Masalah Keputihan

  • izanismi
    Message 1 of 2 , Dec 29, 2004
      Assalamualaikum...

      Nini,

      Saya ada mengalami keputihan (warna putih dan pekat) dan kebiasaan
      pada pertengahan period cycle. Saya ingin bertanya adakah ini
      menyebabkan saya lambat conceive kerana saya dah berkahwin 2 1/2
      tahun. adakah ubat untuk menghilangkan keputihan ini.

      Saya juga bercadang untuk membuat HSG so dimanakah ujian ini boleh
      dilakukan dan adakah ia menyakitkan. Dan adakah saya boleh terus
      melakukan HSG tanpa ada surat dari mana-mana doktor??

      Terima kasih
    • Nini Hadi
      Message 2 of 2 , Jan 3, 2005
        A'kum Iza,

        Keputihan sekitar hari ke-12 dan ke-16 atau pertengahan haid adalah
        petanda kita sedang mengeluarkan telur. JAdi tak perlu risau sebab
        perkara ini biasa.

        Sekian,
        Nini Hadi