19 MAYIS ATATÜRK'Ü ANMA-GENÇLİK VE SPOR BAYRAMIM IZ KUTLU OLSUN

  • Sevinç Aksüt
    Message 1 of 1 , May 19, 2012
      [image: Inline images 1]
      “Türk genci, devrimlerin ve cumhuriyetin sahibi ve bekçisidir. Bunların
      gereğine, doğruluğuna herkesten çok inanmıştır. Yönetim biçimini ve
      devrimleri benimsemiştir. Bunları güçsüz düşürecek en küçük ya da en büyük
      bir kıpırtı ve bir davranış duydu mu, ‘Bu ülkenin polisi vardır, jandarması
      vardır, ordusu vardır, adalet örgütü vardır.’ demeyecektir. Elle, taşla,
      sopa ve silahla; nesi varsa onunla kendi yapıtını koruyacaktır.

      Polis gelecek, asıl suçluları bırakıp, suçlu diye onu yakalayacaktır. Genç,
      ‘Polis henüz devrim ve cumhuriyetin polisi değildir.’ diye düşünecek, ama
      hiç bir zaman yalvarmayacaktır. Mahkeme onu yargılayacaktır. Yine
      düşünecek, ‘Demek adliyeyi ıslah etmek, rejime göre düzenlemek lazım.’
      diyecek.

      Onu hapse atacaklar. Yasal yollarla karşı çıkışlarda bulunmakla birlikte
      bana, başbakana ve meclise telgraflar yağdırıp, haklı ve suçsuz olduğu için
      salıverilmesine çalışılmasını, kayrılmasını istemeyecek. Diyecek ki, ‘Ben
      inanç ve kanaatimin gereğini yaptım. Araya girişimde ve eylemimde haklıyım.
      Eğer buraya haksız olarak gelmişsem, bu haksızlığı ortaya koyan neden ve
      etkenleri düzeltmek de benim görevimdir.’

      İşte benim anladığım Türk genci ve Türk gençliği!”

      Mustafa Kemal Atatürk / Bursa Nutku
      --
      *Sevinç Aksüt *