[Sitecatalyst - Utm] Número

  • jonas raphael schuler
    Message 1 of 5 , Dec 9, 2013
      Olá Povo de webanalytics,

      tenho uma dúvida boba em relação a quantos campos uma utm para o sitecatalyst pode ter. É o mesmo número do G.A?

      Estava pensando na seguinte hierarquia:

      UTM_SOURCE
      UTM_CAMPAIGN
      UMT_MEDIUM

      UTM_CONTENT

      Rola??

      Abs,

    • Gabriele Endress-Balhiser
      Message 2 of 5 , Dec 9, 2013

        Jonas,

        Primeiro, SiteCatalyst não usa UTM. Para monitoramento de campanha, é melhor usar a ferramenta SAINT. Não há limite para o número de variáveis ​​que você adicionar à sua string de consulta, mas com SAINT você não precisa deles, como você pode classificar uma única variável por meio da interface de usuário SiteCatalyst.

        Eu recomendaria ler sobre SAINT e como ele funciona. Lendo isso pode ajudar (desculpe eu não tenho um link para uma versão em Português): http://microsite.omniture.com/t2/help/en_US/tnt/help/index.html # Change_Campaign_Settings

        Desculpas para a minha pobre gramática, eu estou usando o Google Translate.

        Gabi

        --------------------------------------
        Gabriele Endress-Balhiser
        President & Lead Analyst
        Endress|Analytics LLC
        Turning your Data into Action

        EndressAnalytics.com
        T: 970-372-5942

        Message 3 of 5 , Dec 9, 2013
          I'm sorry, was writing to the Brazilian web analytics  group, so I wrote in Portuguese. My mistake =)
          Thanks for the reply, it was very helpful. I will study the document you sent me.

          Thank you very much,

          Jonas

        • Wandering Dave Rhee

            Message 5 of 5 , Dec 10, 2013

              Jonas, to echo what Gabriele said: in SiteCatalyst you get to create your own reporting structure for campaign tracking codes. Instead of managing five separate descriptors (source, medium, campaign, content and keyword), you instead manage a single tracking code that you can describe in as many reports as you require ("classifications").

              Just in case you are running *both* Google Analytics and SiteCatalyst on a website, and you're looking to simplify the tasks of ongoing campaign management, I have outlined a plan that lets you mirror your GA campaign reporting in SiteCatalyst:

              http://trackingfirst.com/pushing-google-analytics-campaign-tracking-sitecatalyst/

              best regards,

              Craig