Re: Wandystan: Partia Racjonalnych Libera³ów - Prz ysz³o¶æ Robotniczego Ludu!

  • Michaelus
    Message 1 of 18 , Jan 1, 2006
      ----- Original Message -----
      From: KC SPW

      > Czyli to jak dalece blednie pojmuja liberalowie sami siebie!

      Ach, czy ta lewica nie umie szukac glosów przenujac wyborców programem a nie
      swoim rozpczliwym krzykiem. Zal mi Was lewico.

      --
      Michaelus
    • Paweł Ciupak
      Message 2 of 18 , Jan 1, 2006
        Dnia 01-01-2006 o 14:20:37 Michaelus <michaelus@...> napisał:

        > Ach, czy ta lewica nie umie szukac glosów przenujac wyborców programem a
        > nie swoim rozpczliwym krzykiem. Zal mi Was lewico.

        Program - to tylko świstek papieru. O wiele bardziej ważniejsi są ludzie
        tworzący partię, ich poglądy. Ludzie lewicy nigdy nie przekonywali do
        swych socjalnych poglądów liberalnymi hasłami. Co niestety wy (ale w
        odwrotnej kolejności) robicie.

        --
        Paweł Ciupak, pozdrawiam

        e-mail >> pawel-ciupak//o2.pl
        jabber >> pawel-ciupak//jabber.wp.pl
        strona www >> http://www.pawelciupak.webpark.pl/
        prawda o prl >> http://pawel-ciupak.php5.cz/g/prl
      • albusboreed
        Message 3 of 18 , Jan 1, 2006
          --- In wandystan@yahoogroups.com, Krzysztof Bojar <Yasioob@o...>
          wrote:

          > Pod wglêdem gospodarki skrajnie liberalny = skrajnie prawicowy, tak
          > siê przyjê³o to okreslaæ i moim zdaniem s³usznie. Co nie znaczy
          wcale,
          > ¿e partie liberalne s± partiami prawicowymi, moim zdaniem o tym, czy
          > jakies ugrupowanie jest prawicowe czy lewicowe decyduje przede
          > wszystkim kwestia liberalizmu spo³ecznego, czyli mog± byæ faszy¶ci,
          > konserwaty¶ci i konserwatywni libera³owie - prawicowcy i politycy
          > liberalni spo³ecznie, czyli centrum i lewica. Tak wiêc, moim zdaniem
          > najbardziej uczciwie jest nazywaæ PRL mianem partii (skrajnie;-))
> [...]

          hym! mogê przyatkn±æ :) jezeli juz musimy gdzies umieszczac PRl, czego
          nie lubie, to centrum jest najodpowiedniejsza lokalizacja!

          > sekretar Krzysztof Bojar

          Boreed
        • Paweł Ciupak
          Message 4 of 18 , Jan 1, 2006
            Dnia 01-01-2006 o 16:22:07 albusboreed <albusboreed@...> napisał:

            > jezeli juz musimy gdzies umieszczac PRl, czego
            > nie lubie, to centrum jest najodpowiedniejsza lokalizacja!

            Racja. Każdy przecież wie, że centrum to takie niezdecydowane ludzie
            głoszące sprzeczne idee, którzy nie zdobywają większego poparcia.

            Message 5 of 18 , Jan 1, 2006
              --- In wandystan@yahoogroups.com, Pawe³ Ciupak <pc-wandystan@o...>
              wrote:

              > Racja. Ka¿dy przecie¿ wie, ¿e centrum to takie niezdecydowane ludzie

              > g³osz±ce sprzeczne idee, którzy nie zdobywaj± wiêkszego poparcia.

              ha, i wlasnie dlatego nie cierpiê takie kategoryzowania!

              > Pawe³ Ciupak, pozdrawiam

              Boreed
            • baal_katan
              Message 6 of 18 , Jan 2, 2006
                > Goebbelsowie
                lewicę i

                > a nie? prawica to nie nacjonalisci, monarchisci,konserwatysci?
                nazywaj
                > to jak chcesz, ja nienawidze "prawicowcow", nie trawie ich
                myslenia i
                > pogladow, wiec nazywajac mnie prawicowcem obarazasz mnie, i pewnie
                > cala PRL :P
                > a pewnie, jezeli mamy juz klasyfikowac, sytuowac jakos partie na
                > naszej scenie politycznej, PRL bedzie po prawo, SPW i LOK po lewo,
                >
                > Boreed

                Chciałbym zauważyć, że istniejš 2 podstawowe klasyfikacje, na bazie
                których porównuje się partie polityczne:

                Stosunek do gospodarki - i tu mamy liberałów oraz socjalistów

                Stosunek do obyczajowoœci - to liberałowie oraz konserwatyœci.

                Wzorcowa partia lewicowa jest liberalna obyczajowo i socjalistyczna
                gospodarczo.

                Wzorcowa partia prawicowa jest liberalna gospodarczo i konserwatywna
                obyczajowo.

                Przytaczani przez tow. Ciupaka Radio Maryjni-moherowcowy i
                Goebelsowi-faszyœci to partie skrajnie prawicowe, antyliberalne
                zarówno gospodarczo jak i społecznie.

                Według poniższej klasyfikacji PRL to partia liberalna gospodarczo.

                Jak się nasz program ma do drugiego bieguna?
                Ci, którzy przeczytali program PRL
                (jeœli nie to zachęcam do lektury, mimo pokażnych rozmiarów -
                chcialiœmy przedstawić kompleksowe rozwišzania
                a nie tylko skrótowe kierunki)
                wiedzš, że nie było tam żadnych odnoœników obyczjowo-podobnych.

                Spieszę z wyjaœnieniem, że nasza partia na tym polu jest całkowicie
                neutralna - uważamy to za prywatnš sferę obywateli, w którš państwo
                wchodzić z buciarami nie powinno.

                Dla zagorzałych Wando-Komunistów - nie odrzucamy œwiatłych nauk
                towarzysza Wandy. Nasza partia jest Racjonalna, czyli anty-
                ideologiczna (nie potępiajšca ideologię, ale majšca neutralny
                stosunek do wszystkich ideologii).

                doktor net latynistyki i hebraistyki (tak, o Żydach, nie o ziołach!)
                sekretar BAAL KATAN
                członek zarzšdu PRL
              • baal_katan
                Message 7 of 18 , Jan 2, 2006
                  > Ach, czy ta lewica nie umie szukac glosów przenujac wyborców
                  programem a nie
                  > swoim rozpczliwym krzykiem. Zal mi Was lewico.
                  >
                  > --
                  > Michaelus

                  Właœnie! Ja również apeluję o dyskusję merytorycznš,
                  a nie pseudo-ideologicznš
                  (tym bardziej, że nie mamy o czym rozmawiać, bo PRL, jak już
                  nadmieniłem, ideologicznie jest neutralna).

                  Co do kompetencji partii politycznych:
                  Zatówno œwieckiej pamięci LWR jak i LOK (czy też œwieckiej pamięci -
                  niedługo zapewne się okaże) były/sš to partie, które ostatnimi czasy
                  dawały wiele do życzenia. Trzeba przyznać, bijšc się w pierœ, że to
                  zgnilizna, plenišca się w ich szeregach doprowadziła wandejskš scenš
                  politycznš do stanu obecnego. SPW nie ma teraz wiele do gadania,
                  majšc tylko 1 kwiatona...

                  SPW jest partiš merytorycznš, nie propagandowš jak LOK (choć wraz z
                  elektoratem przejmuje powoli jak widać i styl LOK, a szkoda).
                  Na jej członkach zawsze można było polegać.
                  (tow Keller - władza wykonawcza, tow. Nowak - władza ustawodawcza)

                  PRL czyli partia prawicowa (jeœli pozostałe sš lewicowe) po
                  przebudowie jest również partiš kompetentnš, merytorycznš,
                  posiadajšcš autonomiczny program i pragnšcš żetelnie go realizować.

                  Dlategoteż apeluję o zaprzestanie wzajemnego obrzucania się
                  inwektywami, o odrzucenie przeszłoœci i spojrzenie w przyszłoœć,
                  o solidnš dyskusję programowš. Jesteœmy na niš gotowi.

                  I jeszcze jedno - jako Racjonaliœci, my nie potępiamy w czambuł.
                  I prosimy także o zaprzestanie potępiania w czambuł nas.

                  doktor net sekretar BAAL KATAN
                  członek zarzšdu PRL
                • baal_katan
                  Message 8 of 18 , Jan 2, 2006
                    > Program - to tylko świstek papieru. O wiele bardziej ważniejsi są
                    ludzie
                    > tworzący partię, ich poglądy. >
                    > --
                    > Paweł Ciupak, pozdrawiam

                    Po pierwsze: "o wiele bardziej ważni" lub "o wiele ważniejsi"
                    a nie "o wiele bardziej ważniejsi" :)

                    Po drugie: Ludzie tworzšcy partię przedstawiajš swoje poglšdy w
                    formie programu. Negujšc program, neguje towarzysz poglšdy "ludzi",
                    a więc towarzysz sam sobie zaprzecza.

                    Po trzecie: Jeœli ważni sš tylko znani ludzi i ich poglšdy, to
                    według towarzysza do polityki nie majš wstępu osoby nowe, które do
                    tej pory nie miały okazji się wykazać, a więc swoje poglšdy mogš
                    formułować w tworzonych przez partię programach.

                    doktor net sekretar BAAL KATAN
                    członek zarzšdu PRL
                  • Asmodeusz
                    Message 9 of 18 , Jan 2, 2006
                      Użytkownik baal_katan <baal_katan@...> napisał:
> [...]
                      >
                      >Przytaczani przez tow. Ciupaka Radio Maryjni-moherowcowy i
                      >Goebelsowi-faszyœci to partie skrajnie prawicowe, antyliberalne

                      O, o, o! <klask><klask> Nareszcie ktoś to otwarcie powiedział!~

                      Pozdrawiam,
                      Asmodeusz
                    • baal_katan
                      Message 10 of 18 , Jan 2, 2006
> [...]
                        ludzie
                        > głoszące sprzeczne idee, którzy nie zdobywają większego poparcia.

                        Po pierwsze: "tacy niezdecydowani ludzie"
                        a nie "takie niezdecydowane ludzie"

                        Po drugie: PRL głosi konsekwentnie idee Racjonalnego Liberalizmu
                        i Ludowej Demokracji.

                        Nasze hasło "Przyszłoœć Robotniczego Ludu" nie jest sprzeczne
                        z powyższymi ideami gdyż:

                        - uważamy, że Racjonalny Liberalizm jest gwarancjš zapewnienia
                        œwiatłej przyszłoœci Ludu Pracujšcego Miast i Wsi oraz Postępowej
                        Inteligencji
                        - uważamy, że Ludowa Demokracja jest najlepszym zabezpieczeniem
                        przed dyktaturš jednostek, ruchami monarcho-faszystowskimi itp.
                        oraz, co najważniejsze, jest miernikiem naszej tożsamoœci narodowej,
                        bez nauk tow. Wandy MW przestanie być tym, czym jest teraz,
                        nie jesteœmy Rewolucjonistami, a nawet daleko nam od tego
                        (hasło Racjonalizmu jest całkowicie sprzeczne z Rewolucjš),
                        więc nie mamy zamiaru zachwiać podstawami Wandystanu, bez względu na
                        to co wroga propaganda będzie starała się nam wmówić

                        Tow. Ciupak - nie można wprost przyrównywać sceny politycznej MW
                        do sceny politycznej III RP. Jeœli twierdzicie inaczej,
                        to znowu dojdziecie do absurdu.

                        doktor net sekretar BAAL KATAN
                        członek zarzšdu PRL
                      • Krzysztof Bojar
                        Message 11 of 18 , Jan 3, 2006
> [...]
                          >
                          >Spieszę z wyja�nieniem, że nasza partia na tym polu jest całkowicie
                          >neutralna - uważamy to za prywatnš sferę obywateli, w którš państwo

                          Ale to państwo decyduje, czy np. zezwolić na zawieranie małżeństw homoseksulanych, albo czy zezwolić na palenie marihuany i nie można
                          w takich kwestiachj byc po prostu neutralnym, chyba ze całkiem sobie
                          te tematy olewając. Że Towarzysze uważacie, że państwo nie
                          powinno ingerować w życie osobiste obywateli i że jest to tylko ich prywatna sprawa, to ja rozumiem, nie zmienia to jednak faktu, że
                          jeśli będziecie u władzy np. w wyżej wymienionych kwestiach
                          będziecie musieli podjąć jakieś decyzje i opowiedzieć się na opcją
                          liberalna lub konserwatywną.

> [...]
                          >towarzysza Wandy. Nasza partia jest Racjonalna, czyli anty-
                          >ideologiczna (nie potępiajšca ideologię, ale majšca neutralny

                          Mam wrażenie, że ta wypowiedź dotyczy mojego ogłoszenia
                          wyborczego... Żeby nie było żadnych wątpliwości, ten akcent
                          propagandowy, który tam się znalazł był zwykłym żartem,
                          chciałem w ten sposób je urozmaicić. Nie mam jednak w
                          zwyczaju posługiwać się takimi metodami częściej, więc było
                          to jednorazowe działanie i raczej się nie powtorzy.

                          Z socjalistycznym pozdrowieniem,
                          sekretar Krzysztof Bojar
                        • baal_katan
                          Message 12 of 18 , Jan 3, 2006

                            > Ale to państwo decyduje, czy np. zezwolić na zawieranie małżeństw
                            homoseksulanych,

                            Małżeństwa homoseksualne sš częœciš wandejskiej tradycji i kultury.
                            Jak już wczeœniej pisałem PRL nie ma zamiaru negować w żaden sposób
                            naszego dorobku na tym polu. Wprost przeciwnie! W naszym programie
                            jest mowa o czynnym rozwoju kultury. Kto wie, może złożymy wniosek o
                            ustanowienie Œwięta Kochajšcych Inaczej, gdzie mniejszoœć
                            heteroseksualne będzie miała możliwoœć integracji z resztš
                            społeczeństwa. ;) A tak już na poważnie - trochę mało u nas Œwišt.
                            Czas to zmienić!

                            > albo czy zezwolić na palenie marihuany

                            No cóż, jeœli ktoœ złoży projekt o dodanie do systemu CINTRA
                            gandzi i innych tego typu speedów - wtedy będziemy się zastanawiać.
                            ;)

                            Osobiœcie (nie jest to stanowisko całej partii)
                            nie mam nic przeciwko. Pod warunkiem, że obok tego zostanie
                            wprowadzony współczynnik zdrowia. Branie tego typu œwiństw napędzi
                            przy okazji koniunkturę szpitalom i innym placówkom służby zdrowia.
                            ;)

                            > jeśli będziecie u władzy np. w wyżej wymienionych kwestiach
                            > będziecie musieli podjąć jakieś decyzje i opowiedzieć się na opcją
                            > liberalna lub konserwatywną.

                            Kwestie społeczno-obyczajowe sš bardzo złożone i nie można ich
                            wrzucić do jednego worka. Należy także pamiętać, że to jest
                            v-rzeczywistoœć a nie real i takie sprawy jak np. aborcja sš
                            ex definitio wykluczone z naszych rozważań (jeœli ktoœ twierdzi
                            inaczej - czekam na wypowiedŸ, może być wesoło).

                            Jeli pojawiš się takie wštpliwoœci - będziemy kierować się naszš
                            naczelnš zasadš - Racjonalnym Liberalizmem.
                            (tzn nie skrajnie irracjonalnym liberalizmem
                            lub równie irracjonalnym konserwatyzmem)

                            > Nie mam jednak w
                            > zwyczaju posługiwać się takimi metodami częściej, więc było
                            > to jednorazowe działanie i raczej się nie powtorzy.

                            "... a teraz z kwiatami. Ja się nie gniewam!"

                            > Z socjalistycznym pozdrowieniem,
                            > sekretar Krzysztof Bojar

                            Z racjonalistycznym pozdrowieniem
                            (jakkolwiek by to nie miało wyglšdać)