Re: [TFSYT] UEFA Ülkeler Sýralamasý 2004-2005

  • e_sivritepe
    Message 1 of 2 , May 29, 2004
      --- In turkfutbolu@yahoogroups.com, "CEYHUN BAYRAKTAR"
      <ceyhun13@h...> wrote:
      > erdinç bey;
      > Sampiyonlar ligine katilan takim bonus olarak 1 puan kazaniyor
      benim bildigim. yoksa benmi yanlis biliyorum?
      > benim bildigim kadariyla puanlama sekli:
      >
      > galibiyet: 2 puan (ön elemelerde 1 puan)
      > beraberlik: 1 puan (ön elemelerde1/2 puan)
      >
      > sampiyonlar ligine katilma: 1 bonus puan
      > çeyrek final: 1 bonus puan
      > yari final: 1 bonus puan
      > final: 1 bonus puan
      > ülke puanlari: toplam puan/ takim sayisi
      > takim puanlari toplam puan + ülke puani

      Sevgili Ceyhun,
      Yazdýklarýnýn çoðu doðru idi, takým puanlarý dýþýnda.
      Takým puanlarý toplam puan deðil. Eleme turlarý puanlarý sayýlmýyor
      ve eskiden ülke puanýnýn 1/2 si ekleniyordu.

      Bu yýl yapýlan deðiþiklikler þöyle:
      Bonus puanlar:
      Þampiyonlar ligine katýlým: 3 bonus puan
      Yeni olarak þampiyonlar liginde Lig sonrasýnda oynanan 16 lar turu
      (ya da Knock-out turu) da bu yýldan baþlayarak 1 bonus puan olacak.
      Eskiden bu tura puan yoktu.
      Diðer bonus puanlar deðiþmiyor.

      Takým puanlarý:
      Eleme turlarý sonrasýnda toplanan toplam puanlara ülke puanýný yüzde
      33 ü eklenecek.

      Bu arada bonus puanlar da daha doðru ifade ile söylersek.
      Þampiyonlar ligine ulaþma, knock-out turuna ulaþma, çeyrek finale
      ulaþma, vs demek gerekir. Örneðin final dersek sanki finali kazanan
      gibi anlam çýkabilir. Finale eriþen ülkeler bir bonus hak ediyorlar
      ama þampiyon olan takýma ayrýca bonus puan yok.

      Erdinç Sivritepe
      http://týrkish-soccer.com