Užupio nepriklausomybę švęsime Čikagoje

    Message 1 of 4 , Mar 14, 2012
      Sveikas Andriau

      Apšnekame laiką pirmiausiai .
      Kai pradėsite švęsti,
      kiek Lietuvoje bus laiko
      ir kiek tęsis šventė?

      Tomas

      --------------

      Tomai!

      Parodos atidarymas (sekmadienį, balandžio mėn. 1 d.), prasidės 15:00
      Čikagos laiku, tai 23:00 Lietuvos laiku.

      Mum patogiausia su jumis susijungti būtų maždaug 23:30 ar 23:45 Lietuvos
      laiku.

      Mes Čikagoje tad galėtumėm pratęsti Užupio šventę, kad jos para nesutilptų
      į 24 valandas.

      Būtų įdomu išgirsti iš jūsų apie Užupį, ką nepriklausomybė reiškia ir kaip
      jos imtis čia, Bronzeville kvartale.

      Tikiu prieš tai išsiversime Užupio konstituciją į juodųjų tarmę. Ji bus
      dalis parodos. Mat upės perėjimas yra pagrindinė mintis mano parodos
      "Dievo protas". Ta upė yra mintis, kad Dievas nebūtinai geras. Kitoje
      pusėje tos upės, aišku, yra Užupis ar Anapus. ;) Žodžiu, amžinas
      gyvenimas, platesnis už šį gyvenimą.

      Renata Šerelytė, išeivijos laikraščio "Draugo" kultūrinio priedo
      redaktorė, sutiko paskelbti žinias apie mūsų šventę. Tomai, ar galėtum
      parašyti pastraipą savo minčių apie Užupio respublikos prasmę? gal ko ji
      patraukli nelietuviams? Vygantai, ar galėtum parašyti kelis sakinius apie
      mane, kaip kūrėją?

      Tomai, kaip manai, ar galėsim pabendrauti?

      Ačiū jums!

      Savo parodą aprašau anglų kalba http://www.selflearners.net o lietuvių
      kalba kuriu vaizdo įrašus, kaip ruošiuos: http://www.ms.lt/tv/ Ačiū už
      pagalbą žmones kviesti į šventę!

      (773) 306-3807
      http://www.selflearners.net
    • vygantas vejas
      Message 2 of 4 , Mar 15, 2012
        labas, Andriau,
        labai geras sumanymas išversti Užupio konstituciją į čikagos negrų (čia joks ne rasinis žeminimas- lietuvių kalbos komisija pripažino, jog lietuviai turi teisę tamsiąodę afrikinę rasę (moksl- negroidai, negridai) vadinti negrais, nes tai lietuvių kultūroje nieko bendro su žeminančiu vergoviniu terminu nigger neturi, kaip ir žydus vadinam žydais, nors kai kuriose kalbose "žyd" yra žeminančio pobudžio) tarmę. nes Užupio konstitucija yra žmonių konstitucija ir privalo būti transliuojama gyvom žmonių kalbom.
        o, beje, iki kada tau reiktų ir kokios apimties to straipsnelio apie tave, kaip menininką?
        vygantas

        Message 3 of 4 , Mar 15, 2012
          Vygantai, Tomai, ačiū!

          Vygantai, apie mane prašau parašyti ir man atsiųsti, iki šio šeštadienio,
          vieną kitą sakinį ar vieną kitą pastraipėlę. Iš viso rašysiu kokius tris
          puslapius, tai yra, gausis vienas laikraščio puslapis. Vygantai, kaip
          tave pristatyti?

          Tomai, prašau irgi parašyti kelias pastraipas, jo jei nori, puslapį ar du
          kompiuterraščiu, juk tuo pagarsinsim Užupį ir parodą. Tavo vaizduotė
          įkvėpia. Ko dabar sieki, kaip užsienio reikalų ministras? Čia bus
          "Draugo" kultūriniam priedui.

          O paskui, kai atidarysiu parodą, atsiųsiu darbų nuotraukas ir galėsim vėl
          parašyti. Galėsim ir papasakoti, kaip praėjo Užupio šventės.

          Tomai, pavadinimas "Bronzeville" kyla iš "bronzinės" odos žmonių, tai yra,
          iš juodų/rudų. Tai nuo seno juodųjų kvartalas, nuo 1910-20 metų savo
          gyvumu žinomas kaip "Juodoji Metropolija", kuriame, kaip mini, grojo ir
          Armstrongas. Gangsterio Al Capone ryšiai buvo minimalūs (jam priklausė
          dalis vieno klubo) ir juodieji su juo nesisieja.

          Bronzeville yra bene prašmatniausias juodųjų kvartalas, bet jie visi
          sunyko, kaip ne keista, integravus miestą, nes kas galėjo - gydytojai,
          verslininkai, advokatai ir kiti šviesūs veikėjai - visi išsikraustė ir
          liko apleistieji. Juodųjų kvartalai liko 100% juodi, kitų kaip ir
          pasmerkti. Gyvenau ne per toli, Englewood kvartale, kuriame tada žūdavo
          kasmet 1 iš 1,000 gyventojų. 40% namų yra nugriauti. Iš viso juodųjų
          kvartaluose Čikagos pietuose ("Southside") gyvena kokia pusė milijono
          žmonių.

          Bronzeville galerija yra senuose rūmuose, gali pasižiūrėti:
          http://g.co/maps/p8xv9
          Namai gražūs ir su laiku rajonas atsigaus. Už trijų blokų yra viso
          Čikagos miesto policijos pagrindinė nuovada.

          Bronzeville yra pakankamai mažas kvartalas (gal penki-šeši kvadratiniai
          kilometrai), jame ne taip mažai menininkų ir kultūrai ar visuomenei
          neabejingų, tad nepriklausomybė gali visai tikti, nes tai palaikytų
          savarankišką veiklą, kas kažkiek gimininga ir "Occupy" judėjimo veiklai.

          Kaip tarėmės, paieškosiu, kas labiausiai domisi, kas tiktų į Užupio
          ambasadorius. Ar kas dar iš ambasadorių yra ar bus Čikagoje?

          Iš kur rengsite vaizdinį pabendravimą su mumis?

          O su istorine galerija susipažinau rudenį. Iš tiesų, buvau prieš daug
          metų, kai dar net nebuvau menininkas :) bet mane šaltokai priėmė. Nieko
          tokio. O pernai paišiau varguolius katalikų anarchistų (Catholic Worker)
          židinyje, Back-of-the-Yard rajone, kur kadaise gyveno lietuviai, skerdyklų
          darbininkai, ir vienai moteriai taip patiko, ji man sakė, turėtum juos
          parduoti va tokioje galerijoje. Nu ką, susiradau ir pasirodo ta pati. O
          antro aukšto kuratorius Eric Nix pasirodo visai draugiškas. Jam patiko
          mano savamokslių būrelis. Mane palaiko, kaip ir jūs palaikote. Taip ir
          atsivėrė galimybė tapti juodųjų menininku.

          Aš jau įsisukau į tuos rajonus, visai ramiai naktį einu ar dviračiu
          važiuoju, lankau šv.Benedikto Afrikiečio parapiją ir giedu juodųjų chore,
          lankau savo draugą maurą David Ellison-Bey, kurį kartais ir rodau savo
          rodelėse http://www.ms.lt/tv/ Ir kai reikia ar noriu, pasivadinu juodųjų
          amerikiečiu, juk buvau Juodosios Amerikos gyventoju, joje dirbau, kūriau,
          meldžiuosi ir draugauju. Žodžiu, esu Juodosios Amerikos lietuvis, dabar
          ir Meksikietiškos Amerikos lietuvis, nes dabar gyvenu Pilsene, menininkų /
          meksikiečių rajone, kuriame kadaise gyveno daug lietuvių (ir Žemaitė),
          vadinosi 18tos gatvės kolonija, šalia kurios ir gyvenu. Bet kitą vasarą
          tikiu grįžti ir įsitvirtinti pas juoduosius. Manau jų nusiaubti kvartalai
          tinkamiausia dirva dangaus karalystei.

          "Juodukas" man daug mielesnis žodis, kaip "negras" ar "juodaodis". Ir
          jisai taikytinas kultūrai, bendrystei, tautai, o ne rasei. Angliškai
          sakau "Black American", pabrėždamas žodį "American", kaip kad "Lithuanian
          American". Žodžio "juoduko" atsikratė nes, kiti tvirtino, kad mažybinė
          forma yra menkinanti. Man taip neatrodo. Tiesiog reikėtų įtvirtinti žodį
          "baltukas". Prieš daug metų "Akiračiai" išspausdino mano apysakėlę
          "Baltuko Blues".

          Tomai, Vygantai, tiesiog džiaugiuos, kad yra galimybė sieti tokias dvi
          šaunias, gajas bendrystes!

          (773) 306-3807

> [...]
          > žmonių kalbom.
          > o, beje, iki kada tau reiktų ir kokios apimties to straipsnelio apie tave,

          Gerai, Andriau, pratęsime šventę, ir galbūt Steve Thompson organizuos
          videotiltą, kurį galėsite peržiūrėti Bronzeville, arba žiūrėti tiesiogiai
          nuo 8 ryto.

          "Draugui" galiu parašyti kelias pastraipas apie Užupį.

          Apie nepriklausomybę Bronzevillyje būtų rizikinga aiškinti, žinant kad ten
          yra gaujų. Pasižiūrėjau jų blogus, na, aišku, jie įžeisti kad lenda į jų
          reikalus, tai kiekvienam nemalonu. Kitąvertus Užupyje irgi nuo to
          pradėjome... Nežinau ką pasiūlyti, reikėtų čia jumoro... Galima pagerbti
          Louis Armstrong ir Al Capone, bet dėl pastarojo irgi nežinau.

          Na, pvz. ar yra ten toks pozityvus faktorius kaip bendra nuotrauka
          gyventojų prie jų namo? Užupyje tas labai suvienyjo vienu metu. O šiaip tai
          Harlemo idėja.

          Kaip tu pats sutari su vietiniais? Turbūt gerai, jei darai ten parodą.
          Galima apklausti įvairius gyventojų sluoksnius ką jiems reiškia Bronzeville
          ir tas vardas - kodėl bronza, ir kaip tai išreikšti skulptūroje, kuri
          stovėtų centre? O gal yra tokia skulptūra, ar bendras simbolis? Pati bronza
          gali būti simbolis. Paminklas bronzai, kaip pasaulio paminklų Prima
          Materijai.

          Tomas