Re: [turkishlearner] Words with -hane

  • Genevieve Morzadec
    Message 1 of 18 , Jan 18, 2013
      Sayin Erol,

      Mesajinizda "ki-manası" yazdiniz. Ben merak ettim ve ingilizce çevirinizi okumadan, seslisözlükte "ki" ve "mana" aradim. Ikisin birkaç anlamilari var özelikle : magic energy, spiritual power, magical power, etc. Bu tesadüf mü ? Sonra çevirinizi gördum, siz "which means" yazdiniz.

      Selamlar
      Geneviève

      Dear Erol,

      In one of your recent messages, you wrote "ki-manası". I wondered and without reading your English translation, looked for these words in seslisözlük. Both words have several meanings, namely magic energy, spiritual power, magical power, etc. Is it a coincidence ? Then I read your translation, you wrote "wchich means".

      Regards
      Geneviève

    • Erol Tunali
      Message 2 of 18 , Jan 18, 2013
        Sevgili Geneieve

        Ne yazık ki, bahsettiğiniz mektubu bulamadım, hatırlayamadım da. Ki, bu benim için çok sık olan bir durumdur. Eğer ifadeyi yazarsanız, ki eminim yapabilirsiniz, ben de size yardımcı olmaya çalışırım. :)

        Dear Geneieve,

        Unfortunately I could not find the letter you talk about, could not remember either. Which happens to me very often. If you write the phrase, (?) I'm sure you can, and I try to help you.

        Erol

        ________________________________

        Message 3 of 18 , Jan 18, 2013
          Haklisiniz.  Farsca'da "barbad dadan" = ruzgara savurmak, yok etmek (bar onekisi ile  ber onekisi ayni)   Etimolojik hususlar icin Sozler in Soyagaci  sitesini tavsiye ederim.

          Message 4 of 18 , Feb 24 1:11 PM
            It is not spam, I have been part of this email list for a long time, I thought this could be useful for you and it is a free servis. 3D virtual language practice platform for language learners. (beta) http://linguoland.virtway.com/
            Note: I do not work there but I know who owns the platform

            Bu spam degil. Uzun zamandir bu email grubuna uyeyim. Sizlere faydasi olacagini dusundum ve ucretsiz bir hizmet. Dil ogrenenler icin 3B sanal dil pratik platformu(beta)
            http://linguoland.virtway.com/

            note: bu firmada calismiyorum ancak platform sahiplerini taniyorum

            /Serdar

          • Radácsy László
            Message 5 of 18 , Feb 24 11:00 PM
              Hi!

              The interface is nice and interesting, but the documentation is near to
              nothing. The "guide" told me this was an interface to learn languages
              and to meet native speakers but I couldn't learn anything more. Is there
              a documentation about how to learn, what can we find in the different
              places? What and how to use?

              Laszlo