Užupio nepriklausomybę švęsime Čikagoje

    Message 1 of 4 , Mar 12, 2012
      Prašau pagalbos skleisti žinią, kaip Čikagoje švęsime Užupio
      nepriklausomybę, o kartu ir atidarysime mano parodą "Dievo protas", kuriam
      ruošdamas kuriu filmukus http://www.ms.lt/tv/ Naujausiame rodau parodos
      maketą.

      Parašiau išeivijos laikraščiams "Amerikos lietuviui" ir "Draugui". Kam
      rašyti Lietuvoje? Išeiviai skaito Lietuvos spaudą, pirmiausia
      internetinius portalus.

      Kas Užupyje pabendrautų su mumis vaizdo ryšiu? Tai galėtų vykti prieš pat
      vidurnaktį, Užupio laiku, balandžio mėn. 1 d..

      Ačiū Vygantui Vėjui už patarimus ruošiantis parodai!

      (773) 306-3807
      http://www.selflearners.net

      Vilniuje, šalia senamiesčio, anapus Vilnelės yra Užupis, kvartalas garsus
      savo menininkais, niekadėjais ir keistuoliais. Užupio respublika paskelbė
      nepriklausomybę balandžio mėn. 1 d., 1997 m. Rimtai ar nerimtai? Tikrai
      geranoriškai. Kasmet užupiečiai muitininkai įsitaiso Užupio tiltuose,
      stabdo eismą, antspauduoja pasus ir svarbiausia, kviečia linksmintis. Yra
      ir poetiška Konstitucija, kurios pirmas straipnis, "Žmogus turi teisę
      gyventi šalia Vilnelės, o Vilnelė tekėti šalia žmogaus."

      Šįmet Užupio nepriklausomybę švęsime ir Čikagoje. Balandžio mėn. 1 d.,
      3:00 pm, savamokslis menininkas Andrius Kulikauskas kviečia į savo parodą
      "Dievo protas" (God's Mind), istorinėje juodųjų menininkų galerijoje,
      Southside Community Art Center, 3831 S. Michigan Ave., Bronzeville
      kvartale. http://www.southsidecommunityartcenter.com Andrius savo
      nutapytomis drobėmis išreikš neįprastą mintį, jog Dievas nebūtinai geras.
      Jis pavaizduos, kaip "geras vaikas" ir "blogas vaikas" tą mintį priima,
      tarsi upę, kurią tenka perbristi, renkantis mokytis, bręsti, gyventi
      amžinai jau čia ir dabar. Panašiai, Užupis yra utopija kuri mus kviečia
      perbristi upę.

      Pristatysime "Užupio" alaus darytoją, čikagiškį Chris Lattimor, kurį
      patvirtinsime Užupio ambasadoriumi. Jisai ir jo žmona, menininkė Daina
      (Lukaitė) susižavėjo Užupiu, kurį Andrius jiems aprodė. Andrius Užupio
      Galeroje http://www.umi.lt surengė dvi parodas po to kai jį padrąsino ir
      iškėlė tuometinis kuratorius Vygantas Vėjas ir Užupio užsienio reikalų
      ministras Tomas Čepaitis. Pasistengsime užmegzti vaizdo ryšį su Tomu ir
      kitais užupiečiais kol Užupyje dar nesugaudė vidurnaktis. O gal ir
      įkvėpsime Bronzeville gyventojus paskelbti nepriklausomybę taipogi.
      Pradžiai nors išversime Užupio konstituciją į šiuolaikinę juodųjų tarmę.

      Kviečiam įsijungti! Paroda veiks iki balandžio mėn. 29 d.. Rašyti ar
      skambinti Andriui Kulikauskui (773) 306-3807, ms@...,
      http://www.selflearners.net
      Message 2 of 4 , Mar 14, 2012
        Sveikas Andriau

        Apšnekame laiką pirmiausiai .
        Kai pradėsite švęsti,
        kiek Lietuvoje bus laiko
        ir kiek tęsis šventė?

        Tomas

        --------------

        Tomai!

        Parodos atidarymas (sekmadienį, balandžio mėn. 1 d.), prasidės 15:00
        Čikagos laiku, tai 23:00 Lietuvos laiku.

        Mum patogiausia su jumis susijungti būtų maždaug 23:30 ar 23:45 Lietuvos
        laiku.

        Mes Čikagoje tad galėtumėm pratęsti Užupio šventę, kad jos para nesutilptų
        į 24 valandas.

        Būtų įdomu išgirsti iš jūsų apie Užupį, ką nepriklausomybė reiškia ir kaip
        jos imtis čia, Bronzeville kvartale.

        Tikiu prieš tai išsiversime Užupio konstituciją į juodųjų tarmę. Ji bus
        dalis parodos. Mat upės perėjimas yra pagrindinė mintis mano parodos
        "Dievo protas". Ta upė yra mintis, kad Dievas nebūtinai geras. Kitoje
        pusėje tos upės, aišku, yra Užupis ar Anapus. ;) Žodžiu, amžinas
        gyvenimas, platesnis už šį gyvenimą.

        Renata Šerelytė, išeivijos laikraščio "Draugo" kultūrinio priedo
        redaktorė, sutiko paskelbti žinias apie mūsų šventę. Tomai, ar galėtum
        parašyti pastraipą savo minčių apie Užupio respublikos prasmę? gal ko ji
        patraukli nelietuviams? Vygantai, ar galėtum parašyti kelis sakinius apie
        mane, kaip kūrėją?

        Tomai, kaip manai, ar galėsim pabendrauti?

        Ačiū jums!

        Savo parodą aprašau anglų kalba http://www.selflearners.net o lietuvių
        kalba kuriu vaizdo įrašus, kaip ruošiuos: http://www.ms.lt/tv/ Ačiū už
        pagalbą žmones kviesti į šventę!

        (773) 306-3807
        http://www.selflearners.net
      • vygantas vejas
        Message 3 of 4 , Mar 15, 2012
          labas, Andriau,
          labai geras sumanymas išversti Užupio konstituciją į čikagos negrų (čia joks ne rasinis žeminimas- lietuvių kalbos komisija pripažino, jog lietuviai turi teisę tamsiąodę afrikinę rasę (moksl- negroidai, negridai) vadinti negrais, nes tai lietuvių kultūroje nieko bendro su žeminančiu vergoviniu terminu nigger neturi, kaip ir žydus vadinam žydais, nors kai kuriose kalbose "žyd" yra žeminančio pobudžio) tarmę. nes Užupio konstitucija yra žmonių konstitucija ir privalo būti transliuojama gyvom žmonių kalbom.
          o, beje, iki kada tau reiktų ir kokios apimties to straipsnelio apie tave, kaip menininką?
          vygantas

          Message 4 of 4 , Mar 15, 2012
            Vygantai, Tomai, ačiū!

            Vygantai, apie mane prašau parašyti ir man atsiųsti, iki šio šeštadienio,
            vieną kitą sakinį ar vieną kitą pastraipėlę. Iš viso rašysiu kokius tris
            puslapius, tai yra, gausis vienas laikraščio puslapis. Vygantai, kaip
            tave pristatyti?

            Tomai, prašau irgi parašyti kelias pastraipas, jo jei nori, puslapį ar du
            kompiuterraščiu, juk tuo pagarsinsim Užupį ir parodą. Tavo vaizduotė
            įkvėpia. Ko dabar sieki, kaip užsienio reikalų ministras? Čia bus
            "Draugo" kultūriniam priedui.

            O paskui, kai atidarysiu parodą, atsiųsiu darbų nuotraukas ir galėsim vėl
            parašyti. Galėsim ir papasakoti, kaip praėjo Užupio šventės.

            Tomai, pavadinimas "Bronzeville" kyla iš "bronzinės" odos žmonių, tai yra,
            iš juodų/rudų. Tai nuo seno juodųjų kvartalas, nuo 1910-20 metų savo
            gyvumu žinomas kaip "Juodoji Metropolija", kuriame, kaip mini, grojo ir
            Armstrongas. Gangsterio Al Capone ryšiai buvo minimalūs (jam priklausė
            dalis vieno klubo) ir juodieji su juo nesisieja.

            Bronzeville yra bene prašmatniausias juodųjų kvartalas, bet jie visi
            sunyko, kaip ne keista, integravus miestą, nes kas galėjo - gydytojai,
            verslininkai, advokatai ir kiti šviesūs veikėjai - visi išsikraustė ir
            liko apleistieji. Juodųjų kvartalai liko 100% juodi, kitų kaip ir
            pasmerkti. Gyvenau ne per toli, Englewood kvartale, kuriame tada žūdavo
            kasmet 1 iš 1,000 gyventojų. 40% namų yra nugriauti. Iš viso juodųjų
            kvartaluose Čikagos pietuose ("Southside") gyvena kokia pusė milijono
            žmonių.

            Bronzeville galerija yra senuose rūmuose, gali pasižiūrėti:
            http://g.co/maps/p8xv9
            Namai gražūs ir su laiku rajonas atsigaus. Už trijų blokų yra viso
            Čikagos miesto policijos pagrindinė nuovada.

            Bronzeville yra pakankamai mažas kvartalas (gal penki-šeši kvadratiniai
            kilometrai), jame ne taip mažai menininkų ir kultūrai ar visuomenei
            neabejingų, tad nepriklausomybė gali visai tikti, nes tai palaikytų
            savarankišką veiklą, kas kažkiek gimininga ir "Occupy" judėjimo veiklai.

            Kaip tarėmės, paieškosiu, kas labiausiai domisi, kas tiktų į Užupio
            ambasadorius. Ar kas dar iš ambasadorių yra ar bus Čikagoje?

            Iš kur rengsite vaizdinį pabendravimą su mumis?

            O su istorine galerija susipažinau rudenį. Iš tiesų, buvau prieš daug
            metų, kai dar net nebuvau menininkas :) bet mane šaltokai priėmė. Nieko
            tokio. O pernai paišiau varguolius katalikų anarchistų (Catholic Worker)
            židinyje, Back-of-the-Yard rajone, kur kadaise gyveno lietuviai, skerdyklų
            darbininkai, ir vienai moteriai taip patiko, ji man sakė, turėtum juos
            parduoti va tokioje galerijoje. Nu ką, susiradau ir pasirodo ta pati. O
            antro aukšto kuratorius Eric Nix pasirodo visai draugiškas. Jam patiko
            mano savamokslių būrelis. Mane palaiko, kaip ir jūs palaikote. Taip ir
            atsivėrė galimybė tapti juodųjų menininku.

            Aš jau įsisukau į tuos rajonus, visai ramiai naktį einu ar dviračiu
            važiuoju, lankau šv.Benedikto Afrikiečio parapiją ir giedu juodųjų chore,
            lankau savo draugą maurą David Ellison-Bey, kurį kartais ir rodau savo
            rodelėse http://www.ms.lt/tv/ Ir kai reikia ar noriu, pasivadinu juodųjų
            amerikiečiu, juk buvau Juodosios Amerikos gyventoju, joje dirbau, kūriau,
            meldžiuosi ir draugauju. Žodžiu, esu Juodosios Amerikos lietuvis, dabar
            ir Meksikietiškos Amerikos lietuvis, nes dabar gyvenu Pilsene, menininkų /
            meksikiečių rajone, kuriame kadaise gyveno daug lietuvių (ir Žemaitė),
            vadinosi 18tos gatvės kolonija, šalia kurios ir gyvenu. Bet kitą vasarą
            tikiu grįžti ir įsitvirtinti pas juoduosius. Manau jų nusiaubti kvartalai
            tinkamiausia dirva dangaus karalystei.

            "Juodukas" man daug mielesnis žodis, kaip "negras" ar "juodaodis". Ir
            jisai taikytinas kultūrai, bendrystei, tautai, o ne rasei. Angliškai
            sakau "Black American", pabrėždamas žodį "American", kaip kad "Lithuanian
            American". Žodžio "juoduko" atsikratė nes, kiti tvirtino, kad mažybinė
            forma yra menkinanti. Man taip neatrodo. Tiesiog reikėtų įtvirtinti žodį
            "baltukas". Prieš daug metų "Akiračiai" išspausdino mano apysakėlę
            "Baltuko Blues".

            Tomai, Vygantai, tiesiog džiaugiuos, kad yra galimybė sieti tokias dvi
            šaunias, gajas bendrystes!

            (773) 306-3807

> [...]
            > žmonių kalbom.
            > o, beje, iki kada tau reiktų ir kokios apimties to straipsnelio apie tave,

            Gerai, Andriau, pratęsime šventę, ir galbūt Steve Thompson organizuos
            videotiltą, kurį galėsite peržiūrėti Bronzeville, arba žiūrėti tiesiogiai
            nuo 8 ryto.

            "Draugui" galiu parašyti kelias pastraipas apie Užupį.

            Apie nepriklausomybę Bronzevillyje būtų rizikinga aiškinti, žinant kad ten
            yra gaujų. Pasižiūrėjau jų blogus, na, aišku, jie įžeisti kad lenda į jų
            reikalus, tai kiekvienam nemalonu. Kitąvertus Užupyje irgi nuo to
            pradėjome... Nežinau ką pasiūlyti, reikėtų čia jumoro... Galima pagerbti
            Louis Armstrong ir Al Capone, bet dėl pastarojo irgi nežinau.

            Na, pvz. ar yra ten toks pozityvus faktorius kaip bendra nuotrauka
            gyventojų prie jų namo? Užupyje tas labai suvienyjo vienu metu. O šiaip tai
            Harlemo idėja.

            Kaip tu pats sutari su vietiniais? Turbūt gerai, jei darai ten parodą.
            Galima apklausti įvairius gyventojų sluoksnius ką jiems reiškia Bronzeville
            ir tas vardas - kodėl bronza, ir kaip tai išreikšti skulptūroje, kuri
            stovėtų centre? O gal yra tokia skulptūra, ar bendras simbolis? Pati bronza
            gali būti simbolis. Paminklas bronzai, kaip pasaulio paminklų Prima
            Materijai.

            Tomas