Re: [zmoniskai] Rašau Vikipedija puslapius a pie litvakus ir holokaustą

  • ruta ruta
    Message 1 of 4 , Aug 11 11:26 PM
      Sveiki, jus teisus del medziagos trukumo siuo klausimu Lietuvoje, bet yra nemazai zmoniu, kurie dirba su siomis temomis ir tikrai turetu, ka jums papasakoti.

      Pagarbiai Ruta Ostrovskaja

      P.S. Jei kas konkreciai domina, su malonumu atsakysiu, juo labiau, kad Andrius Kulikauskas mane, tikiuosi, dar prisimena:) is Smalininku  simpoziumo.

      Message 2 of 4 , Aug 12 10:35 PM
        Rūta, Ačiū už padrąsinimą! Atkreipiu Panerių memorialinio muziejaus vadovo
        Algirdo Karoso dėmesį, taip pat ir Tarptautinės komisijos nacių ir
        sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti
        sekretoriato vadovo Ronaldas Račinsko.

        Vikipedija lietuvių kalba yra bene pirmas, paprasčiausiai prieinamas žinių
        šaltinis, tiek moksleiviams, tiek suaugusiems. Jame labai trūksta žinių
        apie holokaustą ir litvakus. Būtų gražu, kad plačiai susirūpintumėm ir
        Vikipedijoje parašytumėme kad ir trumpus straipsnius su nuorodom į
        šaltinius. Taip susipažintumėm su savo palikimu ir atsakomybėm,
        sugebėtumėme užjausti litvakus bei kitus ir taisyti mūsų santykius.

        Aš, pavyzdžiui, prieš pora dienų sukūriau trumpą puslapį "Panerių
        naikinimo stovykla":

        „Paneriuose, Vilniaus priemiestyje, 16 kilometrų nuo miesto centro,
        Antrojo pasaulinio karo metais nužudyta nuo 50 000 iki 100 000 žydų ir
        kitų tautybių žmonių. Žudynių vietoje 1948 m. pastatytas paminklas n.. "

        Jį po poros dienų be jokio paaiškinimo ištrynė "Snooker"
        http://lt.wikipedia.org/wiki/Naudotojas:Snooker
        nors anglų kalba yra ilgas straipsnis, taip pat ir kitomis kalbomis:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Ponary_massacre

        Iš viso Lietuva (ir Kauno IX fortas ir Paneriai) kaip ir neminimi
        straipsnyje "Holokaustas" lietuvių kalba:
        http://lt.wikipedia.org/wiki/Holokaustas
        o anglų kalba yra išsamus straipsnis:
        http://en.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust_in_Lithuania

        Tad vertinu pagalbą, kad sveiko proto, sveikos širdies žmonės po truputį
        paimtų viršų mūsų šalyje ir jos Vikipedijoje, kurią gi skaito moksleiviai.

        Tauta be praeities, tai tauta be ateities... ar kaip sakydavo, tas laisvės
        nevertas, kas negina jos... ir sąžinės nevertas, kas ją apleidžia, užtat
        jos mažai ir teturi.

        Kviečiu į talką! Argi mūsų maža?

> [...]

        > P.S. Jei kas konkreciai domina, su malonumu atsakysiu, juo labiau, kad
        > Andrius Kulikauskas mane, tikiuosi, dar prisimena:) is Smalininku

        http://lt.wikipedia.org/wiki/Paneri%c5%b3_naikinimo_stovykla

        Pažiūrėsim, ar kas neištrins. Nes trina! Tad prašau pagalbos po truputį
        plėtoti šias temas.

        Message 3 of 4 , Aug 14 10:27 AM
          Ronaldai,

          Ačiū už skatinimą. Radau komisijos tyrimų bazę:
          http://www.komisija.lt/lt/body.php?&m=1190823881
          joje radau ir Vytauto Toleikio straipsnį, kaip romus žudė. Jį panaudojau,
          kaip šaltinį Vikipedijos straipsniui apie čigonų išžudymą, kurį pradėjau:
          http://lt.wikipedia.org/wiki/Pharrajima

          Ar komisijos tyrimai ir išvados yra visuomenės turtas, tai yra, ar ji
          nevaržoma autorinių teisių, ar ja gali visi laisvai naudotis, pavyzdžiui,
          iš jos daryti Vikipedijos straipsnius, kad nereikėtų be reikalo
          perrašinėti? Aš panaudodamas tuo pačiu pridėčiau nuorodą.

          Ar turite archyvinių nuotraukų, nevaržomų autorinių teisių, skaitmenine
          forma?

          Ačiū už vertingą medžiagą ir reikalingą darbą!

          (773) 306-3807
          http://www.selflearners.net