Re: Pasvarstyti

    Message 1 of 6 , Sep 15, 2009
      Galėtumėme gilintis, kokios yra gražios šeimos ir kodėl? Kaip jos
      atsiranda? Kaip į jas atsiremti?

      Gyvenu pas Anušauskus. Gražus gyvenimas. Turi penkis vaikus. Visai
      linksma.

      Ogi būna, kad gimsta vaikai be mylimos aplinkos. Kaip visus įtraukti į
      šiltą, gražią visuomenę?

      Argi pinigai sprendžia iš esmės? Gal labiau burtis apie daugiavaikes
      šeimas? Ir tada savaime pinigų atsiras.

      Man kažkaip "demografinės padėties problema" neišsprendžiama iš aukšto,
      tarsi veistumėme žiurkes. Man netgi nebaisu jei lietuvių tauta išnyks
      su manimi. Anaiptol, man neramu, ar pats esu lietuvis, ar patys esam,
      ar mums tai rūpi?

      Ačiū Dariau, Arūnai, už laiškus. Kaip kas galvojam?

    • Kristina Apanaviciute
      Message 2 of 6 , Sep 17, 2009
        Sveiki, truputį pasiskaičiau Jūsų diskusiją. Manau, kiekvieno nuomonėje yra tiesos.
        Svarbu ir tvirtos šeimos, ir taipogi socialinė politika. Ne paslaptis, ir premj. Kubilius minėjo tuos skaičius, jog dėl įstatymo kompensuoti dvejus metus motinos pasišventimo demografinė padėtis pagerėjo, ir gimstamumas išaugo net 10 procentų. Jeigu kiekvienas iš mūsų apsidairytume, tai pastebėtume, jog per pastarąjį laiką, kai galiojo šis jau Vakarų valstybes primenantis įstatymas, labai daug gimė vaikučių, daug motinų, kurios dabar laukiasi.
        Įstatymo pakeitimai įnešė suirutę bei senosios kartos nerimą dėl savęs, juk kas uždirbs jiems išlaikymą? Nesutinku su Andriumi, kad nesvarbu, kad tauta išmirs. Negali ji išmirti, ypač dabar, kai iškovota laisvė. Nepyk, Andriau, bet ir žiurkių palyginimas per grubus. Aš tau paprastai galiu pasakyti: gimdyti niekas nesiruošia, jei nežinosi, kuo vaiką rengsi ir maitinsi, čia gi ne Izraelio stebuklinga biblijinė istorija. Pasigimdo vieną ir tiek vargo, nebenori. Jei yra aprūpinimas, kad tu nesijaudinsi, jog vaikas bus pamaitintas, užteks į darželį nuvesti, tuo metu antrąjį jau gali namie pasižiūrėti - paprasta matematika, jaunos šeimos iki trijų vaikų laisvai gimdys. O paauginę dar ir ketvirtą vaikutį paleis į pasaulį. Kaip galima neigti, kad vaikų auginimas nesusijęs su pinigais? Su stresu?
        Taip pat nesutinku su pasiūlymu apmokestinti neva nevaikingus asmenis. O gal tie bevaikiai kiša tūstančius, besigydydami nevaisingumą? Nereikia komunistinių idėjų, nepadės. Turim gevovės valstybę, kurioje nuolat kažkur pradingsta pinigai. Reikia reikalauti atsakomybės, idėjų tęstinumo. Tačiau mūsų valstybė pastaruoju metu užsidaro, išeina atostogų.
        Man geriausias to pavyzdys - penktadieniais nebedirbsiantys Vilniaus apylinkės teismai. Mano viena draugė, nuo liepos mėnesio padavusi ieškinį dėl atlyginimo priteisimo už pusę metų, negali sulaukti iš šio teismo atsakymo, augina vaiką, o jis matote, užsidaro, nes negauna pinigų. Kur mes matėme tokią valstybę? Tegu ima praktikantus teisėjus, tegu grįžtame į tą lygį, kai jų nebuvo, nes dabar su tuo, ką turime, mes žlungame.

        Kaip susiję su šia diskusija? Tuo, kad ir mūsų įstatymų leidyba "užsidarė". Jie užsikišo ausis, užsidengė akis. Gali būti, kad paliks motinas iš viso be nieko. Nori gimdyti - tavo reikalas, biudžete nėra pinigų. Čia sisteminė analizė reikalinga, reikėtų atimti neteisėtai valdomą turtą ( patraukti atsakomybėn žemėtvarkininkus, nusikaltėlius, surasti pinigų plovyklas - o tuo užsiima nemažai visokių VŠį nų), sugrąžint biudžetui, kas jam priklauso, o ne nuolat mažinti. Juk mažinimas prieštarauja ekonomikos teorijai, mažinimas sukelia dar didesnį deficitą ir ekonomikos traukimąsi, nes ekonomika irgi funkcionuoja pagal natūralius dėsnius.
        Tai tiek minčių
        Kristina

        ardegu@... wrote:
> [...]
        >
        > Laiškas į minciu_sodas_lt@yahoogroups.com tampa visuomenės nuosavybė, tai yra, visuomenės labui atsisakome autorinių teisių, nebent tame laiške pabrėžtinai jų neaatsisakome.  http://www.primarilypublicdomain.org/letter/ Kviečiame dalintis mūsų laiškais, prašome pripažinti mūsų autorius.

        <*> Your email settings:
            Individual Email | Traditional

        <*> To change settings online go to:
            (Yahoo! ID required)

        <*> To change settings via email:
            mailto:zmoniskai-digest@yahoogroups.com
            mailto:zmoniskai-fullfeatured@yahoogroups.com

            http://docs.yahoo.com/info/terms/

      • Irena Buinickaitė

          Message 4 of 6 , Sep 17, 2009
            Irena Buinickaitė dirba seimo nario Kazimiero Uokos asistente. Jinai
            kartu su Zenonu Anušausku, seimo nariu Gintaru Songaila ir kitais
            dalyvauja http://www.aslietuvai.org (kur reikėtų įkelti mūsų mintis šią
            tema, gal man ar kam suteiktumėte moderatoriaus teises?). Arūnas
            Degutis signataras, Lietuvą atstovavo Europos parliamente. Tomas
            Čepaitis - Užupio užsienio reikalų ministras. Kokie penki šimtai žmonių
            gauna mūsų laiškus. Tad yra, kas mus girdi, bet galim išmokti visai
            dalykiškai dalyvauti įstatymdarystė, kaip Irena ir skatina.

            Dariau, ačiū už temą. Rašai "demografinė problema", o gal galėtum
            lietuviškais žodžiais įvardinti? Man, gal ir kitiems, būtų aiškiau, ką
            turi mintyje.

            Viktorai, patiko man tavo mintis dėl pensijų. Įsivaizduokite, kad šeima
            gautų įvairias "dovanas" tiktai užauginus vaikus, išlikus santuokoje,
            dalyvavus visuomeninėje veikloje, "atliekus darbą" ir t.t.. Tai mus
            nuteiktų žiūrėti ne šiai dienai, nepaisyti šiuolaikinės vyriausybės, bet
            žiurėti plačiau ir toliau. Taip įsipareigotumėme visam gyvenimui, kad
            bent jau mūsų šeimos išliktų, o kartu ir Lietuva. Tai sietų jaunimą ir
            senimą, vietoj kad, juos skaldyti. Galima netgi dabar tas "dovanas"
            skirti seneliams, vietoj, kad jaunoms šeimoms. Juk tada seneliai galėtų
            skirti pinigus savo nuožiūra, gal labiau įsitrauktų į anūkų auginimą,
            savo ar kitų. Kaimai tvirtėtų, juk daug senelių gyvena kaime, gal net
            jaunos šeimos glaustųsi prie jų. Gyventojai mažiau linktų į
            populistinius kandidatus, juk jais rūpintumėmės ir žiūrėtumėme plačiau.

            Kas padėtų peržiūrėti visas mintis, jas tvarkingai išdėstyti? Tam
            pritaikyčiau mūsų svetainę http://www.ms.lt/lt/

            Andrius Kulikauskas, Minčių sodas, http://www.ms.lt, ms@...

          • Virga Jonuskiene
            Message 5 of 6 , Sep 17, 2009
                Sveiki, diskutuojantys.
               Paskaitinėju Jūsų diskusijas. Sudomino Kristinos išsakytos mintys, kam pilnai pritariu.
               Juk valdžios šulai, didindami mokesčius, žlugdo verslą, didėja bedarbių armija, kuriems mokamos pašalpos iš valstybės kišenės. Į valstybės biudžetą neįkrenta joks litas.
               Padidinti akcizai, kainų augimas skatina kontrabandinių prekių poreikį, nes šios žymiai pigesnės. Kažkoks užburtas ratas gaunasi. Mokesčius didina, atlyginimus mažina, o kišenė kaip nepilnėja, taip nepilnėja...
               Susidaro toks įspūdis, kad kurdami įstatymus, juos taisydami seimūnai visiškai nesigilina ir neanalizuoja
              , nenumato galutinio rezultato. Ir kas labiausiai kenčia?- eiliniai Lietuvos gyventojai, mokytojai, gydytojai, darbininkai,motinos.
                Reikėtų mažinti mokesčius, skatinti verslą, galų gale, jei mažinti atlyginimus, tai tiems, kas pvz.: uždirba virš 2000 Lt. ir neliesti socialiai pažeidžiamų asmenų, apkarpyti ,visų pirma, seimo kanceliarines išlaidas iki minimumo, imtis griežtos atskaitomybės už jas, skirti mažiau lėšų įvairių projektų įgyvendinimas, nes tai tik pinigų plovimas. Biudžetas pradėtų pilnėti, tegul ir ne iš karto. Reikalinga tik atsakomybė, o jei to nėra, tada reikalinga griežta kontrolė.
                Tokios štai mintys.

               Pagarbiai  Virginija

              ardegu@... wrote:
> [...]
              >
              > Laiškas į minciu_sodas_lt@yahoogroups.com tampa visuomenės nuosavybė, tai yra, visuomenės labui atsisakome autorinių teisių, nebent tame laiške pabrėžtinai jų neaatsisakome.  http://www.primarilypublicdomain.org/letter/ Kviečiame dalintis mūsų laiškais, prašome pripažinti mūsų autorius.

            • Tomasz Czepaitis
              Message 6 of 6 , Sep 18, 2009
                kaip sveikatėlė, Irena, dirbant Seime:)?

                valstybei į biudžeta pinigų gauti geriausia iš kitos valstybės (kužda man istorija ir kompjuteriniai žaidimai). Taigi, arčiausiai Užupis:), Baltarusija, Lenkija, Latvija. Skolinames iš jų.

                Slaptasis patarėjas T.

                --
                Sincerely,
                Tomas Čepaitis