą pakomentuoti. Na, bet
          akivaizdu, kad net ir teisingu keliu einančiam žmogui šių pradų
          susikirtimas kelia problemų. Ir, man atrodo, kai kurie pamiršta vieną
          arba kitą.

          Eneagramos. Keistas žodis. Niekuomet tokio negirdėjau. Mano
          tarptautinių žodžių žodynas taip pat :)

          Tipologijos.
          Psichoanalitikai išskiria net 16 žmonių tipų, pagal pagrindines
          žmonių savybes. Jei savybės tvirtos, tai natūralu, kad atsiranda tam
          tikri santykiai tarp tas savybes turinčių žmonių.
          Antra vertus juk tai statistika. T.y. žmonių tyrimas iš išorės ir
          suskirstymas į "lentynėles". O ar pavyzdžiui gali intravertas tapti
          ekstravertu? Jei tokie kardinalūs pasikeitimai galimi, tai santykiai
          tarp skirtingų tipų kaip ir nelabai apibrėžti... Aktorius gali
          užsidėti bet kokią kaukę. Žmogus yra kasdienis aktorius. Jei save
          sutapatintum su kitu žmogumi, tai ir tipas tavo pasikeistų. Ir tikrai:
          ar nereikėtų į gyvenimą įmaišyti truputi aktorystės: pabūti vienokiu
          ir pabūti kitokiu. Tada geriau suprastum įvairius tipus ir žmogų
          vertintum ne pagal jo tipą, o pagal vertybes ir darbus.
          Netgi jei galėtume pasakyti, kad negalime sugyventi pavyzdžiui su
          ekstravertais. Juk susidūrimas visvien neišvengiamas. Ir nepaisydami
          vidinių prieštaravimų, negalime, būdami siekiantys išminties žmonės,
          elgtis su jais nesąžiningai kitų atžvilgiu. Taigi, esame priversti
          pripažinti žmones tokiais, kokie yra.
        • Tomasz Czepaitis
          Message 4 of 5 , Jun 14, 2008
            Pratęsiu Jus, Tomai ----- ( cituoju) Ir nepaisydami
            vidinių prieštaravimų, negalime, būdami siekiantys išminties žmonės,
            elgtis su jais nesąžiningai kitų atžvilgiu. Taigi, esame priversti
            pripažinti žmones tokiais, kokie yra.

            Bet pripažindami juos tokius kokie jie yra mes negalime neklausti savęs "kokie jie yra?", nes jau aukščiau minėjome kad jei (mes) yra aktoriai ir dėvi(me) kasdeines kaukes.
            O tai gražina mus į jūsų laiško pradžią apie tipologijų reikalingumą.

            Apie Sveikatą iš tikrųjų daug šnekama, t.y. apie fizinę sveikatą, pradedant žiemą besimaudančiais "ruoniais".
            Tiesa ir tai kad visi ar dauguma nori patogumo, net naują žodį sugalvojo: "komfortiškai". Ir tas, matyt, negerai, nes vis vieną mums, žemės keleiviams nevalia nusiraminti, užmigti.

            Pasakiau tik kad man mažiau įdomu. Bet po to kai atsakei, pagalvojau, kad ne vis tik įdomu. Ir išsiaiškinau, kad man atgrasūs buvo ristele bėgiojančių ilgaamžių akademikų pavyzdžiai kad ir toj tarybinėje spaudoje, o ir dabar stilius panašus. Tai man reikia kito Sveikatos pateikimo. Kitiems gal ko kito reikiai, bet ačiū Jums, kad privertėte pamedituot ir pakeist savo sampratas.

            Tai ir yra akivaizdi Minčių Sodo nauda, ir tokią ją norėčiau ir matyti.
            Su visas "feedback'ais" - t.y. kaip mane pakeitė tas ar anas ginčas, laiškas, pasisakymas.

            Tuomet įdomu kaip jūs žiūrite į pasaulyje išgarsėjusį Lietuvį - odos priežiūros priemonių išradėją (šios dienos "L.Rytas"). Jis tarnauja patogumams ar sveikatai?

            Tomasz

            P.S.
            Minima 16 tipų tipologija atėjusi iš Azijos mistikų mokymo, aš ją skaičiau Gurdžijevo variante (buvo toks Liuciferio anūkas - Albertui) ir ten kiekvienam tipui atstovauja (iliustruoja) eneagrama, na , toks brėžinukas, iš tolo primenantis mandalą ar astrologinė kosmogramą.
            Bet teisingai sakote kad tas suskirtimas į lenteles nepadės... Bet kame tuomet Išmintis - ar ne tokiuose bandymuose klasifikuoti?