Pankart ve Tezahurat

  • Ercan Oztekin
    Message 1 of 10 , Feb 2, 2004
      Turkiye Gazetesi'nin yazdigina gore dun S. Saracoglu tribunlerinde
      soyle bir pankart goze carpmis: "Yunan=Pontus" Ayrica bircok gazete
      ve haber sitesinde stadi dolduran binlerce taraftarin "intikam,
      intikam" diye bagirdiklarini ve Trabzonlular'in disari
      cikarilmalarini istediklerini yazmis. Ornegin Ajansspor'un bir
      muhabiri bu "intikam" sloganlarini seyircileri ovmek icin kullanmis;
      sahayi inletiyorlarmis!

      Yaziklar olsun! Bir bayram gunu, amaci dostluk ve kardeslik olmasi
      gereken bir spor oyununda ortaya konan dusmanliga bakin.

      Ilkel medyanin da pompalamasiyla cok tehlikeli bir ortam yaratildi
      Turkiye'de. Adam rakibini, en buyuk dusmani saydigi bir komsu ulkenin
      insanina benzetiyor. Katmerli sacmalik. Insanin icinden "Karadeniz
      Pontus ise Istanbul Constantinopol, Kadikoy de Chalcedon o zaman"
      demek geliyor. Daha ne kadar alcalabilir ki insanlar!

      Saygilarimla,
      Ercan
    • Behcet Üstün
      Message 2 of 10 , Feb 2, 2004

        Sayın Ercan Bey,

        Irkçılığın her türüne karşıyım. Ancak keşke Trabzon’daki Fenerbahçe maçından sonra da orada oluşturulan düşmanlığa karşı benzeri şeyler (alçalmak vb) yazmış olsaydınız.

        Behçet Üstün

[...]

        http://www.turkish-soccer.com/

        Yahoo! Groups Links

        ·         To visit your group on the web, go to:

        ·         To unsubscribe from this group, send an email to:

        ·         Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service.

      • lito vchenko
        Message 3 of 10 , Feb 3, 2004
          bende beh�et beye kat�l�yorum , biz trabzona gidelim , bize d��man muammelesi yap�ls� , pankart omnlar�n yapt��� yan�nda �ok masum kal�yor...ama bu b�t�n taraftarlarda fenerbah�e kompleksi var..�ok mu b�y���z neyiz:))

          Behcet_�st�n <behcet@...> wrote:

          Say�n Ercan Bey,

          Irk��l���n her t�r�ne kar��y�m. Ancak ke�ke Trabzon�daki Fenerbah�e ma��ndan sonra da orada olu�turulan d��manl��a kar�� benzeri �eyler (al�almak vb) yazm�� olsayd�n�z.

          Beh�et �st�n

[...]

          Do you Yahoo!?
          Yahoo! SiteBuilder - Free web site building tool. Try it!
        • Ali
          Message 4 of 10 , Feb 3, 2004
            Bence bu tur pankartlara aldirmamak lazim.
            Neden bukadar buyutuyoruz pankartlari ? Ev sahibi takimin taraftarlari kendi evinde oynamanin avantajini kullanip rakip takimi resmen bir dusman arenasinda hissettirmek istemesi futbolun en guzel olayi bence.
            Yoksa deplasmanli lig kaldirilsin olur biter.

            bende behçet beye katýlýyorum , biz trabzona gidelim , bize düþman muammelesi yapýlsý , pankart omnlarýn yaptýðý yanýnda çok masum kalýyor...ama bu bütün taraftarlarda fenerbahçe kompleksi var..çok mu büyüðüz neyiz:))

            Behcet_Üstün <behcet@...> wrote:

            Sayýn Ercan Bey,

            Irkçýlýðýn her türüne karþýyým. Ancak keþke Trabzon’daki Fenerbahçe maçýndan sonra da orada oluþturulan düþmanlýða karþý benzeri þeyler (alçalmak vb) yazmýþ olsaydýnýz.

            Behçet Üstün

            Message 5 of 10 , Feb 3, 2004
              Behcet Bey,

              Trabzon'daki mac oynandiginda ben bu gruba uye degildim. Dikkatli
              okursaniz yazimda FB'den de sozetmiyorum zaten. Ornegi verdikten
              sonra Turkiye genelinde bir tehlikeden sozediyorum. Ama gozu bir
              takimin renkleri ile perdelenmis taraftarlar boylesine bir olayi bile
              hakli cikarmaya calisiyor maalesef.

              Trabzon'da cok cirkin olaylar oldu, her zaman da oluyor. Trabzon
              seyircisinin sabikasini herkes biliyor. Yalniz sozunu ettiginiz macta
              FB taraftarlarinin olaylara katkisini da unutmayalim. FB ceza almisti
              bu nedenle. TS yoneticilerinin tasvip etmedigim "terorist"
              tenimnlamasi karsisinda FB yoneticilerinin 4-5 taraftari medyanin
              onune cikarip "Trabzon'a giden taraftarlarimiz universite mezunu,
              bakin teroriste benziyorlar mi" aciklamasi da hic tatmin edici bir
              aciklama degildi. Sonucta cozum rovans macinda daha beterini yapmaksa
              ben buna katilamayacagim kusura bakmayin. Bunun sonu nereye varir bir
              dusunun.

              Tekrar edeyim, benim FB ile ilgili bir derdim yok, Trabzonspor
              sempatizani da degilim. Ayni ya da benzeri olaylar her yerde oluyor.
              Soylemek istedigim su ki; tribunlerde gittikce artan elektriklenme ve
              surekli pompalanan dusmanca tavirlari, cok gereksiz ve hem futbolumuz
              hem de guvenlik acisindan tehlikeli buluyorum. "Onlar da (daha
              kotusunu) yapmisti!" yorumu bir kisir dongu icinde cozumsuzluge giden
              bir yaklasim bence.

              Saygilarimla,
              Ercan

              --- In turkfutbolu@yahoogroups.com, Behcet Üstün <behcet@a...> wrote:
> [...]
              > Irkçýlýðýn her türüne karþýyým. Ancak keþke Trabzon'daki Fenerbahçe
              > maçýndan sonra da orada oluþturulan düþmanlýða karþý benzeri þeyler

              <http://rd.yahoo.com/SIG=12c28p4is/M=267637.4116730.5333196.1261774/D=
              eg

              roupweb/S=1706049456:HM/EXP=1075842218/A=1945638/R=0/*http:/www.netfli
              x.
              > com/Default?mqso=60178383&partid=4116730> click here
              >

              > <http://us.adserver.yahoo.com/l?
              M=267637.4116730.5333196.1261774/D=egrou
              > pmail/S=:HM/A=1945638/rand=418608398>
              >
              > _____
              >
              > Yahoo! Groups Links

              subject=Unsubscribe>

              > * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms
              of
              > <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Service.
            • Behcet Üstün
              Message 6 of 10 , Feb 3, 2004

                Ercan Bey merhabalar,

                O tarihlerde gruba üye olmadiginizi bilmiyordum, özür dilerim.

                Yaklasiminizin dogruluguna katiliyorum.

                “Onlar bunu yapti biz de sunu yapalim” seklinde bir kan davasinin kimseye, ozellikle de futbol dunyamiza birsey getirmeyecegini, tersine cok seyi yitirmemize neden olacagini biliyorum.

                Yine de bunlari elestirirken bizlerin de (aslinda herkesin) daha dikkatli olmasi gerekiyor. Bunu yapanlari elestirirken onlari asagilarsak, hakaret edersek cozume katkimiz nasil olur bilemiyorum…

                Saygilar

                Behcet Ustun

                Message 7 of 10 , Feb 3, 2004
                  Hay Allah!

                  Bir onceki yazimdan oturu Oguz Resat bey beni Fenerbahce taraftari
                  sanmisti. Simdi de Fenerbahce kompleksi teshisi kondu:-)) Ikisi de
                  yanlis!

                  Burayi, takimlar ustu yazismanin ve anlayisin daha yaygin oldugu,
                  Turk futbolunun olabildigince tarafsiz tartisildigi bir grup
                  saniyordum.

                  Kendimi bir anda antu'da filan sandim. "biz" kim?? "buyuk"lugun
                  tanimini kim yapiyor, birinin "buyuk"lugu digerlerini (TS, GS, BJK,
                  ESES, G.tepe, Altay, GB, AG ...) "kucuk" mu yapar??

                  Futbol ve BARIS dolu gunler dilerim.

                  Saygilar,
                  Ercan

                  --- In turkfutbolu@yahoogroups.com, lito vchenko <litovchenko72@y...>
                  wrote:
> [...]
                  büyüðüz neyiz:))

                  > Behcet_Üstün <behcet@a...> wrote:
                  >
                  > v\:* {behavior:url(#default#VML);}o\:* {behavior:url(#default#VML);}
                  w\:* {behavior:url(#default#VML);}.shape {behavior:url(#default#VML);}
> [...]
                  >
                  > Irkçýlýðýn her türüne karþýyým. Ancak keþke Trabzon'daki Fenerbahçe
                  maçýndan sonra da orada oluþturulan düþmanlýða karþý benzeri þeyler

                  Service.

                  > Yahoo! SiteBuilder - Free web site building tool. Try it!
                • Sertan Kazar
                  Message 8 of 10 , Feb 4, 2004
                    Büyütmemek lazım,
                    Bir Beşiktaşlı ve bir Trabzonlu arkadışımla ne zaman bir araya gelsek, Trabzon'luya (gerçi kendisi Of'ludur ama) Pontus diye takılırız. Oda güler geçer.
                    "Vay sen bana nasıl Pontus dersin" demek yerine, olayları büyütmeyerek, bunun bir espiri olduğunu anlayarak, dostluklar, rekabetin olduğu yerdede devam edebilir.

                    Sertan Kazar

                  • Bülent GÜRSOY
                    Message 9 of 10 , Feb 4, 2004
                      Bence olayi buyutmek gerekir. Tribunlere bu sekilde pankart asanlarin , o takimin taraftari olduklarina inanmiyorum. O pankarti oraya asanlar, orada kalmasina musade edenler hep ortak bir gaye icindeler.

                      Gruba yeni katilanlar icin Eskisehirsporlu oldugumu soyleyerek devam ediyorum. Yani herhangi bir taraftan degilim. Ya da soyle soyleyim futbolun yasamasini isteyenlerin tarafindayim. Kendi kulubumun taraftarlari bile futbolun yasamasi icin bir engel koysa, hep karsilarinda durdum. Bazilarinin deyisiyle etkisiz eleman (ESES'liyiz ya, ondan)

                      Kadikoy, Kadikoy.  Daha once burada gecmisini anlatmistim. Ozetle Eskisehir'in Sivrihisar ilcesinden alinarak, bolgeye yerlestirilen halkin olusturdugu bir topluluktur. Zaman gecmis ve bugun Istanbul'un guzel mekanlarindan biri olmustur. Tarihsel bir on bilgiden sonra esas konuya girelim. Kadikoy'de oturdugu halde, FB'li oldugu halde , tribunlerde yasanan igrenc otesi goruntulerden rahatsiz olan nice insanlar oldugunu dusunuyorum. Bir gun bir FB maci oncesi Moda'da bir cafede kahvelerimizi icerken, iceriye iki bayan iki erkek FB atkilari ve montlariyla gelmisti. Cok guzel iki bayan ve cok yakisikli iki erkek. Kahvelerini ictiler, macla ilgili tahminlerde bulundular, futbolcularini yorumladilar ve maca gitmek icin ayrildilar. Bir anlamda maci cok onceden yasamaya basladilar. Masada beraber oturdugumuz arkadaslardan FB'li olani, BJK'li olana ; "sizin tribunlerde boyle guzeller var mi "  diye satasmisti. Satasmanin boylesi yani. Ne kufur var, ne de baska bir kotu soz. Iste gercek takilma boyle olur.(Pontus'un siradan bir takilma oldugunu soyleyen Sertan icin verdim bu ornegi.Iki arkadas arasinda evet ama ya toplum icinde?)  Maci cok onceden yasamaya baslayanlar, o gun sadece onlar degildi. Bir yerlerde baska amaclar icin toplanmis baska birileri vardi. Macin sonunda maca geldigine pisman olan FB'li arkadasimin, bundan sonra evimde oturur izlerim, bunlari gormektense boylesi daha iyi dedirtecek kadar ileri duzeyde bir futbol izleme zevkinin katliamina tanik olmustuk. Ayica yanlis seylerle  ovunen spor yazarlari sadece Ajansspor'da yok. Gazetelere ve TV yorumcularina bakin, yuzlercesi mevcut.

                      Peki ya digerleri.  Hicbir takimin gercek taraftarinin bu tur islere bulasabilecegine ihtimal vermiyorum. Gercek taraftarin once futbolun yasamasi icin mucadele vermesi gerektigini dusunuyorum.  FB'li  tribun teroristi ile Trabzonlu tribun teroristi aynidir. Hatta kardestir. BJK'li tribun teroristi de , GS'li tribun teroristi de hep aynidir. Yozgatlisi, İzmirlisi, Antalyalisi, Sakaryalisi,Eskisehirlisi. Hep aynidir. Hepsinin amaci aynidir. Bunlar ekmeklerini bu yolla temin edenlerdir. Bugun FB atkisiyla dolasirlar, yarin baska bir takimin tribunleri icin bagirirlar. Karsiliginda da maddi kazanc saglarlar. Kimse saf saf burada su tribun boyle iyi-kotu, su tribun soyle olay cikarmisti da ceza almistiniz gibi yaklasimlarda bulunmasin. Hepiniz cok iyi biliyorsunuz. Birileri ulkemde futbolu katlediyor ve siz takim taraftarligi ugruna , tribunlerdeki sozlere,olaylara odun veriyorsunuz. Onlari hakli gostermek icin bahane uretiyorsunuz. Bir gun, sadece birgun herkes tuttugu takimi biraksa ve sadece futbolun taraftari olsa, arkalarinda biraktiklari yikintilari gorduklerinde irkilecekler ve bir daha hicbir zaman takim taraftarliklari, futbol sevgilerinin onune gecemeyecek. Dusunun, gercekten kimin taraftarisiniz? Takiminizin atkisini takmis tribun teroristleri , sizin camialariniz icin bu kadar onemli  insanlar mi? Degilse neden savunuyorsunuz? Sizin takimizin atkisini takiyor diye mi? Hadi canim ordan. Bu kadar saf olamazsiniz.

                      Bulent Gursoy

                    • Ercan Oztekin
                      Message 10 of 10 , Feb 8, 2004
                        Bulent bey, bu guzel yorumunuz icin tesekkur ederim.

                        Acilan pankartlar, toplu halde bagirilan sloganlar (kufurler!), ve
                        bugun Izmir'de yasanan teror hep birbirine bagli olaylar. Bu
                        cilginligin rengi de yok. Yozgat'da da hakeme saldirilmis! Ayni
                        kisilerin degisik takimlarin tribunlerinde kargasa cikardigini
                        varsaymak gereksiz bence; her takimda tonlarca var bunlardan.

                        Sakadan pankartlar, kartopu oynama mazeretleri, rakip takim
                        taraftarlarina isaretler vs... Benim de soylemek istedigim buydu;
                        hemen aklimizi basimiza toplayip sporu spor, futbolu futbol icin
                        yapip izlemezsek daha coook taslar bas yaracak.

                        Izmirliler'e gecmis olsun.

                        Saygilar,
                        Ercan

                        --- In turkfutbolu@yahoogroups.com, Bülent GÜRSOY <bgursoy@n...>