Ali Akish: TARIHTEN YAPRAKLAR

  • Saguit KHAIROULLINE
    Message 1 of 1 , Mar 17, 2003
      <<sagit0029.jpg>>
      Sn. Ali AKIŞ
      77. Sokak No: 20-9
      EMEK - 06510 ANKARA
      Tel: + 90 (312) 221 18 21
      + 90 (312) 467 92 14
      Fax: + 90 (312) 490 98 45
      e-mail: ali_akish@...
      http://www.aliakis.org/
      bilgi@...
      2003, ANKARA

      TARİHTEN YAPRAKLAR

      1) 14 Ocak 1978 tarihinde İsviçre'nin Luzern (Lutsern) kentinde İnsan Hakları ve Self-Determinasyon Komitesi'nin tarihi Kongresinde İdil-Ural konusunda bir rapor sundum. O raporum İngiliz dilinde 35 dakika sürdü, 1978 yılının Kasım ayında 14 kişinin raporunu kapsayan bir kitap Alman dilinde yayınlandı. Böylece, Soğuk Savaşın gevşemeye başladığı bir dönümde çıkan bu kitap Sovyetler Birliği'ndeki Rus olmayan: Ukrayna, Belorus, Gürcistan, Türkistan, İdil-Ural, Kırım, Kuzey Kafkasya, Azerbaycan, Litvanya, Estonya, Letonya ve Volga Almannarının temsilcileri, kendi ülkelerinin seslerini İngiliz, Alman ve Fransız dillerinde Batı Avrupa kamuoyuna yansıtma başarısına eriştiler. İsviçre Şark (Doğu) Enstitüsü tarafından yayımlanan o değerli kitabın tirajı 5 000 nüsha idi ve adı da (VÖLKER İMKETTEN) "Prangadaki Milletler" olduğu için büyük ilgi topladı. O dönemin Sovyet basını, ben de dahil olmak üzere hepimizi bombardımana tabi tutmaktan geri kalmadı. Biz de meyvesiz ağacı kimse taşlamaz diye emeğimizin boşa gitmediğini anladık.

      ALİ AKIŞ
      DÜNYA TATARLAR BİRLİĞİ FAHRİ BAŞKANI

      ******************

      Sn. Ali AKIS
      77. Sokak No: 20-9
      EMEK - 06510 ANKARA
      Tel: + 90 (312) 221 18 21
      + 90 (312) 467 92 14
      Fax: + 90 (312) 490 98 45
      e-mail: ali_akish@...
      http://www.aliakis.org/
      bilgi@...

      TARIHTEN YAPRAKLAR

      1) 14 Ocak 1978 tarihinde Isvicre'nin Luzern (Lutsern) kentinde Insan Haklari ve Self-Determinasyon Komitesi'nin tarihi Kongresinde Idil-Ural konusunda bir rapor sundum. O raporum Ingiliz dilinde 35 dakika surdu, 1978 yilinin Kasim ayinda 14 kisinin raporunu kapsayan bir kitap Alman dilinde yayinlandi. Boylece, Soguk Savasin gevsemeye basladigi bir donumde cikan bu kitap Sovyetler Birligi'ndeki Rus olmayan: Ukrayna, Belorus, Gurcistan, Turkistan, Idil-Ural, Kirim, Kuzey Kafkasya, Azerbaycan, Litvanya, Estonya, Letonya ve Volga Almannarinin temsilcileri, kendi ulkelerinin seslerini İngiliz, Alman ve Fransiz dillerinde Bati Avrupa kamuoyuna yansitma basarisina eristiler. Isvicre Sark (Dogu) Enstitusu tarafindan yayimlanan o degerli kitabin tiraji 5 000 nusha idi ve adi da (VOLKER IMKETTEN) "Prangadaki Milletler" oldugu icin buyuk ilgi topladi. O donemin Sovyet basini, ben de dahil olmak uzere hepimizi bombardimana tabi tutmaktan geri kalmadi. Biz de meyvesiz agaci kimse taslamaz diye emegimizin bosa gitmedigini anladik.

      ALI AKIS
      DUNYA TATARLAR BIRLIGI FAHRI BASKANI