Ar jus galima nežmoniškai pakviesti?

    Message 1 of 1 , Mar 7 10:35 AM
      Tomas Čepaitis sutiko vadovauti "Minčių sodo" darbo grupei "žmoniškai".
      Mat jo kertinė vertybė: vertybes teisingai suprasti per humorą. Tomui
      rūpi klausimai: Kas tai yra žmogus? Kas yra sistema ir koks turėtų būti
      žmogaus santykis su ja? Kiek žmogus yra dalis ir kiek jisai yra visuma?
      Kokia poezijos vieta žmogaus pasaulyje? Koks Dievo sumanymas man bei
      kitiems?

      Kiekvienas galim įsijungti. Siųskime tuščią ar bet kokį laišką adresu:
      zmoniskai-subscribe@yahoogroups.com
      ir taip įsitrauksime.

      Ačiū visiems už širdingus laiškus, kuriais įsisiūbavo mūsų veikla
      "Minčių sode" http://groups.yahoo.com/minciu_sodas_LT/ Toliau kursime
      darbo grupes, jose bursimės, ir kas nori gali dalyvauti keliose, taip
      palaikysime ryšį vis pasidalindami įdomiomis mintimis.

      Audronė Anušaukienė vadovauja mūsų darbo grupei "Veikti plačiau"
      http://groups.yahoo.com/group/veiktiplaciau/
      kur rūpi ypač blaivybės klausimai. Ačiū, Dariau, mane sudomino, kaip
      susiejai savižudybe, alkoholizmą ir bene kitas visuomenines ligas su
      savęs neteisingu vertinimu. Manau, pavyzdžiui, kad sveikas žmogus
      teisingai save vertina ir neleidžia sau net kelti klausimo "Ar verta
      gyventi?" nes supranta, kad tai ne jo reikalas, gyvenimas ne jam
      priklauso, gyvena ne sau o kažkam daugiau. Taip pat nekelia klausimo
      "Ar skauda mirti?" juk tai vėlgi ne prie ko, tai atitraukia nuo tikrųjų
      klausimų, kaip antai, kaip gyventi?

      Man įdomu tirti savo ir kitų kūrinius, kuo jie sveiki ar nesveiki,
      veiksmingi ar neveiksmingi, skamba ar neskamba? Tikiu taip lavinti savo
      vidinę klausą, tapti jautresniu, užtat džiaugtis platesnėmis kūrybos
      galimybėmis, labiau suprasti kitus ir būti jų suprastu.

      "Suicide is painless" ("Savižudybė tai neskauda") tai graži ir gerai
      žinoma melodija (MASH serialo įžanginė). Kaip jinai veikia mane? Ji
      man graži, bet atstumianti, ir ta prasme, teisinga. Ji labai gražiai,
      švelniai, saldžiai pristato savižudžio vidinę nuostatą ir tuo pačiu
      teisingai parodo, kokia jinai visiškai neteisinga: "savižudybė tai
      neskauda... galiu rinktis ar ne, kaip noriu... bet dabar jau žinau,
      kad per vėlu..." Bet labiau norėčiau kūrinio, įtikinančio, kaip
      išsikapstoma?
      http://www.mash4077.co.uk/theme.html

      Ernestas (labas!) atsiuntė K.Plankos eilėraštį "Kodėl aš geriu"

      Štai ir vėl, štai ir vėl
      Prisigėriau alaus
      O kodėl, o kodėl
      Kas paklaus, kas paklaus

      O todėl, o todėl,
      Kad alus man skanu
      Tai ir vėl, tai ir vėl
      Aš į barą einu

      Tai ir vėl, tai ir vėl
      Aš geriu, aš geriu
      O kodėl, o kodėl
      Aš negerti turiu?

      Ir man tai pasirodo buka. Gal tai kažkuo teisinga savo bukumu. Bet
      manau tiek šis, tiek anas kūrinys savo tiesa yra atbaidantys, tai yra,
      suvokus jų tiesą man norisi kūrinį mest šalin.

      O Vyganto eilės man atrodo visai kitokios:

      nekliudomas
      kliukinu
      pamario
      alų
      .

      šešto
      bokalo
      žuvėdra
      išsprūsta

      Man tai atrodo teisingas gėrimas, kad ir daug, bet šis žmogus stebi
      gyvenimą begerdamas, tai yra, jis yra gyvas, nemirštantis. Stebi, užtat
      gali sustot, gali pasukti kitu keliu. Gali pasakyti, gana, arba tiesiog
      negerti. Tai kūrinys, kurio nesinori mesti, užtat visai verta įsiminti,
      išmokt mintinai. O anais kūriniais tikrai nenorėčiau kankinti savo
      sielą. (Vygantai, o ta "žuvėdra" ar gali būti išsprūdusios putos?)

      Ar mane suprantate?

      Tad noriu atpažinti kūriniuose, kas neteisinga, kas teisinga, kas
      atbaido sveiką žmogų, o kas palaiko sveiką žmogų? Ir išmokti tai rasti
      savyje ir savo kūryba palaikyti save ir kitus.

      +370 699 30003