Ekonominio mąstymo keitimas

    Message 1 of 1 , Dec 29, 2011
      Šiandien pabendravau su Virmantu Galdiku. Jam rūpi ekonominio mąstymo
      keitimas. Jis nori sugriauti pridėtinės vertės ir nuolatinio ekonomikos
      augimo mitą.

      Jis gvildena, kaip išreikšti žodžiais, vaizdiniais, kad kuo daugiau
      skirtingų žmonių suprastų, kad ne kiti kalti dėl būdų, bet blogis slypi
      kiekvieno mūsų godume, kuris yra natūralus ir neištrinimas ir privalomas
      išgyvenimo faktorius

      Jo kertinė vertybė "gyvenimas", tiksliau: gyvenimas, baigtinis
      pusiausvyros siekimas, darant tai, ką paprasčiausiai nori ir gali padaryti
      gero, pradedant sau, bet kartu ir kitiems, nes taip lengviau ir įdomiau.

      Mane domina, kaip mes bendromis jėgomis savo kūryba galime išsakyti jo ir
      kitų mintis bei vertybes. Pasidalinu mūsų pasišnekėjimu Skype'u, o dar
      žemiau, jo siūlymais dėl kūrybos. Kviečiu prisijungti!

      Andrius

      Andrius Kulikauskas, ms@..., http://www.selflearners.net, skype:
      minciusodas

      -------------------------

      Andrius Kulikauskas: skaičiau tavo blogą apie ekonomikos ratus ir apie
      kūrybą :: ką dirbi, ką kuri, ką kurtum?

      Virmantas Galdikas: dirbu sporte :: kuriu mąstymo pakeitimo modelius ir
      mechanizmus

      Andrius Kulikauskas: įdomu, sudėtinga

      Virmantas Galdikas: paprastai bet kas gali, o dėl sudėtingų dalykų dažnai
      sako neįmanoma

      Andrius Kulikauskas: mane traukia neįmanomi dalykai :: jei tik jie prasmingi

      Virmantas Galdikas: tada jie įmanomi :: neįmanomi - tai praturtėti, nes
      neprasmingi, :: kadangi kiek beturtėtum, vis tiek kas nors bus
      turtingesnis ir tai nesuteiks tau laimės, tai, kad beviltiškas :: O tokių
      yra daug norinčių

      Andrius Kulikauskas: arba tiesiog turtas yra vienamatis :: o prasmė yra
      daugiamatė :: tad ją išvertus į turtą :: ji tampa vienamatė :: maždaug
      kaip iš organizmo :: iš gyvūno :: išspausti cheminę sudėtį :: o gal
      įsivaizduoji, kaip būtų prasminga bendradarbiauti :: ar kurti kažką
      bendro? :: bendrom jėgom?

      Virmantas Galdikas: tai, kad matai turtas - yra savoka :: o savokos turi
      savybe, jas reikia suvokti vienodai :: tas pats ir zmogus ar gyvunas kaip
      chemijos fabrikas :: taip cia dar daug nepazintos erdves :: be ji trukdo
      kitai zmogaus savybei - godumui :: zingeidumas dažnai pralošia - godumui

      Andrius Kulikauskas: mane sudomino pastaba, kad savokos suprastinos vienodai

      Virmantas Galdikas: todėl mokslui investicijos mažėja, jei mokslas
      nesukuria turto šiandien

      Andrius Kulikauskas: užtat savo filosofijoj nenagrinėju paskiras sąvokas,
      o jųjų sandaras, santvarkas

      Virmantas Galdikas: čia tas pats - loginė grandinė irgi turi būti
      suvokiama vienodai :: kitaip negalime palyginti :: o be palyginimo nėra
      analizės ir išvadų

      Andrius Kulikauskas: o kaip siūlai kitaip mąstyti?

      Virmantas Galdikas: mąstymo procese žmogus naudojasi tokiomis priemonėmis
      kaip: :: išankstinės nuostatos, :: dogmos, :: išmoktos žinios, ::
      kažkieno autoritetas :: ir pan.

      Andrius Kulikauskas: aš tiesiog manau dauguma žmonių mąsto paskiras
      sąvokas, nepagrįstas, o aš priešingai bandau jas kildinti iš visumos, iš
      visko, iš vaizduotės ribų

      Virmantas Galdikas: tereikia pakeisti nuostatas ir jau keičiasi mąstymo
      rezultatai, net nekeičiant paties mąstymo :: t.y. čia kaip sviesto
      gamyboje :) :: jei įdėsi pieną, tai gausi sviestą :: bet jei įdėsi Š, tai
      sviesto nepavyks pagaminti

      Andrius Kulikauskas: yra ir tokios nuostatos, kurios keičia santvarką

      Virmantas Galdikas: nors procesas bus absoliučiai tapatus

      Andrius Kulikauskas: įdėsi rūgšties, tai ištirpdysi vamzdžius :: išėsi ::
      įdėsi tepalo, tai patepsi

      Virmantas Galdikas: procesų keitimas yra kita dalis, bet tada neliekant
      atskaitos taško reikia turėti labai stiprius kontrolinius tškus - ir vėl
      grįžtam prie sąvokų ir suvokimo :: visada mąstyme yra sąvokos ir jų
      suvokimas :: ir šis procesas yra individualus :: vainasi yra 7 mlrd.
      variantų šiaia dienai pasaulyje

      Andrius Kulikauskas: o kaip bendradarbiauti šiais klausimais? :: ko siekti?

      Virmantas Galdikas: norint subendravardiklinti šią masę reikia labai
      aiškių sąvokų ir jų suvokimo bei naudojimo :: pvz - stalas

      Andrius Kulikauskas: ar kada matei mano filmuką, "I Wish to Know"

      Virmantas Galdikas: koks jis?

      Andrius Kulikauskas: aš kaip tik bandau iškelti aiškias sąvokas

      Virmantas Galdikas: atrodo senai

      Andrius Kulikauskas: pradedant sąvoka "viskas" :: ir jos padalinimais į
      požiūrius

      Virmantas Galdikas: matai jos yra - t.y. dauguma sąvokų yra aiškios ir
      neginčijamos

      Andrius Kulikauskas: nes dėl "stalo" manau, nesutarsime ir nebūtina
      sutarti :: bet dėl "visko" gal sutarsime

      Virmantas Galdikas: problema atsiranda tada, kai dėl sąvokų žmoguje
      susigrumia godumas - naudojantis vienas sąvokas ir suvokimą, su žmogiškumu
      - naudojantis tas pačias sąvokas, bet kitokį suvokimą

      Andrius Kulikauskas: manau buitinės sąvokos kaip tik yra ginčytinos ir
      dėl jų net nereikia sutarti paprastai

      Virmantas Galdikas: kiekvienas žmogus tokioje situacijoje pasimeta ir
      pasiduoda vienai ar kitai įtakai

      Andrius Kulikauskas: tas įdomu, kaip įvairia suvokiame :: godumu,
      žmogiškumu ar vėl kitaip

      Virmantas Galdikas: stalas tik pavyzdys, kad suvokimas gali būti
      nepaprastai skirtingas - apvalus, kvardratinis, rašomasis, pietų, ... ::
      vertė ir godumas

      Andrius Kulikauskas: taip ir galim lengvai susiginčyti, pakeitus stalą,
      jį padidinus ar sumažinus, ar jisai lieka stalu?

      Virmantas Galdikas: daugiau turto, daugiau vertės, tai yra gerai ::
      žmogiškumas - ar turtas padeda geriau gyventi? ka kaip? kas yra vertinga
      žmogiškumui?

      Andrius Kulikauskas: nežinau, didesnis namas tai nebūtų geresnis, ir
      didesnis kūnas taipogi :: nebūtinai

      Virmantas Galdikas: Tai apie tai ir kalba

      Andrius Kulikauskas: sutinku

      Virmantas Galdikas: norint pradėti bet kokią diskusiją

      Andrius Kulikauskas: Tomo Čepaičio kertinė vertybė yra "žmogiškumas" ::
      "žmoniškumas", tai yra

      Virmantas Galdikas: reikia susirasti atskaitos tašką, kurį du žmonės
      diskutuojantys vienodai supranta :: tada jau plėtoti toliau

      Andrius Kulikauskas: tai man toks taškas yra sąvoka "viskas" :: turintis
      keturias savybes :: - neturi išorinio konteksto :: - neturi vidinės
      sandaros :: - viską priima :: - būtina sąvoka

      Virmantas Galdikas: viskas ir tik keruios savybės - jau daug sąvokų ir
      sąlygų, kurios dar turi būti skaidomos

      Andrius Kulikauskas: viskas tai pradinis taškas

      Virmantas Galdikas: tada kiekvieną suskaidytą elementą dar reikia pasitvirti

      Andrius Kulikauskas: iš kurio ir įmanoma skaidinti :: ir pagrįstai skaidinti

      Virmantas Galdikas: todėl noriu pasakyti, kad tai nėra atskaitos taškas

      Andrius Kulikauskas: nes skaidoma iš visko :: nes kiekvienas žmogus
      suvokia viską :: ir iš esmės taip pat suvokia :: ko nepasakysi apie stalą
      ar t.t.

      Virmantas Galdikas: atskaitos taškas - iš esmės neskaidomas, nes kai
      pasiklysti, turi grįžti atgal ir vėl iš naujo tikrinti loginę grandinę,
      kur paklydai

      Andrius Kulikauskas: paprasčiau nesugalvoju :: tai viskas ir yra toks
      taškas :: prie kurio gali vis grįžti

      Virmantas Galdikas: mano siūlymas - rinktis pagal temą :: visiškai
      nesvarbu koks tas atskaitos taškas ir kas tai yra

      Andrius Kulikauskas: o kaip apibrėžiamos temos?

      Virmantas Galdikas: svarbu, kad dėl kažko yra sutarta, o tada dėlioti
      toliau loginę grandinę, kuri turi sutapti. :: Ši žinutė buvo ištrinta. ::
      Ši žinutė buvo ištrinta. :: chemija :)

      Andrius Kulikauskas: :)

      Virmantas Galdikas: gyvūnai :: tai ir yra tema

      Andrius Kulikauskas: o kokia tema tau opi? :: ne man chemija ar gyvūnai
      tai ne labai prie ko :: man įdomi bendrystė

      Virmantas Galdikas: kūryba - menas, muzika, kosmosas, finansai, pagalba,
      inovacijos, ...

      Andrius Kulikauskas: širdingas bendravimas :: kūryba man opi tema :: tai
      parinkom temą :: ir kaip toliau?

      Virmantas Galdikas: mano tema - ekonominio mąstymo keitimas

      Andrius Kulikauskas: gerai :: palaikau

      Virmantas Galdikas: noriu sugriauti pridėtinės vertės ir nuolatinio
      ekonomikos augimo mitą

      Andrius Kulikauskas: palaikau

      Virmantas Galdikas: nes kiekviena sistema, kuri auga be galo yra
      nesubalansuota ir subyrės :: jei ekonomika auga, tai yra turtai didėja ir
      nuolat kuriama pridėtinė vertė, tai kažkas turi mažėti.

      Andrius Kulikauskas: ar galimas kokybinis augimas?

      Virmantas Galdikas: O kas tai yra kas mažėja?

      Andrius Kulikauskas: įvairumo augimas? :: pavyzdžiui, gamtoje ::
      vienvaldystės mažėjimas

      Virmantas Galdikas: mažėja - žmogiškumas, nes godumas nugali racionalumą
      ir sveiką protą :: vyksta visuomenės individualėjimas, nes turtai
      priklauso tik vienam tau ir tu nenori dalintis, nes godumas trukdo, ir tt.
      ir tp

      Andrius Kulikauskas: aš galiu savo kūryba pasistengti bendrauti tavo tema
      :: o ką gvildeni, kokį klausimą? :: ko nežinai, ką nori išsiaiškinti? ::
      ir kaip išsiaiškinti?

      Virmantas Galdikas: tai ir gvildenu kalusimą kaip išreikšti tai žodžiais,
      vaizdiniais, kad kuo daugiau skirtingų žmonių suprastų, kad ne kiti kalti
      dėl būdų, bet blogis slypi kiekvieno mūsų godume, kuris yra natūralus ir
      neištrinimas ir privalomas išgyvenimo faktorius

      Andrius Kulikauskas: žodžiu, godumas yra :: godumas būtinas :: bet
      godumas įveiktinas :: ?

      Virmantas Galdikas: jį reikia suprasti ir valdyti

      Andrius Kulikauskas: žodžiu, suvokti godumo esmę ir prasmę

      Virmantas Galdikas: jo panaikinti negali, nes tada iškils pavojus
      išgyvenimui ir vėl sugadinsi - gamtos sukurtą savisaugos mechanizmą

      Andrius Kulikauskas: aš kaip įsivaizduoju :: Dievas trokšta, tai dieviška
      :: o trokšti galima visų labui :: ne tik savo :: ir iš tiesų :: kas
      netrokšta visų labui :: tas netrokša :: tas slopina :: troškulį ::
      savanaudiškas troškimas :: yra netroškimas :: yra troškimo susiaurinimas
      :: ne "savanaudiškas" :: o "nekitanaudiškas" :: "nevisanaudiškas" ::
      savanaudiškas tai dar nieko, tai gi sveika

      Virmantas Galdikas: Čia tu pasakei išminčių išmintį, kuri buvo parašyta
      taip, kad niekas negalėtų paneigti ir suabejoti. O dabar pravesk paralelę,
      tarp to ką aš sakiau ir ką tu dabar parašei

      Andrius Kulikauskas: bet nesveika atsiriboti nuo kitų

      Virmantas Galdikas: ir pamatysi :: kad jie iš aš kalbame apie tą patį tik
      kitais žodžiais :: o sąvoka reiškinio yra ta pati :: aš sakau reikia
      keisti mąstymo būdą :: jie sako reikia trokšti kitiems :: tai čia ir yra
      bendrumas :: jei sakiau, kad pasaulis eina individualėjimo dėl godumo
      kryptimi, :: tai jie sako tą patį, tik ankščiau :: žmonės, sako jie,
      išgyventi bendrai lengviau nei po vieną

      Andrius Kulikauskas: kas "jie"?

      Virmantas Galdikas: todėl sikdamas gero kitam, tu netiesiogiai ir sau
      gerą padarai, bet nuo to tik visiems geriau

      Andrius Kulikauskas: ir siekdamas sau gali siekti ir kitiems taipogi

      Virmantas Galdikas: tavo atveju asmenys, kurie užrašė, ko nori dievas

      Andrius Kulikauskas: juk visiems gerai, kad mes esame

      Virmantas Galdikas: taip, bet gerai gali būti skirtingai :: gerai, kad
      mes esame kaip vergai :: arba

      Andrius Kulikauskas: gali būti daugiaprasmiška :: sutinku

      Virmantas Galdikas: gerai, kad esami laisvi žmonės

      Andrius Kulikauskas: reikia derinti :: tenka derinti

      Virmantas Galdikas: čia kokius interesus atstovauji ir kokio lygio
      godumui tarnauji

      Andrius Kulikauskas: tai tas derinimas ir yra ūkio esmė

      Virmantas Galdikas: ūkis - tai irgi sąvoka, kuri tapo iškreipta ::
      dabartinis ūkis kuria tiek žmonijai nereikalingų daiktų, bet užtat su
      kaupu tenkina vertės ir turto siekimo norus

      Andrius Kulikauskas: jo :: užtat mane domina kitos bendrystės telkimą ::
      telkimas

      Virmantas Galdikas: aš buvo Gruzijoje lapkričio mėn. ir grįždamas lėktuve
      pamąsčiau kas gi čia tokio vyksta? :: ir supratau - pasaulyje vyksta
      "judėjimas" :: judų, kurie dėl savo godumo parduos kiekvieną vis daugėja
      ir juos įtikinti darosi vis sunkiau :: jei nepavyks inteligentiškai to
      paaiškit, tai kils pjautynės, nes žmonės paprasčiausiai nebenori klausytis
      žodžių, jiems tereikia svetimo kraujo ir turtų

      Andrius Kulikauskas: Virmantai, kokia tavo kertinė vertybė, visas kitas
      aprėpianti?

      * Virmantas Galdikas sent file "ANT promo.ppt"

      Virmantas Galdikas: pažiūrėk, čia nauja politinės minties išraiško forma

      Andrius Kulikauskas: gerai

      Virmantas Galdikas: mano vertybė - gyvenimas

      Andrius Kulikauskas: ir kaip suprasti, kaip apibrėži gyvenimą?

      Virmantas Galdikas: gyvenimas yra procesas, todėl jis ir vertingas :: tu
      gali kažką sukurti, padayti gero ir malonaus, sau ir kitiems

      Andrius Kulikauskas: kaip lietuviškai procesas?

      Virmantas Galdikas: bet gali tai daryti tik sau

      Andrius Kulikauskas: veiksmas?

      Virmantas Galdikas: man labiau patinka bendrai su kitais :: vienam
      neįdomu :: vadinasi gyvenime reikia mokėti, dalintis, jausti, suprasti,
      ... ir dar daug ko

      Andrius Kulikauskas: eiga, vyksmas :: žodžiu: gyvenimas

      Virmantas Galdikas: gyvenimas, pagal mane - tai pusiausvyros siekimas -
      idealaus būvio

      Andrius Kulikauskas: vyksmas, kuriuo gali kažką sukurti, padaryti gero ir
      malonaus, sau ir/ar kitiems :: gyvenimas, pusiausvyros siekimas, kuriuo
      gali kažką sukurti, padaryti gero ir malonaus, sau ir/ar kitiems

      Virmantas Galdikas: bet ją pasiekęs žmogus miršta, nes gyvenimas yra
      judesys, kuris tave nukreipia tai į vieną, tai į kitą pusę nuo
      pusiausvyros

      Andrius Kulikauskas: tai kaip elgtis?

      Virmantas Galdikas: suvokti, kad gyvenimas yra baigtinis - niekada
      negyvensi amžinai :: tada daryti tai, ką paprasčiausiai nori ir gali
      padaryti gero :: pradėti reikėtų nuo savs - godumas, bet kartu ir kitiems,
      nes taip lengviau ir įdomiau

      Andrius Kulikauskas: gyvenimas, baigtinis pusiausvyros siekimas, darant
      tai, ką paprasčiausiai nori ir gali padaryti gero

      Virmantas Galdikas: gali iš karto kitiems, bet jei dar nėra atitinkamos
      sistemos, tai paprasčiausiai žmogus nusivils ir nebedarys nieko

      Andrius Kulikauskas: gyvenimas, baigtinis pusiausvyros siekimas, darant
      tai, ką paprasčiausiai nori ir gali padaryti gero, pradedant sau, bet
      kartu ir kitiems, nes taip lengviau ir įdomiau :: galiu taip užrašyti?

      Virmantas Galdikas: gali

      Andrius Kulikauskas: aš jas renku, turiu ištisą sąrašą ::
      http://www.worknets.org/wiki.cgi?Values :: 500+ žmonių :: ir tai kitas
      būdas bandyti susikalbėti

      Virmantas Galdikas: nes formuluotes galima tobulinti iki begalybės,
      svarbu, kad jos būtų suvoktos vienodai

      Andrius Kulikauskas: iš kiekvieno sužinoti jo kertinę vertybę, ją suvokti
      kaip to žmogaus išeities tašką :: tai gal aš po truputį bandysiu
      kūrybiškai pavaizduoti :: ir manau pradėčiau nuo tavo kertinės vertybės ::
      ir nuo tavo klausimo

      Virmantas Galdikas: kai sudėsi ir logiškai palyginsi, tai pamatysi, kad
      skirtumai yra labai maži

      Andrius Kulikauskas: ir tavo mintis iš jas išvesčiau :: taip pat ir iš
      kitų žmonių :: ir tai bus duomenys :: sąvokynui

      Virmantas Galdikas: liuks

      Andrius Kulikauskas: Virmantai, ar galiu pasidalinti mūsų pasišnekėjimu
      :: galim ištrinti pradžią :: pasidalinčiau per Veikti plačiau ir per
      Žmoniškai

      Virmantas Galdikas: nes tai kruopštus ir kantrus darbas :: gerai, dalinkis

      Andrius Kulikauskas: ačiū :: pradžią ištrinti ar palikti?

      Virmantas Galdikas: pats nuspręsk, aš neturiu paslapčių, bet reikia
      turėti omenyje, kad vieši tekstai turėtų būti literatūriškesni ir
      patrauklesni. Čia mes kaip draugai su potekste, nes daug kas buvo
      apkalbėta ir aksčiau :: žodžiu kūrybingai :)

      Andrius Kulikauskas: nu čia žaliava :: ją paskui tobulinsim :: bet
      pradžią nuimsiu :: gal tai asmeniška

      Virmantas Galdikas: gerai

      Andrius Kulikauskas: ačiū, palaikau ryšį!

      Virmantas Galdikas: iki ir gerai sutikti Naujus, jei nesurašysim dar

      Andrius Kulikauskas: ačiū! ir jums :: linkėjimai Juliui

      Virmantas Galdikas: būtinai :: pradėjo studijuoti elektroniką

      -------------------

      http://virmantas.galdikas.lt

      Pakeiskite savo mąstymo apie pinigus, pridėtinę vertę ir turtą būdą;

      1) Įtikinkite save, kad jūsų gyvenimas yra svarbesnis už vien tik
      iliuzinio turtais aptekusio gyvenimo siekimą;

      2) Visą savo uždirbtą pridėtinę vertę ir turtus nukreipkite į savo
      kūrybinių galių tobulinimą ir asmeninę kūrybą, kad kiekvieną jūsų gyvenimo
      dieną ir jo pabaigoje galėtumėte patys pasidžiaugti savo kūryba (iš
      didžiosios raidės) ir kad ja džiaugtųsi jūsų ir mūsų palikuonys;

      3) Kūrybai reikalingų pastangų kiekis gali sunaudoti visą jūsų
      turimos energijos perteklių ir jos dar pritrūks laiko atžvilgiu. Todėl
      visokią kūrybą reikia gerbti, tausoti, pildyti ir tobulinti, nes tik taip
      bus auginami kūrybingi žmonės. Geriau ginčytis dėl spalvos ir skonio, nei
      dėl teisių į turtą. Ginčytis dėl spalvos ir skonio nusibosta, bet dėl
      turto – niekados. ;

      4) Grįžkite į žmonių planetą ir pradėkite sakyti “Labas “kiekvienam,
      ir klausinėti “ką naujo sukūrei, kas tavo ir kitų gyvenimą papuoš bei
      pradžiugins?”, šypsokitės kitiems, nes prieš jus jau yra “dviejų žmonių ir
      gyvenimo padiktuotas kūrinys”;

      5) Kalbėkitės, kurkite ir jūs atrasite daugybę paprastų ir kasdienių
      sprendimų, kurie neleis jūsų ratams be reikalo didėti ir trukdyti riedėti
      jūsų pasirinktu keliu. Kelias bus ilgas ir įdomus, o pėdsakai gilūs ir
      ilgalaikiai.