Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

POPRAWKI do projektów ustaw

Expand Messages
  • Aleksander Keller
    Przedstawiam zbiór poprawek do projektow ustawy o samorządzie terytorialnym i ordynacji wyborczej do GRN. NIE SA to wszystkie poprawki. Na początek
    Message 1 of 1 , Feb 1, 2005
    • 0 Attachment
      Przedstawiam zbi�r poprawek do projektow ustawy o samorz�dzie terytorialnym i ordynacji wyborczej do GRN.

      NIE SA to wszystkie poprawki. Na pocz�tek zag�osujemy nad poprawk� numer 7 jako najdalej id�c� w swoich zmianach (likwiadacja artyku�u). Nast�pnie przystapimy do g�osowania nad dwiema propozycjami zmian tego zapisu w kolejnym g�osowaniu, o ile oczywiscie go nie wykre�limy. Te dwie poprawki s� wymienione na ko�cu tekstu.

      Je�eli s� jakie� uwagi Kwiaton�w do zaprezentowanego zbioru to prosz� o uwagi do godz. 16.00 dnia dzisiejszego.

      pozdrawia

      tow. Keller

      ===============================================================================================

      POPRAWKA NR 1

      1. Spolszczenie pierwotnej nazwy zast�pcy Buduara "Vice Buduar" jej w�a�ciwym odpowiednikiem "Wicebuduar".

      2. zmiana s��w "Vice Buduar" na "Wicebuduar" w nast�pujacych miejscach:

      Art. 2 ust. 1 i 2
      Art. 3 ust. 3, 4, 6
      Art. 5 ust. 1

      3. Proponowana pisownia jest pisowni� polsk� i najprostsz� w u�yciu.

      ===============================================================================================

      POPRAWKA 2

      I. INFORMACJE
      Przedmiot : Poprawki Mandragora Jutrzenki do ustawy o samorzadzie
      terytorialnym.

      Chodzi o wykasowanie czesci artykulow odnoszacych sie do wicebuduara -
      w dalszej czesci projektu - z wyjatkiem artykulu statuujacego ten
      urzad.

      II. ZMIANY

      1. Wnosze o wykreslenie z art 3. ustep 3 slow :
      "lub Vice Buduar podczas nieobecno�ci lub na pro�b� Buduara Miasta"

      2. Wnosze o wykreslenie z art 3. ustep 4 slow :
      " oraz ew. Vice Buduar podczas nieobecno�ci lub na pro�b� Buduara
      Miasta."

      3. Wnosze o wykreslenie z art 3. ustep 6 slow
      "Vice Buduar�w"

      4. Wnosze o wykreslenie z art 5. ustep 1 slow
      "a tak�e z ew. Vice Buduara powo�anego na wniosek Buduara Miasta"

      III. UZASADNIENIE
      Wystarczy jeden artykyl ktory mowi o wicebuduarze - jezeli mowi on ze
      wicebuduar - jest urzedem ktory zastepuje buduara nie ma sensu
      powtarzac tego w nastepnym przepisow. Pozatym - budzi to czasami
      watpliwosci czy chodzi o samego buduara lub wicebuduara - czy tez o
      ich oby. Pozatym brzydko jest to sformulowane.

      Ogolnie stoje na stanowisku, ze jak ustawa moze miec mniej slow
      zamiast wiececej to lepiej by akt normatywny byl krotszy

      ===============================================================================================

      POPRAWKA 3

      I. INFORMACJA
      Zmiana tresci artykulu drugiego o charakterze redakcyjnym

      II. ZMIANA

      Artykul drugi stanowi :
      1. Buduar Miasta mo�e wnie�� do Komisarza Ludowego w�a�ciwego do spraw
      administracji publicznej wniosek, o powo�anie Vice Buduara, kt�remu
      mo�e przekaza� cz��� swoich uprawnie�, oraz kt�ry b�dzie zarz�dza�
      miastem podczas nieobecno�ci Buduara lub na jego pro�b�.
      2. Buduar Miasta ma mo�liwo�� odwo�ania Vice Buduara, powo�anego na
      jego wniosek.

      Wnosze o zmiane na
      1. Buduar Miasta moze za zgoda Komisarza Ludowego w�asciwego do spraw
      administracji publicznej ustanowic urzad wicebuduara.
      2. Buduar Miasta powoluje i odwoluje wicebuduara.
      3. Wicebuduar miasta zastepuje buduara podczas jego nieobecnosci.
      4. Wicebuduar wykonuje zadania zlecone przez wicebuduara.

      III. UZASADNIENIE
      To jest TO SAMO ale :
      1. Za zgoda - jest jasniejsze - ze slow "wniesc wniosek" nie wynika
      czy wymagana jest zgoda czy same tylko wniesienie wniosku.
      2. Chodzi o ustanowienie URZEDU - natomiast personalne decyzje
      podejmuje juz Buduar ktory POWOLUJE / ODWOLUJE konkretna osobe
      3. Kompetencje podalem w zgodzie z zamiarem poprzedniego artykulu -
      ale wydaje mi sie ze sformulowalem jasniej

      ===============================================================================================

      POPRAWKA 4


      I. INFORMACJA
      Zmiana s�ow Gminna Rada Ludowa na Gminna Rada Narodowa w ustawie
      ordynacja wyborcza do Gminnych Rad Narodowych

      II. ZMIANA
      1. Art. 5. ust 2.
      "2. Wybory we wszystkich gminach posiadaj�cych Gminne Rady Ludowe
      przeprowadza si� jednocze�nie (wybory zwyczajne)"
      NA
      "2. Wybory we wszystkich gminach posiadaj�cych Gminne Rady Narodowe
      przeprowadza si� jednocze�nie (wybory zwyczajne)"

      2. Art. 5. ust. 3. pt. a)
      "a) przeprowadzenia wybor�w do nowopowsta�ej Gminnej Rady Ludowej "
      NA
      "a) przeprowadzenia wybor�w do nowopowsta�ej Gminnej Rady Narodowej "

      3. Art. 5. ust. 3. pt. b)
      "b) przeprowadzenia wybor�w do Gminnej Rady Ludowej w skutek skr�cenia
      kadencji istniej�cej Gminnej Rady Ludowej."
      NA
      "b) przeprowadzenia wybor�w do Gminnej Rady Narodowej w skutek
      skr�cenia
      kadencji istniej�cej Gminnej Rady Narodowej."

      4. Art. 5. ust. 4.
      "4. Kadencja Gminnych Rad Ludowych pochodz�cych z wybor�w nadzwyczajny
      ko�czy si� z up�ywam trzymiesi�cznej kadencji Gminnych Rad Ludowych
      pochodz�cych z wybor�w zwyczajnych."
      NA
      "4. Kadencja Gminnych Rad Narodowych pochodz�cych z wybor�w
      nadzwyczajny ko�czy si� z up�ywam trzymiesi�cznej kadencji Gminnych
      Rad Narodowych pochodz�cych z wybor�w zwyczajnych."

      III. UZASADNIENIE
      Wysoki Churale - CA�Y PROJEKT MOWI O GRN a nie o GRL - moja poprzednia
      poprawka - byla nieprecyzyjna. TO JEST CZYSTY BLAD PISARSKI! Prosze o
      jego skorygowanie.

      ===============================================================================================

      POPRAWKA 5

      I. INFORMACJA
      Usuniecie art. 10 ustawy o samorzadzie terytorialnym

      II.
      Art. stanowi
      "Art. 10.
      Buduar na wniosek Rady Gminy zwraca si� do osoby posiadaj�cej
      inicjatyw� ustawodawcz�, aby ta wyst�pi�a do Chura�u z wnioskiem o
      nowelizacj� ustawy o samorz�dzie terytorialnym. Chura� ludowy
      przyjmuje lub odrzuca wniosek zwyk�� wi�kszo�ci� g�os�w."

      Wnosze o UCHYLENIE tego przepisu

      III.
      Powyzszy przepis jest sprzeczny z konstytucja. Prawo incicjatywy
      ustawodawczej - jest prawem ktore wykonywane jest samodzielnie nie
      mozna nikogo zmusic by - ktos wystapil z wnioskiem ustawodawczym do
      Churalu.
      Nie oznacza sie, ze NIEFORMALNIE - nie mozna sie zglaszac

      Niekonstytucyjny jest rowniez przepis mowiacy o zwyklej wiekszosci -
      KAZDA UCHWALA - wymaga spelnienia miniumum ustawowego jakim - jest
      zwykla wiekszosc kwiatonow + podpis obojga mandragorow

      Ponadto - juz na marginesie - jezeli jest zwykla wiekszosc - to nie
      trzeba pisac ze chodzi o wiekszosc zwykla.

      ===============================================================================================

      POPRAWKA 6

      I. Wykre�lenie instytucji zmuszaj�cej osob� posiadaj�c� prawo inicjatywy ustawodawczej do wniesienia takiej inicjatywy.

      > Art. 10
      > Buduar na wniosek Rady Gminy zwraca si� do osoby posiadaj�cej
      > inicjatyw� ustawodawcz�, aby ta wyst�pi�a do Chura�u z wnioskiem o
      > nowelizacj� ustawy o samorz�dzie terytorialnym. Chura� ludowy
      > przyjmuje lub odrzuca wniosek zwyk�� wi�kszo�ci� g�os�w.

      II. Wnosz� o wykre�lenie tego artyku�u

      III. Nie mo�na zmusza� nikogo, �eby wzi�� na siebie polityczn� odpowiedzialno�� wyst�pienia z inicjatyw� ustawodawcz�. Je�li natomiast [co nie jest tu wyszczeg�lnione] nie jest to zmuszenie, a jedynie wyst�pienie z uprzejm� pro�b�, kt�r� mo�na odrzuci� i, za przeproszeniem, ola�, to bez sensu jest w og�le zawieranie w ustawie dodatkowych 34 s��w, kt�re nic nowego nie wnosz�. Z taka uprzejm� pro�b� mo�e Buduar [tak jak i ka�dy obywatel, mieszkaniec i nawet Prezydent Wirtualnej Bananowej Republiki Biurokracji] wystapi� cho�by w tej chwili. Bez ustawy. Ale poprosi� nie zmusi�.

      ===============================================================================================

      POPRAWKA 7

      I. Usuni�cie zapisu artyku�u[?]

      "Na wniosek Buduara Komisarz w�a�ciwy do spraw administracji bada
      zgodno�� uchwa�y z prawem Wandytanu. W razie stwierdzenia niezgodno�ci
      uchwa�y z prawem Wandystanu, Komisarz Ludowy w�a�ciwy do spraw administracji uchyla uchwa��."

      II. Wnosz� o wykre�lenie tego artyku�u [?]
      III. Do uchylania niezgodnych z aktami wy�szego rz�du uchwa� nie powinno si� miesza� w�adzy wykonawczej. Od tego jest s�d. Nie mamy a� tak wielkiej ilo�ci jednostek samorz�du terytorialnego i tak du�ego obci��enia s�d�w [a raczej s�du], kt�re uniemo�liwi�oby sprawne rozpatrywanie wnisok�w o uchylenie uchwa� z trzech gmin. Oczywi�cie, s�dze, �e gmin b�dzie wi�cej, ale chyba nie b�dzie a� tylu gmin i a� tylu wadliwych uchwa�, �eby trzeba by�o zapobiec nadmiernemu obci��eniu Trybuna�u Ludowego.

      W nied�ugim zapewne czasie skieruj� do Chura�u projekt ustawy reguluj�cej m.in. w�a�ciwo�� s�d�w, w zwi�zku z czym, uwa�am, �e taki zapis jest zb�dny.

      ===============================================================================================

      POPRAWKA 8

      Niech b�dzie forma przedstawiona przez Prezydenta

      ART. 5 UST.1

      Gminna Rada Nardowa sk�ada si� z dw�ch radnych oraz budara miasta, alboso�tysa wsi. Statut gminy mo�e zwi�kszy� ilo�� radnych do maksymalnie pi�ciu.

      Uzasadnienie :

      Dla wi�kszej grupy miszka�c�w wi�cej g��w z inicjatyw� uchwa�odawcz� .




      --------------------------------------------------------------------------------




      G�osowanie w przypadku niewykre�lenia artyku�u w sprzeciwie z poprawk� 7.

      ===============================================================================================

      POPRAWKA 9

      Wnosze o wykreslenie "Komisarz Ludowy w�a�ciwy do spraw administracji" i zmiane na "Trybuna� Ludowy"

      Uzasadnienie :

      Chodzi o to by Buduar mia� mo�liwo�� zareagowania gdy jego zdaniem uchwa�a jest b��dna .
      ===============================================================================================

      POPRAWKA 10

      Na wniosek Buduara Komisarz Trybuna� Ludowy bada zgodno�� uchwa�y z prawem Wandsytanu. W razie stwierdzenia niezgodno�ci uchwa�y z prawem Wandystanu, uchwa�a nie mo�e wej�� w �ycie .

      ===============================================================================================






      [Non-text portions of this message have been removed]
    Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.