Plastik bir torbanın yolculuğu

  • Sevinç Aksüt
    Message 1 of 4 , Feb 4, 2012
      Plastik bir torbanın yolculuğu

      Video: http://www.facebook.com/photo.php?v=425300414805

      Dünyada plastik torba kullanım adedi yılda yaklaşık 500 milyon ile 1
      trilyon adet arası değişmektedir. Bu torbaların geri dönüştürülme miktarı
      ancak %1'dir. Bir torbanın geri kazanımı yenisini üretmekten kat kat
      pahalıdır. Bunca torba nereye gidiyor? 1975 teki bir araştırmaya göre,
      okyanuslarda dolaşan gemiler yılda yaklaşık 3.700.000kg. plastik torbayı
      denizlere boşaltırlar. Dünya yüzeyi henüz bir plastik çöplüğüne dönmemişse,
      bunun nedeni denizlerin dibinin çöplük olarak kullanılmasıdır. Doğaya
      bırakılan torbaları rüzgar uçurarak en ücra noktalara kadar ulaştırır.
      Izgaralardan sızarak kanalizasyon yolu ile deniz, göl ve nehirlere varır.
      Işık, plastik torbalarda kimyasal çözülmelere neden olur. Zaman içinde daha
      küçük ancak daha zehirli petro-polimerlere bölünürler. Ve bunlar da
      topraklarımızı ve sularımızı zehirler.
      Sonuçta, bu mikroskopik partiküller besin zincirine girer. İşte o zaman
      doğal hayatın geleceği enikonu tehlikededir. Balina, yunus, fok, deniz
      kaplumbağalarından başlayarak yaklaşık 200 farklı deniz canlısı, plastik
      torbalar nedeni ile hayatını kaybeder. Kuşlar boğulur. Besin sanarak
      yuttukları plastiği hazmedemeyen kaplumbağalar ölür.

      ÖYLEYSE ÇÖZÜM?
      Bez torba kullanmakla, haftada 6 plastik torbayı kullanımdan çıkartmış
      oluruz. Bu da ayda 24 torba, Yılda 288 torba, Ortalama bir yaşam süresince
      de 22,176 torba eder. Ülkemizde her 5 kişiden sadece 1’ i bunu yapsa,
      yaşamımız süresince 31.046.400.000 plastik torba kullanımdan kalkmış olur.
      Bazı ülkeler plastik torba kullanımını yasaklamıştır, vergilendirerek
      kullanımda % 90 azalma sağlamışlardır.

      Bir şeyler yapmak mümkün!!! •
      Alışverişlerinizde yanınızda çanta, bez torba, file, pazar arabası ve
      benzeri götürünüz. • Market, bakkal ve diğer tüm mağazaların plastik torba,
      poşetlerini kabul etmeyin, kullanmayın ve bez torba talep edin. • Alışveriş
      yaptığınız yerlerden plastik torba kullanmamalarını talep edin.

      "Doğa İçin El Ele "
      http://www.facebook.com/Dogaicinelele http://dogaicinelele.blogspot.com/
      http://twitter.com/dogaicinelele

      --
      *Sevinç Aksüt *

    • Mustafa Dorsay
      Message 2 of 4 , Feb 4, 2012
        bu mesajlar bende okunamiyor. ne denediysem olmadi. unicode utf-8, turkish windows latin 5, turkish iso latin 5, automatic …

        halbuki baska yahoogroups bu isi cozdu ve turkce karakter sorunu kalmadi!

        uzgunum.

      • Sevinç Aksüt
        Message 3 of 4 , Feb 9, 2012
          Merhabalar
          Zaten onemli olan VIDEO'yu izlemek Mustafa bey.
          Ve videoya ulastiginizda ,altindaki metinden de bu yaziyi okuyabilirsiniz.
          O nedenle ozellikle LINK de ekliyorum ki ,yazilar okunamasa da linkten
          bilgiye dogrudan ulasilabilsin diye...

          2012/2/5 Mustafa Dorsay <dorsay@...>

> [...]
          > windows latin 5, turkish iso latin 5, automatic …
          >
          > halbuki baska yahoogroups bu isi cozdu ve turkce karakter sorunu kalmadi!

          *Sevinç Aksüt *

        • Mustafa Dorsay
          Message 4 of 4 , Feb 9, 2012
            dogru da, konunun neyle ilgili oldugunu anlayamiyorum ki.

            turkce karakter sorunu baska yahoogroups da yok. bir tek burada var. ben dahilim ve sorun yasamiyorum digerlerinde. bunun herhalde sistem ayarlariyla ilgili olabilecegini dusunuyorum. moderator sayfaya girip ayarlari bir gozden gecirse.