Idėjų talka, Gedimino 9, ketvirt adienį, gruodžio 10

    Message 1 of 1 , Dec 5, 2009
      Susitariau su Virmantu Galdiku, Kęstučiu Urba, Irena Buinickaite ir
      Zenonu Anušausku rengti "idėjų talką" ketvirtadienį, gruodžio 10 d., nuo
      14:00-17:00 o pats būsiu ir ilgiau, iki 20:00.

      Išbandysime "idėjų talkos" metodą, kurį man Latvijoje papasakojo Marcis
      Rubenis, prieš pora savaičių kada lankiausi pas Didzis Veinbergs,
      pakeliui į Estiją. http://idejutalka.domatsdarits.lv Tikslas yra
      dalykiškai palaikyti kiekvieną dalyvį.

      Visus kviečiame, visus palaikysime, o ypač bendrom jėgom palaikysime
      Virmantą Galdiką ir ekonomikos bei įstatymdarystės klausimus. Kviečiu
      Tomą Maliauką, Darių Baublį, Dangį Gudelį ir visus kuriems šios temos
      svarbios.

      O štai metodas:
      * Trumpai paaiškinam, ką darysim. Renginys viešas, jį filmuosime,
      transliuosime, visą medžiagą fotografuosime ir skelbsime internete, kad
      visi laisvai naudotųsi, visuomenės turto pagrindais. (5 minutės)
      * Kiekvienas ant atskiro didelio lapo (A1) nupaišom ir surašom ką norim
      visiems pristatyti. Ką norim pasiekti? Kokios pagalbos trokštam?
      Pavyzdžiui, ieškom tam tikro darbo; ieškom užsakovų, lėšų ar išteklių;
      vystom sumanymą; norim patobulinti įstatymą; buriam komandą; ieškom
      partnerių; gvildenam klausimą; išsakom, vaizduojam, įgyvendinam svajonę;
      skleidžiam sprendimą; ieškom patarimo; kandidatuojam į miesto tarybą.
      (20 minučių)
      * Kiekvienas per 1 minutę kartu su lapu pristato, ką nori pasiekti su
      kitų pagalba. Kai vienas prisistato, toliau seka kitas, kuriam atrodo,
      kad jo užmojai kažkaip susiję. (1 minutė x dalyvių skaičius)
      * Toliau iškabinam ar išdėstom lapus. Visiems išdalinam lipnius
      popierėlius ant kurių rašome pastabas įvairiai palaikančias žmogų. Tai
      gali būti patarimai, pasiūlymai bendradarbiauti, ryšiai, klausimai,
      papildymai, pavyzdžiai ir t.t. (20 minučių)
      * Laisvai pabendraujam (10 - 20 minučių)
      * Virmantas Galdikas apžvelgs visus sumanymus ir paaiškins, kaip jo
      manymu, mes jais galim vienas kitą palaikyti. (15 minučių)
      * Visi bendrai aptarsime, kaip palaikyti sumanymus ir pasidalinsim į
      darbo grupes. (15 minučių)
      * Kiekviena darbo grupė susitars dėl trijų darbų, kurių imsis iš karto
      arba artimoje ateityje. Dalyviai gali eiti laisvai iš vienos grupės į
      kitą. (30 minučių)
      * Bendrai pristatom ir aptariam darbo grupių veiklą. (20 minučių)
      * Toliau, kaip sugalvosim!

      Manau, tokiu būdu kiekvienas dalyvis susilauks palaikymo.

      Manau, kad galėsim rengti Gedimino 9, bet dar reikia pasitikrinti.
      Jeigu ne, tai rasim kitą vietą. Ketinau ten tris savaites kurti
      kūrinius parodai "Ar galiu svajoti?", bet tuo tarpu grįžau į kaimą.

      Vytauto Ratkevičiaus, Eglės Januškevičiūtės, Agnės Norkevičiūtės
      (Ekobanga) ir kitų pastangomis Gedimino 9 prekybos centro ketvirtas
      aukštas paskirtas visuomeninei veiklai, įsteigtas židinys ("hub" -
      inkubatorius). Kiekvienas atėjęs gali įsijungti savo nešiojamą
      kompiuterį ir dirbti Internetu, susitikti su užsakovais bei
      bendraminčiais. Vyksta visokiausia veikla: jogos pamokos, ekologinio
      maisto parduotuvė, meno parodos, rūbų rinkimas benamiams ir galite
      tiesiog siūlyti savo veiklą, manau kaip nors palaikys. Yra panašių
      "coworking" židinių Europoje, http://www.the-hub.net
      http://groups.google.com/group/coworking bet tai vienintelis prekybos
      centre, kur patogu rasti ir vis praeina srauteliai žmonių, ir dargi
      veikla labai plati.

      Papasakosiu, dėl ko ten atėjau, išėjau, o tikiu ir vėl kada sugrįšiu.

      Vadovauju "Minčių sodui", telkiu ir palaikau šviesuolius. Man rūpi
      išjudinti mūsų vidaus ūkį, nebendrauti vien pinigais, o išmokti
      palaikyti vieni kitus tiesiogiai. Tokio palaikymo pavyzdžiai yra ir
      Vytauto židinys, Užupio Meno Inkubatorius ir Galera http://www.umi.lt ,
      ir Zenono internetinė televizija http://www.internetinetv.lt ir kiti.
      Sugalvojau kviesti visus rinkti svajones, jas vaizduoti menais ir
      pristatyti, derinti, įgyvendinti.

      Vytauto, Eglės, Agnės dėka susitariau su Žmogaus teisių stebėjimo
      instituto programų direktore Dovile Šakaliene UNESCO žmogaus teisių
      mėnesio proga rengti parodą "Ar galiu svajoti?" Trečiadienį įvyko
      atidarymas:
      http://www.internetinetv.lt/?View=PostCollection/ViewPost&id=146 (Ačiū
      Daliai German-Zaks, nufilmavusiai renginį.)

      Mane įkvėpė galimybė stambiais mąstais tapyti mūsų svajones ir tuo
      įkvėpti kitus. Yra 100 metrų stiklo tvorelės ant kurios ketinau kabinti
      paveikslus. Šitą raštu suderinom su Gedimino 9 administracija. Ketinau
      ten ištisai kurti darbus, tuo pačiu bendrauti su apsilankančiais, juos
      įtraukti. Štai kaip atrodo pirmieji darbai:
      http://www.flickr.com/photos/50525222@N00/

      Iškabinus plakatus, Gedimino 9 administracija liepė nuiimti nes
      dizainerė nusprendė, kad "nesiderina su koncepcija". Nusiminiau. Juk
      buvau pasiryžęs skirti tris savaites ir pora tūkstančių litų, kad tik
      galėčiau pasireikšti, parodyti ką galiu ir gal sudominti būsimus
      užsakovus. O nebegalėjau pasireikšti, kaip tikėjausi.

      Bet paskui Eglė patikino, kad darbai yra originalūs, kūrybingi, tinka.
      Kartu su Vytautu paskatino dar pabendrauti su administracija, jei reik,
      ne vieną kartą. Taip pat papasakojau, kaip vienas prekybos centro
      nuomininkas Saulius palaikė mane, ir sutiko pasirašyti peticiją, kad
      darbus kabintų. Jis taip pat paaiškino, kad centras priklauso ne kokiai
      nors akcinei bendrovei, o turtuoliams Anglijoje ar Airijoje. Iš tiesų,
      panaršus skaitau, tai Bernard F Hamill, Robert S Neill ir David Barry iš
      Duke House Asset Managers http://dukehouse.com
      http://mimoa.eu/projects/Lithuania/Vilnius/Gedimino%209%20Shopping%20Centre
      jeigu nepardavė
      http://www.independent.ie/business/irish/duke-to-sell--lithuania-shopping-mall-for-up-to-8364100m-1236221.html

      Už poros dienų paskambinau administracijos padėjėjai Silvijai
      Dobrovolskytei. Iš jos man nepavyko sužinoti, nė kokia "koncepcija", nė
      kas sprendžia tokius klausimus. Išdėsčiau savo galimybes:
      nebedalyvauti, dalyvauti, ieškoti savininkų, rašyti į spaudą ir
      klausiau, kuri jai labiausiai tinka? Man sakė, kad tai teroras ir šantažas.

      Suprantu, kad savininkai turi teisę tvarkytis, kaip nori. Tačiau,
      manau, jeigu imasi puoselėti viešą erdvę, tai turi pareigą paaiškinti,
      kas ir kaip sprendžia. Juk svajonėmis mes pražengiam savo ribas, dažnai
      atsimušam į kitus žmones, privalom derintis savo norus, tad svarbu
      aiškintis.

      Vėliau, kaip tyčia, kviečiau praeivį rašyti savo svajonę, tai atsiliepė
      "tomorrow" ir užsuko į administraciją. Kai išėjo, jo paklausiau:
      - Kaip jūs susiję su centru?
      - Esu savininkas.
      - Ar galėtumėm kabinti šiuos paveikslus ant šių stiklų?
      - Ne, stiklai turi būti permatomi.
      - O koks paaiškinimas?
      - Toks ir paaiškinimas!
      - Tai jums paaiškinimas. Ar galėčiau jūsų vizitinę kortelę?
      - Ne.
      - Koks jūsų vardas?
      - Nesakysiu.
      - Ot, tai būtų įdomus straipsnis žmogaus teisių mėnesio proga!

      Netrukus pasirodė Vytautas pasikalbėti. Pirmiausia, jis žmoniškai
      paaiškino, kad centro architektams priklauso autorinės teisės ir jie
      apriboja pastato panaudojimą. Toliau, jis papasakojo, kaip jam skambino
      savininkas, nusiskundė, kad jį įžeidžiau ir liepė, kad kitą dieną nebūtų
      manęs ir mano projekto, arba išvarys visus iš ketvirto aukšto. Aš
      sakiau, gerai, ir skubėjau sudėti savo daiktus. Vytautas tada visaip
      bandė mane perkalbėti, kad tik eičiau į kokius kompromisus. Prašė
      suvokti iš jo pusės, kaip jisai ir koks dvidešimts žmonių savo viltis
      sudėję į ketvirto aukšto veiklą, jų tarpe ir investitoriai, ir jeigu per
      mane žlugtų jų veikla, tai gali iš jų tarpo atsirasti tokių, kurie
      sužinotų kas aš esu ir... Jį pertraukiau, nebijau mirti. Ir jis atstojo.

      Vytautas pasiūlė mane parvežti, kad nereikėtų taip skubėti. (Ačiū!)
      Paklausiau, kaip jam padėti? Tegul pasako savininkui, kad atsiprašau,
      jog jį įžeidžiau. Išeinu, nes mano norai nesiderina su aplinkybėmis, ir
      turiu rūpintis savo įmone ir ieškoti užsakovų. O parodos atidarymas
      įvyko, kažkiek svajonių surinkom ir nupaišėm, ji vyks toliau ir
      uždarymas bus gruodžio 21 d.. Ir prašau kreiptis į architektą, ar
      sutinka, kad aš ar kiti kabintų plakatus. (Vytautas prisipažino, nežino
      ar čia architektas prie ko.) Mane parvežė ir broliškai išsiskyrėm.

      Visa tai aprašau pasidalinti patirtimi ir suvokimu. Tikiu, galėsime
      ketvirtadienį rinktis Gedimino 9. Pasitikrinsiu su Vytautu. O jeigu
      ne, rasim kitur.

      Laukiam visų! ir kviečiu iš karto rašyti, kaip mes galim jus palaikyti?
      Renkam užmojus:
      http://www.ms.lt/lt/wiki.cgi?U%C5%BEmojai
      http://www.worknets.org/wiki.cgi?Endeavors

      +370 699 30003