New moderator: Laura Blumenthal

  • Arzu Coltekin
    Message 1 of 13 , Mar 1, 2011
      Dear all,
      (Türkçesi aşağıda)

      Our group was around for more than 10 years now, sometimes lost momentum,
      but never stopped attracting new members. As of today, we are discussing
      learning Turkish with 773 members today.

      From early on, Laura has been consistently very active and engaged, and
      has provided much insight as well as knowledge (be it Turkish, English or
      other languages) to us over the years. I asked whether she would be also
      interested in joining the moderating team (long overdue, actually) and she
      agreed. Just wanted to let you know, if you have any questions about the
      group, you can contact me or her.

      Sevgili üyelerimiz,

      Grubumuz 10 yıldan fazla bir süredir varlığını sürdürüyor, bazen ivme
      kaybetmekle beraber, üyelik talepleri hiç durmadı. Bugün itibarıyla,
      Türkçe öğrenme konusunda 773 üyemizle fikir alış verişine devam ediyoruz.

      Laura başından beri son derece aktif ve istikrarlı katkılarda bulundu,
      kendi deneyimlerini ve gerek Türkçe gerek İngilizce (ve bazen başka
      diller) hakkında değerli birçok bilgiyi paylaştı. Kendisine grup
      moderasyonuna katılmak isteyip istemeyeceğini sordum (çoktan yapmalıydım
      aslında bunu), kabul etti. Sizleri de bilgilendirmek istedim, eğer grupla
      ilgili sorularınız olursa bana veya kendisine yazabilirsiniz.

      En iyi dileklerimle, best regards,
      -Arzu

    • Laura Blumenthal
      Message 2 of 13 , Mar 1, 2011
        In my first act as moderator, I'm going to correct Arzu's English:

        Our group HAS BEEN around for more than 10 years now - we're not
        finished!!!

        Laura 3;)

        P.S. Just kidding - that's not what a moderator does.

        Message 3 of 13 , Mar 1, 2011
          Haha, thanks Laura. This group *has been* useful for my English ;)

          Sevgiler,
          -Arzu

          Message 4 of 13 , Mar 1, 2011
            ... and we hope it will continue to be. But it should be more useful
            for MY Turkish!!

            Benden de sevgiler
            Laura 3:)

            On Mar 1, 2011, at 8:37 AM, Arzu Coltekin wrote:

            > Haha, thanks Laura. This group *has been* useful for my English ;)
            >
            > Sevgiler,
            > -Arzu

          • Davut Marshall
            Message 5 of 13 , Mar 3, 2011
              Wonderful!/Harika!

              Davut

              On 11-03-01 07:19 AM, Arzu Coltekin wrote:

> [...]
              > aslında bunu), kabul etti. Sizleri de bilgilendirmek istedim, eğer grupla
              > ilgili sorularınız olursa bana veya kendisine yazabilirsiniz.

            • Davut Marshall
              Message 6 of 13 , Mar 3, 2011
                Turkçe nerede, Laura? LOL ;-)

                I appreciate seeing the messages in both English and Turkish.

                Mesaj icin Inglizce ve Turkçe takdiriyim. (?)

                David

              • Pinar Pir
                Message 7 of 13 , Mar 3, 2011
                  'Mesajlarin hem Turkce hem de Ingilizce yazilmasini takdir ediyorum'
                  ya da `mesajlarin iki dilde yazilmasi iyi oluyor` diyebilirsin...

                  Message Received: Mar 03 2011, 10:51 AM
                  From: "Davut Marshall"
                  To: turkishlearner@yahoogroups.com
                  Subject: Re: [turkishlearner] New moderator: Laura Blumenthal

                  Message 8 of 13 , Mar 3, 2011
                    Anlamadim

                    Davut

                    On 11-03-03 04:43 AM, Pinar Pir wrote:

> [...]
                    >
                    > Turkçe nerede, Laura? LOL ;-)
                    >
                    > I appreciate seeing the messages in both English and Turkish.
                    >
                    > Mesaj icin Inglizce ve Turkçe takdiriyim. (?)

                  • Yasin Okumus
                    Message 9 of 13 , Mar 3, 2011
                      > 'Mesajlarin hem Turkce hem de Ingilizce yazilmasini takdir ediyorum'
                      > ya da `mesajlarin iki dilde yazilmasi iyi oluyor` diyebilirsin..

                      You can write "Mesajların hem Türkçe hem de İngilizce yazılmasını takdir
                      ediyorum" or
                      "Mesajların iki dilde yazılması iyi oluyor" ( = "It is good that the
                      messages are written in two languages")

                      The second sentence has the verb "olmak" as "be" or "become" or "happen".
                      And you can learn this as a phrase and use in many cases;

                      "Sigaraların üzerine 'Sağlığa zararlıdır' yazılması *iyi oluyor*" = "It is
                      good that it is written 'bad for health' on the cigarettes"
                      "Sabahları spor yapmak *iyi oluyor*" = "it is good to do sport/gym in the
                      mornings"

                      Message 10 of 13 , Mar 3, 2011
                        She was giving you two correct versions of the sentence you tried to
                        write.

                        Pınar cümleni düzeltilmiş halde yazdı.

                        Laura 3:)

                      • Pnar Pir
                        Message 11 of 13 , Mar 3, 2011
                          Thanks for the translations by Laura and Yasin, often I am being lazy and writing in only one language, sorry about that...

                          Ceviriler icin Laura ve Yasin`e tesekkur ediyorum, bazen tembellik edip tek dilde yaziyorum, kusura bakmayin...

> [...]

                          Pınar cümleni düzeltilmiş halde yazdı.

                          Laura 3:)

                        • armanorama --
                          Message 12 of 13 , Mar 6, 2011
                            Yeni g�revinizi kutlar, ba�ar�lar dilerim.
                            a(rmagan)

                            To: turkishlearner@yahoogroups.com
                            From: davut@...
                            Date: Thu, 3 Mar 2011 03:50:36 -0700

                            Turk�e nerede, Laura? LOL ;-)

                            I appreciate seeing the messages in both English and Turkish.

                            Mesaj icin Inglizce ve Turk�e takdiriyim. (?)

                            Message 13 of 13 , Mar 6, 2011
                              Translation please. / Çeviri Istiyorum. :-)

                              Davut