Dolgunluk hissi ve değişken çı nlama

  • Engin Türk
    Message 1 of 5 , Nov 27, 2006
      Merhabalar.Ben de aranıza yeni katılanlardan biriyim.Gerçi daha geçici
      mi kalıcı mı olduğunu bilmiyorum,ama inşallah hepimiz bu hastalıktan
      kurtuluruz.

      Sağ kulağımda rahatsızlık veren dereceye gelen çınlama bir haftadır
      var,ancak geçmişi Temmuz ayına dayanıyor.Temmuz ayının başında
      Eskişehir'den Yalova'ya yaptığımız bir yolculukta,bu şehirde bir bara
      gitmiştik ve ben sürekli girip çıkarak birkaç saat
      kalmıştım.Sonrasında ise hiç durmadan geri 3 saatlik yola
      koyulduk.Ondan sonraki günler,işitmemde fazla sorun yok gibiydi,ama
      sanki iki kulağımda da baskı hissediyordum,çınlama ise hiç yoktu.Bir
      de gürültüye karşı çok hassastım,normal bir muhabbet ortamında bir
      saat kalsam başım ağrıyordu.KBB uzmanına göründüm,işitme testinde iki
      kulakta da 8 db değeri çıktı.

      1-1.5 ay içinde şikayetlerim geçti.Ancak bu kez de Eylül'ün başında
      eniştemin kullandığı halk otobüsünün gece çıkardığı hava boşaltma sesi
      10 metre uzakta tam aynı hizada olan sağ kulağımı etkiledi.Ondan sonra
      kulağımda hafif bir dolgunluk hissi başladı.

      Dolgunluk hissi biraz azalmıştı,benim kendi bilgisayarımda
      Digital-Recordings isimli sitedeki profesyonel işitme testi
      uygulamasında kez denemeden sonra çıkardığım sonuçta ise,sağ kulağımda
      2000 hz civarında hafif bir kayıp vardı.Sonrasında buna da alıştım.

      Son olarak,8 Kasım günü,bir aile toplantısında birinin soda şişesini
      çatalla açmaya çalışırken çıkarttığı sesten sonra,fazla yakınımda
      olmamasına rağmen sağ kulağımda çok rahatsızlık veren,eskisinden daha
      kötü bir dolgunluk hissi başladı,çınlama oluşmadı.İşitmem ise eskisi
      gibiydi.Ama tüm seslere karşı sağ kulağımla aşırı hassaslaştım.

      Bu hassaslığın sonucu olarak da,günlük hayatta her insanın
      karşılaştığı normal dereceli gürültülerden sonra bu sefer tahminimce 8
      -10 khz civarı frekanslı bir çınlama başladı.Ama bu çınlama günün
      değişik saatlerinde değişiyor,özellikle gece yatakta orta frekanslara
      kayıyor.Sabah ise azalmış olabiliyor.

      Cumartesi günü ise genizde akıntı ve öksürük şikayetiyle gittiğim aile
      hekimi farenjit tanısı koydu ve sağ kulak zarımda bir kızarıklık
      olduğunu söyledi.Sonra bir boğaz spreyi,bir antibiyotik ve iki hap
      verdi.Aynı gün ilaçlara başladım,ama iki normal hapı (Exen,Xyzal)
      içtikten bir kaç saat sonra çınlamam çok fazla arttı.Önceden ancak
      sessiz ortamda duyabildiğim çınlamayı sürekli duyabilir oldum.

      Bir de gün içinde iki kulakta da çok fazla orta frekanslı geçici
      çınlamalar olmaya başladı.Üstelik bu çınlamalar sırasında kapanma
      hissi ve işitme kaybı da oluyor,aşağı yukarı 20 saniye sürüyor.

      Şimdi biraz toparlayayım.Şu anda,sağ kulağımda azalıp artan,bazen çok
      rahatsızlık veren bir dolgunluk hissi var,iki gündür ise çınlamam çok
      arttı.Ayrıca birşey daha dikkatimi çekti,kendi sesimi sağ kulağımda
      daha az duyuyorum.Özellikle iki kulağımı ayrı ayrı kapatıp içten gelen
      sesi dinliyorum,sağ kulak bariz daha az duyuyor.Ama bazen de kendi
      konuşmam sağ kulaktan birden bir kanal açılmış gibi sağ kulağıma
      içerden kesik kesik çok fazla geliyor.Bir de,kendi kulağı saran
      kulaklığımla yaptığım testlerde (eskiden kulaklıkta yüksek seste
      dinlerdim,artık bıraktım) bir şey daha farkettim,iki kulağın alt
      eşikleri aşağı yukarı aynı ama sesi 40-50 db civarına getirdiğimde sağ
      iki kulak arasında bariz bir işitme farkı oluşuyor.Kulaklığı ters
      takınca da değişmiyor.

      Acaba benim bu sorunlarım farenjit ve ona bağlı orta kulak
      sorunlarıyla mı ilgili,yoksa gürültü yüzünden iç kulakta hasar oluşmuş
      olabilir mi?İşitmem çınlama öncesi ve şu anda aynı.İki hafta önce son
      yapılan odyometride sol kulak mükemmel,sağ kulakta da 2000 hz'de hafif
      kayıp çıktı,timpanogram da normal çıktı.

      Özetle;

      -SAĞ KULAKTA ÖZELLİKLE BİRKAÇ GÜNDÜR 8-10 KHZ CİVARI ÇINLAMA,GECE
      YATAKTA İSE ORTA FREKANSLARA KAYMA,YATAKTA POZİSYON DEĞİŞTİRİNCE YİNE
      DEĞİŞİKLİK VE BAZEN SOL KULAĞA HAFİF KAYMA
      -FARENJİT TEŞHİSİNDEN SONRA XYZEL İSİMLİ İLACA CUMARTESİ BAŞLADIKTAN
      SONRA GECE ÇINLAMADA ÇOK ARTMA,PAZAR SABAHI GEÇTİKTEN SONRA İKİNCİ
      GECE AYNI SONUÇ,BU KEZ ESKİSİ KADAR AZALMAMA
      -FARENJİT BAŞLADIKTAN SONRA SAĞ KULAK ZARINDA YANMA VE DIŞARDAN
      BİŞEYLER ZARI İTİYORMUŞ VE HAREKETLİLİK HİSSİ
      -YİNE SAĞ KULAKTA DOLGUNLUK VE HİSSİ,2 KHZ'DE 15 DB KAYIP
      -ALT EŞİKLER SOL İLE ÇOK YAKIN OLMASINA RAĞMEN DAHA YÜKSEK SEVİYELERDE
      SAĞ KULAĞA GELEN SESTE BOĞUKLUK HİSSİ
      -ANİ SESLERE KARŞI SAĞ KULAKTA AŞIRI HASSASLIK
      -GÜN İÇİNDE İKİ KULAKTA DA GEÇİCİ ÇINLAMALAR VE BUNUNLA BİRLİKTE
      İŞİTME AZALMASI,SAĞ KULAĞIMDA BAZEN DAHA HAFİF ŞEKİLDE NÜKSETME

      Biliyorum çok uzun oldu ama bu kadar uzun şekilde doktorlar ne yazık
      ki dinleyemiyor,hatta vakikleri olsa bile dinlemiyor.İnşallah Cengiz
      Bey yazının tamamını okur ve yorumlaar.Kendisi bir kaç mesajında bazen
      8-10 ay süreli geçici çınlamalar olabileceğini söylemiş ama neden
      böyle olduğunu söylememiş.Acaba çınlaması yeni başlayanları
      rahatlatmak amacıyla mı böyle söylüyor?

      Acaba bu durumda ne yapmalıyım.Kulaklarım bir kaç yıldır kulaklıkta
      müzik dinlemenin zararlarını çekiyor şimdi.Doktorlar işitme normal
      deyip gönderiyor.B12 vitamini,burun spreyi,ya da ne tür bir tedavi
      kulaklarımdaki bu hassaslığı giderebilir acaba?Durumun gittikçe kötüye
      gitmesinden korkuyorum.
    • cengiz celikyurt
      Message 2 of 5 , Nov 28, 2006
        Merhaba, üst solunum yolu enfeksiyonu varken bir
        deðerlendirme yapmak zor. Kulak da ayný bölgenin bir
        parçasý. Ayrýca kulak zarýnda da etkilenme görülmüþ.
        iþitme kaybý 15 dB normal sýnýrlar içinde. Fakat yine
        de sað kulaktaki iþitme kaybý kuskularýnýzý KBB
        uzmanýnýza anlatýn.

        Exen, aspirin benzeri bir ilaç. Gecici tinnitusa sebep
        olabilir. Kullanmamayý deneyebilirsiniz.
        Sonucu bize de bildirin.

        Tinnitusun çoðu kiþide kendiliðinden geçtiði doðru.
        Tinnitus deneyimi olmayanlar nadir denecek kadar
        azdýr.
        Hocakalýn
        Dr Cengiz

        http://new.mail.yahoo.com
      • hasan.barut@denizbank.com
        Message 3 of 5 , Nov 30, 2006
          Cengiz Bey, iyi günler,

          Benim iç kulak kireçlenmesinden kaynaklanan tinnitusum var(otosikleroz). Daha önce 2 defa ameliyat geçirdim ve orta kulaktaki sesleri ileten kireçlenen kemik çıkarılıp yerine protez takıldı. Ameliyattan sonra işitmem artı ve çınlamam azalmıştı.

          Ancak 2 yıl önce migren ve boyun kireçlenmesi rahatsızlığım oldu ve akapunktur tedvisi oldum. Tedavi sırasında hastabakıcı kulağımın arkasında alt tarafta boyuna doğru olan bölgede bir noktaya iğne üzerine fazla elektrik verdi ve çınlamam o günden beri çok arttı. Son bir haftadır boyun egsersizi yapıyorum ve sanki biraz çınlamada rahatlama hissettim. Boyun egsersizi için öneriniz olabilir mi? Şu anda günde 2 defa ayakda dururken önümdeki duvara kollarımı uzatıp kollarımın gücüyle duvara doğru eğilip vucudumu geri çekiyorum.(ayakda dururken duvara doğru şınav çekme gibi) Bu çalışmayı bir KBB doktoru önermişti. Çınlamayı azaltmak amacıyla boyun kaslarını gevşetmek için başka ne tür hareketler yapmak önerilir. Lipo flavonoid, xanax gibi ilaçlar bana iyi gelir mi?

          Tşk. Ederim.

          ________________________________

          --- Engin Türk <enginturk2005@... <mailto:enginturk2005%40yahoo.com> > wrote:

> [...]
          > acaba?Durumun gittikçe kötüye
          > gitmesinden korkuyorum.
          >

          > Türk Tinnitus hasta ve hekimleri arasýnda haberleþme

          http://new.mail.yahoo.com <http://new.mail.yahoo.com>

        • cengiz celikyurt
          Message 4 of 5 , Dec 1, 2006
            Merhaba
            Tinnitusu iyileþtiren bir egzersiz bildiðim kadarýyla
            yok. Egzersizler baþdönmesi ve denge bozukluðu için ön
            planda. Sizin yaptýðýnýz egzersiz uzaysal oryantasyonu
            iyileþtirmek için uygun gözüküyor.
            Tinnitusun oluþumunda otosklerozu yeniden
            deðerlendirmek, iþitme kaybý olup olmadýðýný
            belirlemek yararlý olur. Otosklerozda baþdönmesi
            sorunlarý olabileceði için hareketlere devam etmek,
            günde 2 seans, kesin yararlý olur. Xanax deðil.
            Lipo-flavonoid yararlý olabilir.
            Dr.Cengiz

            === message truncated ===

            Want to start your own business?
            Learn how on Yahoo! Small Business.
            http://smallbusiness.yahoo.com/r-index
          • hakki naki
            Message 5 of 5 , Dec 2, 2006
              deviasyonla tinitus aras�nda ba�lant� var m� ya da olabilir mi?
              te�ekk�rler...

              Talk now to your Hotmail contacts with Windows Live Messenger.
              http://clk.atdmt.com/MSN/go/msnnkwme0020000001msn/direct/01/?href=http://get.live.com/messenger/overview