Re: [zmoniskai] Užupio nepriklausomybę švęsime Čikagoje

  • vygantas vejas
    Message 1 of 4 , Mar 15, 2012
      labas, Andriau,
      labai geras sumanymas išversti Užupio konstituciją į čikagos negrų (čia joks ne rasinis žeminimas- lietuvių kalbos komisija pripažino, jog lietuviai turi teisę tamsiąodę afrikinę rasę (moksl- negroidai, negridai) vadinti negrais, nes tai lietuvių kultūroje nieko bendro su žeminančiu vergoviniu terminu nigger neturi, kaip ir žydus vadinam žydais, nors kai kuriose kalbose "žyd" yra žeminančio pobudžio) tarmę. nes Užupio konstitucija yra žmonių konstitucija ir privalo būti transliuojama gyvom žmonių kalbom.
      o, beje, iki kada tau reiktų ir kokios apimties to straipsnelio apie tave, kaip menininką?
      vygantas

      Message 2 of 4 , Mar 15, 2012
        Vygantai, Tomai, ačiū!

        Vygantai, apie mane prašau parašyti ir man atsiųsti, iki šio šeštadienio,
        vieną kitą sakinį ar vieną kitą pastraipėlę. Iš viso rašysiu kokius tris
        puslapius, tai yra, gausis vienas laikraščio puslapis. Vygantai, kaip
        tave pristatyti?

        Tomai, prašau irgi parašyti kelias pastraipas, jo jei nori, puslapį ar du
        kompiuterraščiu, juk tuo pagarsinsim Užupį ir parodą. Tavo vaizduotė
        įkvėpia. Ko dabar sieki, kaip užsienio reikalų ministras? Čia bus
        "Draugo" kultūriniam priedui.

        O paskui, kai atidarysiu parodą, atsiųsiu darbų nuotraukas ir galėsim vėl
        parašyti. Galėsim ir papasakoti, kaip praėjo Užupio šventės.

        Tomai, pavadinimas "Bronzeville" kyla iš "bronzinės" odos žmonių, tai yra,
        iš juodų/rudų. Tai nuo seno juodųjų kvartalas, nuo 1910-20 metų savo
        gyvumu žinomas kaip "Juodoji Metropolija", kuriame, kaip mini, grojo ir
        Armstrongas. Gangsterio Al Capone ryšiai buvo minimalūs (jam priklausė
        dalis vieno klubo) ir juodieji su juo nesisieja.

        Bronzeville yra bene prašmatniausias juodųjų kvartalas, bet jie visi
        sunyko, kaip ne keista, integravus miestą, nes kas galėjo - gydytojai,
        verslininkai, advokatai ir kiti šviesūs veikėjai - visi išsikraustė ir
        liko apleistieji. Juodųjų kvartalai liko 100% juodi, kitų kaip ir
        pasmerkti. Gyvenau ne per toli, Englewood kvartale, kuriame tada žūdavo
        kasmet 1 iš 1,000 gyventojų. 40% namų yra nugriauti. Iš viso juodųjų
        kvartaluose Čikagos pietuose ("Southside") gyvena kokia pusė milijono
        žmonių.

        Bronzeville galerija yra senuose rūmuose, gali pasižiūrėti:
        http://g.co/maps/p8xv9
        Namai gražūs ir su laiku rajonas atsigaus. Už trijų blokų yra viso
        Čikagos miesto policijos pagrindinė nuovada.

        Bronzeville yra pakankamai mažas kvartalas (gal penki-šeši kvadratiniai
        kilometrai), jame ne taip mažai menininkų ir kultūrai ar visuomenei
        neabejingų, tad nepriklausomybė gali visai tikti, nes tai palaikytų
        savarankišką veiklą, kas kažkiek gimininga ir "Occupy" judėjimo veiklai.

        Kaip tarėmės, paieškosiu, kas labiausiai domisi, kas tiktų į Užupio
        ambasadorius. Ar kas dar iš ambasadorių yra ar bus Čikagoje?

        Iš kur rengsite vaizdinį pabendravimą su mumis?

        O su istorine galerija susipažinau rudenį. Iš tiesų, buvau prieš daug
        metų, kai dar net nebuvau menininkas :) bet mane šaltokai priėmė. Nieko
        tokio. O pernai paišiau varguolius katalikų anarchistų (Catholic Worker)
        židinyje, Back-of-the-Yard rajone, kur kadaise gyveno lietuviai, skerdyklų
        darbininkai, ir vienai moteriai taip patiko, ji man sakė, turėtum juos
        parduoti va tokioje galerijoje. Nu ką, susiradau ir pasirodo ta pati. O
        antro aukšto kuratorius Eric Nix pasirodo visai draugiškas. Jam patiko
        mano savamokslių būrelis. Mane palaiko, kaip ir jūs palaikote. Taip ir
        atsivėrė galimybė tapti juodųjų menininku.

        Aš jau įsisukau į tuos rajonus, visai ramiai naktį einu ar dviračiu
        važiuoju, lankau šv.Benedikto Afrikiečio parapiją ir giedu juodųjų chore,
        lankau savo draugą maurą David Ellison-Bey, kurį kartais ir rodau savo
        rodelėse http://www.ms.lt/tv/ Ir kai reikia ar noriu, pasivadinu juodųjų
        amerikiečiu, juk buvau Juodosios Amerikos gyventoju, joje dirbau, kūriau,
        meldžiuosi ir draugauju. Žodžiu, esu Juodosios Amerikos lietuvis, dabar
        ir Meksikietiškos Amerikos lietuvis, nes dabar gyvenu Pilsene, menininkų /
        meksikiečių rajone, kuriame kadaise gyveno daug lietuvių (ir Žemaitė),
        vadinosi 18tos gatvės kolonija, šalia kurios ir gyvenu. Bet kitą vasarą
        tikiu grįžti ir įsitvirtinti pas juoduosius. Manau jų nusiaubti kvartalai
        tinkamiausia dirva dangaus karalystei.

        "Juodukas" man daug mielesnis žodis, kaip "negras" ar "juodaodis". Ir
        jisai taikytinas kultūrai, bendrystei, tautai, o ne rasei. Angliškai
        sakau "Black American", pabrėždamas žodį "American", kaip kad "Lithuanian
        American". Žodžio "juoduko" atsikratė nes, kiti tvirtino, kad mažybinė
        forma yra menkinanti. Man taip neatrodo. Tiesiog reikėtų įtvirtinti žodį
        "baltukas". Prieš daug metų "Akiračiai" išspausdino mano apysakėlę
        "Baltuko Blues".

        Tomai, Vygantai, tiesiog džiaugiuos, kad yra galimybė sieti tokias dvi
        šaunias, gajas bendrystes!

        (773) 306-3807

> [...]
        > žmonių kalbom.
        > o, beje, iki kada tau reiktų ir kokios apimties to straipsnelio apie tave,

        Gerai, Andriau, pratęsime šventę, ir galbūt Steve Thompson organizuos
        videotiltą, kurį galėsite peržiūrėti Bronzeville, arba žiūrėti tiesiogiai
        nuo 8 ryto.

        "Draugui" galiu parašyti kelias pastraipas apie Užupį.

        Apie nepriklausomybę Bronzevillyje būtų rizikinga aiškinti, žinant kad ten
        yra gaujų. Pasižiūrėjau jų blogus, na, aišku, jie įžeisti kad lenda į jų
        reikalus, tai kiekvienam nemalonu. Kitąvertus Užupyje irgi nuo to
        pradėjome... Nežinau ką pasiūlyti, reikėtų čia jumoro... Galima pagerbti
        Louis Armstrong ir Al Capone, bet dėl pastarojo irgi nežinau.

        Na, pvz. ar yra ten toks pozityvus faktorius kaip bendra nuotrauka
        gyventojų prie jų namo? Užupyje tas labai suvienyjo vienu metu. O šiaip tai
        Harlemo idėja.

        Kaip tu pats sutari su vietiniais? Turbūt gerai, jei darai ten parodą.
        Galima apklausti įvairius gyventojų sluoksnius ką jiems reiškia Bronzeville
        ir tas vardas - kodėl bronza, ir kaip tai išreikšti skulptūroje, kuri
        stovėtų centre? O gal yra tokia skulptūra, ar bendras simbolis? Pati bronza
        gali būti simbolis. Paminklas bronzai, kaip pasaulio paminklų Prima
        Materijai.

        Tomas