Pavadinsiu "Dievo sėkla"

    Message 1 of 1 , Feb 10, 2012
      Balandžio mėn. 1 d. rengsiu meno parodą Čikagoje, Bronzeville, istorinėje
      juodųjų menininkų galerijoje. Tariuosi su Užupio užsienio reikalų
      ministeriu Tomu Čepaičiu, švęsime Užupio neprigulmybės šventę. Sutaps ir
      su Verbų sekmadieniu, kas gražu, nes menais aprėpsiu visa ką tik esu
      išmąstęs. Iš esmės, visu kambariu vaizduosiu Dievo protą.

      Įkėliau jau trečią rodelę, vaizdo įrašą "Aplinkos", kaip ruošiuos
      http://www.ms.lt/tv/ taip pat ir eilėraštį "Jeigu" kurį, Rimo Morkūno
      paprašytas, padeklamavau anglų kalba, taip pat padeklamavom lietuvių
      kalba, dar mano draugas David Ellison-Bey prisidėjo. Taip lavinu
      vaizduotę ir kūryba bendraujame, plėtojame bendrystę.

      Jau sulaukiu gražių bendrystės vaisių. Donatas Anušauskas man atsiuntė
      vaizdo įrašų iš parkelio šalia kurio gyvena Anglijoje. Iš jų mane
      sudomino teniso kamuoliukas plūduriuojantis užtvankoje. Pastebėjau, kad
      ir mokykloje, kur mokau šachmatais žaisti, ant kėdžių kojų užmauti
      kamuoliukai nesuraižyti medinių grindų. Įvairiai pažaidžiau su
      kamuoliukais. Ir vis pamąstau, koks ryšys tarp daikto ar asmens ir jo
      aplinkos? Juk mano aplinka tai visa kas "ne aš" ir kažkuria prasme esu to
      "ne aš" lygiai tiek pat išsakytas kiek savo "aš".

      Šiandien Skype'u pabendravau su Ben de Vries. Jisai yra biologas,
      ekologas, anarchistas ir dar tas žmogus, kurį viena apsaugos įmonė viešai
      (ir klaidingai) nurodė, kaip Anonymous vyriausią vadovą. Jo klausimas,
      Kaip sužlugdyti Arktike, Svalbarde esančią Pasaulinę sėklų saugyklą?
      http://www.cha.lt/idomybes/67606-seklu-bankas-norvegijoje.html
      http://gelzinis.lt/po-armagedono-prisiminimai-apie-zemes-augmenija-isliks-spicbergene/
      Jis mano, kad šią saugyklą kuruojančios įmonės ruošiasi pasaulio pabaigai
      ir jos siekia.

      Neatmečiau jo klausimo, o anaiptol, supratau, kad tai siejasi su kitais
      mūsų klausimais. Audronė Anušauskienė klausia, kaip Dievas sukūrė grūdą,
      kuriame gyvybė užspausta, tiesiog negyvai, bet iš kurio tam tikrom sąlygom
      prasiskleidžia gyvybė? Mano pusseserė Daina Lattimor klausia, Kaip
      atsitiko, kad gamta tokia tobula? Kaip Dievas tampa dalimi gamtos? Kok
      jisai yra? O jei ne Dievas, tai kas taip tobulai ją sukūrė?

      Mario Torres klausia, Kaip Dievas užbaigs savo veiklą, tai yra, kaip
      užsibaigs mūsų pasaulis, nejaugi branduoliniu karu? Ir kiti klausia apie
      mūsų santvarkos ydingumą. Aš išdėstysiu parodą taip, kad viename kampe,
      kur Dievas nesimato, bus ir blogiečių. Noras su jais susitvarkyti yra
      suprantamas. Mūsų klausimai parodo, kaip iš kur galime žvelgti. Užtat
      mane domina ir "kėdės", mat galvoju po kambarį pastyti kėdžių ar sėdynių
      iš kurių galima ramiai apžvelgti ir apmąstyti parodą. Kviečiu atsiųsti
      kėdžių nuotraukų ir įrašų! Taip pat ir sėklų!

      Man taip ir dingtelėjo pavadinti savo parodą "Dievo sėkla". Mat, Dievo
      sėklą suprantu kaip mūsų protą. Manau jis bendras tiek mums visiems, tiek
      Dievui. Protas kaip sėkla tarsi negyvas, bet pro jį gali praūžti ir
      suskambėti visas pasaulis, visos jo galimybės. Tai pat, mes kaip Dievo
      vaikai esame jo sėkla. Nu, iškyla ir meilės, artimumo klausimai.

      "Dievo sėkla" vieną kartą paminėta šventajame Rašte, būtent šventojo Jono
      laiškė:
      "Kas yra gimęs iš Dievo, nedaro nuodėmės, nes jame laikosi Dievo sėkla.
      Jis negali nusidėti, nes yra gimęs iš Dievo. Taip išaiškėja Dievo vaikai
      ir velnio vaikai: tas, kuris elgiasi neteisiai, nėra iš Dievo; taip pat
      tas, kuris savo brolio nemyli."
      http://biblija.lt/index.aspx?cmp=reading&doc=BiblijaRKK1998_1_Jn_3,7-10
      Yra ir Kristaus palyginimas apie gerąją sėklą, tai Dievo žodis. Kiek
      suprantu, Dievo žodis tai įsakymas vykdyti jo valią gyventi amžinai.

      O štai lietuvių apsakymas:
      "Kai Dievas kūrė pasaulį, tai kažkokią sėklą sėjo - ir iš jos darėsi žemė.
      O tuo tarpu prie Dievo buvo šitas, kuris dabar yra velnių viršininkas, -
      Liucipėras. Tai anas ėmė tos Dievo sėklos ir pasiėmė burnon. Pradėjo jam
      ta sėkla žiaunas plėšt - pradėjo burnoj augt. Tai jam Dievas liepė sėt.
      Na, anas pasėjo, ir iš jo sėklos pasidarė bala. Paskui, kai aniuolai
      nusidėjo Dievui ir juos išvarė iš dangaus, anys, iš dangaus išeidami,
      klausė Dievą? Kur mums dėtis? Eikit ant tos žemės, kurią jūs sukūrėt,
      pasakė Dievas. Tai velniai ir būna balose."
      http://www.minfolit.lt/arch/19501/19735.pdf

      Tad ačiū už pabendravimą kūryba! Man tai labai vaisinga, sugalvoju tai,
      ko pats nesugalvočiau. O paskui šios pasąmonių ir nesąmonių ištakos
      iššaukia filosofinių minčių, kas ir yra mano tikslas, sėkmingai viską
      suvesti. Vienoje sienoje - Dievo sienoje - parodysiu, kaip jisai kuria
      pasitraukdamas, tačiau vis išgyvena asmenų vienumu - Dievu (visais),
      Manimi (betkuo), Tavimi (kažkuo), Kitu (niekuo). Priešingoje sienoje,
      Dievo valios ir amžino gyvenimo sienoje, išgyvensime tariamo (o gal net ir
      nesamo) Kito požiūrį. Toks Kitas yra niekinis asmuo ir jo atžvilgiu
      verčiau anti-asmuo, tai yra, asmens aplinka! ir išgyvena ne vienumu, o
      atskirtumu. Kodėl nevykdo Dievo valios, negyvena amžinai? Kitas
      nepaklusnus; ir kodėl? nes priedo netiki; ir kodėl? ne juolab jam nerūpi;
      o jei žmogui jau niekas nerūpi, tai tiktai Dievas gali iš jo negyvybės
      iššaukti gyvybę (ir vėl sėklos stebuklas!) O toks sunkus uždavinys vertas
      mūsų visų amžino gyvenimo ir jo reikalauja, užtat ir Dievas būtinas.

      Va, kaip man padedat mąstyti! o manau, pavyks viską suvesti, nors
      apygraibomis. Taip pat noriu lavinti muzikinę vaizduotę. Laukiu minčių,
      nuotraukų ir įrašų.

      Pridedu nuorašą, kaip su Donatu pabendravome per Skype'ą.

      Andrius

      Andrius Kulikauskas, ms@..., http://www.selflearners.net, (773) 306-3807

      ----------------------------

      Andrius Kulikauskas: Kaip gyveni? :: Vakar įkėliau naują rodelę, kaip
      ruošiuos parodai http://www.internetinetv.lt :: Paminėjau tavo klausimą ir
      kitų :: ir parodau galeriją kur vyks :: dabar darau kambario maketą :: ir
      bandysiu jame išdėstyti savo mintis

      Donatas: Puiku :) :: Reiks pažiūrėt :)

      Andrius Kulikauskas: Prašau! :: Ir įdomu ką pasakysi [...] Dabar
      ketinau filmuoti "kėdes" :: nes noriu pamąstyti, kaip žiūrovas galėtų
      parodoje pasėdėti :: iš vieno ar kito kampo :: tai požiūriai ir aplinkos
      :: O šiandien bendražygis iš Minčių sodo :: Ben de Vries :: uždavė
      netikėtą klausimą :: kurį įtrauksiu irgi

      Donatas: Na na?

      Andrius Kulikauskas: yra Arktike sėklų bankas ::
      http://en.wikipedia.org/wiki/Svalbard_Global_Seed_Vault :: kuriame
      saugojamos įvairiausios augalų sėklos :: milijonai rūšių :: su tikslu
      išsaugoti jų įvairovę :: pasaulinės nelaimės atveju

      Donatas: Oho :)

      Andrius Kulikauskas: ir jį palaiko stambios įmonės, stambūs fondai :: tai
      Ben'o klausimas, :: kaip juos :: sužlugdyti?

      Donatas: O kam? :D

      Andrius Kulikauskas: nes jam atrodo, kam tai reikalinga :: tai
      pasiruošimas žmonijos sunaikinimui :: jam taip atrodo

      Donatas: Na čia yra tiesos, bet tai išeina kad po žmonijos sunaikinimo
      pasaulyje bus tik augalai? :: Rojaus sodas :D

      Andrius Kulikauskas: ir urviniai žmonės :) :: nu iš pradžių galvojau ::
      čia nesusiję :: bet paskui, priėmus :: visgi labai daug sąsajų :: su
      kitais klausimais :: ir su visa paroda. :: Mat, tavo Mama klausė :: kaip
      Dievas sukuria grūdą, kuriame užspausta gyvybė :: ir ji atsiskleidžia tam
      tikrom sąlygom ? :: įdomus sutapimas, ar ne?

      Donatas: Taip :)

      Andrius Kulikauskas: o mano studentė Nashawne klausia, kam kuriamos
      ydingos santvarkos? :: o kitas studentas Mario klausia, kuom baigsis Dievo
      veikla, pasaulis?

      Donatas: Na čia nelogiškas klausimas apie idingas santvarkas :) :: Man
      taip atrodo :)

      Andrius Kulikauskas: ir mano pusseserė Daina klausia, kaip atsitiko, kad
      gamta tobula? :: o kodėl nelogiškas?

      Donatas: Santvarkos kuriamos siekiant kažkokių tikslų ir aišku jos yra ne
      tobulos, nes jas kuria netobulas žmogus :: Bet niekas nekuria ydingu
      santvarku :: Niekas neturi tikslo sukurti ydinga santvarka

      Andrius Kulikauskas: bet ydingų santvarkų yra, matyt?

      Donatas: Ir ne tik santvarkos, niekas nekuriama su tikslu padaryt daikta
      netobula :) :: Nieko šiame pasaulyje nėra tobula, ką žmogus sukūrė :D Ma
      užtai klausimai atsiranda kodel gamta tobula? :) :: Nes ją sukūrė ne
      žmogus :) :: Klausimas galėtų būti kuo gamta tobula? :: Gamtoje (ir
      fizikoje) visur galioja tvermės dėsnis

      Andrius Kulikauskas: kas tai yra, tvermės dėsnis ?

      Donatas: Kai kairėje ir dešinėje lygybės pusėje reikšmės yra lygios ::
      Jei jos nelygios :: tai per ilgesnį laiką išsilygina :: Jei vienoje
      kambario pusėje šilčiau nei kitoje, po laiko šiluma pasiskirso vienodai ::
      taip pat slėgis :: drėgmė :: Jei miške per daug kiškių, tai yra gera
      salyga vilkams gyvent :: Kai vilkai gerai gyvena, jie išpjauna kiškius ::
      tada vilkai badauja ir išnyksta :: tada kiškiu niekas negaudo ir jie vel
      gerai veisias :) :: Va dar vienas :D :: Aš juk gamtos dalis :D :: Bet
      kažkaip nesijaučiu tobulas :D :: Tai gal vistik gamta netobula? :: Na aš
      toks linkęs ginčytis :D :: O gal ji tobula ne savo dalimis, bet visuma?

      Andrius Kulikauskas: O tada ar žmogus dalis gamtos? :: (Aš nesiginčiju,
      aš tik iššaukiu ginčus :) )

      Donatas: Galima filosofuot be galo :D

      Andrius Kulikauskas: Jei gamta tobula :: o žmogus gali sukurti ką nors
      netobulo :: tai žmogus gal nepilnavertis gamtos narys? :: O dėl santvarkų,
      juk komunizmas ir nacizmas ir vergovė tai ydingos, ar ne?

      Donatas: O gal žmogaus laukia likimas kaip vilko? :)

      Andrius Kulikauskas: Nu, jau poezija!

      Donatas: Išpjaus kiškius ir teks pačiam išnykt :D

      Andrius Kulikauskas: Nu, tai užtat Ben nori :: anuos pirmiau sužlugdyti
      :: kol neišsipjausime :: ir nesusinaikinsime. :: Aplamai, čia klausimas,
      iš kur blogis?

      Donatas: Tai jei mes susinaikinsime ir dar tas seklas sunaikinsim, tai
      žemėj bus dykuma kaip marse :D :: Tai jau geriau džiunglės be žmogaus :)

      Andrius Kulikauskas: Labai džiaugiuos dėl mūsų klausimų :: ir matai,
      kokios jos vaisingos :: dabar galvoju, pavadinsiu parodą :: "Dievo sėkla"
      :: nesgi protas bene Dievo sėkla :: manau, tiek Dievo, tiek žmogaus protas
      :: iš esmės tas pats :: tik mes labai ribotai jo naudojamės

      Donatas: Tikriausiai... :: Nesenei buvo išleistas filmas :: Kaip žmogus
      turėjo galimybę irgert tabletę, kurios dėka galėtų naudotis visu protu :)

      Andrius Kulikauskas: ir kaip?

      Donatas: Na aišku pasireiškė šalutinis poveikis, bet šiaip nieko naujo
      neišrado, tiesiog galėjo geriau suprasti tuos dalykus, kuriuos dabartiniai
      žmonės dirba, išmoko daugiau kalbų :: Filmo kūrėjai neturėjo daug
      vaizduotės ką žmogus galėtų jei naudoūsi visu savo portu :D

      Andrius Kulikauskas: reikėjo tam anam, vaistą išgėrusiam, sukurti filmuką :)

      Donatas: Aha :) Gerai, einu į baseiną, už valandos grįšiu :)

      Andrius Kulikauskas: gerai :: dar noriu paklausti :: ar galiu pasidalinti
      mūsų susirašinėjimu čia? :: nusiųsčiau Veikti Plačiau :: gal kas
      atsilieptų
      Donatas: Gerai, galima, tikriausiai nieko neįžeisiu savo kritika :D

      Andrius Kulikauskas: Ačiū! :: Gal sutiktum, :: aš tave įtraukčiau į šį
      susirašinęjimą :: tai Yahoo grupei :: tai nors gautum laiškus (jų ne daug)
      :: o gal kada atsilieptum

      Donatas: Ai, kad nelabai turiu laiko filosofuot :D :: Gal tiek to :)

      Andrius Kulikauskas: gerai :: ačiū!

      Donatas: Į sveikatą ;)