Re: [veiktiplaciau] Re: dėl Tūkstantmečio istorin ės asmenybės projekto

  • Tomasz Czepaitis
    Message 1 of 2 , Feb 24, 2009
      Mielas Artūrai,

      ir lenkų nėra, ir rusų  - nei kompozitoriaus S.Moniuškos, nei aktorių Kačalovo ar Michailo Čechovo, nei dailininko Dobužinskio, sąrašas būtų ilgas.
      Kilę iš čia kiek ilgai-neilgai jie begyventų LT, jų indėlis žymiai svaresnis už ................. ir Lietuvą jie tik stiprino.

      Kas be ko, "Ąžuoliuko" įkūrėjas  - Perelmanas ar Perelšteinas(?) - argi ne šviesi asmenybė?

      Nemalonu matyti kad Lietuva tapusi dar neteisingesnė ar xenofobiškesnė už nelemtą TSRS.
      Tuomet reikėtų pakeisti konkurso pavadinimą - "Vien etniniai lietuviai, nusipelnę Lietuvai"

      Jūsų,

      Tomas Čepaitis

      2009/2/24 <ms@...>

      Mielas Arturai,

      Persiunciu jusu laiska apie istoriniu asmenybiu rinkima
      http://www.tukstantmetis.org i "Minciu sodo" susirasinejimus.

      Pasigedau Lietuvos zydu jusu sarase, pavyzdziui, Vilniaus gaono. (Dovid
      Katz ji laiko pasaulio zydu tukstantmecio asmenybe.) Jeigu klausima
      suformuluoti truputi kitaip - kurie Lietuvos gyventojai - arba su Lietuva
      susije zmones - labiausiai nusipelne zmonijai, tai manyciau, kad zydu yra
      daugiau, kaip lietuviu. Ju galima sudaryti ispudinga sarasa, kad ir
      Esperanto kalbos kurejas Zamenhof, Izraelio premjeras Menachem Begin ir
      Ehud Barak, kompozitorius Philip Glass, daininkai Bob Dylan ir Leonard
      Cohen, filosofas Emanuelis Levinas, tapytojas Marc Chagall, smuikininkas
      Jaschfa Heifetz, matematikas Hermann Minkowski, Nobelio premijos laureatai
      Sydney Brenner ir Nadine Gordimer. Lietuvos zydai issaugojo Didziosios
      Lietuvos Kunigaikstystes samprata. Lietuvos zydai daug prisidejo prie
      Hebraju kalbos atgaivinimo, Jidis kalbos literaturinimo, Izraelio
      atstatymo (o tai Biblijines reiksmes ivykis) ir ivairiausiu zydu tikybiniu
      ir visuomeniniu sroviu. Tai gali buti musu paveldas, tiesiog reikia
      pripazinti juo.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Lithuanian_Jews

      Kvieciu isijungti i musu grupes, kaip antai Audrones Anusauskienes darbo
      grupe http://groups.yahoo.com/group/veiktiplaciau/

      Aciu uz svietejiska veikla! ir aciu Jolitai, mus supazindinusiai!

      Andrius Kulikauskas
      Minciu Sodas