Re: [veiktiplaciau] Aš Lietuvai: Kokios talkos ir L ietuvos linkime?

  • Zigmas Bigelis
    Message 1 of 8 , Jun 11, 2009
      Audrone
      Vienas iš būdų yra išmokyti žmones susirasti
      ĮDOMŲ LAIKO PRALEIDIMĄ,
      t.t. padėti jiems surasti hobby.

      Anksčiau buvo daug įvairių institucijų - dabar žymiai mažiau ir jos dar ir mokamos.
      Tačiau yra paprastos, pvz., turizmas pėsčiomis po Vilniaus parkus ar į Botanikos sodą.
      Svarbu padėti jaunimui ir vyresniems rasti.
      Kitas variantas - steigti klubus, bet tam reikia patalpų, nors pradžioje gal ir galima susitarti su seniūnija ar biblioteka.

      Aš dabar bendrauju su Kūrybinių insticujų centro atstovu - kalbinu suorganizuoti kaime, kur vasarą gyvenu, koncerta (NEMOKAMĄ)
      Žmonėms užtektų prisiminimų metams.

      Zigmas

      2009/6/11 EKVJUC <ekvjuc@...>

      Jūs teisus, Zigmai. Tai gali būti pasekmė begalinio kažkieno noro uždirbti iš alkoholio mylėtojų. Gali būti pasekmė kitų priežasčių.

      Tačiau problemą galima įveikti dviem būdais: arba šalinant priežastis arba naikinant/mažinant pasekmes. Kas yra parankiau. Šiuo metu galima daryti ir viena, ir kita.
      Bendromis Blaivystės sąjūdžio jėgomis lėtai, bet visdėlto pavyksta keisti įstatyminę bazę (apribojant alkoholio reklamą, mažinant prieinamumą, pvz. uždraudžiant naktinę prekybą...). Nors tai nėra patogu kai kuriems vartotojams, ir beveik neveikia patapusių alkoholikais, bet prevencijai tinka. T.y. jaunimas, kuris nematys alaus reklamos per krepšinį, pamažu gal gers mažiau, o negavęs parduotuvėje nusipirkti naktį, gal ir išvis tą naktį negers.

      Mano siūlymas mažinti vartojimą - rodant gražų pavyzdį aplinkiniams. Tai t.p. beveik neveikia alkoholikų, bet suteikia galimybę vaikams ir jaunimui. Nes juk jei mama ir tėtis geria vaikams matant, tai programuoja juos tapti alkoholio vartotojais, o gal net ir vergais.

      Čia vėl taip pratūkau :) dėl to alkoholizmo, nes vakar susidūriau su kaimo  motinos, užauginusios 7 vaikus, rūpesčiu - visiškai girta dukra atėjo į bažnyčią; alkoholikai ir kiti tos šeimos vaikai. Tiesa, nežinau, ar visi. Šiaip gal geri žmonės, užjaučiantys, padedantys, bet - alkoholikai.

      Jei kuo daugiau sąmoningų tautiečių atsisakytų alkoholio, manau, kad pavyktų bent kiek pakeisti situaciją, kuri kankins tautą po 10-20-...n metų.

      Audronė

      Message 2 of 8 , Jun 11, 2009
        Aš sutinku su Zigmu, kad alkoholis yra pasekmė. Kad, dažniausiai, žmonės geria, kad užsimirštų koks sunkus ir neteisingas yra tapęs mūsų gyvenimas. Mes nebegalime dorai dirbdami užsidirbti, nebėra pinigų būtiniausiems dalykams nusipirkti ir blogiausia kad nelabai ką galime pakeisti pavieniui, o visuomeninio bendravimo nebeliko. Būstas nebeįperkamas jau senai, o paskolų niekas imti nenori, nes tada dirbi bankui, o ne sau... Be to paskola visam gyvenimui, užstatant perkamą būstą, kai žinai, kad statistiškai kas 10 - 20 metų būna ekonominė krizė ir žmonės negali susimokėti įmokų... juokinga. Paslaugų kainos, kuro kainos irgi ne geresnė situacija... mes nebeišgyvename, mums beliko tik egzistuoti ir nebesitikėti nieko gero savo gyvenime. Tik dirbti ir mokėti mokesčius... Tada ir prasideda alkoholizmas, kriminalai ir t. t. Tai kad žmonės iš gero gyvenimo negeria... Reikia kelti visuomenės gyvenimo kokybę, įtraukti juos į valstybės valdymą, įstatymų kūrimą, darbo vietų kūrimą, duoti jiems dirbti ir užsidirbti, kelti jų užimtumą, sudominti visuomeninėmis veiklomis ir pan. Tada nereikės ir alkoholio ribojimo įstatymų, nes niekas nenorės gerti...

        O tokie žmonės kaip Jūs, bando tokias problemas spręsti tiesmukai ir per prievarta. Jūs net nesistengiate ištirti problemos ir jos priežasčių. Jūsų divizas, turbūt, yra: "kažką tai daryti reikia"... bet ką? Ar Jūs tik nepabloginsite ir taip blogos situacijos? Aš manau, kad draudžiant arba verčiant kažką daryti arba kažko nedaryti nieko gero neduos... Nemėgstu tokių žmonių, kurie stengiasi viską išspręsti per prievartą - per įstatymą, ir taip kaip jam vienam atrodo geriausia, neištyręs problemos ir nepasikonsultavęs su visais žmonėmis (nes įstatymas liečia visus). O šiaip tai reikėtų būtinai pasikonsultuoti ir su tais žmonėmis, kuriuos tai labiausiai liečia. Kodėl savo tikslų nesiekiate be PRIEVARTOS - ĮSTATYMO? Aš labai retai ir nedaug geriu, visai nerukau, bet vistiek... Man nepatinka, kad man kažkas nurodinėja kada aš galiu pirkti alkoholi, o kada ne, kur aš jį galiu gerti, o kur ne... aš irgi esu pilietis turiu savo nuomonę, turiu savo teises, aš nieko negirdau, pats geriu, niekam nekenkiu... O Jūs norit viską uždrausti ir viską apriboti. Nemėgstu prievartos, o įstatymas yra prievarta. Kai reikia mokėti mokesčius tai aš turiu tuos pinigus uždirbti, o kai ribojama mano laisvė, tai jau kiti sprendžia... taip neteisinga. Va dėl tokios vis labiau ribojamos laisvės, vis labiau didėjančių mokesčių, vis prastėjančios gyvenimo kokybės žmonės ir geria... bando užsimiršti. GAVOKIT KĄ DAROT IR TIK TADA, GAVĘ ŽMONIŲ PALAIMINIMĄ, DARYKIT!

        Pagarbiai, bet nepalaikant Jūsų noro drausti,
        Tomas Maliauka

        --
[...]

      • EKVJUC
        Message 3 of 8 , Jun 11, 2009
          Žinot, Tomai,
          Aš asmeniškai niekam nieko nedraudžiu :).
           Nežinau koks Jūsų amžius, ar galit prisimint, kad pvz. sovietiniais laikais alkoholiniai gėrimai buvo parduodami tik nuo 11 val ir tik atskirose parduotuvėse. Tokios nesąmonės, kai alkoholis stovi vaiko akių aukštyje maisto prekių savitarnos parduotuvėse kaip dabar, tada tikrai nebuvo. O jau apie alkoholio reklamą - tai nieks net neįsivaizdavo. Žodžiu, tokio aukšto prekybos lygio, koks buvo sovietiniais laikais, dar matyt negreit pasieksim :)). Žodžiu, Seimas tik bando taisyti padėtį alkoholio prekybos srityje, kuri buvo pasiekta laukinio kapitalizmo sąlygomis.

          Dar sovietiniais laikais irgi buvo mėgiamas krepšinis, tik tai niekaip nesisiedavo su alumi. Dabar gi kai kurios mamos jau susirūpinę, kad jų suaugę vaikai - krepšinio žiūrovai - neįsivaizduoja rungtynių žiūrėjimo be alaus. Sakysit per didelė emocinė įtampa ir skausmas?! :)

          Aš tik siūlau paprasčiausiai atsisakyti to narkotinio nuodo, sukeliančio priklausomybę ir baisias pasekmes. Aš pati jo nevartoju nuo 2006 metų rudens. Kai kas iškart pagalvoja, kad dėl priklausomybės. Laimei - galiu pasidžiaugti, kad ne. Juk esant priklausomybei tai tampa daug sunkesniu reikalu...

          Prie jūsų išvardintų priežasčių, kodėl žmonės geria, dar reiktų nepamiršti parašyti - kad viskas taip blogai, o štai alkoholis pigus ir toks puikus!
           Ar tikrai?...

          Audronė, kuri už laisvę! /nuo pernelyg didelio vartojimo, alkoholio, pinigų ir t.t. ir pan./

             http://groups. yahoo.com/ group/veiktiplac iau/join

          zigmasb@gmail. com

          Message 4 of 8 , Jun 11, 2009
            Dar keletas straipsnių besidomintiems alkoholio temomis:

            Pasiieškoję per google, rasit ir daugiau :)

            Pritariu Andriui ir kviečiu siūlyti ir kitas talkos Lietuvai temas.

            Audronė

            Message 5 of 8 , Jun 16, 2009
              Laba diena p. Audrone,

              Gal aš ir per daug aštriai parašiau praeitą laišką, bet žinokite, kad Jūsų įžeisti aš nenorėjau. Siekiu parodyti kaip aš matau tą problemą, kurią Jūs norite spręsti ir noriu, kad pasvarstytumėte mano pasiūlymą, paklaustumėte kitų žmonių, nesiimtumėte skubotai veikti.

              Jūs turbūt į mane dabar įsižiūrėjot, kaip į žmogų, kuris yra kitoje nuomonių barikados pusėje, bet taip nėra. Aš nemanau, kad vartoti alkoholį yra gerai ir pagirtina. Juk rašiau, kad pats jo beveik nevartoju. Bet aš visada būsiu prieš griežtus draudimus ir žmonių pasirinkimo laisvės ribojimą įvairiais įstatymais. Įstatymai yra juos kuriančių žmonių valios primetimas visiems kitiems žmonėms per prievartą. O įstatymų nesilaikantieji griežtai baudžiami. O kas pas mus leidžia įstatymus? O kiek jie atsiklausia žmonių daugumos ar įstatymas yra geras ar blogas? Kiek žmonės turi REALIOS galimybės įstatymą atmesti, arba priimti kokį nors kitokį įstatymą?... REALIAI NEĮMANOMA! Todėl pas mus nėra demokratijos, nes mus visus valdo REALIAI piliečiams neatskaitinga žmonių grupelė. Jie mano, kad jei juos išrinko į Seimą, tai jie turi teisę 4 metus diktuoti savo valią. Jie turėtų dirbti žmonėms domėtis ko žmonėms reikia, klausti jų ir daryti kaip dauguma nori, o ne kaip patys įsivaizduoja, kad yra geriau. Valstybės tarnautojai yra samdiniai, kuriuos pasamdė Lietuvos piliečiai, kad jie, savo ruožtu, vykdytų piliečių daugumos valią, o ne savo valią. Jie dirba už mūsų pinigus, kuriuos mes sunešam į bendrą valstybės biudžetą iš kurio turėtų būti vykdomi Lietuvą vystantys darbai, kelti mokslo lygį, kelti pramonę, ekonomiką, sveikatos apsaugą, gyvenimo lygį. Pinigus tai iš piliečių susirenka (ir dar su kokiomis represijomis), o rezultatai vis prastėja ir visose srityse. Todėl nereikia nustebti, kad žmonės nusivylę valdžia, nusivylę teismais, nebenori mokėti vis augančių mokesčių, nebekuria šeimų, negimdo vaikų ir išviso bėga iš savo gimtosios šalies ieškoti laimės svetur...

              O jūsų "ne alkoholiui" akcija, mano požiūriu, yra gera, bet tik ne įstatymais reikia jo siekti. O švietimu apie alkoholio žalą, geru pavyzdžiu, blaivybę skatinančiomis akcijomis, negeriančių žmonių subūrimais į klubus, kad jie galėtų džiaugtis, kad yra negeriantys ir galėtų kitiems rodyti gera pavyzdį. Mums reikia po truputį evoliucionuoti į negeriančią valstybę, o ne per prievartą grusti blaivybę. Be to reikia gerinti piliečių gyvenimą. Tai yra leisti jiems paties savo gyvenimu pasirūpinti, juos koordinuoti, suteikti informaciją kaip ir kur galima rasti darbą, persikvalifikuoti įgyti užimtumą, realizuoti savo sugebėjimus ir pan. Žodžiu duoti žmonės patiems užsidirbti. Kai jie turės užimtumą, galės užsidirbti ir patys prasimaitinti, tai daugelis dabar geriančių bedarbių nustos gerti ir imsis darbo... Jie dabar nebeturi vilties, kad gali gyventi geriau, kad reikia tik stengtis, reikia dirbti ir užsidirbti. Aš manau, kad viena iš klaidų yra bedarbio pašalpos, nes jos neskatina dirbti. Daug geriau sėdėti namuose ir gauti pašalpą, kuri apytiksliai lygi atlyginimui, kurį gautų jei ir eitų dirbti. Taigi jie sėdi dykaduoniauja, dažniausiai ir geria, kai tuo metu tie, kurie dirba ir stengiasi kažko pasiekti, turi mokėti už jų dykaduoniavimą! Tai dirbančiųjų pinigų švaistymas! Aš kaip dirbantis ir mokantis mokesčius, nenoriu kad mano pinigai eitų dykaduonių ir kalinių išlaikymui. Noriu, kad mano pinigai būtų skiriami mokslo vystymui, sveikatos apsaugos vystymui, valstybės energetinės nepriklausomybės vystymui ir panašiai, kad aš matyčiau rezultatus ir man malonu būtų gyventi savo šalyje. O jūs to nenorėtumėte???

              Pagarbiai,
              Tomas Maliauka,
              +370 687 79441