Re: [vejetaryen] B12

  • Aslı Egeli
    Message 1 of 15 , Apr 1, 2011
      Evet ancak süt ürünleri de demir emilimini zorlaştırıyor.. Bir de kahve/cay
      fazla içmemek lazım diye düşünüyorum

      2011/3/31 ayf ayf <ayf_er@...>

      > B12 etin disinda süt ürünlerinde ve yumurtada da bulunuyor hatta birada
      > bile var oldugunu biliyorum.
      > Ancak B12 vitamini eksikligi bazen et yiyenlerde bile olabiliyor bunun
      > disinda en cok da özellikle bira icmeyen kronik alkoliklerde (birada B12 var
      > )B12 eksikligi olabiliyor. ben 16 yildir vejetaryenim her yil kan
      > degerlerimi ölctürüyorum hersey normal, zaten vejetaryenseniz süt ürünleri
      > ve yumurta yiyorsaniz sorun olmamasi gerek. Ayrica Soya Fasulyesinde de
> [...]

    • Aslı Egeli
      Message 2 of 15 , Apr 1, 2011
        spirulina haplarının etkisiz olduğunu mu söylüyorsun Can? Ben GNC'ninkini
        uzun bir süre kullandım ve oldukça zinde hissediyordum kullandığımda, belki
        psikolojiktir. Ancak hapların karaciğer yağlanmasına yol açabileceğini
        duydum ondan kullanmayı bıraktım. Bir de GNC ve benzeri şirketlerle ilgili
        pek olumlu şeyler duymuyorum açıkçası...

        2011/3/31 Baskent, Can <cbaskent@...>

> [...]
        > Tarih: 31 Mart 2011 Perşembe 06:27
        > Kime: vejetaryen@yahoogroups.com
        > Konu: [vejetaryen] B12
        >
        > B12 etin disinda süt ürünlerinde ve yumurtada da bulunuyor hatta birada
        > bile var oldugunu biliyorum.
        > Ancak B12 vitamini eksikligi bazen et yiyenlerde bile olabiliyor bunun
        > disinda en cok da özellikle bira icmeyen kronik alkoliklerde (birada B12 var
        > )B12 eksikligi olabiliyor. ben 16 yildir vejetaryenim her yil kan
        > degerlerimi ölctürüyorum hersey normal, zaten vejetaryenseniz süt ürünleri
        > ve yumurta yiyorsaniz sorun olmamasi gerek. Ayrica Soya Fasulyesinde de var.

      • Can Baskent
        Message 3 of 15 , Apr 1, 2011
          B12 cok az kullanilan bir vitamin.
          o haplari alinca zinde hissetmek pek mumkun olmaz aslinda. genelde o haplarin icindeki C vitamini seyler dinclestiriyor insani..
          elbette etkisiz demiyorum, yalnizca okudugum makale ve arastirmalarda, abartildigi kadar etkisi yok deniyor spiriluna icin. kaldi ki folat/folik asit de benzer vazifeleri goruyor, diyorlar vs vs..
          malum, her 2-3 yilda bir bi sey cikiyor boyle. simdi de acai var, gibi..

          benim tek prensibim var: basit ve siradan takviyeler almak ve sanki vitamin takviyesi almamis gibi beslenmek..
          haftada bir iki multi-vitamin yeter de artar bile. Solgar Men/Women epey iyi - hatta yutmasi bile zor o haplari, kocamanlar cunku..

          yoksa Mehmet Oz'e kalsa, her gun bi avuc bitki hapi almalisiniz: devedikeninden, acai'ye, spiriluna'dan omega3-6'ya....

          ama ote yandan, dogruluk payi da var. mesele otoburluk degil. yogun kent yasami, ekstra stres ve beraberinde gelen kotu beslenme.
          haliyle bunun vejtryn olmakla bi ilgisi yok. etoburlar hatta daha da kotu besleniyor.

          ayrica, bi etobur beslenmesi nedeniyle kolestrol ve yuksek tansiyon sahibi olunca, kimse ona dava acmiyor ya da ayiplamiyor - ama vejeteryansaniz bu iyi bir koz oluyor belden asagi vurmak icin "bak hasta oldun" - insanlar utanmasa, zil takip oynayacak hasta olursaniz. ahlaksizligin daniskasi bence bu. bebekleri ishalden olen ebeveynlere o zaman hayli hayli dava acilmali zira bakteriyel ishal cok rahat bi sekilde tedavi ediliyor - cocuk felcinden soz etmiyorum bile..

          uzattim, neyse..

          son olarak iki doktorun mesele uzerine kapismasini okuyabilirsiniz

          http://www.bugday.org/portal/haber_detay.php?hid=53

          http://www.bodytr.com/2009/05/vejetaryen-diyet-ne-kadar-saglikli.html

          her iki argumanda da felsefi olarak cok cok sorunlar var ve biraksaniz saatlerce konusulur ustune, ama simdilik erteleyeyim...

          CB

        • Can Baskent
          Message 4 of 15 , Apr 1, 2011
            dayanamadim.
            Prof. Aydin Dogan yazisinda soyle buyurmus:
            "Tarihte ve günümüzde vejetaryen ağırlıklı beslenen küçük bazı gruplar olsa da saf vejetaryen yaşayan bir topluluk yok."

            saka gibi degil mi?

            ultravegan hindular, ceyan'lar, onlarca afrika/avustralya kabilesi, bir cok hiristiyan tarikat.... bir cok budist tarikat binyillardir saf vejtryn vs vs..

            haliyle, turkiyede herkes uzmanlik alani disinda konusur bilhassa prof'saniz. AydinDogan da antropolojideki hakimiyetini ve dunya kulturleriyle icli disli olmasini bir arguman olarak kullaniyor vejeteryanliga karsi.

            diyeceksiniz, niye ciddiye aldin.
            dedim ya, dayanamadim.

          • emre kantarc
            Message 5 of 15 , Apr 1, 2011
              Belirtilen B12 oranları kaç gram peynir ya da süt için geçerli.
              Yani Lordan 1 mcg B12 almak için 100 gram mı yoksa 1 porsiyon mu yemek gerekiyor

              --- 31/03/11 Per tarihinde ayf ayf <ayf_er@...> şöyle yazıyor:

              Kimden: ayf ayf <ayf_er@...>
              Konu: [vejetaryen] B12
              Kime: vejetaryen@yahoogroups.com