Re: Wandystan: Proklamacja Preydenta MW w sprawie uznanie niepodleglosci Krolestwa Baridasu

  • Iwan Maria de Folvil-Arped
    Message 1 of 14 , Aug 1, 2007
      On 7/30/07, Paweł Ciupak-Radetzky <pc-wandystan@...> wrote:

      > Jeszcze uznanie tzw. "Księstwa Sarmacji" mógłbym jakoś przeboleć, to
      > jednak dziwne mi się wydaje uznanie niepodległości jednej z prowincji tego
      > tzw. "Księstwa Sarmacji".
      >
      > --
      > Paweł Ciupak-Radetzky, pozdrawiam
      > Pepl Czadię, debuteta luwraż!
      >
      > e-mail >> pawel-ciupak//o2.pl
      > jabber >> pawel-ciupak//jabber.wp.pl
      > strona www >> http://www.pawelciupak.webpark.pl/

      Baridas NIE JEST PROWINCJĄ i razi mnie nie zrozumienie tej kwestii przez
      zazwyczaj wolnościowo nastawionych wandejczyków.

      --
      podlord Ivo Marija "Ingavaarro" de Folvil
      Bufon, no sinverguenza

      gg: 5605921

    • Krzysztof Bojar
      Message 2 of 14 , Aug 1, 2007
        Dnia 1-08-2007 o godz. 10:14 Iwan Maria de Folvil-Arped napisał(a):

        >Baridas NIE JEST PROWINCJĄ i razi mnie nie zrozumienie tej kwestii przez
        >zazwyczaj wolnościowo nastawionych wandejczyków.

        A mnie za to dziwi fakt, że nie dopuszcza do siebie Towarzysz
        prawdy, że Baridas jest niewiele więcej niż prowincją, a w
        praktyce różnica jest prawie żadna. Cały v-swiat dobrze
        wiedział już gdy ogłaszano rychłe przyłączenie się Baridasu
        do KS, że ta unia to jest tak na prawdę ładniej nazwana
        inkorporacja z pozorami suwerenności. Nawet w samym KS inaczej
        o tej sprawie nie mówiono (poza oficjalnymi wypowiedziami z
        części kręgów rządowych, rzecz jasna). Bo gdyby to była umowa
        równorzędnych partnerów, to co innego, ale taki "protektorat"
        zawsze będzie uznawany za utratę niepodległości. Bo to, że
        władcą w Almerze nie jest teraz król KB, tylko Piotr Mikołaj,
        to co innego niż unie personalne w realu, lekko tylko
        spajające poszczególne państwa. Baridas jest oficjalnie
        określany jako część Korony Księstwa(!), część państwa
        sarmackiego. Z takiej Unii zawartej "na wsze czasy" nie ma
        legalnej ucieczki. I gdzie tu jest niepodległość?

        Z socjalistycznymi pozdrowieniami,
        podlord Krzysztof Bojar

        Cathy Kelly - "Przyjaciółki od serca". Ciepła i wzruszająca
        historia o czterech kobietach, które w obliczu nieszczęścia
        na nowo odkrywają sens życia i wartość łączącej je przyjaźni.
        Zobacz! http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fprzyjaciolki.html&sid=1239
      • Michał Czarnecki
        Message 3 of 14 , Aug 1, 2007
          Joł!

          Krzysztof - w Twoim liście datowanym 1 sierpnia 2007 (10:40:05) napisałeś/aś:

          > Z takiej Unii zawartej "na wsze czasy" nie ma
          > legalnej ucieczki. I gdzie tu jest niepodległość?

          Jeeest ucieczka. Jeszcze trochę, a Sarmacja wyrzuci Baridas z Unii.
          Jest wszakże w niej przecież 'po wsze czasy", co oznacza mniej więcej
          rok.

          --
          Michał Czarnecki
          Pretor i agregat
          Message 4 of 14 , Aug 1, 2007
            --- In wandystan@yahoogroups.com, "Iwan Maria de Folvil-Arped"
            <ingawaar@...> wrote:
            > Baridas NIE JEST PROWINCJ� i razi mnie nie zrozumienie tej kwestii
            > przez
            > zazwyczaj wolno�ciowo nastawionych wandejczyków.

            Nie generalizujmy. De iure jest niepodleglym panstwem. Ale de facto
            jest jesli ma mniejsza pozycje niz Wandystan sprzed czerwca. Przy czym
            ani Baridas ani Wandystan nie byly prowincjami.
          • Iwan Maria de Folvil-Arped
            Message 5 of 14 , Aug 1, 2007
              On 8/1/07, Michał Czarnecki <edkum.spirytkum@...> wrote:

> [...]
              >
              > Jeeest ucieczka. Jeszcze trochę, a Sarmacja wyrzuci Baridas z Unii.
              > Jest wszakże w niej przecież 'po wsze czasy", co oznacza mniej więcej

              Jest ucieczka, bo w Konstytucji Baridasu jest WYRAŹNIE napisane że Baridas
              może, ale NIE MUSI następców PMK uznać za władców Baridasu - to po pierwsze,
              po drugie - w każdej chwili (teoretycznie) Senat może ogłosić detronizację
              Króla.

              Pozdro!

              --

            • Paweł Ciupak-Radetzky
              Message 6 of 14 , Aug 1, 2007
                Dnia 01-08-2007 o 11:47:38 Iwan Maria de Folvil-Arped <ingawaar@...>
                napisał:

                > to po pierwsze, po drugie - w każdej chwili (teoretycznie) Senat może
                > ogłosić detronizację Króla.

                Teoretycznie, to w 1831 też pewien naród ogłosił pewną detronizację
                pewnego króla, który też pochodził z połączenia "unią personalną" pewnych
                dwu państw.

                Message 7 of 14 , Aug 1, 2007
                  Dnia 1-08-2007 o godz. 11:47 Iwan Maria de Folvil-Arped napisał(a):

                  >Jest ucieczka, bo w Konstytucji Baridasu jest WYRAŹNIE napisane że Baridas
                  >może, ale NIE MUSI następców PMK uznać za władców Baridasu - to po
                  pierwsze,

                  Jak towarysz mysli, za ile lat Piotr Mikolaj w końcu ustapi
                  z tronu? Za dwa lata? Za trzy? Może za cztery?

                  >po drugie - w każdej chwili (teoretycznie) Senat może ogłosić detronizację
                  >Króla.

                  Teoretycznie może. A w praktyce wszyscy dobrze wiedzą, że nie
                  odważy się tego zrobić. Zresztą już sobie wyobrażam, co by się
                  działo, gdyby to zrobił...