[OT] Odezwa

  • Aleksander Keller
    Message 1 of 1 , May 1, 2006
      Odezwa Grzegorza Napieralskiego do młodych Przyjaciół - Do członków
      Federacji Młodych Socjaldemokratów i młodych działaczy SLD

      Przyjaciele!

      W poniedziałek 1 Maja. Święto, które jest symbolem walki o prawa
      pracownicze. Święto z którego, my działacze lewicy możemy być dumni, bo
      przypomina nam o naszych pięknych tradycjach. Zawsze gdy w moim rodzinnym
      mieście Szczecinie jako działacz Federacji Młodych Socjaldemokratów
      uczestniczyłem w manifestacji pierwszomajowej czułem i uświadamiałem sobie
      jak wiele nas łączy. Czułem, że jesteśmy częścią wielkiej wspólnoty ideowej.
      Jako sekretarz generalny SLD staram się cały czas być z Wami. 1 Maja będę
      również z Wami aby zamanifestować swój sprzeciw wobec ograniczania swobód i
      wolności oraz braku pracy w Polsce.

      Dziś święto 1 Maja powinno mieć nowe oblicze. Tradycyjnie socjaliści
      walczyli o wolność i demokrację. Dziś w Polsce dla młodych ludzi jest
      duszno. Panuje cenzura obyczajowa. Ograniczane są podstawowe prawa
      obywateli. Mówi się, że niektórych imprez można zakazać w imię moralności
      publicznej (Jarosław K.). Zakazuje się manifestowania, sądzi artystów takich
      jak Dorota Nieznalska, zamyka miejsca takie jak Klub Le Madame czy nakłada
      grzywny na programy telewizyjne, które nie podobają się władzy. Pozbawia się
      ludzi prawa do bycia sobą i wyrażania siebie oraz swojej odmienności. A nie
      ma wolności bez różnorodności.

      Dziś także wielu z naszych Koleżanek i Kolegów kończących szkołę, studia nie
      może się czuć w pełni wolna, bo nie ma także wolności bez pracy. Młodzi
      ludzie nie widzą żadnych szans i perspektyw rozwoju w kraju. Od naszego
      wejścia do Unii Europejskiej ponad 200 tys. ludzi wyjechało z Polski! A ci,
      którzy jeszcze zostali i udało im się podjąć jakąś pracę, są wyzyskiwani,
      pracując za małe pieniądze. Młodzi ludzie mają tego dość. Mają też dość tego
      chaosu, który panuje w Polsce. Mają dość tych ciągłych utarczek politycznych
      prawicy. Mają dość "kaczyzmu"!

      Dlatego wyjdźmy zamanifestować swój sprzeciw. W Białymstoku, Szczecinie,
      Suwałkach, Katowicach, Żyrardowie, Jeleniej Górze, Warszawie i wielu innych
      miastach w Polsce - 1 Maja bądźmy razem! Członkowie Federacji Młodych
      Socjaldemokratów i młodzi działacze SLD wyjdźmy na ulice! Dość Polski
      zamkniętej i zacofanej braci Kaczyńskich. Pokażmy, że mamy inną wizję
      państwa. Wizję Polski otwartej, spokojnej i nowoczesnej.

      Do zobaczenia 1 Maja!

      Grzegorz Napieralski
      Sekretarz Generalny SLD