Re: Wandystan: [ChL] Debata nad projektem ustawy o ustanowieniu o.a.

  • Alojzy Pupka
    Message 1 of 47 , Mar 1, 2011
      W dniu 28 lutego 2011 03:07 użytkownik Alojzy Pupka
      <alojzypupka@...> napisał:

      > Debatujemy od już do środy wieczór co najmniej. Ok? Treść poniżej:

      Widzę że debata się nie klei, chociaż wiem że były przecież zastrzeżenia.
      Może to dlatego że część była już wyartykułowana wcześniej, ale jak te-
      raz tych samych argumentów nie powtórzymy, to tracimy możliwość kon-
      struktywnej krytyki. Dlatego ja zacznę, ale proszę innych o uczestnictwo.

      Chyba wszyscy się zgadzamy, że wydzielenie autonomii Zongyi powinno
      mieć miejsce. Rzecz w tym, że obecna konstytucja nie przewiduje podzia-
      łu administracyjnego innego niż miasto (uchwalające wewnętrzne prawo,
      ale nie cieszące się mimo wszystko zbyt szeroką autonomią) i okręg auto-
      nomiczny, który daje autonomię bardzo szeroką. Formuła czegoś pośred-
      niego, jak jednostka samorządu, prowincja, ASSR, czy coś w ten deseń,
      nie istnieje. A dla Zongyi, która jest odmienna klimatem, ale jednak po pros-
      tu malutka (żeby nie mówić wprost, że w zasadzie jednoosobowa), byłoby
      to coś perfekcyjnego. Z braku laku, niech ten o.a. już nawet będzie, ale
      nie oszukujmy się, że to adekwatny do rozmiaru status.

      A może coś bardziej w ten deseń: "Jednostki SAL złożone z żołnierzy naro-
      dowości zongyańskiej zostaną przegrupowane na terytorium ZRLD i prze-
      kształcone w Zongyańską Armię Ludową. ZAL stanowić będzie strukturę
      podległą bezpośrednio Głównodowodzącemu SAL, poprzez powoływanego
      po konsultacji z władzami ZRLD Głównodowodzącego ZAL. Dowództwu
      ZAL powierza się troskę o nabór i wyszkolenie wojskowe rekrutów z obsza-
      ru ZAL, a także ochronę granic Mandragoratu na odcinkach znajdujących
      się w granicach ZRLD, w tym granic morskich.", hm?

      Tworzymy terenowe dowództwo wojskowe, a służby wewnętrzne pozosta-
      ją centralne, ale ograniczone w swobodzie działań. Nie mówię że mi to nie
      pasuje, ale to trochę niekonsekwentne. Nie wiem czy nie prościej byłoby
      po prostu podobnie jak z ZAL, utworzyć Komendę Zongyańską MO, a SB
      w tym artykule pominąć, bo i tak SB nie prowadzi raczej działań które nie
      byłyby ściśle tajne.

      To mi pasuje.

      No, to jest do zrobienia, chociaż nie wiem czy potrzebne. I tak zaraz
      (jak tylko będę mógł odptaszkować Wandeę jako skończoną) zabieram
      się za ewidencję, bo to najbardziej zachwaszczony rejon naszych sys-
      temów, a kluczowy dla jakichkolwiek dalszych zmian.

      No, od strony formalnej to moim zdaniem załatwia sprawę, chociaż
      i tak wolałbym żeby strona ZL była u nas. To po prostu lipnie wygląda,
      kiedy wizytówka naszegookręgu autonomicznego wisi pod jakimś adre-
      sem cośtam.cośtam.wix.cośtam.cośtam/orhada/cośtam i jest okra-
      szona znaczkami producenta tego kreatora. A w zasadzie możnaby
      to wszystko co na niej jest przenieść w statyczny xhtml i nie wygląda-
      łoby ani odrobinę gorzej.

      --
      z socjalistycznym pozdrowieniem
      akć mdgr ppłk Alojzy Pupka
      Message 47 of 47 , Apr 30, 2011
        W dniu 30 kwietnia 2011 17:15 użytkownik Prezerwatyw Tradycja
        Radziecki <ks.radetzky@...> napisał:

        > Wy to Struszyński skaczecie od skrajnego etatyzmu do anarchizmu...

        E tam. Za duzo tych izmów. Za dużo tych pojęć ze szkół. Tymczasem trza
        tu zdrowego chłopa, co by to działał i stawiał lud wobec faktów, a nie
        gderań.
        --
        Towarzysz Struszyński,
        gg: 12777250