Szanowni Państwo!

  • Michał P. Sobczak
    Message 1 of 1 , Feb 1, 2006
      Witam.

      Mam przyjemność poinformować, że skończyłem dziś pisać zasadniczą
      część obiecywanego od ponad roku Kodeksu Postępowania Sądowego i
      Administracyjnego. Ten, bądź co bądź, opasły tom regulować ma
      postępowanie sądowe i administracyjne we wszystkich sprawach
      należących do właściwości sądów i organów administracji publicznej.

      Pozostałe prace nad kodeksem będą przebiegały w ten sposób, że
      najpierw odeślę go do konsultacji z Mandragorem Jutrzenki i
      Mandragorem Socjogramu, po uzyskaniu ich opinii naniosę stosowne
      poprawki oraz skieruję projekt do nieformalnych konsultacji z
      klubami kwiatonów. Kodeks nie wpłynie od razu do Churału Ludowego.
      Wynika to z faktu, że jest on naprawdę sporych rozmiarów i chcę do
      minimum zmniejszyć churałowy bałagan przy zgłaszaniu, nanoszeniu i
      głosowaniu poprawek. Tak więc proszę uprzejmie kwiatonów o
      zgłaszanie poprawek w czasie nieformalnych konsultacji. Ja rozumiem-
      chcielibyście się publicznie wykazać (:)), ale tak naprawdę będzie
      sprawniej.

      Poniżej przedstawiam spis treści Kodeksu:
      - Przepisy o ustroju sądów,
      - Przepisy o ustroju prokuratury i jej czynnościach,
      - Przepisy ogólne o czynnościach procesowych:
      + dowody,
      + kary porządkowe,
      + doręczenia,
      + terminy,
      + koszty procesu
      + orzeczenia i zarządzenia,
      + pisma procesowe,
      + przerwa w procesie,
      - Przepisy o rozprawie i posiedzeniu niejawnym,
      - Przepisy szczególne o postępowaniach:
      + karnym
      = przygotowawczym,
      = rozpoznawczym,
      = wykonawczym
      + w sprawach wykroczeń:
      = w trybie zwykłym,
      = w trybie uproszczonym
      = w trybie mandatowym
      + cywilnym:
      = procesowym,
      = nieprocesowym,
      = szczególnym spadkowym,
      = egzekucyjnym i zabezpieczającym
      - Przepisy o środkach zaskarżenia:
      + zwyczajnych:
      = apelacji,
      = zażaleniu,
      + nadzwyczajnych:
      = rewizji nadzwyczajnej
      - Przepisy szczególne o postępowaniu w sprawach przed sądem
      administracyjnym
      - Przepisy o postępowaniu w sprawach konstytucyjnych i
      kompetencyjnych
      - Przepisy o postępowaniu administracyjnym:
      + Własciwosć organów,
      + Postępowanie rozpoznawcze,
      + Postępowanie odwoławcze,

      Proszę spodziewać się już niebawem, że tomiszcze znajdzie się w
      Churale :).

      --
      Dekameron mjr dr net n. pr. Michał Paweł Sobczak
      Pierwszy Prezes Sądu Najwyższego