TROMBOSİT DÜŞÜKLÜĞÜ

  • Şerife Öz
    Message 1 of 4 , Jun 26, 2009

      TROMBOSİT DÜŞÜKLÜĞÜ

      Merhabalar; oğlumun şu an 7'inci kemoterapi 16 Haziranda bitti.Son 10 gündür inanılmaz bir trombosit düşüklüğü hasıl oldu.1 ünite trombosit verildi, verildikten sonra diş ağrısı ve baş ağrısı, halsizlik, iştahsizlık gelişti.26 Haziran bu gün doktorumuz antibiyotik amoklovin verdi.Trombosit sayısını hangi gıdalar artırır? Düşmeye çarpmaya karşı dikkatli olmaya çalışıyoruz.İnterneten araştırdım.Kapari bitkisinin işlenmişi özellikle reçelinin faydasından bahsediyo. Balık ta yedirmeye çalıştık.Eğer trombosit sayısını artıran gıdalar varsa yazarsanız sevinirim. plt değeri 500 ken tombosit verildikten sonra 4900 3 gün sonra 3600 şu an... Teşekkür ederim.

      Windows Live™ Photos ile fotoğraflarınızı kolayca paylaşımı. Sürükle bırak
    • emre akkaya
      Message 2 of 4 , Jun 26, 2009
        Şerife hanım merhaba.. 7 kür kemoterapi kolay bişiy diğil ve bu alınan ilaçlar kemik iliğine baskı yapıyor ve yeni kan hücrelerinin oluşmasını engelliyorlar ama kemoterapiniz bitmiş vücut zamanla alınan ilacı vücuttan atıcak ve vücut zamanla kendini toparlıcaktır. Ben 4 kür bep almıştım ve 2-3 kere kan değerlerim 1 in altına düştü ve ben hep süt ve süt ürünlerini tükettim doktorlarım öyle söylemişti ama trombositleri çoğaltan direk besinler varmı bilmiyorum. Ama sonuçta kan yapan gıdalar muhakkak trombositleride yükseltçektir..

        Ben halsiz kldıgımda kemoterapi sonrası somon balıgı yedim haftada 2-3 kere çok faydasını gördüm kansızlıgımı gidermek için keçiboynuzu pekmezi vede kuru inciri şiddetle tavsiye ediyorum. Sakatatların ve Ciğerinde kan yaptıgını biliyorum.
        Pekmezi mutlaka deneyin şerife hanım.

        Oğlunuza ve bütün hastalara acil şifalar diliyorum..

        To: testiskanseri@yahoogroups.com; cperinaz@...; cperinaz@...
        From: serifeoz_70@...
        Date: Fri, 26 Jun 2009 22:48:54 +0300
        Subject: [testiskanseri] TROMBOSİT DÜŞÜKLÜĞÜ

[...]

        Windows Live™ ile e-posta kutunuzdaki işlevlerin çok ötesine geçin. Diğer Windows Live™ özelliklerine göz atın.
      • Şerife Öz
        Message 3 of 4 , Jun 27, 2009
           ÇOK TEŞŞEKÜR EDERİM.

          To: testiskanseri@yahoogroups.com; cperinaz@...; cperinaz@...

          Message 4 of 4 , Jun 28, 2009

            Şerife Hanım,

            Trombosit kemik iliğinde oluşturuluyor. Kemoterapi de trombosit gibi üretiminin hızlı olduğu hücreleri yok ettiği için bu gibi durumlar ortaya çıkıyor. 7 kür kemoterapi çok fazla. Bu da kemik iliğini iyice yormuş olmalı. Çoğunlukla yenilenlerle çok alakası yok. Yine de siz sağdan soldan duyduğunuz bitkisel şeyleri doktorunuza sormadan oğlunuza vermeyin. Bazen bu tür bitkisel şeyler ilaçlarla etkileşime girebiliyor.

            Düşük trombosit durumunda yapılacakları bu konuda hazırlanmış bir internet sitesinden buldum. Sizin için çevirdim. Aşağıdakiler o sitede yazılan öneriler.

            http://www.lowplatelets.com

            Ağız içi sağlığı için

            Ağızdaki kanamaları önlemek için her gün aşağıdakileri yapabilirsiniz.

            • Ağzınızı nemli ve temiz tutun
            • Dişlerinizi yumuşak bir diş fırçasıyla fırçalayın
            • Her yemekten sonra ağzınızı karbonatlı suyla çalkalayın (2 litre suya 2 yemek kaşığı karbonat koyarak hazırlayabilirsiniz)
            • Diş ipi kullanmayın
            • Hazır satılan, alkol içeren ağız gargaralarını kullanmayın.
            • dudağınızı nemli tutun
            • Ağzınız kuruduğunda su yada meyve suyu için

            Genel sağlık için

            • Fazla hızlı öksürmeyin, ya da burnunuzun kanamasına yol açacak şekilde burnunuzu yıkamayın ya da silmeyin
            • Tuvaletinizi yaparken fazla ıkınmayın, eğer kabızlık varsa doktorunuzdan bunu önlemek için ilaç isteyin
            • Elektrikli tıraş makinesiyle tıraş olun, jilet kullanmayın

            İlaç kullanırken

            • Doktorunuza sormadan ilaç kullanmayın.
            • Aspirin kullanmayın yada ilaç kutusunun üzerinde salisilik asit(aspirinin kimyasal ismi) yazan ilaçları içmeyin.

            Hayat tarzı önerileri

            • Kesikleri ve morarmaları önlemek için ayakkabı ve terlik giyin.
            • Düşmeye, morluğa neden olacak hareketlerden kaçının. bisiklet sürmek gibi..
            • Dar kıyafetler giymeyin
            • Günde en az 8-10 bardak su için, kabızlığı önlemek için. Su aynı zamanda sindirim sistemi yüzeyi için de iyi olur.

            Beslenme önerileri

            raw vegetables that are hard to digest and may cause damage to the lining of the gut

            Çiğ sebzelerin yutması ve sindirmesi zor olabileceğinden ve sindirim yollarındaki yüzeye zarar verebileceğinden uzaak durulmalı Peynir, hindi, tavuk, pişmiş yumurta, süt gibi proteinden zengin besinler yeyin Bira, şarap gibi alkoller kemik iliğine zarar verebileceği için uzak durulmalı Kırmızı/mor üzüm ürünleri, sarmısak, soğan, zencefil, domatesi azaltın. Bunlar kan pıhtılarıyla etkileşime girebilir. Kinin içeren yiyecek ve içeceklerden uzak durun. Maden suyu gibi. Bunlar trombosit seviyesini düşürebilir.