Zandloper

  • Frank Veltman
    Message 1 of 17 , Jan 3, 2005
      Allereerst allemaal de beste wensen voor een sportief 2005.

      Het oude jaar heb ik afgesloten met de Sylvestercross in Soest. Een leuke wedstrijd over 8000mtr (4 ronden) in een bosrijke omgeving.
      Ondergrond zachte bosgrond en per ronde een paar honderd meter mulzand.

      In dit mulle zand verloor ik erg veel terrein, tijd en plaatsen. Ik kwam er gewoon niet doorheen.

      Wie kan mij vertellen wat ik daar aan kan doen of moet ik er gewoon meer op trainen?
      Had ik wellicht voor een wat bredere schoen (wedstrijdschoenen) moeten kiezen en was de keuze van spikes niet goed?

      Misschien ben ik gewoon wel geen zandloper.

      Graag jullie tips.

      Groet Frank Veltman
    • henkcals
      Message 2 of 17 , Jan 4, 2005
        Las op de site van de Zwitserse Triatlon Bond dat zij vanaf nu geen
        geld meer in de wintertriatlon zullen investeren. Ook zal Zwitserland
        geen officiele afvaardiging meer sturen naar kampioenschappen.
        Hiermee lijkt de wintertriatlon, voor zover dat al iets voorstelde,
        ten dode opgeschreven. Per slot van rekening Zwitserland is bij
        uitstek een "wintersportland".

        Henk Cals
      • Martin Breedijk
        Message 3 of 17 , Jan 4, 2005
          Hoi Frank,

          Verlies je altijd veel tijd in het zand? Kon je na het zand de plaatsen weer
          goed maken? Dat zijn wat vragen die bij mij opkomen. Voor het lopen in het
          zand adviseer ik altijd een hoger beenritme met een iets minder krachtige
          afzet. Probeer zo veel mogelijk op de platte voet te landen (in verband met
          drukverdeling en ook met platte voet af te zetten. Zoek het hardste zand,
          als dat er niet is, stap in voetstappen van je voorgangen, daar is al druk
          op uitgeoefend en waarschijnlijk dus iets minderverlies bij de afzet. Verder
          kan het er ook mee te maken hebben dat je als triatleet niet gewend bent om
          korte stukjes wat meer in de verzuring te lopen. Als triatleet train je daar
          toch iets minder op. Verder kan het mentale aspect er ook iets mee te maken
          hebben. Als je jezelf blijft vertellen dat je het niet kunt dan wordt het
          ook steeds moeilijker om het wel te kunnen. Laatste vraag, hoe belangrijk is
          het voor je om in het mulle zand goed te kunnen lopen. Is het de investering
          waard, of moet je gewoon lekker Soest blijven lopen en het verlies
          aanvaarden. Overigens is spikes inderdaad de juiste schoenenkeus in Soest.

          Groet,

          Martin

          Message 4 of 17 , Jan 4, 2005
[...]

            In Nederland lijkt het iets beter te gaan. Na een aantal jaren waarin
            er nauwelijks wedstrijden waren komen er langzamerhand weer wat
            wintertriathlons bij. Weliswaar de folkloristische schaatsvariant,
            maar toch erg leuk.
            Na de wedstrijd in Inzell op 5 feb met voornamelijk nederlandse
            deelnemers volgen nog:

            5 mrt Groningen
            13 mrt Deventer (www.runskaterun.tk)
            20 mrt Leiden, een "wilde" wedstrijd (www.ijvl.nl)

            Groet,
            Kurt
          • Armand en Annick
            Message 5 of 17 , Jan 4, 2005
              In Nederland is wintertriathlon juist gepromoveerd overigens ten koste van
              de lange-afstand. Ook opmerkelijk in een land waar het aantal
              wintertriathleten (wintertriathlon in de internationale vorm dan) op de
              vingers van 1 hand te tellen is.

              Armand

> [...]
              > maar toch erg leuk.
              > Na de wedstrijd in Inzell op 5 feb met voornamelijk nederlandse

            • henkcals
              Message 6 of 17 , Jan 4, 2005
                Dat is onder andere de reden waarom ik het plaats Armand!!!

                Dit slaat dus nergens op wat er in Nederland gebeurt.

                Henk Cals

              • kurtvandenesnl
                Message 7 of 17 , Jan 4, 2005
                  Henk,

                  Waarom geef je niet direct je mening?

                  Wellicht kun je ook iets meer vertellen over hetgeen gebeurd is
                  (upgrading witri/downgrading LA) ik heb hierover nog niets gelezen.

                  Groet,
                  Kurt

                  --- In tln@yahoogroups.com, "henkcals" <henk.cals@w...> wrote:

                  > Dat is onder andere de reden waarom ik het plaats Armand!!!
                  >
                  > Dit slaat dus nergens op wat er in Nederland gebeurt.

> [...]
                • René Lammers
                  Message 8 of 17 , Jan 4, 2005
                    Hoi,

                    De 'fout' die gemaakt wordt is de indeling die door NOC*NSF gemaakt is (in
                    categorie 1, 2 of 3) te spiegelen aan de prestaties of populariteit in
                    Nederland. De indeling van topsportonderdelen door NOC*NSF (bekrachtigd door
                    de sportbonden in de ledenvergadering) betreft een indeling o.b.v.
                    internationaal perspectief. De indeling is gebeurd op basis van een aantal
                    objectieve (spreidings)criteria, waarbij het aantal deelnemende continenten
                    en het aantal deelnemende landen aan de officiële WK's een graadmeter is.

                    Alle Olympische topsportonderdelen (w.o. triathlon OD) behoren tot categorie
                    1. Daarnaast alle topsportonderdelen die aan de gestelde spreidingscriteria
                    voldoen. De triatlon LA behoorde tot 2004 ook tot categorie 1, maar het
                    aantal deelnemende landen aan het officiele WK is de laatste jaren onder het
                    spreidingscriterium gedaald.

                    De wintertriatlon is 'gepromoveerd' naar categorie 1, maar alleen waar het
                    gaat om de mannentak. Die voldoed namelijk wel aan het internationale
                    spreidingscriterium. Het maakt in deze geen fluit uit of daar nu
                    Nederlanders aan mee doen, of niet. Wat je wel moet weten is dat het
                    spreidingscriterium van wintersporten lager is gesteld dan zomersporten. Dit
                    vanwege het logische feit dat gezien de klimatologische omstandigheden in
                    veel landen het beoefenen van wintersporten moeilijk is.

                    Duatlon behoorde al tot categorie 2 en blijft daar de komende 4 jaar ook in.
                    Er zijn ook nog onderdelen die tot categorie 3 behoren. Dit zijn de
                    internationaal onbeduidende sporten zonder WK of met WK's met zeer beperkte
                    deelname.

                    Ik denk dat de indelingslijsten wel op www.sport.nl te vinden zijn (onder
                    Topsport).

                    Waarvoor worden deze indelingen nu gemaakt? Dat is 2-ledig en het heeft
                    beiden met geld te maken. Geld is schaars, dus er moeten keuzes gemaakt
                    worden. De sportbonden hebben gezamenlijk gekozen om te investeren in
                    disciplines die internationaal meetellen. Kaatsen, veldrijden, korfbal en
                    duatlon (en zo nog een hele rits) is leuk, maar tellen vooralsnog niet
                    internationaal niet mee, ondanks dat we er goede NL-atleten in hebben. Dan
                    moet er geïnvesteerd worden in de internationale verspreiding van die sport,
                    zou je zeggen. Dat is ook zo, maar die verantwoordelijkheid ligt niet bij
                    het collectief van de sportbonden (en de collectieve geldmiddelen), maar bij
                    de desbetreffende sportbond en haar internationale federatie. In mijn ogen
                    een terechte keuze.

                    Categorie-1 onderdelen worden financieel zwaarder ondersteund vanuit
                    Lotto-middelen dan categorie 2 onderdelen. Categorie 3 onderdelen vangen
                    helemaal niets. Het gaat om ondersteuning voor trainings- en
                    wedstrijdprogramma's (w.o. EK/WK) e.d.

                    Daarnaast heeft e.e.a. ook impact op de zogenaamde A- en B-statussen die
                    atleten kunnen behalen. Alleen atleten uit de categorie-1 onderdelen komen
                    nog in aanmerking voor deze statussen, hetgeen een bepaalde mate van
                    individuele (financiele) ondersteuning kan opleveren na het leveren van
                    bepaalde prestaties (die ook aan criteria moeten voldoen). De exacte details
                    zijn ook na te lezen op www.sport.nl

                    Groet,
                    Rene

                    > Wellicht kun je ook iets meer vertellen over hetgeen gebeurd is
                    > (upgrading witri/downgrading LA) ik heb hierover nog niets gelezen.

> [...]
                  • Armand en Annick
                    Message 9 of 17 , Jan 5, 2005
                      René,

                      Ook jij weet dat jouw verhaal zo op papier staat en minimaal voor een deel
                      theoretisch geneuzel is. Als je de lijst met sporttakken bekijkt zie je dat
                      daar voldoende sporten zijn die internationaal veel minder verspreid zijn
                      dan Du en Tri LA.

                      Een aantal zaken hebben hiermee te maken
                      a) de sterke lobby van een aantal bonden
                      b) de manier van tellen (voorronden van WK's mag je meetellen werkt gunstig
                      voor die sporten die werkelijk voorronden hebben), objectiever zou b.v. het
                      aantal landen waarin de sport beoefend wordt te tellen.
                      c) daarnaast het m.i. vreemde criterium dat er bij wintersporten en bij
                      dames (overigens ook bij paralympische sporten) minder landen hoeven deel te
                      nemen dan bij de zomersporten en bij mannen.

                      Wat betreft dit onderscheid tussen mannen en vrouwen (concreet betekent dit
                      b.v. voor duathlon dat als het aantal landen bij de vrouwenrace net zo groot
                      was als dat bij de mannenrace nu dit wel een 1-sport is en bij de mannen
                      niet) durf ik rustig de stelling aan dat NOC*NSF in geval van een juridische
                      zaak hier nat gaat wegens discriminatie op grond van geslacht. De vraag is
                      alleen: welke sportbond heeft lef het oneens te zijn met haar eigen haast
                      monopolistische geldschieter?

                      Mijn conclusie is dan ook: keuzes maken prima ook onvermijdelijk, maar de
                      manier van keuzes maken is dubieus en toont een gebrek aan inzicht (op zich
                      niet onlogisch als je als NOC*NSF zelfs ontbreekt bij een WK in eigen land).

                      Armand

> [...]
                      > individuele (financiele) ondersteuning kan opleveren na het leveren van
                      > bepaalde prestaties (die ook aan criteria moeten voldoen). De exacte

                    • Armand en Annick
                      Message 10 of 17 , Jan 5, 2005
                        Nog een kleine toevoeging,

                        Vaak wordt mensen zoals ik die kritiek hebben op de indelingswijze van
                        NOC*NSF verweten dat we de tijdsinvestering in uren willen laten meetellen
                        in de beslissing of een sport tot categorie 1 of 2 hoort. Volgens mij hoor
                        je daar inderdaad rekening mee te houden.
                        In de ogen van NOC*NSF speelt dat aantal uren echter geen enkele rol.
                        Ook hier beleidsmatig onverstandig denken. 1 van de faciliteiten die
                        sporters kunnen krijgen in categorie 1 is een vergoeding waardoor full-time
                        sporten (of minder uren werken) mogelijk wordt. Een sporter die maar 2 of 3
                        maal per week een uurtje traint heeft dit helemaal niet nodig dus dit
                        betekent inefficiënt inzetten van schaarse middelen.
                        En NOC*NSF beweert juist de middelen efficiënt te willen inzetten???

                        Groeten

                        Armand
> [...]
                        > individuele (financiele) ondersteuning kan opleveren na het leveren van
                        > bepaalde prestaties (die ook aan criteria moeten voldoen). De exacte

                      • Hans Geerts
                        Message 11 of 17 , Jan 5, 2005
                          On 5 Jan 2005 at 8:35, René Lammers wrote:

> [...]
                          > categorie 1, maar het aantal deelnemende landen aan het officiele WK
                          > is de laatste jaren onder het spreidingscriterium gedaald.

                          Op zich wel aardig om te lezen wat het beleid is, maar hier zit - in ieder geval voor
                          onze sport - een behoorlijk gat tussen papier en praktijk.

                          Wereldwijd bestaat immers bij publiek en media het beeld van Hawaii als WK van de
                          triathlonsport lange afstand is. Alleen dus officieus, want niet onder de vleugels van
                          de ITU. Maar wel met in de praktijk meer impact en status dan het officiele WK,
                          zowel bij publiek, pers als atleten!

                          Zou het wellicht soelaas bieden als er eens serieus gepoogd wordt om Hawaii mee te
                          laten tellen als WK in de praktische zin des woords?

                          Groeten,

                          Hans Geerts
                        • freddy_rosink
                          Message 12 of 17 , Jan 5, 2005
                            Hans Geerts, gaf aan Wereldwijd bestaat immers bij publiek en media
[...]

                            Hans je hebt volkomen gelijk. Ik weet uit eigen ervaring maar ook
                            door gesprekken met deelnemers (ook profs) van Hawaii....Er telt
                            maar 1 Triathlon op de lange afstand ......De Ironman van Hawaii.
                            Daar moet het gebeuren!! Daar moet je je laten zien!! Niet alleen de
                            profs maar ook als je kampioen wilt worden in de Age groups
                            klassen!! En niet bij de EK en WK van de ITU......

                            De WK (ITU), sorry dat ik dit moet zeggen!!! Telt niet mee, en dan
                            ook nog de afstand 3-120-30!! Als je geluk hebt, dan komt er een
                            topper aan de start om zich zelf te testen en in de meeste gevallen
                            wint hij/zij ook. Je hebt het in de Triathlon wereld over O.A, de
                            halve en hele triathlons.

                            Bij een WK is deelname van de toppers..... nihil...... en de
                            Nederlandse afvaardiging mogen via WK's proberen een top 8
                            klassering te halen voor NOC NSF!!

                            Een top 30 klassering Hawaii is net zo goed als een top 8
                            bij een WK!! (HE, een nieuwe discussie punt)

                            Als je wat wilt voorstellen dan moet je presteren op Hawaii!!
                            Frank Heldoorn heeft daardoor regelmatig Almere laten schieten omdat
                            hij op Hawaii wilde vlammen. Volgens de uitslagen is Heldoorn op
                            Hawaii veruit de beste constante TOP triathleet van Nederland. Ook
                            al is Rob Barel een keer 4de geworden!!

                            Even terug naar het verhaal van Hans.......Hawaii moet altijd het WK
                            zijn.......officieus is dat al sinds 1978!! en dat zal bij de lange
                            afstand Triathleten altijd zo blijven. Laat dat ook maar zo!!
                            Sorry....WK deelnemers Nederland!

                            Freddy Rosink

                            www.ironmannetherlands.com

                            ps Nice afstanden 3/120/30 waren voor mij mooie afstanden......
                            (5 keer Nice gedaan!!)
                          • René Lammers
                            Message 13 of 17 , Jan 5, 2005
                              Hans Geerts schreef:

                              Zou het wellicht soelaas bieden als er eens serieus gepoogd wordt om Hawaii
                              mee te
                              laten tellen als WK in de praktische zin des woords?

                              * De oplossing hiervan ligt niet bij NOC*NSF, ook niet bij de NTB, maar
                              uitsluitend bij de ITU.

                              De lijn waarvolgens gewerkt wordt is: IOC -> Internationale Federaties
                              (aangesloten bij IOC en/of GAISF voor niet-Olympische bonden) -> NOC's ->
                              Nationale federaties en daar valt het Ironman-WK helaas buiten.

                              Er zijn meer sporten waarbij sprake is van meerdere internationale bonden en
                              er zijn zelfs in Nederland bij enkele sporten nog 2 of meer nationale
                              bonden. Per sport wordt er echter maar 1 internationale federatie erkend
                              door IOC/GAISF en in Nederland wordt door het NOC*NSF ook maar 1 bond per
                              sport erkend (waarbij aansluiting bij een internationale bond die weer bij
                              GAISF/IOC is aangesloten een toets is).

                              Enige oplossing (voor triatlon LA) is dus om binnen de ITU een sterk en
                              aantrekkelijk WK te krijgen of de situatie dat Ironman en ITU elkaar
                              erkennen. Beide gevallen lijken me nog ver weg.
                              Helaas pindakaas en via TLN lossen we dat niet 1-2-3 op.

                              Ik weet overigens zeker dat de NTB de op TLN genoemde argumenten (rond het
                              WK Hawaii) wel naar voren heeft gebracht, maar e.e.a. voldoet gewoon niet
                              aan de vastgestelde criteria en de internationaal gehanteerde standaarden.

                              Ik snap wel dat dit vanuit een persoonlijk/individueel belang (o.a. Armand)
                              of liefhebber van een bepaalde sport/discipline (diverse TLN-ers) zuur is en
                              wellicht jaloezie en frustratie (richting andere sporten) opwekt, maar ik
                              denk dat we de feiten zakelijk moeten bekijken. Alle betrokkenen (beginnend
                              bij de ITU, hun nieuwe Strategic Plan ziet er ambitieus uit, zie
                              www.triathlon.org) moeten gewoon naar zichzelf kijken en zorgen dat de sport
                              (m.n. de niet-Olympische disciplines) populair blijft en zelfs populairder
                              wordt, zodat het zich over de wereld verspreid. Helaas is de beleidsmatige
                              keuze van een vooraanstaand wintersportland zoals Zwitserland (zoals Henk
                              Cals meldde) geen goede start.

                              Groet,
                              Rene
                            • Hans Geerts
                              Message 14 of 17 , Jan 5, 2005
                                On 5 Jan 2005 at 21:58, René Lammers wrote:

> [...]
                                > door het NOC*NSF ook maar 1 bond per sport erkend (waarbij
                                > aansluiting bij een internationale bond die weer bij GAISF/IOC is

                                Alles goed en wel, maar in plaats van het monopolistisch handelen op
                                nationale schaal waar Armand eerder dit draadje de vinger richting
                                NOC*NSF wees, komt nu naar mijn smaak vrij duidelijk een patroon van
                                monopolistisch handelen op internationale schaal naar voren, en wel
                                vanuit de koker van het IOC. Uit Rene's betoog kan ik niet anders
                                opmaken dat het IOC de sport wereldwijd plat gezegd 'by the balls'
                                heeft en simpelweg dicteert hoe de verzamelde sport op de nationale
                                niveau's zich dient te gedragen en organiseren willen ze mee kunnen
                                blijven eten uit de IOC-ruif. In hoeverre is hier nog sprake van
                                autonomie?

                                In landen waar naast de nationale bonden alleen een NOC opereert kan
                                ik daar nog enigszins inkomen (immers, het NOC is niets meer of minder
                                dan de nationale arm van het IOC). Maar zelfs dan is er in veel
                                gevallen georganiseerde sport die daar (geheel of gedeeltelijk) buiten
                                valt. Ook die belangen moeten behartigd worden. En Nederland is
                                NOC*NSF toch een hybride organisatie die niet 100% is gelieerd aan het
                                IOC (nl. het NSF-deel)? Of heb ik dat mis?

                                Hans Geerts
                                --
                                Mostly harmless.
                              • Armand en Annick
                                Message 15 of 17 , Jan 5, 2005
                                  René schreef:

> [...]
                                  > wellicht jaloezie en frustratie (richting andere sporten) opwekt, maar ik
                                  > denk dat we de feiten zakelijk moeten bekijken.

                                  Mijn antwoord:

                                  René: Ons verschil van mening bestaat hieruit dat je de keuzes/het beleid
                                  van NOC*NSF als een voldongen feit ziet waar je mee moet leven en je als
                                  sport zonder middelen maar moet zorgen de sporten met middelen te
                                  overvleugelen. Naar mijn mening heeft NOC*NSF zonder sporters geen
                                  bestaansrecht en het dus is het niet raar wanneer NOC*NSF kritiekpunten op
                                  haar beleid INHOUDELIJK kon pareren.
                                  Zakelijk is ook economisch en economisch is efficient inzet van schaarse
                                  middelen. Ik stel vast dat dat op dit moment allerminst het geval is.

                                  Van jou heb ik dus geen inhoudelijke argumenten gehoord die mijn kritiek op
                                  de beleidslijn weerleggen. Dus ik ga er maar vanuit dat je het eigenlijk met
                                  me eens bent.
                                  En wat betreft eigen belangen, die liggen niet in LA-triathlon (en het ging
                                  er nu toch om dat LA als een inteernationaal minder verspreide topsport
                                  wordt gezien dan wintertriathlon). Maar je hebt gelijk als je bedoeld ook
                                  duathlon is heel wat internationaler dan wintertriathlon (wat overigens
                                  zeker niet betekend dat de prestaties daardoor lager of minder aansprekend
                                  zouden zijn)

                                  Tenslotte:
                                  Misschien een niet zo tln-achtige stelling maar naar mijn mening is dat bij
                                  bijna alle beslissingen die op (sport)gebied in de wereld worden genomen
                                  persoonlijke belang of persoonlijke voorkeur/affiniteit meespelen. (als die
                                  Koreaan van het IOC geen taekwondo maar veldrijden had beoefend wat was er
                                  dan Olympisch?)

                                  Armand
                                • René Lammers
                                  Message 16 of 17 , Jan 6, 2005
                                    Hoi Hans,

                                    Het IOC heeft met de Olympische Spelen een uniek wereldwijd product in
                                    bezit, waarbij iedereen graag bij wil horen. Dit geeft inderdaad een
                                    machtspositie. Dat zal en kan niemand ontkennen. Het is wel zo dat het
                                    huidige IOC zich onder Rogge aan het ontwikkelen is tot een meer
                                    democratisch en transparante organisatie, waarbij besluiten niet meer zozeer
                                    vanuit machtsposities, maar vanuit weloverwogen beleidskeuzes gemaakt
                                    worden. Heel langzaam zie je gebeuren dat er voor de toelating of het
                                    schrappen van nummers op de Spelen ook objectieve criteria gaan ontstaan,
                                    denk maar aan de acceptatie van dopingcodes (WADA), het kunnen garanderen
                                    dat de beste atleten verschijnen (honkbal, ijshockey krijgen een probleem),
                                    voldoende wereldwijde spreiding en veiligheidseisen (boksen is ook zo'n
                                    probleemgeval). Ze moeten ook wel, want bij een aanhoudende
                                    ongeloofwaardigheid zullen uiteindelijk sponsors en publiek afhaken. De
                                    wereld verandert, de sport verandert mee, de ene organisatie wat sneller dan
                                    de andere.

                                    De meeste internationale federaties, nationale NOC's en nationale
                                    sportbonden (in NL) werken gelukkig al een dergelijke wijze. Het betreft
                                    daar lidorganisaties met een verenigingsstructuur, waarbij de algemene
                                    ledenvergadering het hoogste besluitvormende orgaan is. Bij de ITU werkt dit
                                    overigens nog gebrekkig, omdat die nog vast zitten aan het 'one country, one
                                    vote'. Monaco en Papoea Nieuw Guinea hebben evenveel stemrecht als grote
                                    triatlonlanden, zoals de VS, Engeland en Duitsland. Daardoor kan een
                                    ITU-bestuur/president aan zet blijven door zoveel mogelijk kleinere landen
                                    te vriend te houden en daarmee invloedrijke landen buitenspel zetten.
                                    Overigens zie je dat in veel internationale federaties (FIFA o.a.).

                                    Bij NOC*NSF (en veel collega-NOC's) en alle Nederlandse sportbonden is er
                                    veel meer sprake van vertegenwoordiging in ledenvergaderingen naar
                                    evenredigheid (lees: ledenaantallen c.q. grootte van verenigingen). Dit
                                    werkt ook niet altijd optimaal, maar in ieder geval eerlijker.

                                    Als ik het heb over het NOC*NSF dan worden er natuurlijk besluiten genomen
                                    in het nadeel van bepaalde sporten, ook in het geval van triatlon. Helaas
                                    werkt dat zo in een democratische structuur. Nu vraagt Armand om
                                    inhoudelijke argumenten van mijn zijde. Dat is onzin, het ging in dit geval
                                    om zijn kritiek op NOC*NSF-besluiten. Maar Armand weet net als ik donders
                                    goed dat besluiten die in de naam van NOC*NSF worden genomen door diverse
                                    geledingen zijn gegaan en getoetst. In het geval van A-en B-statussen en
                                    topsportonderdelen, hebben er diverse sessies met bondsvertegenwoordigers
                                    (coaches, topsportcoordinatoren, atletencommissies, bestuurders; De
                                    atletencommissie van N*N heeft veel invloed, men heeft nota bene een
                                    bestuurszetel verworven) plaatsgevonden en zijn de uitkomsten zoals ze nu
                                    zijn. Daar heeft voldoende inhoudelijke discussie plaatsgevonden, dus dat
                                    hoef ik niet nog eens over te doen. Overigens aan het eind altijd
                                    bekrachtigd door de ledenvergadering van N*N. E.e.a. is nooit een voldongen
                                    feit, maar vastgesteld voor een X-aantal jaren. Er komt vanzelf weer een
                                    moment dat e.e.a. niet meer optimaal functioneert en dan begint dezelfde
                                    cyclus weer opnieuw.

                                    Als de meerderheid links wil, dan gaat men links. Binnen N*N hebben
                                    bijvoorbeel de KNVB, KNLTB (Tennis), KNGU (gymnastiek) veel te vertellen.
                                    Niet meer dan logisch met ledenaantallen van 300.000 tot 1 miljoen. Met zijn
                                    6.000 leden heeft de NTB gewoon weinig invloed, al vind ik persoonlijk (als
                                    je het afzet tegen diverse vergelijkbaar kleine bonden) dat de NTB het
                                    relatief goed doet als het gaat om de verdeling van gelden. Natuurlijk zijn
                                    er nog allerlei lijstjes van additionele wensen (geld is er nl. nooit
                                    genoeg) en die moet je ook zeker (zoals Armand doet) op de agenda houden.
                                    Maar je moet ook kunnen accepteren dat je niet alles krijgt waarop je hoopt.
                                    In het geval van kleine sporten zal dat altijd zo blijven.

                                    Mijn laatste bijdrage rond dit onderwerp.Het lijkt me voldoende zo en ik ben
                                    effe een paar dagen in het buitenland (lekker sport kijken, overigens geen
                                    triatlon dit keer).

                                    Gegroet,
                                    Rene

> [...]

                                    NOC*NSF toch een hybride organisatie die niet 100% is gelieerd aan het
                                    IOC (nl. het NSF-deel)? Of heb ik dat mis?

                                  • Guido Gosselink
                                    Message 17 of 17 , Jan 6, 2005
                                      --- In tln@yahoogroups.com, "freddy_rosink" <freddyrosink@t...> wrote:

> [...]
                                      > hij op Hawaii wilde vlammen. Volgens de uitslagen is Heldoorn op
                                      > Hawaii veruit de beste constante TOP triathleet van Nederland. Ook

                                      Freddy,

                                      Frank heeft nog nooit Almere laten schieten voor Hawaii. Wel zei hij
                                      geregeld dat dat zijn Hawaii prestatie wellicht nog wat zou kunnen
                                      verbeteren, maar Almere was voor hem ook erg belangrijk.

                                      Gr. Guido