TUPRAS SURECI-Tataristan...

  • Saguit KHAIROULLINE
    Message 1 of 1 , Dec 2, 2004
      -ZORLU TÜPRAŞ SÜRECİNİ DEĞERLENDİRDİ... (2)
      -ZORLU HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI ZORLU:
      "YAŞANANLAR BENİ KIRDI, ZORLU GRUBU BU İŞTEN
      MAĞDUR OLDU"
      -"BEN ALMANYA DA İLK ÖZELLEŞTİRMELERE GİRMİŞ BİR
      TÜRK İŞADAMI OLARAK, KENDİ ÜLKEMDE YAŞADIKLARIMA
      İNANAMIYORUM. AMA UMARIZ TÜRKİYE, TÜPRAŞ
      ÖZELLEŞTİRMESİNDEN GEREKLİ DERSLERİ ÇIKARIR"
      -"DÜN TATARİSTAN BAŞBAKANI İLE KONUŞTUM, ÜLKEM
      ADINA KENDİLERİNDEN ÖZÜR DİLEDİM. KENDİSİ DE (AYNEN
      BİZ DE BURADA ÇOK ZOR DURUMDA KALDIK) DEDİ"

      (FOTOĞRAFLI)

      İSTANBUL (A.A) - 30.11.2004 - Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı
      Ahmet Nazif Zorlu, TÜPRAŞ özelleştirmesi konusunda, "Yaşananlar beni
      kırdı. Zorlu Grubu bu işten mağdur oldu" dedi.
      Zorlu, basınla sohbet toplantısında yaptığı konuşmada, TÜPRAŞ
      konusunda, hukuki süreç başladığı günden beri Zorlu Grubu nun hukuka
      saygısından ve hukuki süreci etkilemek için hep sustuğunu ve
      beklediğini ifade etti.
      Ahmet Nazif Zorlu, son kararın ardından görüşlerini kamuoyu ile
      paylaşmanın zamanının geldiğini düşündüklerini dile getirerek, Zorlu
      Grubu nun 2004 yılı ihracatının 2 milyar 600 milyon dolar, finans
      grubu hariç cirosunun da 3.5 milyar dolar düzeyinde gerçekleşeceğini
      bildirdi.
      Enerji sektörünün, Zorlu Grubu nun faaliyet gösterdiği, üretmeyi
      ve pazarlamayı çok iyi bildiği bir sektör olmasından dolayı TÜPRAŞ a
      talip olduklarını anlatan Zorlu, "Uzmanlarımız TÜPRAŞ için daha düşük
      bir rakam hesapladığı halde biz, ekspertizlerin üzerine çıkarak 1
      milyar 302 milyon dolar teklif ettik. Bu rakam, Özelleştirme
      İdaresi nin uzmanlara yaptırdığı ekspertiz değerinin de üzerindeydi"
      dedi.
      Teminatı zamanında yatırdıklarını, ihale bedelinin tamamını peşin
      olarak devlete ödemek üzere hazırladıklarını kaydeden Zorlu, şöyle
      konuştu:
      "Yapacağımız yatırımlar ve şirkette yapacağımız düzenlemelerle
      aynı Vestel ve Denizbank gibi TÜPRAŞ ı da şaha kaldırmaya hazırdık.
      Ancak satışa ilişkin her aşama ve onay için sendika bir dava açtı.
      Bu davalarla boğuşularak aradan 10 ay geçti ve bugüne geldik. Esasen 7
      Haziran 1990 da yani tam 14 yıl önce ilk özelleştirme kararı alınmış
      olan TÜPRAŞ özelleştirmesinde başa bile değil, Telekom gibi Petkim
      gibi telafisi son derece güç bir eksi noktasına geri döndük. Acaba
      yeniden bir ihale açılır mı diye konuşuluyor. Bütün bu süreci
      değerlendirdiğimde söyleyecek tek bir şey bulabiliyorum; o da
      kaybedenin Türkiye olduğudur."

      -"ZORLU GRUBU BU İŞTEN MAĞDUR OLDU"-

      1980 li yıllardan beri özelleştirmenin Türkiye gündeminde olduğunu
      anımsatan Zorlu, "Özelleştirmenin kaçınılmaz gerekliliğine
      inandığımızı söylüyoruz, ama bu işi bir türlü başaramıyoruz.
      Devletçilik zihniyetiyle bir yere gideceğimizi zannediyorsak, bunu
      düşünmemiz lazım" diye konuştu.
      Ahmet Nazif Zorlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
      "Sadece yaşadığım duyguyu sorarsanız o da kırgınlık. Her gün yeni
      bir insanımıza iş sağlama, ihracatı artırma, üretim ve yatırım yapma
      heyecanıyla yaşayan ve ülkesine sevdalı bir işadamı olarak yaşananlar
      beni kırdı. Zorlu Grubu bu işten mağdur oldu. Türkiye de
      özelleştirilen bir şirkete tüm hukuki kurallara uygun olarak, bir
      yabancı ortakla birlikte talip olduğumuz için, en yüksek fiyatı
      verdiğimiz için, TÜPRAŞ ı bir dünya devi yapmayı hayal ettiğimiz için
      mağdur olduk. Ama biz kendi mağduriyetimizden çok Türkiye nin
      kaybettikleri için üzülüyoruz. Zorlu Grubu, TÜPRAŞ ile varolmadı,
      TÜPRAŞ olmadan da varolacaktır. Tatar ortağımız da zarar gördü. Bir
      üzüntüm de ortağımız içindir."

      -"BİRÇOK YATIRIM FIRSATINI DEĞERLENDİREMEDİK"-

      Zorlu, son 1 yıl içinde hukuki sürecin sonucunu beklerken birçok
      yatırım ve büyüme fırsatını değerlendiremediklerini kaydederek, "1
      milyar 300 milyon dolarlık yatırımı başka alanlara yapabilir, binlerce
      kişiye iş imkanı sağlayabilir ve milyonlarca dolarlık ihracat
      gerçekleştirebilirdik" dedi.
      Konuşmasında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan a da seslenen Zorlu,
      şunları kaydetti:
      "(Oligarşi Türkiye nin en büyük sorunu, oligarşiyi yenebilirsek
      Türkiye yi kimse tutamaz) diyorsunuz. Lütfen oligarşiyi yenin, önümüzü
      açın.
      Artık bizi kimse tutamasın Sayın Başbakanım. Bizim sorunumuz
      kişiler ya da kurumlar ile değil, biz Türkiye yi geri bırakan bu
      zihniyete karşıyız. Bu zihniyet ister bürokrasiden, ister siyasetten
      isterse iş dünyasından gelsin, Türkiye mizi dünya ile rekabette geri
      bırakan zihniyete nereden gelirse gelsin karşıyız. Bundan sonra ne
      olur diye sorarsanız, elbette kırgınlığımız geçecektir. Yeniden
      büyüme, insanımıza iş sağlama, üretim ve yatırım aşkıyla yollara
      düşeriz. Bu meydandan, bu mücadeleden asla kaçmayacağız
      asla yılmayacağız."

      -"DÜN HAYATIMIN EN ZOR TELEFON GÖRÜŞMESİNİ YAPTIM"-

      Ahmet Nazif Zorlu, kaybedilenin zaman, yabancı sermayenin güveni
      ile yerli yatırımcının inancı ve heyecanı olduğunu söyledi.
      Türkiye nin artık özelleştirmeyi öğrenmesi ve kabul etmesi
      gerektiğini ifade eden Zorlu, "Gelişmekte olan ülkeler, Grubumuz u
      kendi özelleştirmeleri için ısrarla davet ediyorlar. Ben Almanya da
      ilk özelleştirmelere girmiş bir Türk işadamı olarak kendi ülkemde
      yaşadıklarıma inanamıyorum. Ama umarız Türkiye, TÜPRAŞ
      özelleştirmesinden gerekli dersleri çıkarır" dedi.
      Konuşmasının sonunda, dün hayatının en zor telefon görüşmesini
      yaptığını anlatan Zorlu, "Dün Tataristan Başbakanı ile konuştum.
      Zaten 15 günde bir telefonla görüşürüm. Ne konuşacağımı, nasıl cevap
      vereceğimi bilemedim. Ülkem adına kendilerinden özür diledim. Kendisi
      de (aynen biz de burada çok zor durumda kaldık) dedi. Orada
      (Türkiye ye yatırımı yanlış yaptınız) diyerek büyük hengame
      koparmışlar" diye konuştu.
      (Son)
      (MED-RA-İRF)