Tatar (Yanga Gasir) TV yayinlari

  • Saguit KHAIROULLINE
    Message 1 of 1 , Jan 15, 2005
      Tataristan'dan haber almak, Tatarca şarkı, tiyatro, (bir bölümü tatarca dublajlı) pembe dizi, sinema, çocuk programları izleyebilmek, evinde Turksat uydusundaki kanalları izleyebilenler için çok kolay. Turksat (42 derece doğu) çanağına Seasat/EutelsatW4 (36 derece doğu) uydusunu görecek şekilde her hangi bir ustanın rahatlıkla koyabileceği 5-10 dolarlık ikinci bir LNB ile Kazan'dan yayın yapan Tatarstan Yangı Gasır televizyon kanalını (THB-TNV) izleme imkanı elde edilebilir. Henüz evinde dijital uydu sistemine sahip olmayanlar ise, işçilik dahil yaklaşık 150 dolara Turksat ve TNV'yi seyretme imkanı sağlayacak bir uydu sistemi kurdurabilir. TNV kanalının tek eksisi, tüm gün yaptığı yayının yarısına yakınını rusça gerçekleştirmesi. Tugan tilin ürenirge, tagı eybet bilerge hem balam da üz tilin bilseng dip uylaganlarga ing eybet, ing yakşı yul.
      "ben mektup" <bmektup@...>

      Yalniz benim bildigim kadariyla, Turkiye'den ancak 1.5 metrelik canak antenle izlenebiliniyormus.
      Benim TURKSAT ve Hotbird'e ayarli antenlerim vardi,
      su anda 1.5 metrelik daha bir anten taktirarak, Yanga Gasir
      yayinlarini cok guzel bir sekilde izleyebiliyorum, ayrica
      ses kanalindan Yanga Gasir radyosunu da dinleyebiliyorum.
      Arada Rusca programlari da olsa, Tatarca olanlari gercekten de cok guzel, bilhassa cocuklar ve gencler icin cok yararli olacagini dusunuyorum.

      Sagit Hayri.