Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

Re: [veiktiplaciau] Kaip spręsti blaivybės ir kitu s opius klausimus?

Expand Messages
  • Tomas Maliauka
    Labas Valdai, Ar turit kokiu nors konstruktyviu ideju? Jas galima aprasyti www.aslietuvai.org tinklapyje, kuriame reikia prisiregistruoti savo vardu pavarde
    Message 1 of 3 , Sep 9, 2009
    • 0 Attachment
      Labas Valdai,

      Ar turit kokiu nors konstruktyviu ideju? Jas galima aprasyti www.aslietuvai.org tinklapyje, kuriame reikia prisiregistruoti savo vardu pavarde (zinoma, registravimasis nemokamas). Ten zmones reitinguos idejas patys ir geriausias idejas mes padesime realizuoti patiems ideju autoriams.

      Kvieciu apsilankyti :)

      Tomas Maliauka,
      As Lietuvai

      2009/9/9 Valdas <valdasr@...>
       

      Alkoholio draudimas turi drausminančių aspektų, tačiau jis negali išspręsti alkoholio vartojimo problemos.
      Tomai, geria, rūko ir narkotikus vartoja ne tik tie, kurie darbo neturi, ne rečiau tai daro ir darboholikai. Esmė- tiek dirbantys, tiek nedirbantys jaučia įtampą, kurią įveikti  žmogus dėl švietimo ir kultūros sistemos ydingumo ir savo neišprusimo neturi supratimo ir įgūdžių. Švietimo sistema nedaro nieko, kad būtų pagerinta padėtis, atvirkščiai, daro taip, kad žmogus pradėtų vartoti kvaišalus. Čia yra didžiausia tragedija. Todėl būtina sutelkti jėgas, kad žmonėms būtų duodamos žinios, kaip reikia gyventi. Kad alkoholis, tabakas ir narkotikai yra blogis žino ir darželinukai, tačiau jų niekas nemoko, kuo tą blogį pakeisti.
       
      Valdas 
       
       
      ----- Original Message -----
      Sent: Wednesday, September 09, 2009 8:08 AM
      Subject: Re: [veiktiplaciau] Kaip spręsti blaivybės ir kitus opius klausimus?

       

      Labas Andriau,


      Manau, kad nei vienas negimsta alkoholiku, o paskui zmogus juo tampa. Dazniausiai tai nutinka, del to, kad zmogui nesiseka gyvenime, jis neturi pinigu butiniausiems dalykams. Sunkiai verciasi, niekas jam nepadeda "atsistoti ant koju", jis niekaip negali realizuoti saves, niekas jo nevertina kaip zmogaus ir pan. Tada po kurio laiko, zmogus supranta, kad greiciausiai jei taip buvo paskutinius ilgus metus, tai taip bus ir visa jo gyvenima. Tada jis praranda pasitikejima savimi, praranda vilti save realizuoti, praranda vilti kad kas nors jam pades, nebesitiki igyvendinti savo svajoniu ir PALUZTA... Ji slegia didziule depresija, buitiniai reikalai, amzinas nepriteklius, augancios skolos ir panasiai, jam neuztenka pinigu prasiblaskyti, todel jis randa ramybe alkoholije, narkotikuose. Ir zinai, Andriau, kas kaltas? VISI MES KALTI!!! Nes neuzkertame kelio tokiems atvejams, kai zmogus tampa atstumtuoju ir pamirstuoju... NE ALKOHOLIS CIA BEDA, O NEUZJAUCIANTI VISUOMENE!!! Manau reikia kurti tokiems zmonems darbo vietas, kad jie galetu DIRBTI IR UZSIDIRBTI, suteikti psichologine pagalba, vesti kvalifikacijos kelimo kursus (kursai turetu buti organizuojami taip, kad jis galetu veliau juos atidirbti, o ne is biudzeto). Isiklausyti, kokios jo gyvenimo svajones, kokia veikla jis noretu prisideti prie Lietuvos visuomenes gerbuvio kurimo ir duoti galimybe, jam tai igyvendinti. Tada atsirastu ir pinigu ir uzsiemimas ir jo problemos supratimas ir jis nesijaustu vienisas ir uzmirstas visuomenes narys. Taip, pat manau reikia kurti visuomeneje bendra uzimtuma, hobi klubus ir bendraminciu klubus, kad zmones zinotu, kad galima savo laisvalaiki praleisti turiningai ir naudingai, o ne is neturejimo kas veikti ir neturejimo pinigu kitoms pramogoms (kurios dazniausiai yra brangesnes) pirti alkoholi ar narkotikus ir juos vartoti.

      Tiktai taip galima kovoti su alkoholizmu, narkomanija, visi draudimai nepades, nes ne alkoholio prieinamume yra beda, o del to, kad visuomene prarado vilti gyventi geriau, save realizuoti, igyvendinti savo svajones, ar apskritai ka nors sitame pasaulyje pakeisti, kad jis butu teisingesnis!!!

      P. S. Savo praeitame laiske ivardi "JUS" as naudojau turedamas mintyje teksto atoriu ar autorius. Tekstas siulo kurti alkoholio kontrole, o ne visuomenes skatinimo ir pagalbos visuomenei istaiga. Tai man yra nepriimtina ir as nepajudinsiu nei pirsto, del dar vienos "LAISVES RIBOJIMO INSTITUCIJOS".

      Sekmes Andriau, ir siulau galvoti gyliau, ne pasekmes reikia gydyti, o priezastis :) Visuomenei nereikia kontroles, drasmiu ir bausmiu, jai reikia laisves ir pagalbos, o ji atsidekos savo gerais darbais Lietuvai, bendruomeniskumu, supratingumu ir bus dekinga. 

      Tomas Maliauka,
      "As Lietuvai"

      2009 m. rugsėjo 8 d. 22:03, Andrius Kulikauskas <ms@...> rašė:
       

      Tomai,

      Ačiū už laišką.

      Šaunu, kad dalyvauji "Aš Lietuvai" http://www.aslietuvai.org
      http://www.tedas.lt Zenonas sakė, kad rytoj , trečiadienį, 17:00,
      renkatės Seime, Europos info centre LRS III rūmuose, leidimų nereikia.
      Tomas Girdzijauskas ir "Aš Lietuvai" skatina idėjų palaikymo kultūrą.

      Prašau tavo pagalbos "Aš Lietuvai" svetainėje iškelti man ir kitiems
      opius klausimus. Būtų visai gražu http://www.aslietuvai.org siūlyti
      sprendimus į klausimą, "Kaip siekti blaivios (ar neprisigėrusios)
      visuomenės?" Ar padėtum tokį klausimą iškelti ir svarstyti? Būtų ir tavo
      pasiūlymas rodyti gerą pavyzdį, būtų ir pasiūlymas nepanaikinti
      Valstybinę tabako ir alkoholio kontrolės tarnybą, ir dar kitokių.

      Birželio 26tą dieną "Aš Lietuvai" siūliau Danutei Ulvydienei opų
      klausimą "Kauno pilį užstatys naujovišku statiniu"
      http://ideatorrent.p1.terramedia.lt/ideatorrent/idea/96/
      bet tas klausimas nepajudėjo iš "smėlio dėžės" (ar duobės) nes
      nesulaukia dviejų moderatorių patvirtinimo. Ką daryti?

      Tomai, neparašei, kas tie "jūs", bet kviečiu susipažinti su Zenono ir
      Audronės darbais, rodančiais tą blaivaus gyvenimo pavyzdį, ypač su
      jaunimu, jų yra apstu Zenono Internetinėje televizijoje,
      http://www.internetinetv.lt , pavyzdžiui, "Kauno marių bendruomenių
      kelionė laivu", kurią organizavo berods Irena Buinickaite ir seimo narys
      Kazimieras Uoka.

      Gyvenu pas Zenoną ir Audronę, ir galiu truputį papasakoti, kaip čia
      kaime būna.
      * Butrimonių miestelio 310 metų jubiliejaus šventėje didžiausios
      žvaigždės buvo roko ansamblis su daina "Išgerkime degtinės, alaus, vyno
      ir naminės!" (Net du kartus sudainavo.) Aš bandžiau solistą perrėkti ir
      sunervinti, skanduoti "Blaivybė", bet niekas už tai man jokių pinigų
      nemokėjo.
      * Pivošiūnų "Žolinės" atlaidų šventėje seniūnija išdavė įmonėms leidimus
      prekiauti alkoholiu, bet Audronei ir klebonui ir vyskupams suveikus,
      pirmą kartą valdžia persigalvojo, kad vis dėl to šventės rengėjai turėtų
      spręsti, ar prekiautina alkoholiu.

      Ir mūsų tarpe, kaip siūlai, gyvu pavyzdžiu parodome, kad galim
      linksmintis blaiviai, tiek Užupio Galeros atidarymuose, tiek Šreko
      pelkėje. Žavu.

      Atsiliepdamas į tavo laišką, dar pridėsiu, kad dažnai žmonės rūko ar
      geria ne iš laisvės, o iš nelaisvės - priklausomybės - kurią, beje,
      įmonės sąmoningai lavina, iš tos nelaisvės pasipelnija. Tad aršiausi
      priklausomybės priešininkai dažnai būna žmonės, po didelių bėdų ir aukų
      ištrūkę iš tos nelaisvės.

      Kokie galėtų būti sekantys žingsniai? "Aš Lietuvai", konkursas
      "Padovanok Lietuvai viziją" http://www.atgimimas.lt ir kitos grupės
      siūlo plačiau mąstyti. O kaip mūsų pamąstymai gali sulaukti platesnio
      dėmesio, kaip galėtumėme bendradarbiauti, vienas kitą palaikyti?

      Audrone, taip, pasirašau (jei dar parašus renka), kaip A Kulikausko
      įmonės "Minčių sodo" vadovas, prie žemiau pridėto laiško nepanaikinti
      Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos.

      Dargi kviečiu pasigrožėti Užupio kiemo paveikslu, kurį nutapiau UMI
      Galeros pleneros parodai, vyksiančiai rugsėjo 25tą dieną:
      http://www.flickr.com/photos/50525222@N00/3900092458/

      Taip kviečiu pasiplepėti (chat) anglų kalba ketvirtadienį 16:00 Lietuvos
      laiku http://www.worknets.org/chat/ kaip kurti DVD grotuvais skaitomas
      knygas, ypač kisuahili, hindi, lietuvių ir kitomis vietinėmis kalbomis
      žr. mūsų priemonę http://www.worknets.org/software/ebook/ taip pat
      susirašinėjimą http://groups.yahoo.com/group/learnhowtolearn/

      Andrius

      Andrius Kulikauskas
      Minčių sodas
      http://www.ms.lt
      ms@...

      Tomas Maliauka wrote:
      > Nepatinka man tekstas! Jums tik kontroliuoti visuomenę, valdyti ją,
      > atimti visas likusias žmogaus teises į laisvą pasirinkimą. Jei nori
      > tegu geria, tegul rūko, ten jų gyvenimas, o ne Siemo, vyriausybės ar
      > dar kokių tai institucijų. Jūs norit iš žmonių padaryti
      > kontroliuojamus robotus, kurie tik dirba ir moka mokesčius. Daugiau
      > jums niekas nerūpi... duokit žmonėms laisvę. Aš irgi nenorių kad mūsų
      > Lietuvos visuomenė būtų prasirūkiusi, prasigėrusi ar priklausoma nuo
      > narkotikų. Norių kad visi gyventų gražiai, siektų savo tikslų,
      > realizuotų kiekvienas save ten kur jis daugiausia gali prisidėti prie
      > visuomenės, kurios narys jis yra. Bet tik ne per prievartą, kontrolę,
      > bausmes, žeminimus ir laisvės apribojimus... tai toks JŪSŲ būdas vesti
      > Lietuvos visuomenę į LAIMINGĄ ateitį? Aš visai nenoriu gyventi tokioje
      > ateityje, kur aš neturiu laisvės... ar tokią Lietuvą mes visi
      > kovojome, kai atsiskyrėme nuo TSRS? Kodėl nenorite užimti visuomenės,
      > parodyti gerą pavyzdį, kad galima gyventi be alkoholio, be tabako ir
      > be narkotikų? Kad taip gyventi daug geriau, kad reiktų realizuoti
      > save, ugdyti savo sugebėjimus, o ne juos žlugdyti rūkant, vartojant
      > alkoholį ar narkotikus. Parodykim jiems savo gerą pavyzdį, patys
      > būkime pavyzdingi ir kiti paseks mūsų pavyzdžiu. Darykite akcijas,
      > viešinkite žmonėms kaip gyvenate ir kodėl taip gyventi yra geriau, o
      > ne kontroliuokite, drauskite ir bauskite. Nereikia visuomenei JŪSŲ
      > BOTAGO, geriau duokite visuomenei MEDUOLĮ, - jei suprantate ką noriu
      > pasakyti. Pasiklausius daugumos valdžios žmonių jaučiasi bendras
      > pyktis ir susipriešinimas su likusia Lietuvos visuomenės dalimi, bet
      > juk taip mes laimės nepasieksime ir niekada nebūsime laiminga
      > visuomene. Reikia vienas kitą suprasti, užjausti, padėti (bet tik jei
      > tavęs prašo padėti, o ne per prievartą), mes esame vieninga visuma ir
      > neturėtume viduje susipriešinti vieni su kitais. Argi jums ne gana
      > visuomenės pasipiktinimo rodiklių? Kodėl visuomenė nepatenkinta nei
      > Seimu, nei vyriausybe, nei teismais...? O todėl, kad jūs neisijaučiate
      > į visuomenės problemos šaknis, nesistengiate jiems padėti, bet tik
      > norite viską valdyti, kontroliuoti padėtį, o jei visuomenė neklauso,
      > tada priverčiate juos jūsų klausyti įvairiomis bausmėmis ir
      > represiniais valstybės aparatais. NA ŽINOMA, TAIP JUK LENGVIAU :D :D
      > :D :D BET NEGRAŽU IŠ JŪSŲ PUSĖS... FU.
      >
      > Tomas Maliauka,
      > "Aš Lietuvai"
      >
      > 2009/9/7 EKVJUC <ekvjuc@... <mailto:ekvjuc@...>>
      >
      > [Attachment(s) <#12395cb760ba2d15_TopText> from EKVJUC included
      > below]
      >
      > <http://blaivus.blogspot.com>
      >

      Sveiki,
      Reikalingi organizacijų parašai po tekstu prisegtuke. Labai kviečiu
      atsiliepti, kas galėtų pasirašyti.
      Ačiū
      Audronė

      ----- Original Message -----
      From: Aurelijus Veryga
      To: ntakk ; ltf-ntakk
      Sent: Friday, September 04, 2009 3:09 PM
      Subject: [NTAKK] SVARBU 2

      Sveiki,

      Labai ačiū visiems, kurie atsiuntėt pastabas ir pataisymus. Į daugumą
      tikrai atsižvelgiau.
      Siunčiu susipažinti pataisytą tekstą.

      Labai ačiū sutikusiems pasirašyti.

      Kitą savaitę būtų gerai tą raštą išsiųsti, todėl gal galite paraginti
      kitas organizacijas prisidėti prie šitos iniciatyvos.

      Gero savaitgalio

      Aurelijus

      --
      Aurelijus Veryga, MD, PhD, Assoc. prof.
      President
      Lithuanian National Tobacco and Alcohol Control Coalition
      Baltic Tobacco and Alcohol Control Coalition
      Mob. +370 614 05 997, Fax. +370 37 327 349
      www.koalicija.org
      http://blaivus.blogspot.com

      ---------------------------------------------

      LR Prezidentei
      LR Seimui
      LR Vyriausybei

      Dėl tabako, alkoholio ir narkotikų kontrolės žlugdymo

      Mes, žemiau pasirašiusios organizacijos ir asmenys, kreipiamės į jus
      prašydami nedelsiant stabdyti įsibėgėjantį tabako, alkoholio ir
      narkotikų kontrolės žlugdymą. Šio proceso pradžia tapo „Saulėlydžio
      komisijos“ sprendimai, kuriais rekomenduota panaikinti Valstybinę tabako
      ir alkoholio kontrolės tarnybą (toliau - tarnyba) bei pakeisti Narkotikų
      kontrolės departamento (NKD) pavaldumą, jį perduodant LR Sveikatos
      apsaugos ministerijai.

      Dėl minėtų siūlymų jau ne kartą kreiptasi į Vyriausybę, tačiau į
      nevyriausybinių organizacijų ir dalies Seimo narių siūlymus nebuvo
      atsižvelgta. Dar daugiau, 2009 m. rugpjūčio 19 Vyriausybės pasitarimo
      protokole ir visuomenei išplatintoje informacijoje teigiama, kad
      Vyriausybė atsižvelgė į Seimo narių ir nevyriausybinių organizacijų
      siūlymus, o tai yra akivaizdus visuomenės klaidinimas, nes tiek Seimo
      nariai, tiek nevyriausybinių organizacijų atstovai niekada nepritarė,
      kad būtų naikinama Valstybės tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba, o
      jos funkcijos išskaidomos.

      Vyriausybės protokole teigiama, kad Narkotikų kontrolės departamentas ir
      Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba bus reorganizuojamos
      jungimo būdu. Būtina pastebėti, kad jungimo būdas iš viso neegzistuoja
      civilinėje teisėje. Galimi yra susijungimo ir prijungimo būdai, kurie
      abu reiškia, kad išsaugomos ir perimamos visos institucijų funkcijos.
      Tuo tarpu Vyriausybės siūlyme įrašyta, kad tabako kontrolė ir
      licencijavimas perduodami Valstybinei ne maisto produktų inspekcijai, o
      alkoholio kontrolė ir licencijavimas perduodami Valstybinei maisto ir
      veterinarijos tarnybai, o tai iš esmės reiškia, kad Valstybės tabako ir
      alkoholio kontrolės tarnyba panaikinama išbarstant jos funkcijas.

      Norime priminti, kad „Saulėlydžio komisijos“ sprendimai nėra privalomi
      nei Seimui nei Vyriausybei. Tai rekomendacijos, kurias vykdyti nėra
      privaloma ir kurių vertę turėtų patvirtinti šios srities ekspertų
      organizacijos. ,,Saulėlydžio komisija“ nėra ekspertinė institucija,
      galinti kompetentingai spręsti tabako, alkoholio ir narkotikų kontrolės
      problemas. Atsižvelgtina ir į tai, kad parama verslui ir ekonominė
      siūlomų priemonių vertė ne visada sutampa su visuomenės sveikatos
      tikslais. Geresnė gyventojų sveikata taip pat kainuoja. Pastaruoju metu
      tarnybos naikinimo klausimas yra politizuojamas, o tai trukdo rasti
      naudingiausią sprendimą. Viešojoje erdvėje vis primenama apie tai, kad
      dar neįvykdytos čia aptariamos „Saulėlydžio komisijos“ rekomendacijos,
      tačiau nekalbama apie kitus nevykdomus „Saulėlydžio komisijos“ siūlymus.
      Susidaro įspūdis, kad komisija buvo sukurta tik tam, kad panaikintų
      tarnybą. Primename, kad Nacionalinė sveikatos taryba (kuri skirtingai
      nei Saulėlydžio komisija yra ekspertinė valstybės institucija) aiškiai
      rekomendavo stiprinti tarnybą, o ne išskaidyti jos funkcijas. Šią
      rekomendaciją nedviprasmiškai parėmė ir svarbiausios su alkoholio
      kontrole susiję nevyriausybinės organizacijos, psichikos sveikatos
      specialistų organizacijos. Siūlymus stiprinti tarnybą teikė Seimo
      kontrolierius R.Valentukevičius, atlikęs išsamų tyrimą, Seimo Sveikatos
      reikalų komitetas, Seimo Narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos
      komisija. Svarbu tai, kad svarstant tarnybos reorganizavimą arba
      naikinimą Saulėlydžio komisijoje nedalyvavo nė vienas šios srities
      ekspertas, tuo tarpu pačioje Saulėlydžio komisijoje yra tarnybos
      naikinimu tiesiogiai suinteresuotų asmenų (dar derybose su ES tabako
      gamintojų interesus atstovavęs P. Auštrevičius, Lietuvos laisvosios
      rinkos instituto išeivis R.Vilpišauskas ir dabartinė instituto
      prezidentė R.Vainienė, o pats institutas gauna tiesioginę finansinę
      paramą iš tabako ir alkoholio gamintojų).

      Atkreiptinas dėmesys į tai, kad reorganizacija pradedama tada, kai
      tarnybos veikla ir naujai priimtos alkoholio kontrolės įstatymo pataisos
      pradeda duoti rezultatus: Lietuvoje pirmą kartą pradėjo mažėti tabako ir
      alkoholio vartojimas, mažėja ir su šių medžiagų vartojimu susijusių
      sveikatos sutrikimų. Dar sunkiau suprantama kodėl prireikė panaikinti
      VTAKT dabar, kai dėl ekonominio sunkmečio didėja prekybos
      kontrabandiniais ir falsifikuotais gaminiais rizika. Kita vertus
      narkotikų vartojimas nuolat didėja, taigi kontrolę būtina stiprinti, o
      vietoj stiprinimo siūloma NKD pavaldumą pakeisti iš pavaldumo
      Vyriausybei, į pavaldumą Sveikatos apsaugos ministerijai, kuri neatlieka
      realios kontrolės. Sveikatos apsaugos ministerija jokių teisinių,
      ekonominių galių neturi paveikti kitas jai nepavaldžias alkoholio ir
      tabako verslą kontroliuojančias institucijas, duoti joms nurodymus
      atlikti patikrinimus, atsiskaityti už savo veiksmus ir pan. Todėl galima
      prognozuoti, kad geriausiu atveju, ši institucija surinks tik ataskaitas
      iš kontroliuojančių institucijų. Atliekant vien 2009-08-19 Vyriausybės
      pasitarime priimtame sprendime numatytas funkcijas, bus dirtinai
      sukurtas viešojo administravimo subjektas neturintis realių galių
      įtakoti tabako, alkoholio ir narkotikų vartojimo bei prieinamumo
      mažinimo. Neatsižvelgta į siūlymus naują tabako, alkoholio ir kontrolės
      instituciją kurti bent prie Vidaus reikalų ministerijos, kuriai
      pavaldžios operatyvinės veiklos funkcijas vykdančios institucijos.

      Vyriausybė siūlo išskirstyti tabako ir alkoholio kontrolės ir
      licencijavimo funkcijas skirtingoms institucijoms, tai reiškia, kad
      nebeliks institucijos, iš kurios būtų galima reikalauti atsakomybės už
      kontrolės vykdymą. Rekomenduojamas kurti naujasis Narkotikų, tabako ir
      alkoholio priežiūros departamentas neturėtų kontrolės funkcijų.
      Paaiškinimas, kad šis departamentas neva kontroliuotų kitas kontrolę
      vykdančias institucijas, skamba neįtikinamai. Jeigu naujoji institucija
      neturės galios tikrinti įmonių produkciją, dokumentus, rašyti pažeidimo
      protokolus ir skirti baudas (ką šiandien gali ir aktyviai daro tarnyba)
      ji tebus dar viena biurokratinė institucija. Panašias funkcijas šiuo
      metu atlieka NKD ar Vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Tačiau tik reali
      kontrolė kuria teismų praktiką. Teismuose, kuriems tarnybos nubaustos
      įmonės apskundžia tarnybos sprendimus, tarnyba pralaimi tik apie 3 proc.
      bylų, o tai reiški, kad 97 proc. tarnybos sprendimų yra tinkamas Tabako
      ir Alkoholio kontrolės įstatymų nuostatų taikymas. Jei baudos trukdo
      verslui, tai turėtumėm diskutuoti ne apie tarnybos naikinimą, o apie
      įstatymo nuostatų keitimą, verslo etiką ir verslo sąlygas.

      Svarbu skubiai apsispręsti kieno interesus atstovaus vyriausybė ir
      seimas – visuomenės sveikatos ar alkoholio ir tabako verslo? Jei
      valstybės prioritetas yra gyventojų sveikata ir nuo jos priklausantis
      socialinis gerbūvis bei ekonominis pajėgumas, tuomet valstybė turėtų dar
      labiau griežtinti verslo, atsakingo už gyventojų sveikatos blogėjimą,
      kontrolę ir priežiūrą.

      Tai, kad tarnyba žlugdo smulkųjį verslą yra netiesa. Tarnyba ne kartą
      pakartotinai baudė daugelį šalies alkoholio gamintojų (Švyturys, Alita,
      Kalnapilis ir kt.), kurie aktyviai rūpinasi, kad būtų panaikinta
      valstybės kontrolė, trukdanti daryti pažeidimus. Argumentas, kad tarnyba
      dubliuoja funkcijas su kitomis žinybomis, taip pat nėra pagrįstas.
      Tarnyba nustato daugiau kaip 90 proc. visų Tabako ir Alkoholio kontrolės
      įstatymo pažeidimų. O jei tikrai norima išvengti funkcijų dubliavimo
      grėsmės, derėtų peržiūrėti Tabako ir Alkoholio kontrolės įstatymų
      nuostatas ir visą kontrolę perduoti tarnybai ar kitai vietoje jos
      kuriamai institucijai. Tokiu atveju tiek verslas, tiek gyventojai
      aiškiai žinotų kas yra atsakingas už kontrolę ir galėtų kreiptis visais
      su tuo susijusiais klausimais. Tai taip pat leistų iš vienos
      institucijos pareikalauti atsakomybės už atliktą darbą.

      Sunkiai paaiškinama ir tai, kad Finansų ministerija sąmoningai jau keli
      metai nedidino asignavimų tarnybai (skirtingai nei kitoms
      institucijoms), tikėdamasi, kad tarnyba „sunyks“ savaime.

      Todėl matydami, kad tolimesnis su Narkotikų kontrolės departamentu ir
      Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos reorganizavimu
      susijusių Vyriausybės siūlymų vykdymas sugriaus dešimtmetį kurtą tabako
      ir alkoholio kontrolės mechanizmą bei susilpnins ir taip silpną
      narkotikų kontrolės sistemą, reikalaujame:

      Nutraukti objektyvaus pagrindo neturintį ir sveikatos ekspertų atmetamą
      Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos naikinimo ir jų
      funkcijų skaidymo procesą, nes sunkmečiu tai paralyžuos tabako ir
      alkoholio kontrolę, lems nelegalios tabako ir alkoholio apyvartos
      didėjimą bei neigiamai įtakos mokesčių surinkimą;

      Kadangi narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės sritys yra ekspertinės,
      o ne politinės sritys, reikalaujame, kad priimant sprendimus dėl šių
      medžiagų kontrolės organizavimo būtų remiamasi oficialiomis ekspertinių
      institucijų: Nacionalinės sveikatos tarybos ir Pasaulio sveikatos
      organizacijos Europos regioninio biuro rekomendacijomis;

      Kol nebus gautos ekspertų rekomendacijos dėl veiklos reorganizavimo,
      užtikrinti tinkamą finansavimą Valstybės tabako ir alkoholio kontrolės
      tarnybai bei Narkotikų kontrolės departamentui;

      Nutraukti ydingą praktiką svarbias valstybines funkcijas, tokias kaip
      tabako, alkoholio ir narkotikų kontrolė, skirstyti ministerijoms
      atsižvelgiant į ministrų norą ar nenorą prisiimti atsakomybę, o ne
      atsižvelgiant į realias institucijų galimybes šias funkcijas vykdyti;

      Kadangi narkomanija yra ne tik medicininė, bet ir socialinė, teisinė ir
      su kitų sektorių veikla susijusi visuomenės problema, todėl yra
      nepakankamai atsakinga deleguoti narkomanijos prevencijos ir kontrolės
      funkcijas vien tik sveikatos sektoriui, t.y. Sveikatos apsaugos
      ministerijai. Socialinės krizės akivaizdoje, siekiant sustiprinti
      visuomenės saugumą nuo su narkotikais susijusių pasekmių, realaus
      prevencijos ir kontrolės stiprinimo siekti koncentruojant tarpžinybinį
      atsaką sukuriant naują instituciją prie Vyriausybės arba Vidaus reikalų
      ministerijos. Tokia institucija turėtų turėti realias kontrolės
      funkcijas su koordinavimo galimybę;
      Užtikrinti, kad kuriant naują kontrolės funkcijas atliekančią
      instituciją būtų užtikrintas ekspertinės šios srities specialistų
      patirties panaudojimas.

      >
      > -
      >



    • Valdas
      Ačiū už kvietimą, apsilankysiu su konkrečiom idėjom. Valdas ... From: Tomas Maliauka To: veiktiplaciau@yahoogroups.com Sent: Wednesday, September 09,
      Message 2 of 3 , Sep 10, 2009
      • 0 Attachment
        Ačiū už kvietimą, apsilankysiu su konkrečiom idėjom.
        Valdas
         
        ----- Original Message -----
        Sent: Wednesday, September 09, 2009 12:24 PM
        Subject: Re: [veiktiplaciau] Kaip spręsti blaivybės ir kitus opius klausimus?

         

        Labas Valdai,


        Ar turit kokiu nors konstruktyviu ideju? Jas galima aprasyti www.aslietuvai. org tinklapyje, kuriame reikia prisiregistruoti savo vardu pavarde (zinoma, registravimasis nemokamas). Ten zmones reitinguos idejas patys ir geriausias idejas mes padesime realizuoti patiems ideju autoriams.

        Kvieciu apsilankyti :)

        Tomas Maliauka,
        As Lietuvai

        2009/9/9 Valdas <valdasr@takas. lt>
         

        Alkoholio draudimas turi drausminančių aspektų, tačiau jis negali išspręsti alkoholio vartojimo problemos.
        Tomai, geria, rūko ir narkotikus vartoja ne tik tie, kurie darbo neturi, ne rečiau tai daro ir darboholikai. Esmė- tiek dirbantys, tiek nedirbantys jaučia įtampą, kurią įveikti  žmogus dėl švietimo ir kultūros sistemos ydingumo ir savo neišprusimo neturi supratimo ir įgūdžių. Švietimo sistema nedaro nieko, kad būtų pagerinta padėtis, atvirkščiai, daro taip, kad žmogus pradėtų vartoti kvaišalus. Čia yra didžiausia tragedija. Todėl būtina sutelkti jėgas, kad žmonėms būtų duodamos žinios, kaip reikia gyventi. Kad alkoholis, tabakas ir narkotikai yra blogis žino ir darželinukai, tačiau jų niekas nemoko, kuo tą blogį pakeisti.
         
        Valdas 
         
         
        ----- Original Message -----
        Sent: Wednesday, September 09, 2009 8:08 AM
        Subject: Re: [veiktiplaciau] Kaip spręsti blaivybės ir kitus opius klausimus?

         

        Labas Andriau,


        Manau, kad nei vienas negimsta alkoholiku, o paskui zmogus juo tampa. Dazniausiai tai nutinka, del to, kad zmogui nesiseka gyvenime, jis neturi pinigu butiniausiems dalykams. Sunkiai verciasi, niekas jam nepadeda "atsistoti ant koju", jis niekaip negali realizuoti saves, niekas jo nevertina kaip zmogaus ir pan. Tada po kurio laiko, zmogus supranta, kad greiciausiai jei taip buvo paskutinius ilgus metus, tai taip bus ir visa jo gyvenima. Tada jis praranda pasitikejima savimi, praranda vilti save realizuoti, praranda vilti kad kas nors jam pades, nebesitiki igyvendinti savo svajoniu ir PALUZTA... Ji slegia didziule depresija, buitiniai reikalai, amzinas nepriteklius, augancios skolos ir panasiai, jam neuztenka pinigu prasiblaskyti, todel jis randa ramybe alkoholije, narkotikuose. Ir zinai, Andriau, kas kaltas? VISI MES KALTI!!! Nes neuzkertame kelio tokiems atvejams, kai zmogus tampa atstumtuoju ir pamirstuoju. .. NE ALKOHOLIS CIA BEDA, O NEUZJAUCIANTI VISUOMENE!!! Manau reikia kurti tokiems zmonems darbo vietas, kad jie galetu DIRBTI IR UZSIDIRBTI, suteikti psichologine pagalba, vesti kvalifikacijos kelimo kursus (kursai turetu buti organizuojami taip, kad jis galetu veliau juos atidirbti, o ne is biudzeto). Isiklausyti, kokios jo gyvenimo svajones, kokia veikla jis noretu prisideti prie Lietuvos visuomenes gerbuvio kurimo ir duoti galimybe, jam tai igyvendinti. Tada atsirastu ir pinigu ir uzsiemimas ir jo problemos supratimas ir jis nesijaustu vienisas ir uzmirstas visuomenes narys. Taip, pat manau reikia kurti visuomeneje bendra uzimtuma, hobi klubus ir bendraminciu klubus, kad zmones zinotu, kad galima savo laisvalaiki praleisti turiningai ir naudingai, o ne is neturejimo kas veikti ir neturejimo pinigu kitoms pramogoms (kurios dazniausiai yra brangesnes) pirti alkoholi ar narkotikus ir juos vartoti.

        Tiktai taip galima kovoti su alkoholizmu, narkomanija, visi draudimai nepades, nes ne alkoholio prieinamume yra beda, o del to, kad visuomene prarado vilti gyventi geriau, save realizuoti, igyvendinti savo svajones, ar apskritai ka nors sitame pasaulyje pakeisti, kad jis butu teisingesnis! !!

        P. S. Savo praeitame laiske ivardi "JUS" as naudojau turedamas mintyje teksto atoriu ar autorius. Tekstas siulo kurti alkoholio kontrole, o ne visuomenes skatinimo ir pagalbos visuomenei istaiga. Tai man yra nepriimtina ir as nepajudinsiu nei pirsto, del dar vienos "LAISVES RIBOJIMO INSTITUCIJOS".

        Sekmes Andriau, ir siulau galvoti gyliau, ne pasekmes reikia gydyti, o priezastis :) Visuomenei nereikia kontroles, drasmiu ir bausmiu, jai reikia laisves ir pagalbos, o ji atsidekos savo gerais darbais Lietuvai, bendruomeniskumu, supratingumu ir bus dekinga. 

        Tomas Maliauka,
        "As Lietuvai"

        2009 m. rugsėjo 8 d. 22:03, Andrius Kulikauskas <ms@...> rašė:
         

        Tomai,

        Ačiū už laišką.

        Šaunu, kad dalyvauji "Aš Lietuvai" http://www.aslietuv ai.org
        http://www.tedas. lt Zenonas sakė, kad rytoj , trečiadienį, 17:00,
        renkatės Seime, Europos info centre LRS III rūmuose, leidimų nereikia.
        Tomas Girdzijauskas ir "Aš Lietuvai" skatina idėjų palaikymo kultūrą.

        Prašau tavo pagalbos "Aš Lietuvai" svetainėje iškelti man ir kitiems
        opius klausimus. Būtų visai gražu http://www.aslietuv ai.org siūlyti
        sprendimus į klausimą, "Kaip siekti blaivios (ar neprisigėrusios)
        visuomenės?" Ar padėtum tokį klausimą iškelti ir svarstyti? Būtų ir tavo
        pasiūlymas rodyti gerą pavyzdį, būtų ir pasiūlymas nepanaikinti
        Valstybinę tabako ir alkoholio kontrolės tarnybą, ir dar kitokių.

        Birželio 26tą dieną "Aš Lietuvai" siūliau Danutei Ulvydienei opų
        klausimą "Kauno pilį užstatys naujovišku statiniu"
        http://ideatorrent. p1.terramedia. lt/ideatorrent/ idea/96/
        bet tas klausimas nepajudėjo iš "smėlio dėžės" (ar duobės) nes
        nesulaukia dviejų moderatorių patvirtinimo. Ką daryti?

        Tomai, neparašei, kas tie "jūs", bet kviečiu susipažinti su Zenono ir
        Audronės darbais, rodančiais tą blaivaus gyvenimo pavyzdį, ypač su
        jaunimu, jų yra apstu Zenono Internetinėje televizijoje,
        http://www.internet inetv.lt , pavyzdžiui, "Kauno marių bendruomenių
        kelionė laivu", kurią organizavo berods Irena Buinickaite ir seimo narys
        Kazimieras Uoka.

        Gyvenu pas Zenoną ir Audronę, ir galiu truputį papasakoti, kaip čia
        kaime būna.
        * Butrimonių miestelio 310 metų jubiliejaus šventėje didžiausios
        žvaigždės buvo roko ansamblis su daina "Išgerkime degtinės, alaus, vyno
        ir naminės!" (Net du kartus sudainavo.) Aš bandžiau solistą perrėkti ir
        sunervinti, skanduoti "Blaivybė", bet niekas už tai man jokių pinigų
        nemokėjo.
        * Pivošiūnų "Žolinės" atlaidų šventėje seniūnija išdavė įmonėms leidimus
        prekiauti alkoholiu, bet Audronei ir klebonui ir vyskupams suveikus,
        pirmą kartą valdžia persigalvojo, kad vis dėl to šventės rengėjai turėtų
        spręsti, ar prekiautina alkoholiu.

        Ir mūsų tarpe, kaip siūlai, gyvu pavyzdžiu parodome, kad galim
        linksmintis blaiviai, tiek Užupio Galeros atidarymuose, tiek Šreko
        pelkėje. Žavu.

        Atsiliepdamas į tavo laišką, dar pridėsiu, kad dažnai žmonės rūko ar
        geria ne iš laisvės, o iš nelaisvės - priklausomybė s - kurią, beje,
        įmonės sąmoningai lavina, iš tos nelaisvės pasipelnija. Tad aršiausi
        priklausomybė s priešininkai dažnai būna žmonės, po didelių bėdų ir aukų
        ištrūkę iš tos nelaisvės.

        Kokie galėtų būti sekantys žingsniai? "Aš Lietuvai", konkursas
        "Padovanok Lietuvai viziją" http://www.atgimima s.lt ir kitos grupės
        siūlo plačiau mąstyti. O kaip mūsų pamąstymai gali sulaukti platesnio
        dėmesio, kaip galėtumėme bendradarbiauti, vienas kitą palaikyti?

        Audrone, taip, pasirašau (jei dar parašus renka), kaip A Kulikausko
        įmonės "Minčių sodo" vadovas, prie žemiau pridėto laiško nepanaikinti
        Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos.

        Dargi kviečiu pasigrožėti Užupio kiemo paveikslu, kurį nutapiau UMI
        Galeros pleneros parodai, vyksiančiai rugsėjo 25tą dieną:
        http://www.flickr. com/photos/ 50525222@ N00/3900092458/

        Taip kviečiu pasiplepėti (chat) anglų kalba ketvirtadienį 16:00 Lietuvos
        laiku http://www.worknets .org/chat/ kaip kurti DVD grotuvais skaitomas
        knygas, ypač kisuahili, hindi, lietuvių ir kitomis vietinėmis kalbomis
        žr. mūsų priemonę http://www.worknets .org/software/ ebook/ taip pat
        susirašinėjimą http://groups. yahoo.com/ group/learnhowto learn/

        Andrius

        Andrius Kulikauskas
        Minčių sodas
        http://www.ms. lt
        ms@...

        Tomas Maliauka wrote:
        > Nepatinka man tekstas! Jums tik kontroliuoti visuomenę, valdyti ją,
        > atimti visas likusias žmogaus teises į laisvą pasirinkimą. Jei nori
        > tegu geria, tegul rūko, ten jų gyvenimas, o ne Siemo, vyriausybės ar
        > dar kokių tai institucijų. Jūs norit iš žmonių padaryti
        > kontroliuojamus robotus, kurie tik dirba ir moka mokesčius. Daugiau
        > jums niekas nerūpi... duokit žmonėms laisvę. Aš irgi nenorių kad mūsų
        > Lietuvos visuomenė būtų prasirūkiusi, prasigėrusi ar priklausoma nuo
        > narkotikų. Norių kad visi gyventų gražiai, siektų savo tikslų,
        > realizuotų kiekvienas save ten kur jis daugiausia gali prisidėti prie
        > visuomenės, kurios narys jis yra. Bet tik ne per prievartą, kontrolę,
        > bausmes, žeminimus ir laisvės apribojimus. .. tai toks JŪSŲ būdas vesti
        > Lietuvos visuomenę į LAIMINGĄ ateitį? Aš visai nenoriu gyventi tokioje
        > ateityje, kur aš neturiu laisvės... ar tokią Lietuvą mes visi
        > kovojome, kai atsiskyrėme nuo TSRS? Kodėl nenorite užimti visuomenės,
        > parodyti gerą pavyzdį, kad galima gyventi be alkoholio, be tabako ir
        > be narkotikų? Kad taip gyventi daug geriau, kad reiktų realizuoti
        > save, ugdyti savo sugebėjimus, o ne juos žlugdyti rūkant, vartojant
        > alkoholį ar narkotikus. Parodykim jiems savo gerą pavyzdį, patys
        > būkime pavyzdingi ir kiti paseks mūsų pavyzdžiu. Darykite akcijas,
        > viešinkite žmonėms kaip gyvenate ir kodėl taip gyventi yra geriau, o
        > ne kontroliuokite, drauskite ir bauskite. Nereikia visuomenei JŪSŲ
        > BOTAGO, geriau duokite visuomenei MEDUOLĮ, - jei suprantate ką noriu
        > pasakyti. Pasiklausius daugumos valdžios žmonių jaučiasi bendras
        > pyktis ir susipriešinimas su likusia Lietuvos visuomenės dalimi, bet
        > juk taip mes laimės nepasieksime ir niekada nebūsime laiminga
        > visuomene. Reikia vienas kitą suprasti, užjausti, padėti (bet tik jei
        > tavęs prašo padėti, o ne per prievartą), mes esame vieninga visuma ir
        > neturėtume viduje susipriešinti vieni su kitais. Argi jums ne gana
        > visuomenės pasipiktinimo rodiklių? Kodėl visuomenė nepatenkinta nei
        > Seimu, nei vyriausybe, nei teismais...? O todėl, kad jūs neisijaučiate
        > į visuomenės problemos šaknis, nesistengiate jiems padėti, bet tik
        > norite viską valdyti, kontroliuoti padėtį, o jei visuomenė neklauso,
        > tada priverčiate juos jūsų klausyti įvairiomis bausmėmis ir
        > represiniais valstybės aparatais. NA ŽINOMA, TAIP JUK LENGVIAU :D :D
        > :D :D BET NEGRAŽU IŠ JŪSŲ PUSĖS... FU.
        >
        > Tomas Maliauka,
        > "Aš Lietuvai"
        >
        > 2009/9/7 EKVJUC <ekvjuc@gmail. com <mailto:ekvjuc@gmail. com>>
        >
        > [Attachment( s) <#12395cb760ba2d15_ TopText> from EKVJUC included
        > below]
        >
        > <http://blaivus. blogspot. com>
        >

        Sveiki,
        Reikalingi organizacijų parašai po tekstu prisegtuke. Labai kviečiu
        atsiliepti, kas galėtų pasirašyti.
        Ačiū
        Audronė

        ----- Original Message -----
        From: Aurelijus Veryga
        To: ntakk ; ltf-ntakk
        Sent: Friday, September 04, 2009 3:09 PM
        Subject: [NTAKK] SVARBU 2

        Sveiki,

        Labai ačiū visiems, kurie atsiuntėt pastabas ir pataisymus. Į daugumą
        tikrai atsižvelgiau.
        Siunčiu susipažinti pataisytą tekstą.

        Labai ačiū sutikusiems pasirašyti.

        Kitą savaitę būtų gerai tą raštą išsiųsti, todėl gal galite paraginti
        kitas organizacijas prisidėti prie šitos iniciatyvos.

        Gero savaitgalio

        Aurelijus

        --
        Aurelijus Veryga, MD, PhD, Assoc. prof.
        President
        Lithuanian National Tobacco and Alcohol Control Coalition
        Baltic Tobacco and Alcohol Control Coalition
        Mob. +370 614 05 997, Fax. +370 37 327 349
        www.koalicija. org
        http://blaivus. blogspot. com

        ------------ --------- --------- --------- ------

        LR Prezidentei
        LR Seimui
        LR Vyriausybei

        Dėl tabako, alkoholio ir narkotikų kontrolės žlugdymo

        Mes, žemiau pasirašiusios organizacijos ir asmenys, kreipiamės į jus
        prašydami nedelsiant stabdyti įsibėgėjantį tabako, alkoholio ir
        narkotikų kontrolės žlugdymą. Šio proceso pradžia tapo „Saulėlydžio
        komisijos“ sprendimai, kuriais rekomenduota panaikinti Valstybinę tabako
        ir alkoholio kontrolės tarnybą (toliau - tarnyba) bei pakeisti Narkotikų
        kontrolės departamento (NKD) pavaldumą, jį perduodant LR Sveikatos
        apsaugos ministerijai.

        Dėl minėtų siūlymų jau ne kartą kreiptasi į Vyriausybę, tačiau į
        nevyriausybinių organizacijų ir dalies Seimo narių siūlymus nebuvo
        atsižvelgta. Dar daugiau, 2009 m. rugpjūčio 19 Vyriausybės pasitarimo
        protokole ir visuomenei išplatintoje informacijoje teigiama, kad
        Vyriausybė atsižvelgė į Seimo narių ir nevyriausybinių organizacijų
        siūlymus, o tai yra akivaizdus visuomenės klaidinimas, nes tiek Seimo
        nariai, tiek nevyriausybinių organizacijų atstovai niekada nepritarė,
        kad būtų naikinama Valstybės tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba, o
        jos funkcijos išskaidomos.

        Vyriausybės protokole teigiama, kad Narkotikų kontrolės departamentas ir
        Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba bus reorganizuojamos
        jungimo būdu. Būtina pastebėti, kad jungimo būdas iš viso neegzistuoja
        civilinėje teisėje. Galimi yra susijungimo ir prijungimo būdai, kurie
        abu reiškia, kad išsaugomos ir perimamos visos institucijų funkcijos.
        Tuo tarpu Vyriausybės siūlyme įrašyta, kad tabako kontrolė ir
        licencijavimas perduodami Valstybinei ne maisto produktų inspekcijai, o
        alkoholio kontrolė ir licencijavimas perduodami Valstybinei maisto ir
        veterinarijos tarnybai, o tai iš esmės reiškia, kad Valstybės tabako ir
        alkoholio kontrolės tarnyba panaikinama išbarstant jos funkcijas.

        Norime priminti, kad „Saulėlydžio komisijos“ sprendimai nėra privalomi
        nei Seimui nei Vyriausybei. Tai rekomendacijos, kurias vykdyti nėra
        privaloma ir kurių vertę turėtų patvirtinti šios srities ekspertų
        organizacijos. ,,Saulėlydžio komisija“ nėra ekspertinė institucija,
        galinti kompetentingai spręsti tabako, alkoholio ir narkotikų kontrolės
        problemas. Atsižvelgtina ir į tai, kad parama verslui ir ekonominė
        siūlomų priemonių vertė ne visada sutampa su visuomenės sveikatos
        tikslais. Geresnė gyventojų sveikata taip pat kainuoja. Pastaruoju metu
        tarnybos naikinimo klausimas yra politizuojamas, o tai trukdo rasti
        naudingiausią sprendimą. Viešojoje erdvėje vis primenama apie tai, kad
        dar neįvykdytos čia aptariamos „Saulėlydžio komisijos“ rekomendacijos,
        tačiau nekalbama apie kitus nevykdomus „Saulėlydžio komisijos“ siūlymus.
        Susidaro įspūdis, kad komisija buvo sukurta tik tam, kad panaikintų
        tarnybą. Primename, kad Nacionalinė sveikatos taryba (kuri skirtingai
        nei Saulėlydžio komisija yra ekspertinė valstybės institucija) aiškiai
        rekomendavo stiprinti tarnybą, o ne išskaidyti jos funkcijas. Šią
        rekomendaciją nedviprasmiškai parėmė ir svarbiausios su alkoholio
        kontrole susiję nevyriausybinė s organizacijos, psichikos sveikatos
        specialistų organizacijos. Siūlymus stiprinti tarnybą teikė Seimo
        kontrolierius R.Valentukevič ius, atlikęs išsamų tyrimą, Seimo Sveikatos
        reikalų komitetas, Seimo Narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos
        komisija. Svarbu tai, kad svarstant tarnybos reorganizavimą arba
        naikinimą Saulėlydžio komisijoje nedalyvavo nė vienas šios srities
        ekspertas, tuo tarpu pačioje Saulėlydžio komisijoje yra tarnybos
        naikinimu tiesiogiai suinteresuotų asmenų (dar derybose su ES tabako
        gamintojų interesus atstovavęs P. Auštrevičius, Lietuvos laisvosios
        rinkos instituto išeivis R.Vilpišauskas ir dabartinė instituto
        prezidentė R.Vainienė, o pats institutas gauna tiesioginę finansinę
        paramą iš tabako ir alkoholio gamintojų).

        Atkreiptinas dėmesys į tai, kad reorganizacija pradedama tada, kai
        tarnybos veikla ir naujai priimtos alkoholio kontrolės įstatymo pataisos
        pradeda duoti rezultatus: Lietuvoje pirmą kartą pradėjo mažėti tabako ir
        alkoholio vartojimas, mažėja ir su šių medžiagų vartojimu susijusių
        sveikatos sutrikimų. Dar sunkiau suprantama kodėl prireikė panaikinti
        VTAKT dabar, kai dėl ekonominio sunkmečio didėja prekybos
        kontrabandiniais ir falsifikuotais gaminiais rizika. Kita vertus
        narkotikų vartojimas nuolat didėja, taigi kontrolę būtina stiprinti, o
        vietoj stiprinimo siūloma NKD pavaldumą pakeisti iš pavaldumo
        Vyriausybei, į pavaldumą Sveikatos apsaugos ministerijai, kuri neatlieka
        realios kontrolės. Sveikatos apsaugos ministerija jokių teisinių,
        ekonominių galių neturi paveikti kitas jai nepavaldžias alkoholio ir
        tabako verslą kontroliuojanč ias institucijas, duoti joms nurodymus
        atlikti patikrinimus, atsiskaityti už savo veiksmus ir pan. Todėl galima
        prognozuoti, kad geriausiu atveju, ši institucija surinks tik ataskaitas
        iš kontroliuojanč ių institucijų. Atliekant vien 2009-08-19 Vyriausybės
        pasitarime priimtame sprendime numatytas funkcijas, bus dirtinai
        sukurtas viešojo administravimo subjektas neturintis realių galių
        įtakoti tabako, alkoholio ir narkotikų vartojimo bei prieinamumo
        mažinimo. Neatsižvelgta į siūlymus naują tabako, alkoholio ir kontrolės
        instituciją kurti bent prie Vidaus reikalų ministerijos, kuriai
        pavaldžios operatyvinės veiklos funkcijas vykdančios institucijos.

        Vyriausybė siūlo išskirstyti tabako ir alkoholio kontrolės ir
        licencijavimo funkcijas skirtingoms institucijoms, tai reiškia, kad
        nebeliks institucijos, iš kurios būtų galima reikalauti atsakomybės už
        kontrolės vykdymą. Rekomenduojamas kurti naujasis Narkotikų, tabako ir
        alkoholio priežiūros departamentas neturėtų kontrolės funkcijų.
        Paaiškinimas, kad šis departamentas neva kontroliuotų kitas kontrolę
        vykdančias institucijas, skamba neįtikinamai. Jeigu naujoji institucija
        neturės galios tikrinti įmonių produkciją, dokumentus, rašyti pažeidimo
        protokolus ir skirti baudas (ką šiandien gali ir aktyviai daro tarnyba)
        ji tebus dar viena biurokratinė institucija. Panašias funkcijas šiuo
        metu atlieka NKD ar Vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Tačiau tik reali
        kontrolė kuria teismų praktiką. Teismuose, kuriems tarnybos nubaustos
        įmonės apskundžia tarnybos sprendimus, tarnyba pralaimi tik apie 3 proc.
        bylų, o tai reiški, kad 97 proc. tarnybos sprendimų yra tinkamas Tabako
        ir Alkoholio kontrolės įstatymų nuostatų taikymas. Jei baudos trukdo
        verslui, tai turėtumėm diskutuoti ne apie tarnybos naikinimą, o apie
        įstatymo nuostatų keitimą, verslo etiką ir verslo sąlygas.

        Svarbu skubiai apsispręsti kieno interesus atstovaus vyriausybė ir
        seimas – visuomenės sveikatos ar alkoholio ir tabako verslo? Jei
        valstybės prioritetas yra gyventojų sveikata ir nuo jos priklausantis
        socialinis gerbūvis bei ekonominis pajėgumas, tuomet valstybė turėtų dar
        labiau griežtinti verslo, atsakingo už gyventojų sveikatos blogėjimą,
        kontrolę ir priežiūrą.

        Tai, kad tarnyba žlugdo smulkųjį verslą yra netiesa. Tarnyba ne kartą
        pakartotinai baudė daugelį šalies alkoholio gamintojų (Švyturys, Alita,
        Kalnapilis ir kt.), kurie aktyviai rūpinasi, kad būtų panaikinta
        valstybės kontrolė, trukdanti daryti pažeidimus. Argumentas, kad tarnyba
        dubliuoja funkcijas su kitomis žinybomis, taip pat nėra pagrįstas.
        Tarnyba nustato daugiau kaip 90 proc. visų Tabako ir Alkoholio kontrolės
        įstatymo pažeidimų. O jei tikrai norima išvengti funkcijų dubliavimo
        grėsmės, derėtų peržiūrėti Tabako ir Alkoholio kontrolės įstatymų
        nuostatas ir visą kontrolę perduoti tarnybai ar kitai vietoje jos
        kuriamai institucijai. Tokiu atveju tiek verslas, tiek gyventojai
        aiškiai žinotų kas yra atsakingas už kontrolę ir galėtų kreiptis visais
        su tuo susijusiais klausimais. Tai taip pat leistų iš vienos
        institucijos pareikalauti atsakomybės už atliktą darbą.

        Sunkiai paaiškinama ir tai, kad Finansų ministerija sąmoningai jau keli
        metai nedidino asignavimų tarnybai (skirtingai nei kitoms
        institucijoms) , tikėdamasi, kad tarnyba „sunyks“ savaime.

        Todėl matydami, kad tolimesnis su Narkotikų kontrolės departamentu ir
        Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos reorganizavimu
        susijusių Vyriausybės siūlymų vykdymas sugriaus dešimtmetį kurtą tabako
        ir alkoholio kontrolės mechanizmą bei susilpnins ir taip silpną
        narkotikų kontrolės sistemą, reikalaujame:

        Nutraukti objektyvaus pagrindo neturintį ir sveikatos ekspertų atmetamą
        Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos naikinimo ir jų
        funkcijų skaidymo procesą, nes sunkmečiu tai paralyžuos tabako ir
        alkoholio kontrolę, lems nelegalios tabako ir alkoholio apyvartos
        didėjimą bei neigiamai įtakos mokesčių surinkimą;

        Kadangi narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės sritys yra ekspertinės,
        o ne politinės sritys, reikalaujame, kad priimant sprendimus dėl šių
        medžiagų kontrolės organizavimo būtų remiamasi oficialiomis ekspertinių
        institucijų: Nacionalinės sveikatos tarybos ir Pasaulio sveikatos
        organizacijos Europos regioninio biuro rekomendacijomis;

        Kol nebus gautos ekspertų rekomendacijos dėl veiklos reorganizavimo,
        užtikrinti tinkamą finansavimą Valstybės tabako ir alkoholio kontrolės
        tarnybai bei Narkotikų kontrolės departamentui;

        Nutraukti ydingą praktiką svarbias valstybines funkcijas, tokias kaip
        tabako, alkoholio ir narkotikų kontrolė, skirstyti ministerijoms
        atsižvelgiant į ministrų norą ar nenorą prisiimti atsakomybę, o ne
        atsižvelgiant į realias institucijų galimybes šias funkcijas vykdyti;

        Kadangi narkomanija yra ne tik medicininė, bet ir socialinė, teisinė ir
        su kitų sektorių veikla susijusi visuomenės problema, todėl yra
        nepakankamai atsakinga deleguoti narkomanijos prevencijos ir kontrolės
        funkcijas vien tik sveikatos sektoriui, t.y. Sveikatos apsaugos
        ministerijai. Socialinės krizės akivaizdoje, siekiant sustiprinti
        visuomenės saugumą nuo su narkotikais susijusių pasekmių, realaus
        prevencijos ir kontrolės stiprinimo siekti koncentruojant tarpžinybinį
        atsaką sukuriant naują instituciją prie Vyriausybės arba Vidaus reikalų
        ministerijos. Tokia institucija turėtų turėti realias kontrolės
        funkcijas su koordinavimo galimybę;
        Užtikrinti, kad kuriant naują kontrolės funkcijas atliekančią
        instituciją būtų užtikrintas ekspertinės šios srities specialistų
        patirties panaudojimas.

        >
        > -
        >



      Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.