Re: [timang1005] rakan sekalian adalah rakan pertama mengetahui.....

  • nalyn alin
    Message 1 of 29 , Apr 29 10:36 PM
      assalamualaikum...

      Terima kasih kepada semua kerana memberi nasihat dan
      semangat.

      Alhamdulillah�setelah membaca semua yang membalas
      email saya, saya terharu dengan sokongan daripada
      rakan-rakan sekalian. Alhamdulillah kekuatan mula ada
      dlm diri saya dan saya bertawakkal kepada Allah atas
      segala-galanya.

      Perkongsian maklumat dan pengalaman rakan-rakan sangat
      membantu. Saya tidak lupa mendoakan semua rakan-rakan
      agar dapat juga zuriat yang diimpikan.

      Dan kepada semua yang bekerja�.SELAMAT HARI
      PEKERJA!!!!�.

      http://mail.yahoo.com
    • uwais
      Message 2 of 29 , Apr 30 5:54 AM
        --- Alia Eliana <alia_eliana@...> wrote:
        > ASSALAMUALAIKUM.................
        >
        >alia,
        Boleh panggil saya dila.Tentang air tu begini
        ceritanya air yang dila minum tu salah satu produk
        "Annusyrah" yang ada dijual dipasaran.air tu kita
        titiskan dalam air masak sebaik-baiknya tujuh titisan
        atau lebih.selawat dan fatihah sekali dan minum macam
        biasa .alia duduk kat mana? KL ke? lagi senang nak
        cari kalau duduk kat KL.
        selepas gugur ni saya minum hampir dua
        botol,Sebenarnya botol kecil je macam Ubat titis kat
        mata(kalau sakit mata)Kita berusaha dan berdoa
        mudah-mudahan menjadi.

        Sekarang ni saya tengah tunggu produk Donna saliva
        fertilty yang nalyn ceritakan baru-baru ni.saya dah
        bank-in duit kat syarikat tu may be dalam 2 3 hari ni
        saya terimalah produk tu.Saya ni period tak betul
        kadang tu sampai 7 bulan tak datang haid.sejak saya
        haid seingat saya beberapa kali je kena ganti puasa
        ramadhan selebihnya full sebulan.mungkin dengan
        mencuba produk ni saya dapat pastikan masa subur saya
        bayangkanlah kalau tak datang haid berbulan macamana
        nak tahu tarikh subur.
        P/s Za'faran tu sejenis bunga yg diamalkan dlm prbtn islm.

        Yahoo! Sports - Sign up for Fantasy Baseball.
        http://baseball.fantasysports.yahoo.com/
      • Alia Eliana
        Message 3 of 29 , May 2, 2005
          Dila, thanks balas email saya.
          saya tinggal kat kl. kalau tak silap saya air Annusyarah tu ada kat farmasi dan saya pun pernah tengok kat farmasi. botol dia warna hijau

        • noor azliena
          Message 4 of 29 , May 2, 2005
            Setahu saya ader satu lagi produk air yg dimaksudkan, 'Air Musoffa' dengan larutan Za'faran (Kaedah Rawatan Pinggan Putih) keluaran Syarikat Naqia Corporation S/B. Air Ini adalah gabungan larutan air daripada penulisan ayat2 suci Al-Quran serta doa2 pilihan menggunakan Za'faran sebagai dakwat yang ditulis di dalam pinggan putih dengan pena daripada ranting kayu terpilih... Harganya RM 10.00 bagi 500ml. Saya ader amalkan minum air ni masa pregnant....alhamdulillah...air nie memang bagus sekiranya kita ader  sebarang hajat...seperti yg tertulis dibotolnya..cubalah...

            uwais <aszam@...> wrote:

> [...]

            nak tahu tarikh subur.
            P/s Za'faran tu sejenis bunga yg diamalkan dlm prbtn islm.

            Yahoo! Mobile
            - Download the latest ringtones, games, and more!

          • seri2_alam
            Message 5 of 29 , May 2, 2005
              Tahniah Alin! Mungkin masih belum terlewat untuk saya berkongsi
              gembira dengan alin. Menitis airmata saya membaca kisah gembira
              alin. Betapa tuhan itu maha berkuasa dan jika ia mahu.. maka jadilah
              ia... Alhamdulillah..

              Kisah alin benar-benar membuat saya lebih tabah dalam menanti saat2
              untuk dikurniakan zuriat. Saya telah berkahwin lebih kurang 2 tahun
              setengah, dan masih belum dikurniakan Allah rezeki untuk menerima
              zuriat. Setelah setahun menunggu saya terus menjalani rawatan di
              HUKM. Saya mengalami cycle yang panjang dan tidak menentu. Ranging
              from 30 to 60 days. Saya telah menjalani Lap & Dye pada Sept 04. Dr
              sahkan tiada apa-apa masalah yang ketara,dan telah mencuba clomid
              selama 6 cycle. Kini sedang mengambil 150mg clomid.Masih belum ada
              rezeki.

              Saya berkahwin agak lewat pada usia 32 tahun sebagai isteri kedua.
              Dengan keadaan situasi yang tidak stabil , saya terpaksa menjalani
              hidup bersendirian walaupun hanya ditemani suami pada siang hari..
              Takde can nak bermalam dengan suami. Maklum ajelah jadi isteri
              kedua.. saya harus banyak mengalah untuk mengelakkan keadaan lebih
              huru-hara. Kerana keadaan yang tidak mengizinkan, saya tidak bekerja
              supaya dapat meluangkan masa bersama suami pada masa dengan tidak
              terbatas. Saya akur dengan semua ketentuanNya. Dah jodoh serta jalan
              hidup saya begini. Kadang-kadang saya terfikir juga mungkin kerana
              tekanan hidup ( bukan masalah ekonomi)yang menyebabkan saya susah
              untuk hamil... saya cuba untuk relax tapi kadang-kadang tu tak boleh
              tahan juga. Isteri pertama betul2 mengongkong kebebasan suami saya.
              Mungkin keterlaluan kalau saya katakan bahawa suami pulang kerumah
              pada siang hari secara curi-curi.

              Walaupun begitu, saya amat bersyukur kerana suami amat memahami dan
              memberikan sokongan serta bersama-sama berusaha untuk kami
              mendapatkan zuriat.. Apa yang menyedihkan, di saat saya bertungkus
              lumus untuk mendapatkan zuriat, tup-tup isteri pertama pulak yang
              terus menambahkan bilangan anak. Saya betul-betul tertekan pada
              ketika itu. Hanya pada Allah saya mengadu... Ya Allah besarnya
              dugaanMu! saya juga bersyukur kerana mempunyai keluarga yang
              memahami dan patuh atas kehendakNya. Soal jodoh, ajal, maut, rezeki
              dan pertemuan adalah di atas kehendakknya. Cuma kadang-kadang saya
              cukup tersentuh bila anak-anak buah yang masih kecil dan tidak
              mengerti bertanyakan kenapa saya masih tak ada baby? Walau apapun
              dugaan yang diterima saya terus tabah menghadapi hari-hari yang
              mendatang. Tuhan menguji kita dengan dua cara, iaitu nikmat yang
              kita kecapi atau musibah. Ia benar-benar buat saya insaf serta
              mensyukuri nikmat yang tuhan berikan kepada saya. Hikmatnya ia lebih
              mendekatkan diri saya kepada tuhan serta bertawakal padaNya.

              Jauh disudut hati, saya yakin waktunya akan tiba cuma lambat atau
              cepat. tapi apa yang merunsingkan saya ialah umur yang semakin
              meningkat, dah hampir 35 tahun. Apa pun saya tetap yakin dengan
              KuasaNya.

              Kepada rakan-rakan yang senasib dengan saya, sentiasalah kita berdoa
              dan berusaha, pertingkatkan amalan serta berserah padaNya. Saya juga
              sentiasa doakan rakan-rakan akan dikurniakan anugerah tuhan tidak
              ternilai harganya. kepada rakan-rakan yang lebih berpengalaman,
              segala nasihat serta pandangan amatlah saya alu alukan.

              Wassalam.

> [...]
              >
              > semalam saya pergi di pusat bersalin untuk menentukan
              > adakah benar ada kehamilan luar rahim...
              > alhamdulillah.. hanya ada 2 sahaja ,TWIN!!... masalah
              > sekarang...saya masih sukar tido kerana agak risau
              > kekuatan baby saya. saya fobia dgn cerita rakan2
              > sebelum ini tentang keguguran. nak buang air besar pun
              > saya takut baby jatuh... itulah masalah saya sekarang
              > sbb saya takut, saya mengandung anak sulung...kembar
              > pulak tu...dan takut ia hilang...
              >
              > harap rakan2 dapat membantu saya. dan rakan2 sekalian
              > adalah rakan pertama yg mengetahui berita gembira ini.

              Service.

              > ---------------------------------
              > Yahoo! Messenger - Communicate instantly..."Ping" your friends
              today! Download Messenger Now
            • ella
              Message 6 of 29 , May 3, 2005
                Kat mana nak carik ye? TQ.

                Message 7 of 29 , May 3, 2005
                  biasanyer sayer beli kat kedai2 yg jual kitab2 agama...mereka biasa ader jual. kat kl sayer tak taulah kat maner kan....

                  Message 8 of 29 , May 3, 2005
                    oooo... sebut tentang "air musoffa" tu baru saya ingat saya pernah tengok kat farmasi bukan air annusyirah tu, kalau tak silap saya botol dia warna hijau kejernihan dan memang harganya RM10.00 sahaja. saya pernah tengok insyaAllah saya pun nak cuba laa...

                    Message 9 of 29 , May 3, 2005
                      seri alam,

                      banyak laa bersabar dalam menempuh dugaan hidup ini, insyaAllah kita sentiasa berdoa dan moga-moga satu hari nanti kita akan memperolehi seperti orang lain.

                      seri2_alam <effcorp@...> wrote:
> [...]

                      > http://mail.yahoo.com

                      >    Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of
                      Service.

                      Message 10 of 29 , May 3, 2005
                        --- Alia Eliana <alia_eliana@...> wrote:
                        Assalamualakum..
                        Alia,
                        tak tahulah produk Annusyrah tu ada jual kat farmasi
                        atau tak tapi air Annusyrah yang dila minum tu diorang
                        pack untuk travel,mudah nak bawa kat mana2 kecik je
                        macam botol ubat titis mata tu .ada juga botol besar
                        tapi yang botol kecik ni pun harganya dah RM 13.00
                        .Rasanya syarikat tu beralamat kat Taman komersial
                        Pandan Indah.Dila minum khas untuk ibu
                        mengandung(walaupun masa tu belum mengandung).Mungkin
                        benar kata rakan kita
                        diorang jual kat tempat kitab2 agama.

                        http://mail.yahoo.com
                      • ella
                        Message 11 of 29 , May 4, 2005
                          Ok.. terima kasih azliena.. nanti saya tengok2.. insya-Allah.. tks for the info.

                          uwais <aszam@...> wrote:

> [...]

                          http://mail.yahoo.com

                          Yahoo! Mobile
                          - Download the latest ringtones, games, and more!

                        • Noor Isniwaty
                          Message 12 of 29 , May 11, 2005

                            a'kum...

                            tahniah pade alyn...jage diri baik2..mane tau lepas nie kite plak berjangkit ngan awak....mudah2an... awk ade amek suntikan hormon atau makan pil hormon (clomid)..? kalo tak de e2 tandenye rezeki awak... jgn lasak2 tau...
                            berfikiran positif yea... tentu sonokkan... bile plak kite punye time....walaupun pernah merasi satu ketike dulu....

                            uwais <aszam@...> wrote:

                            --- nalyn alin <nalyn78@...> wrote:
                            Assalamualaikum,
                            Tahniah pada nalyn atas kehamilan ni.Banyakkan rehat
                            dan amalkan pemakanan yang sihat ya!.Memang suatu yang
                            menyeronokan bila mndengar berita kehamilan apatah
                            lagi setelah lama menunggu peluang bergelar
                            ibu.Nalyn......
                            Fikirkan yang positif ...tentang fobia tu
                            ...memanglah ada kalanya pengalaman orang lain kita
                            khuatiri berlaku kepada diri kita sendiri.Macam saya
                            walaupun mengalami keguguran bulan lepas selepas
                            menunggu hampir 4 tahun dan saya juga hamil kembar dua
                            tak pernah putus asa untuk mendapatkan zuriat walaupun
                            mengalami keguguran.
                            Masa  janin keluar saya menangis semahunya...saya
                            dapat mc  sepuluh hari.tak nak keluar rumah....rakan
                            dan keluarga melawat saya ,saya layan dengan senyuman
                            walaupun hati pedih. Susu anmum yang saya minum semasa
                            mengandung  saya tak leh tengok saya menangis dan
                            sedih sangat, saya bagi kat kawan rapat  yang
                            mengandung.

                            lepas tu saya fikir sendiri ini ujian Allah pada saya
                            supaya lebih kuat lagi,Orang lain dapat ujian yang
                            lebih berat lagi,saya solat hajat(selepas bersih dari
                            darah).Banyakkan istigfar dan alhamdulillah saya
                            kembali ceria tak sampai sebulan.

                            Buat nalyn,Jangan bimbang atau fobia kerana ia akan
                            memberi kesan kepada ibu dan bayi.Buangkan jauh2
                            perasaan resah serta banyakkan membaca tentang
                            penjagaan kandungan.seikhlas hati saya katakan saya
                            terharu mendengar berita ini.tahniah sekali lagi dan
                            semoga ceria selalu.  Adilah , kelantan