Dünya Kupası

  • Erdinç Sivritepe
    Message 1 of 1 , May 31, 2010
      Benim sitede zaman zaman liglerimiz için, zaman zaman da Avrupa ve Dünya Şampiyonlukları için Excel ile fikstür dosyaları hazırlardım.
      Son yıllarda zaman yetmez olunca eskiki gibi bu konuda fazla çalışamaz oldum.

      Bu arada yaklaşan Dünya kupası nedeni ile bu türden bir çalışmayı size tanıtmak istiyorum.
      Çalışmayı yapan kişi Yeni Zalanda lı biri. Adı Michael Wray.
      2000 den bu yana Euro, 2002 yılından bu yana Dünya Kupası fikstürleri ile her yıl İngiltere (5 lig), İspanya, İtalya, Almanya, Portekiz, Fransa, Hollanda ligleri için fikstürler yapıyor. Benim çok eskiden izlediğim biri. Hatta ben Excel fikstürleri yapmaya onun sitesi ile tanıştıktan sonra yapmaya başlamıştım.

      Şu anda sitesinde sadece 2010 Dünya Kupası için yaptığı dosya var. Gazeteci arkadaşların yararlanabileceği çok fazla bilgi içeriyor.
      Dosya doğal olarak kendi dilinde İngilizce olarak yapılmış.

      İngilizce sorunu olanlar için dosyayı açıklamaya çalışacağım.
      Dosya 16 sayfadan oluşuyor.

      1. Sayfa - Intro
      Giriş sayfası. Gelecek excel dosyaları ile haberlendirilmek isteyenlerin, dosyalardaki hatalardan ve düzeltildiklerinden haberdar olmak istiyorsanız abone olabileceğiniz e-posta adresleriile geçmişte yaptığı çalışmaların listesi var. İki fotoğrafını da koymuş.

      2. Sayfa - WC2010
      Turnuva yönetmeliğinden bazı önemli kurallar anlatılmış.
      Her gruptan iki takımın tur atlayacağını ve puan eşitliğinde hangi öncelikte nelere bakılacağı yazılmış.
      Maç süresi ve eleme turlarında uzatma devreleri anlatılmış. Penaltı atışlarına geçilirse uygulanacak kurallar anlatılmış.

      3. Sayfa - Global
      Futbolun bütün dünyanın oynadığı tek oyun olduğunu söylemişve futbolu dünya ile karşılaştırıyor. 208 FIFA üyesinden 205 inin 2010 a katıldığını öğreniyoruz. FIFA ile Birleşmiş Milletler karşılaştırılmış. BM de sadec 192 ülke var imiş. Hangi ülkenin BM üyesi olmadığı halde FFA üyesi oldukları liste ile anlatılmış. Bu arada BM üyesi olup FIFA üyesi olmayan ülkeler ile ne BM ne de FIFA üyesi olmayan ülkelerde varmışhem de 33 tane.
      Ayni şekilde birkarşılaştırma da FIFA ile Olimpiyatlar için de yapılıyor.

      4. Sayfa Tournaments
      1930 dan-  bu yana oynanmış tüm dünya kupalarının özeti verilmeye çalışılmış.
      Yıl, Ev sahibi, elemelere katılan ülke sayısı, toplam eleme maçı ve gol sayıları, finalist ülke,maç ve gol sayıları ve ilk 4 ülke her kupa için verilmiş.

      5. sayfa - Host Cities
      Güney Afrikada maçların yapılacağı şehirler tanıtılıyor. Güney Afrika haritası üzerinde şehirler bir top üzerine isimleri yazılarak verilmiş. Toplara tıklarsanız o şehirle ilgili giriş, coğrafyasal, tarihsel, turistik bilgiler, şehirlerden görüntüler ve nüfus, iklim ile ilgiliistatistiksel bilgiler var.

      6. sayfa - Stadiums
      Maçların yapılacağı stadyumlar tanıtılıyor. Her stadyum tıklandığında genel bilgiler, oynanacak maçlar, inşaatı ile ilgili bilgiler, resimler var.

      7. sayfa - Nations
      Katılacak ülkeler kıtaları ile tanıtılıyor.Ülkeler seçilirse federasyon amblemi, takımın resmi, forma türleri, harita ve ülke ile ilgili genel bilgiler alınıyor ve ülke, futbol tarihi, dünya kupası tarihi,antrenör, FIFA sıralaması yeri en iyi ve en kötü sonuçları ile veriliyor, kazandığı dünya ve kıta şampiyonlukları başarıları veriliyor.

      8. sayfa - Men in Black
      Bu sayfada da hakemler konusunda bilgiler var. Her kıta ve geldikleri ülkeleri gösteren bir haritadan ülkeyi seçerseniz hakem bilgileri görüntüleniyor. Hakemlerin özel yaşamlarında ki hobilerini bile öğrenebiliyoruz.

      9.sayfa - Statistics
      Bu yıl katılan 32 ülke hakkında istatistiksel bilgiler bulunuyor. İstediğiniz ülkeyi seçebiliyorsunuz.
      Kaç kez katıldıkları, kaçkez finale kaldıkları,puan durumları, uzatmaya ve penaltılara kaç kez katıldıkları, hem toplamda hem finalde ençok oynadıkları ülkeler, en farklı galibiyet ve yenilgiler, en gollü maçları, en çok gol attıkları ve yedikleri maçlar verilmiş.

      10. sayfa - Finalist Pedigrees
      Gene 32 ülkenin birini seçiyorsunuz ve 30 dan bu yana şematik olarak hangi aşamaya dek gittiği ve elendiğiülkenin adını bulabiliyorsunuz.

      11. sayfa - Other Pedigrees
      Bu defa bu yıl finale kalamayan ülkelerin şematik olarak hangi aşamaya dek gittiğive eleyen ülkeleri sergileyebiliyorsunuz.

      12. sayfa - Past Results
      32 ülkeden birini ve kupayı seçerek elemelerde veya finallerde oynadığı tüm maçları sergileyebiliyorsunuz.

      13. sayfa - Past meetings
      32 ülkeden ikisini seçerek başlangıcından bu yana birbirleri ile dünya kupalarındapynadıkları maçları sergileyebiliyorsunuz.

      14. sayfa - Round 1
      Grup maçları fikstürü sayfası. Bulunduğunuz zaman dilimini girerek Türkiye, Orta Avrupa, ya da Kuzey Amerika ya göre yerel saatlere ayar yapabiliyorsunuz. Tarih, zaman, grup, stadyum,şehir bilgilerinden sonra oynanacak maçın iki ülkesinin adı ve skor girilmesiiçin iki mor kolon göreceksiniz.
      O maçın sonucunu bu mor kolonlara yazmanız gerekiyor. Tüm grup maçlarında bu sayfayı kullanacaksınız.

      15. sayfa - R1 Tables
      Grupların puan durumları tabloları sayfası. Siz 14.sayfada maç sonuçlarını girdikçe bu sayfada puan tabloları otomatik olarak oluşuyor. Tek sorun tabloların sıralı olmayışı. Sayfanın üstünde yer alan "reorder Tables" hücresine tıklarsanız,bütün tablolar sıralanacaklar.

      16.sayfa - Eleme turları
      Turnuvada grup maçları sonrasında bu sayfayı kullanacaksınız. Bundan sonrada herşey otomatik olacak.
      Sayfanın en üstünde "Populate Knock-Out ...." ile başlayan satıra ya da kutuya tıklarsanız grup maçları bitmeden son sıralamaya göre hangi takımların birbirleri ile karşılaşacağı güncelleniyor. Siz gene mor kolonlara maç sonuçlarını gireceksiniz. 120 dakika berabere birerse o sonuç maç sonucu olarak girilecek. Penaltı atışları yapılmışsa penaltı sonuçları ayrı olarak son iki kolonda ayırılan yerlere girilecek.

      Not: Penaltı atışları Türkiye haricinde hiçbiryerde maç skoruna dahildeğildir. Eskiden kullanılan beraberlik bozucu kural olan yazı-tura yerine kullanılan bir sistem olduğu gibi penaltıdan atılan goller de gol krallıklarında geçerli sayılmaz. nedense TFF dahil Türkiyede tüm medya maç skoru imiş gibi atılan gollerle penaltıları beraber verir.

      Bilmem çalışmayı yeteri kadar beğendirdim mi?
      Michael Wray in sitesinin adresi şöyle:
      Dünya Kupasının olduğu adres ise "Current Sheets" başlıklı sayfa:

      Dosya Excel97 ve üstü sürümleriçin yazılmış. Sıkıştırılmış olarak .zip uzantısı ile geliyor.

      Bu arada her sayfada "Optimize Display" butonlarına basarsanız sayfada birkaç kolonda gösterilen bilgiler tüm sayfaya göre optimize ediliyor.

      Michael Wray'in Euro, Şampiyonlar Ligi ve Avrupa ligleri için yaptığı çalışmalar da bu derece ayrıntılı. Hatta bazıları çok daha ayrıntılı.
      Excel ile uğraşmayı seviyorsanız, site adresi ya da bu e-mail saklanmaya değebilir.

      Erdinç Sivritepe