Re: |TF| Ankarasporgücü'n de İkinci Perde

  • murat sıcakkanlı
    Message 1 of 4 , Sep 7, 2009
      Aslında yazıya işin en trejikomik bölümünü koymayı unutmuşum.
      Ankaraspor Kulübü Başkanı Ruhi Kurnaz, Türkiye Futbol Federasyonu'nun ihtar kararıyla ilgili olarak, ''Bunun bir siyasi karar olduğunu düşünüyorum'' demiş. İnsana sormazlarmı bunca yıldı r sizin yaptığımız nedir diye. Sayın belediyeler futbol klüplerini yönetince halka hizmet ama kendilerine müdahale olunca spora siyaset karışıyor oluyor. Fıkra gibi bir durum açıkçası.

      2009/9/7 Zeki Kumova <zekikum@...>

      Açıkçası ben federasyonun açıklamasından da pek birşey anlamadım.. yeteri kadar açık olmadığını düşünüyorum...

      Sözkonusu maddelere aykırılık varsa neden var, nasıl var, kim ihlal ediyor?

      örneğin kimler, hissedar, kimler iki kulübe üye, organik bağlar nedir, düzeltilmesi istenen durum nedir?

      neden bunlar bildiri de yok?
      ha durum kötü mü, kötü... ama Melih Gökçe'yi bunca zaman tanıyamayan, hala oy verenler için sadece müstehak...
      Message 2 of 4 , Sep 7, 2009
        Buyurun size bir komiklik daha;

        Sayin baskanimiz (!) Cavcav bugun cikip soyle bir aciklama yapmis;

        Gençlerbirliği Başkanı İlhan Cavcav, TFF'nin Ankaragücü ve Ankaraspor'a ihtar çekmesine tepki göstererek, "Futbol Federasyonu'nun 3 günlük süre vermesi az, en az 15 günlük süre vermesi gerekiyor" diye konuştu.

        Şimdi bundan daha 2 sezon önce 3 milyon dolardan aşağı vermem dediği Mehmet Çakır'ı 100 bin dolar mıydı neydi öyle bir rakama Ankaraspor'a veren Cavcav'ın bugün yaptığı aciklamayada bakinca anliyorsunuz ki ortada bir cikar iliskisi var... bence bu cikar ilsikisinin en buyuk sebebi gokcegi karsisina almak istememesi!!!

        Basindan beri belediyeler takim kurmasin dememizin bir sebebide bu iste. eger cavcav boyle bir aciklama yapmasa ya da gokcegi karsisina alacak bir aciklama yapsa gokcek hemen saldiriya gececek demek ki!

        sonucta gokcek karsisinda oldugunu dusundugu her kurum ve her kişiye rahat rahat savas acabiliyor... bakiniz yikilmaz denen cemal aydini nasil devirdi...

        gokcek bugune kadar yaptiklari ve yapacaklari ile ne yazik ki ankara futbolu icin buyuk bir tehlikedir... bakınız hacettepeye yaptiklarina, ankaraspor'a sirf kendi tanitimi icin senin benim cebimden yaptigi katkilara ve bugunde ankaragucu'nu ele gecirmesine...

        Allah Ankara futbolunun sonunu hayr etsin...

        mali

            http://groups. yahoo.com/ group/turkfutbol u/join
            (Yahoo! ID required)

        <*> To change settings via email:
            mailto:turkfutbolu- digest@yahoogrou ps.com
            mailto:turkfutbolu- fullfeatured@ yahoogroups. com

            http://docs. yahoo.com/ info/terms/

      • Iliman, Bulent
        Message 3 of 4 , Sep 7, 2009

          Buyrun bu da Cemal Aydın’ın akış açısı

          Olay Muzaffer’in dediğini doğrular nitelikte. FB kongre üyesinin A.Gücü’ne kulüp başkanı olmasına izin veriyorsan buna da ses çıkaramazsın diyor.

          http://www.ajansspor.com/futbol/superlig/h/20090907/ya_talimatla_is_goruyorlar.html?ref=flas

          "Ya talimatla iş görüyorlar.."

          Ankaragücü Onursal Başkanı Cemal Aydın, Futbol Federasyonu'nu Ankaraspor ve Ankaragücü hakkında aldığı kararlar nedeniyle ağır dille eleştirdi..

          Ya talimatla iş görüyorlar..

          HABER İLE İLGİLİ TAKIMLAR

          Lig TV'de yayınlanan Futbol Gündemi programına telefonla bağlanan Cemal Aydın'ın açıklamalarından Ajansspor tarafından derlenenler şu şekilde:
          Olaya Ankargücü, Kayseri, Yozgat açısından bakmıyorum, hukuksal açıdan bakıyoum. Federasyon bir karar vermiş dayandırdığı maddelere bakıyorsunuz Türkiye'de futbol kulüplerine uygulanan veya uygulanması gereken maddelerle uzaktan yakından alakası yok. Hukukçu olmak ayrı şey, konuyu bilmek ayrı şey. Kulüplerin yüzde 90 dernekler kanuna tâbi. Dolayısıyla medeni kanunların tâbi olduğu dernek yapısı içindeyiz.

          Federasyonun dayanak gösterdiği 17., 18 ve 76. maddeler. Bunlar UEFA ve FIFA'nın yeni kabul ettiği maddeler ve Türkiye'de yürürlüğe kanunla girmesi lazım. 2009 bu kanun kabul edilmiş. 1 Haziran 2009 tarihinde bu maddler yürürülüğe girmiş ancak o zamanın Spor Bakanı Murat Başeskioğlu, çıkıp, "Bu kanunların hemen uygulanmasının sakıncaları olacaktır. Kulüplerimizin yüzde 90'ı dernekler kanunu tâbidir. Öncelikle spor kanunu çıkarılması lazım" demiştir ve kanun hazırlığı içindeler. Şuan dernekler kanunu yürürlükte. 3 madeyi incelediğiniz taktirde Avrupa'da dünyada büyük kulüplerin uygulattığı şirketleşme kanunları. Bir kişi birden fazla kurumun yönetimini, fazla hisselerini ele geçiremez.

          Ankaragücü, dernekler kanunu ve madeni kanuna tâbi. 30 Ağustosta genel kurulunu açıklamış. Genel kurulu ve kurulda alınanan tüzük değişiklikleri divan kurulunda henüz onaylanmamış. Genel kurulun iradesi tecelli edip hukuksal olarak oturmamış. Federasyon hemen toplanmış kararlar almış. Hukukta kararlar soyut verilemez. Somut belgelere dayanarak verilir. Daha genel kurulun belgelerini ilgili yerlere vermemişler.

          Ankaraspor ise bir ticari şirket. Bir şirketin durdurulması ticari kanunlarla yapılır. Ankaraspor ticaret yapıyor, sen adama '3 gün içinde ticareti kapat' diyorsun. Ankaragücüne de genel kurulu iptal et. Bu kararı yine genel kurul verir verir. Bunun olması için ise 21 güne ihtiyaç var. Futbol federasyonu bir karar veriyor. Senin kararının da itiraz kurumu var, tahkim kurulu. 3 gün süre veriyorsun, benim 7 günlük senin kararına itiraz etme sürem var. İtiraz ettim senin kararın bozuldu ne olacak? Ya bu hukukçu arkadaşlar kendilerinde değiller kusura bakmasınlar. Eğer hukukçular doğru mutala verip yönetim kurulu böyle karar verdiyse kendilerine gelsinler.
          Cemal Aydın 15 sene bu federasyonla uğraştı. Cemal Aydın girtti, artık Ankaragücü'nün yakasını bıraksınlar.

          Birleşme olayı söz konusu değil. Bu elma ile armutun birleşmesi gibi bir şey. Biri şirket, biri dernek. Birleşemezler. Birleşmesi aylar sürer. Cemal Aydın'la Ankaragücü ancak buraya kadar geldi. Ankaragücü, kurum ve kuruluşlardan üyeler alarak tabanı geniş bir yönetim yaparak 100 yıla sağlam bir yönetimle girmek istedi. Yıllarca belediyeler, kuruluşlar diğer külüplere her türlü yardımı yaparken etik değil dediğimizde uygun oluyorsa, ben de Gençlerbirliği'nde üyelik yaptım, Fenerbahçe kongre üyesiyim. Gençleribirliği-Oftaş olayı var. O zaman bu federasyon görevdeydi. Federasyon bir açıklama yapmış ama ne yaptığından haberi yok. Hukukçu arkadaşlar kusura bakmasın, ya talimatla iş görüyorlar ya da iş bilmiyorlar.
          Kararın belgesi bulgusu hukuki dayanağı yok. Acemilik yapmayın arkadaşlar. şimdi ben Galatasaray'ın hissesini aldım. Galatasaray ile Ankaragücü oynayamayacak mı? Lütfen dernekler yasasını ticaret yasasını incelesinler. Bu arkadaşlar kendi tahkim kurulunun itiraz süresinden haberi yok. Ne yaptıklarını bilmiyorlar. 50 defa ikaz ettim, anlamak istemediler. Ceza vermekle sonuca gideceklerini sanıyorlar. Eğer bilmiyorsanız çalışın öğrenenin. Bilmeyenlerle çalışıyorsanız sizi değiştirirler.