Re: |TF| Mac anlaticilarinin daha bir dikkat etmesi gerekmez mi?

  • Murat Sıcakkanlı
    Message 1 of 14 , Dec 16, 2010

      Zeki bey,

      Mac sırasında Melih Bey'in yaptıgı yorumda haddini astığını dusunenlerdenim. Zaten Guti'nin gördüğü kartında haksız olduğunu düşüyorum. Bu kart ile ilgili olarak Oğuz Sarvan'in açıklamasında bu global bir uygulama dese de yurt dısında oynanan macları seyrettiğimizde bu madde nedeniyle bu kadar ucuz kart çıkarıldığına hiç şahit olmadım. Buradaki hakem kolaycılığı madde böyle al sana kart yaklaşımından doğuyor, çünkü bizler toplum olarak yorumlama uygula  prensibine Sadık olduğumuzdan bu hareketi devamlı surette cezalandırıyoruz.

      Guti meselesine geldiğimizde de kendisine mac basına en az 10 kere faul yapılan bir oyuncudan bahsediyoruz, doğal olarak o anki tepkisini de buna bağlamak daha doğru olurdu. Melih bey bunu yapmak yerine populizmi seçerek ısı Noel tatiline bağladı. Ben de Muzaffer bey gibi Guti'nin kupa macında sahaya çıkması durumunda Sevgili Melih beyin ne diyeceğini bekliyorum ama bir açıklama yerine bunun meşhur BALIK hafızamıza kurban gideceğini düşünüyorum.

      Hazır BALIK hafıza demisken yetkisiz menejer Bulent Uygun ne oldu bilen var mı? Yeni transfer donemi yaklaşıyor, Eskişehir de gelen giden oyuncu sayısını göreceğiz :)

      Murat SICAKKANLI

      16 Ara 2010 tarihinde 11:42 saatinde, "Zeki Kumova" <zekikum@...> şunları yazdı:

      Muzaffer Bey;
      “Guti’nin Noel tatiline erken çıkmak için, bu kartları bilinçli olarak görmüş olabileceğini” söyle MİŞ demişsiniz...
      yani tam olarak bunu mu dedi, bilmiyorsunuz...
      maçı anlatan iki kişinin neden tüm görevi, neden; “olan biteni, zaten ekranda izlemekte olanlara anlatmak” olsun ki? Siz sesi kapatarak mı izliyorsunuz maçları? Yoksa gördüğümüze inanmak için, duymamız da mı gerekiyor?..<wlEmoticon-smile[1].png>
      bu yorumdur, yanlış ya da doğru; “yorum”dur sadece... ve kaldı ki; Türk futbolundaki yabancı futbolcu gerçeğine oldukça yakın ve yatkın bir yorumdur... en azından ben kendimi kandıramam bu konuda...
      ötesi ve kötüsü; tipik bir türk taraftar gibi, savınızı, hemen rakipten bir örnekle pekiştirmenizdir...
      orda da bu oldu, o da bunu yaptı, şu da öyle dedi vs vs... bir başkasının ayıbının, yanlışının, suçunun, kendimizinkini hafifleteceğini, aklayacağını düşünmekten ne zaman vaz geçersek o zaman daha az hata ve yanlış yaparız sanıyorum...
      daha da kötüsü; sizin deyiminizle; “Melih beyin yorumuyla karışan camia” Guti gibi bir profesyonelin yaptığı hareketle karışmıyorsa, hala 5 kırmızı kart zihniyetinde kalmış demektir...
      sevgi ve selamlarımla...
      Message 2 of 14 , Dec 16, 2010
        Son sorunuzla ve hele “fedakarlığınızla”, yazdıklarımı teyid ettiğiniz için teşekkür eder, tartışmadan çekilirim...
        Message 3 of 14 , Dec 16, 2010
          Zeki Bey,

          Amacım laf ebeliği değil elbette. Hiç olmadı, mümkün olduğunca lafı dolandırmadan anlatmaya çalışıyorum. Kısaca ve öz olarak, Melih Beyin yaptığının yorum değil, suçlama olduğunu düşünüyorum. Hepsi bu kadar...

          Siz bunu (Melih Beyin sözlerini) suçlama değil, normal bir yorumlama olarak görüyorsunuz, beyan ediyorsunuz; buna da hiç itiraz etmiyorum. O "değer verdiğim sizin", "değer verdiğim bir görüşünüz" olarak durur bende..

          Bendeniz yalnız şuna takılıyorum ve üzülüyorum : Bir meseleyi tartışırken konunun özünden uzaklaşıp yazıyı yazanın kişiliğine, karakterine, düşünce yapısına, mantığına, kısacası birbirimize sallamaya başlarsak, bu olmuyor işte.. Melih Beyin yaptığının masum bir yorum olduğu görüşünüzü belirtirken, lafı çevirip bana dalmışsınız. "Tipik Türk taraftarı", "TV'nin senini açma-kapama" vs.. Yazıları kişiselleştirdiğimiz, konunun özünden uzaklaştığımız zaman güzel olmuyor..

          Yaptığımız bir tartışma da değil aslında. Herkes kendi görüşünü sunuyor. Siz öyle düşünüyorsunuz, saygı duyuyorum. Ben böyle düşünüyorum, ama siz saygı göstermek şöyle dursun, bir de bana sallıyorsunuz!.. "sen zaten tipik Türk taraftarısın, sen yanlış düşünüyorun" diyerek bana girmeniz hoş değil. Lütfen böyle yapmayalım. Bir görüşe katılmıyorsanız ve kendi görüşünüzü paylaşmak istiyorsanız buyrun, "ben böyle düşünüyorum" diyerek yazınız o olay hakkındaki kendi görüşlerinizi.

          Beni-sizi-birbirimizi değil, olayları yorumlamalıyız bence.

          Acizane bunu vurgulamak istedim. Umarım kırmadım sizi..

          Sevgilerimle,
          Muzaffer

          Message 4 of 14 , Dec 16, 2010
            Olaya bir de su acidan bakmakta yarar var; Guti'nin kirmizi kartindan sonra sagda solda bol miktarda hakemin kolay kart cikarmasi, Taraf tutmasi, yildizlari cekememesi mealinde yazilar okuduk. Bu yorumlarin arkasinda da hakemlerin kotu sicili var tabi, okuduk, dinledik ve gectik velhasil.

            Malum Guti'nin erken gitmesi konusunda da yine ayni kotu sicil var, bu kez hedef tahtasinda yabanci yildizlar var sadece o kadar. O kadar kolay kart goren Guti'ye bakinca ben de ayni seyleri dusundum, aksini dusunmek yanlis zira. Guti bu topraklara yabanci falan da demeyelim, daha bir onceki hafta Volkan Sen'in akibetinden ders alabilecek kadar zeki..

            Son olarak konuyla alakali iki tane sorum var...

            Soru: BJK'nin bu sezonki 3 yildizindan biri Iverson simdi nerede?

            Not: Problemi bol basketbolcu Solomon'un her yil 15 aralik-20 aralik arasinda babaannesinin olmesi rastlanti miydi? (:

            Kaygilarimla..
            Ebubekir

            From: Muzaffer Mengeloğlu <muzaffer.mengeloglu@...>
            Sender: turkfutbolu@yahoogroups.com
            Date: Thu, 16 Dec 2010 16:46:55 +0200
            To: turkfutbolu@yahoogroups.com<turkfutbolu@yahoogroups.com>
            ReplyTo: turkfutbolu@yahoogroups.com

            From: Zeki Kumova

            Muzaffer Bey;
[...]

          • Muzaffer Mengeloğlu
            Message 5 of 14 , Dec 16, 2010
              Bu adamlar para hesabı yaparken "profesyonelim" diyorsa, sözleşme imzalarken de yöneticiler "ben de profesyonelim" demeli. Giderse başına gelecekleri bilmeli ve başına gerçekten de onlar gelmeli sporcunun.

              Sevgilerimle,
              Muzaffer

              Message 6 of 14 , Dec 16, 2010
                Murat bey,
                Sormussunuz cevap vereyim: Bulent Uygun 8 mac ceza aldi ve tam 6 haftadir takiminin basinda gorev alamiyor. Bu ceza ona buyuk ders olmustur muhakkak, zaten Eskisehirspor'a geldiginden beri de boylesi bir faaliyetine sahit olmadik. Ancak gecmisine takilip kendisini hala "menejer" sifati ile anacak (daha dogrusu karalayacak) iseniz, bir Eskisehirsporlu olarak bu beni uzer. Farkindaysaniz Melih Sendil'in -elestirdiginiz- hatasinin cok benzerini siz yapiyorsunuz, bu sozleriniz devre arasinda Bulent Uygun'un olasi bir pahali transferinin ardindan kendisine leke surmeye hazir bir sekilde beklediginizi gosteriyor. Ayni Melih Sendil'in Noel yaklasirken kart gorecek olan yabanci bir oyuncuyu pusuda beklemesi ve yorumunu yapistirmasi gibi.
                Konuyu dagitmak istemiyorum ama Besiktasli taraftarlar alkollu arac kullanirken kaza yapan oyuncularinin olayin uzerinden iki gun bile gecmeden bir macta ilk 11'de gorev almasini elestirmek yerine Melih Sendil'in sozlerine daha cok takiliyorlar ya bu alinganligin boyutu da beni sasirtiyor dogrusu. Sahsen ben de Melih Sendil'in hata yaptigini dusunuyorum ama bu konu haftayi maglubiyetle kapamis Besiktas'in gundemindeki ilk konulardan biri olmamali.
                Mete

                --- In turkfutbolu@yahoogroups.com, Murat Sıcakkanlı <m.sicakkanli@...> wrote:

                > Hazır BALIK hafıza demisken yetkisiz menejer Bulent Uygun ne oldu bilen var mı? Yeni transfer donemi yaklaşıyor, Eskişehir de gelen giden oyuncu sayısını göreceğiz :)
                >
                > Murat SICAKKANLI
              • Murat Sıcakkanlı
                Message 7 of 14 , Dec 17, 2010
                  Mete bey

                  Malesef size katilamiyacagim, Bulent Uygun'a verilen ceza kesinlikle işlediği sucun karşılığı değildir. Kendisi teknik diketor olduğu donemde klübe yaptıgı transferler nedeniyle haksız kazanç elde etmiş bir kisidir. Bu kadar BUYUK bir sucun karşılığı 8 mac hak mahrumiyeti olamaz, bu sadece Bulent Uygun için değil aynı suçtan ceza alan faal futbolcular icinde geçerli. Tabiki bu sucu işleyen kisinin her daim dürüstlük, adamlık konularına vurgu yapan bir kisi tarafından islenmesi de bir o kadar manidardir. Kendisi Bucaspor gibi öz kaynak konusunda Türkiye'de ornek gösterilebilecek bir klübe  sezon basında 25 kisi transfer edip sezon ortasında da istediklerim yapılmadı diyerek takımı yüz ustu bırakıp giden bir kisidir. Ben korkum benzer bir durumu ligimizin güzide bir kulubü olan Es Es'e e yapmasidir. İnşallah kulubün sag duyulu yoneticileri bu konuda gerekli önlemi almıştır.

                  Guti konusunda ise bizler özellikle yurtdışından transfer ettigimiz oyuncuların tüm hayatini da satinaldigimizi düşünüyoruz. Transfer edilen oyuncuların bizlere olan sorumlulukları oynadıkları sahanın içerisi ile sınırlıdır, bizim eleştiri hakkımız sadece oradaki performansın düşüklüğünün sorgulamak yönünde olmalıdır.

                  Murat Sicakkanli

                • Zeki Kumova
                  Message 8 of 14 , Dec 17, 2010
                    Muzaffer Bey, nazik yanıtınız için teşekkür ederim öncellikle... konudan kaçmıştım lakin böyle bir ince yanıtı cevapsız bırakamazdım.
                    Size “sallama”dım öncelikle. Bir düşünce yapısına “dokunmak” istedim sadece.
                    O da şudur; Jaja örneği veriyorsunuz, Jaja’nın konuyla ne alakası var, neden buraya bağlamaya çalışıyorsunuz? Melih Şendil’den ya da spor camiasından  Jaja’ya tepki mi istiyorsunuz? Şampiyonluktaki rakibinizin oyuncusu olmasa bu örneği verip, bu karşılaştırmaları yapacak mısınız?... Jaja konusunu sadece basının yazdığı kadarıyla bilmiyor musunuz, yani sizin de tam olarak bilmeden sizin deyiminizle “suçlama” yapmanız doğru mu?
                    İşte, mesajınızı okuduğumda aklıma gelen bu sorular ışığı altında; “rakiple kıyas” yöntemiyle, savunma ya da suçlama düşünce yapısını eleştirdim sadece.
                    Kaldı ki; 5 dakika içinde, hem de lehine faul verilmişken, aynı sebebten kart gören oyuncu, hele ki bu Guti yaşında ve tecrübesinde bir oyuncuysa, elbette akla “mantıklı” bir açıklamadan önce başka şeyler gelir. Spikerin de cümlesi aynen ; “ister, istemez, acaba....” diye başlayan bir cümleydi ki, o cümle kurulmadan önce ben ve benim gibi birçok kişinin aklına o ihtimal gelmişti bile....
                    Ben Beşiktaş taraftarı olsam o yorumdan gocunmazdım, o futbolcuya ceza vermeyen yönetime gocunurdum...
                    umarım kırmamışımdır sizi...
                    selamlar....

                    Message 9 of 14 , Dec 17, 2010
                      Selamlar,
                      Birbirimizi anladığımıza sevindim.
                      Anlaşılamayan şu küçücük kısmı da açıklığa kavuşturayım öyleyse :

                      Jaja'yı rakipten biri diye öne sürmedim. Jaja Antep'te oynasaydı da söylerdim. Hatta çok iyi takip edemedim; biliyorsanız siz söyleyin.. Benzer durumda olan başka yabancı futbolcularımız varsa ligde, hepsi için geçerli söylediklerim : Adam, izin verilmediği halde basıp gidiyor. Yani Jaja'yı suçlamıyor, bilakis yaptığı şeyi anlatıyorum: Adam izin verilmediği halde çekip gitmiş!!!

                      Mesleği spor basın-yayını olan maç anlatıcılarının, bu tür olaylar karşısında tarafsız davranması gerektiğini düşündüğümden söyledim. Bendeniz, Jaja'yı gündeme taşımak suretiyle, Guti'nin gördüğü kartlarda varsa iddia edildiği gibi bir tatil kastı, onu meşrulaştırmak için yazmadım. Guti'yi konusuna girmedim tabi.. Kaza yaptı, kartlar gördü, hakem haklıydı-haksızdı.. Ama bu ayrı bir mevzuu. Arzu edilirse bunu da konuşabiliriz tabi..

                      Sevgilerimle,
                      Muzaffer

                      Message 10 of 14 , Dec 22, 2010
                        Evet Murat Bey,

                        Guti, Antep maçında cezalı olduğu için oynamadı. Ama tatile de gitmeyip bekledi, dün akşam kupa maçında da oynadı..

                        Sevgilerimle,
                        Muzaffer