Re: Bijzonder tragisch nieuws Marc Herremans

  • glinde2001
    Message 1 of 6 , Feb 1, 2002
      Beste Wim en Rikkert,

      Bedankt voor de info. Ik ga hem een kaartje sturen. Is er nieuws over
      hoe het hem momenteel vergaat?

      Groet,

      Gerard Linde
    • Rikkert Van Doorn
      Message 2 of 6 , Feb 1, 2002
        Triatleet Marc Herremans is donderdagmorgen geopereerd in het Universitair
        Ziekenhuis van Gent. De operatie is goed verlopen maar de kans dat hij ooit
        opnieuw zal kunnen lopen, moet zo goed als worden uitgesloten.

        ,,Dat lijkt me zo te zijn'', bevestigde professor Dirk Uyttendaele, die de
        operatie uitvoerde, op VRT-televisie. ,,Het lijkt me het beste dat de
        patiënt zo snel mogelijk op de hoogte is van de werkelijkheid.''
        Bij de operatie, die drie uur duurde, werd de breuk op zijn plaats gebracht
        en werden uitstekende stukjes bot weggenomen. ,,Ik ken veel voorbeelden van
        mensen die met een dergelijk letsel alleen wonen en zelfs werken'', zei
        Uyttendaele nog.

        Loodzwaar
        Familie en omgeving hebben dus een zware tijd voor de boeg. ,,Iedereen is
        realistisch genoeg om het dramatische van de situatie in te zien'', zegt
        trainer en coach Paul Vandenbosch.
        ,,Wij beseffen dat in het vuur van de gebeurtenissen iedereen erg
        aangeslagen is. Marc staat voor een loodzware levensopdracht. Eén ding is
        zeker, ik zal alles doen om hem te helpen en bij te staan.''

        uit : De Standaard,

        groeten,

        Rikkert