ufomelding

  • Jeroen Kumeling
    Message 1 of 6 , Jan 20, 1999
      Ter Kennisgeving
      Een UFOmelding uit Nijmegen
      (Lijkt overigens veel op een verschijning dat ik heb gezien in 1992)

      email verstuurd op zondag 17 januari 99,

      Geachte UFO Meldpunt,

      Vroeger stond ik vaak een beetje sceptisch tegenover ufo's
      Maar een paar dagen geleden is dit veranderd.
      Ik stond een paar dagen geleden om een uur of zeven op de bus te wachten.
      Het was vrij koud,dus ik zat een beetje te springen
      Ik keek omhoog en zag een lichtpuntje vrij rap naar links bewegen.
      Ik dacht eerst dat het vliegtuig was. Maar het object maakte bochten van 90
      graden en dat kan een vliegtuig niet. Een meteoor kon het ook niet zijn
      want die gaan niet van links naar rechts.
      Plots kwamen er nog twee lichtpunten. Ik werd toch een beetje bang.
      Toen draaiden ze met z'n drieen om elkaar heen. Ik wreef in
      mijn ogen, ik dacht dat ik gek werd. Maar opeens waren ze weg
      Echt WAAR!! Dit kan geen vliegtuig of helicopter of meteoor zijn geweest.

      Melding wordt nog nagetrokken en er wordt geprobeerd een exactere
      tijdsaanduiding te achterhalen:
      Dus nog in onderzoek.
    • A.U.R.A.
      Message 2 of 6 , Jan 21, 1999
        Jeroen Kumeling wrote:

> [...]
        > Echt WAAR!! Dit kan geen vliegtuig of helicopter of meteoor zijn geweest.
        >
        > Melding wordt nog nagetrokken en er wordt geprobeerd een exactere

        Inderdaad Jeroen,

        Zoals je weet hebben we contact opgenomen met die jongen, maar helaas
        hebben we tot op heden nog niets vernomen...tijd zal het leren.
        Hee, maar even iets anders..ik kan me herinneren dat een jaar of twee(?)
        geleden ook zo'n soort melding op de TV was...een of ander nederlands
        nieuws... ik geloof zelfs dat het in twente was! Verder heb ik vanuit
        Limburg 1994 een soortgelijke melding!
        Zoek hem wel op en FWD hem dan ff!

        De groetjes uit Nijmegen,

        Andy Denne & Annelies Joor

        > to digest, go to the ONElist web site, at http://www.onelist.com and
        > select the User Center link from the menu bar on the left.
        > Bezoek ook eens de homepages van Ufo Werkgroep Nederland:
        > http://www.xs4all.nl/~ufonet en Frontier Sciences Foundation:
        > http://www.f-s-f.com
      • Jeroen Kumeling
        Message 3 of 6 , Apr 21, 1999
          Verslag waarneming = Lokatie : Amersfoort
          Datum : In februari 1999
          Tijd : +/- 22:00 uur

          Mijn vriendin en ik waren binnen. Omdat ik binnen niet
          rook, liep ik naar buiten om een sigaret te roken.

          Daar keek ik (zoals altijd) naar boven, en zag ik een
          helder lichtje dat zeer snel bewoog.

          Ik riep mijn vriendin erbij, en ook zij zag dit lichtje
          boven ons voorbij schieten.

          Het ging veel te snel voor een vliegtuig.

          We hebben er nog een tijd over gesproken, maar konden niet
          verzinnen wat het zou kunnen zijn.

          We hebben het ook met andere mensen besproken, maar niemand
          kon ons een tevreden verklaring geven.

          We wisten niet dat dergelijke zaken gemeld konden worden,
          totdat ik deze site tegen kwam.

          Helaas is het al enige tijd geleden, en weet ik dus niet
          meer de exacte datum.

          Tegenwoordig hebben we altijd de video-camera klaar liggen!
          Maar ja, dat zal je altijd zien... geen waarnemingen meer
          sinds dien.

          Bron: Ufo Werkgroep Nederland
        • Jeroen Kumeling
          Message 4 of 6 , May 17, 1999
            binnen gekomen bij de UFO-Werkgroep Nederland op 19 mei 1999:

            <snip>

            Maandag 17 mei +/- 23.55 zagen mijn vrouw en ik,gedurende +/- 60 tot 90
            seconde, een rood gele vuurbal(als een heldere poolster) van oost naar west
            door de ruimte vliegen. Om de zoveel seconden schoten uit deze bal vonken,
            gevolgd daar een zwakke staart, naar diverse richtingen. Aan het einde van
            de 60 tot 90 seconden verdween de vuurbal. Na +/- 2 seconden volgde er een
            lichtflits, welke na +/- 2 a 3 seconden werd gevolgd door een knal. Wij
            vragen ons af wat dit geweest kan zijn. Hoewel wij wel vaker lichtpuntjes
            door de ruimte zien gaan (waarschijnlijk satalieten), was dit voor ons een
            zeer vreemde ervaring mede door de ontploffing en daaropvolgende knal. Ook
            kon het naar onze mening geen vliegtuig zijn, daar het daarvoor te snel
            door de ruimte vloog en wij (zoals normaal) geen knipperende lichten zagen.
            Als voetnoot wil ik u nog mede delen dat tegelijkertijd van west naar oost
            een lichter licht, waarschijnlijk een sataliet, vloog. Kunt u ons misschie!
            n vertellen wat wij zagen?? Wij zelf vonden het lijken op een raket. Bij
            voorbaat dank,

            <snip>

            Met Vriendelijke Groeten,
            Jeroen Kumeling
            Paul Kruegerstraat 6
            7551 GX Hengelo (ov)
            Tel: 074 2425514

            te beluisteren via real-audio op http://www.twente.nl (onder aan deze
            pagina klikken op "Real Audio")
            maandag van 23.00-00.00 u dinsdag van 07.00 tot 09.00 u woensdag tussen
            21.00 en 23.00 uur en ma t/m vr van 14.00 tot 16.00 u.

            UFO-Werkgroep Nederland
            Postbus 2191 7500 CD Enschede
            tel/fax: +31 74 2425514
            UFO-hotline: 053-4310412

            NIEUW: Ufonet -- De Nederlandse UFO Nieuws & Mailing List
            Voertaal: in principe Nederlands, maar Engelstalige post is geoorloofd
            Ufonet is een gloednieuwe, voor iedereen toegankelijke, gratis nieuws-
            en discussielijst gewijd aan: * UFO's * Ufologie * Astronomie * Exoscience
            * SETI (de zoektocht naar buitenaardse intelligentie)
            * Vrije & Nieuwe Energie * Gewascirkels * Het laatste lucht- en
            ruimtevaartnieuws
            Om je in te schrijven, stuur je een een blanco e-mail naar:

            ufonet-subscribe@onelist.com
          • Jeroen Kumeling
            Message 5 of 6 , May 17, 1999
              Sorry: de UFO werd gezien boven Apeldoorn!, was ik even vergeten......

              ---

[...]

              ONElist: the best source for group communications.
              http://www.onelist.com
              Join a new list today!
              Bezoek ook eens de homepages van Ufo Werkgroep Nederland:
              http://www.xs4all.nl/~ufonet, Frontier Sciences Foundation
              http://www.f-s-f.com en stichting Actaeon http://www.actaeon.nl
            • Jeroen Kumeling
              Message 6 of 6 , Jul 12, 1999
                Ideeen?
                <snip>

> [...]
                >Wat heb ik gezien ? Zijn er meer meldingen ( vanuit Eindhoven ) geweest ?
                >Kan het een meteoriet geweest zijn ?
                >Ik heb wel enige interesse in onze sterrenhemel en heb al wat uurtjes
                >achter in de tuin naar meteorieten en satelieten staan kijken, maar dit was
                >me volkomen vreemd.
                >Vooral de snelheid rijmde niet en toen ze gingen "golven"
                >kon ik mijn ogen niet geloven.
                >Ik ben zo blij dat mijn vrouw het ook heeft gezien omdat ik anders aan m'n
                >verstand was gaan twijfelen.
                >Ik heb een tekeningetje bijgesloten om een beetje aan te geven hoe ze

                <snip>