Re: Dėl kreipimosi į prezidentę

    Message 1 of 3 , Dec 10, 2011
      Audrone, Sėkmės renkant parašus padrąsinti Prezidentę vetuoti alkoholio
      reklamos draudimo (nuo sausio mėn. 1 d., 2012m.) atšaukimą. Ačiū už
      blaivybės puoselėjimą ir meilę Lietuvai. Linkėjimai iš Čikagos,
      Andrius Kulikauskas, ms@..., +1 (773) 306-3807

      > Sveiki,
      > Renkam parašus po NVO kreipimusi į Prezidentę. Kas sutiktumėt pasirašyti,
      > nurodydami kurios organizacijos vadovas esate, labai prašom pranešti
      > adresu: info@... . Jei galit surasti nevyriausybinių organizacijų
      > vadovų, kurie sutiktų pasirašyti prisegtą NVO kreipimąsi į Prezidentę,
      > būtume dėkingi už Jūsų pilietiškumą.
      >
      > Pagarbiai
      > Audronė Anušauskienė

      Nevyriausybinių organizacijų kreipimasis į LR prezidentę D.Grybauskaitę

      2011 gruodžio 12 d.
      Jūsų Ekscelencija,

      mums, nevyriausybinių organizacijų grupei, kelia didelį susirūpinimą tai,
      kad priiminėjant įstatymo pataisas dėl alkoholio reklamos draudimo
      atšaukimo buvo padaryta daugybė demokratinio proceso pažeidimų. Didelė
      dalis Seimo narių iš esmės ignoravo mūsų kolegų visuomenininkų moksliniais
      argumentais paremtus argumentus. Buvo ribojamas visuomeninių organizacijų
      dalyvavimas aptarinėjant alkoholio reklamos tęstinumo klausimą seime. Nei
      viena seimo frakcija neatsiliepė į Nacionalinės alkoholio kontrolės
      koalicijos (NTAKK) kvietimą diskutuoti šiuo klausimu. Komercinė
      žiniasklaida buvo neabejotinai šališka, blokavo visuomenininkų teikiamą
      informaciją ir palaikė alkoholio pramonės interesą. 10 seimo narių galimai
      supainiojo viešus ir privačius interesus balsuodami už tolesnį alkoholio
      reklamos galiojimą. Minėtieji seimo nariai nuo balsavimo nenusišalino.

      Esame įsitikinę, kad nevaržomas ir neatsakingas alkoholio propagavimas
      neatitinka ilgalaikių Lietuvos interesų. Istorija rodo, kad kai tauta
      prablaivėdavo, suaktyvėdavo pilietinė veikla. Todėl neleisdami vilioti
      gyventojus išgerti daugiau alkoholio paskatinsime sveiką jos raidą.
      Skandinavų patirtis vienareikšmiškai rodo, kad alkoholio kontrolės
      priemonės svariai prisideda prie visuomenės suklestėjimo.

      Mes, žemiau pasirašiusios nevyriausybinės organizacijos, raginame Jus
      apginti viešąjį interesą ir vetuoti Alkoholio kontrolės įstatymo 18, 29 ir
      34 straipsnių pakeitimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo ir 4 straipsnio
      pripažinimo netekusiu galios įstatymą Nr. XIP-3188(2).

      Pasirašinėjimo pavyzdys:

      VšĮ „Socialinės paramos centras“ direktorius Vaidas Vilutis
      (pasirašykite ne po šiuo tekstu, o atsakydami el. pašto žinute)

      http://xa.yimg.com/kq/groups/21777464/209404500/name/NVO_Kreipimasis+i+prezidente.doc

      Nacionalinės tabako ir alkoholio koalicijos kreipimosi į prezidentę tekstas:
      J.E. LR Prezidente

      Kreipiamės į Jus, kaip į šalies demokratijos garantą, prašydami vetuoti
      Seimo itin neskaidriai priimtą Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės
      įstatymo pataisą, kuria atšaukiamas prieš 3 metus praėjusios kadencijos
      Seimo priimtas sprendimas uždrausti alkoholinių gėrimų reklamą visuomenės
      informavimo priemonėse.

      Svarstant šį įstatymo projektą buvo vengiama tartis su visuomeninėmis
      organizacijomis. Svarstymo pradžioje viešoji diskusija buvo sąmoningai
      blokuojama alkoholio reklamos pajamomis suinteresuotos žiniasklaidos, o
      viešesnė diskusija prasidėjo tik pastarosiomis savaitėmis. Net ir iki šiol
      dalis žiniasklaidos pateikia tik vienašališką ir alkoholio pramonei
      palankią informaciją.

      Nebuvo atsižvelgta į Seimo patariamosios institucijos – Nacionalinė
      sveikatos tarybos, Pasaulio sveikatos organizacijos, vaikų ir jaunimo,
      tėvų ir kitų organizacijų nuomonę. Skirtingai nei alkoholio gamintojų
      atstovai, nevyriausybinių organizacijų atstovai buvo nepageidaujami
      parlamento frakcijų posėdžiuose. Dalis Seimo narių, savo deklaracijose
      deklaravę savo ar savo šeimos narių veiklas susijusias su alkoholio bei
      reklamos verslu nenusišalino nuo įstatymo pataisų svarstymo ir balsavimo.
      Dėl šių veikų Nacionalinė tabako ir alkoholio kontrolės koalicija kreipėsi
      į Seimo Etikos ir procedūrų komisiją pateikdami duomenis apie Seimo narių
      deklaracijas ir jų dalyvavimą svarstymuose. Tačiau komisijos pirmininkas
      apie tai net neužsiminė parlamentarams. Taip pat buvo kreiptasi ir į
      Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją dėl galimo Seimo narių viešųjų ir
      privačiųjų interesų konflikto, bei vienos iš verslo grupių atstovo ryšių
      su Seimo nariu.

      Proceso metu buvo imtasi priemonių manipuliuoti ir falsifikuoti viešąją
      nuomonę. Dviems iki tol atliktoms visuomenės nuomonės apklausoms
      neparodžius alkoholio gamintojams palankių rezultatų ir didesnei daliai
      visuomenės pasisakius už reklamos draudimą, buvo užsakyta viešosios
      nuomonės tyrimo kompanija, kuri pateikė kitokius duomenis ir skirtingai
      nei įprasta jos duomenis ėmėsi komentuoti ne tyrėjai, o šios kompanijos
      komercijos direktorius. Į klausimus apie tyrimo užsakovus ir metodiką
      Baltijos tyrimų atstovai taip ir neatsakė.

      Su alkoholio kontrole susiję klausimai buvo nepagrįstai nagrinėjama
      slaptai. Seimo sveikatos reikalų komitete buvo skelbiama, kad alkoholio
      kontrolės klausimai bus nagrinėjami slaptai. Seimo statutas numato, kad
      slaptai nagrinėjami tik su valstybės paslaptimi susiję klausimai.
      Slaptumas prieš pat posėdį buvo atšauktas, tad jame nedalyvavo dauguma
      alkoholio kontrole besidominčių visuomeninių organizacijų, nors alkoholio
      gamintojai buvo informuoti apie galimybę dalyvauti posėdyje.

      Priėmimo metu klausimo laikas buvo keičiamas taip, kad kuo mažiau
      visuomenės galėtų stebėti ar dalyvauti pačiame procese. Be to reklamos
      draudimo atšaukimo klausimas darbotvarkėje buvo atskirtas nuo kitų
      klausimų ir alkoholio kontrolės pasiūlymų, nors mūsų žiniomis egzistavo
      susitarimas svarstyti alkoholio kontrolės politikos klausimus
      kompleksiškai. Nuolatinė skuba, laiko kaitaliojimas, kitos manipuliacijos
      Seimo darbotvarke sudaro prielaidas manyti, kad klausimo svarstymą
      stengiamasi maksimaliai nuslėpti nuo visuomenės, vengti viešumo ir pan.

      Nevyriausybinės organizacijos jau kreipėsi į Jus prašydamos nepritarti
      alkoholinių gėrimų reklamos draudimo atšaukimui. Mes norime priminti šį
      kreipimąsi ir taip pat prisidedame prie prašymo vetuoti šį Seimo
      sprendimą. Jūs jau ne kartą pasisakėte už visuomenė sveikatos išsaugojimą
      ir sustabdėte alkoholio pramonei naudingus ir Lietuvos visuomenei žalingus
      siūlymus mažinti akcizą alkoholiui bei švelninti sąlygas prekybai
      alkoholiu. Tikimės jūsų principingumo ir šiuo klausimu.

      Nacionalinės tabako ir alkoholio kontrolės koalicijos prezidentas
      Aurelijus Veryga

      http://xa.yimg.com/kq/groups/21777464/1305808045/name/NTAKK_kreipimasis_i_prezidente.doc
    • Rimantas Matulis
      Message 2 of 3 , Dec 11, 2011
        Aurimui Guogai. Pasirasome jusu kreipimasi i prezidente pries alkoholio reklama.   Liaudies dainu klubas Raskila. Pirmininko pavaduotojas Rimantas Matulis