Pengumuman Penting - Tempahan Baju T - SEGERA!!!

  • mnor29
    Message 1 of 10 , Apr 1, 2004
      Assl'kum semua,
      Untuk makluman petang tadi penghulu dan panG5 telah berkunjung ke
      syarikat membuat baju T yang terletak di Serdang Lama. Hasil
      perbincangan seperti berikut:

      1. Warna baju T yang dipilih adalah 'beige'(lebih kurang warna
      latarbelakang webpage TF ni)

      2. Tempahan asal melibatkan berbagai spek iaitu lengan pendek
      berkolar, lengan pendek roundneck, lengan panjang berkolar, lengan
      panjang roundneck dan saiz kanak-kanak berbagai umur. Pihak syarikat
      memaklumkan hanya dapat menerima tempahan 1. lengan pendek berkolar
      (dewasa) 2. lengan panjang berkolar (dewasa) dan 3. lengan pendek
      roundneck (kanak2) atas faktor berikut:
      a) Tempahan bagi setiap kategori baju dalam kuantiti yang kecil (<100
      helai)
      b) Kos setiap baju akan meningkat jika berbagai jenis baju ditempah
      (banyak kerja terlibat)
      c) Masa juga akan bertambah untuk menyiapkan jenis baju yang
      berlainan kategori kerana melibatkan 'embroidery'(tenunan benang)
      untuk logo TF dan alamat website TF
      d) Tempahan adalah 'custom made' dan bukannya 'ready made'
      e) Lebih sesuai dari segi keseragaman kumpulan

      Setelah berbincang, penghulu dan panG5 bersetuju dengan spec berikut:
      1. Baju T lengan pendek + berkolar + grip + warna beige + embroidery
      Jenis kain 'interlock'- dewasa
      Harga - RM 24.00 sehelai

      2. Baju T lengan panjang + berkolar + grip + warna beige + embroidery
      Jenis kain 'interlock' - dewasa
      Harga - RM 26.00 sehelai

      d) Baju T lengan pendek + roundneck + warna beige + embroidery
      Jenis kain 'lacoste'- kanak-kanak (free size)
      Harga - RM 17.00 sehelai

      Oleh itu tempahan awal yang melibatkan baju lengan pendek roundneck
      dan lengan panjang roundneck terpaksa di ubahsuai iaitu:
      1) baju lengan pendek roundneck ditukar ke lengan pendek berkolar
      2) baju lengan panjang roundneck ditukar ke lengan panjang berkolar

      jenis baju tersebut samada SETUJU atau TIDAK. Sila maklumkan kepada
      penghulu atau panG5 dengan kadar yang SEGERA kerana 'senarai tempahan
      muktamad' perlu disediakan dan confirmation perlu dibuat kepada
      syarikat tersebut selewat-lewatnya pada MINGGU DEPAN dan baju T TF
      boleh dimulakan pembuatannya dan dijangka siap pada minggu ketiga
      April 2004.

      sila maklumkan juga UMUR mereka

      Penghulu dan panG5 dah tengok contoh baju tu dan memang menarik kalau
      dah siap nanti.....tunggu

      Oklah minta sekali lagi kerjasama semua member yang berkenaan supaya
      beri keutamaan kepada perkara ini. TQ

      Senarai tempahan yang lengkap dan telah diubahsuai akan menyusul
      nanti.

      Penghulu
    • Hashim Baharin
      Message 2 of 10 , Apr 1, 2004
        Assalamaulikum,
        dengan ini saya mengesahkan lagi tempahan yg telah dibuat sebelum ini iaitu saya, mengambil tempahan
        1. Baju T lengan pendek + berkolar + grip + warna beige + embroidery
        Jenis kain 'interlock'- dewasa
        Harga - RM 24.00 sehelai - saya tempah 1 helai

        2. Baju T lengan panjang + berkolar + grip + warna beige + embroidery
        Jenis kain 'interlock' - dewasa
        Harga - RM 26.00 sehelai - saya tempah 1 helai

        ps. yg dimaksudkan dewasa tu ialah kerana ia free saiz atau apa. Kalau ada saiznya, saya ambil saiz L bagi setiap tempahan.

        Tak sabar rasanya nak pakai baju baru... hehehe

        wassalam..

        mnor29 <mnor29@...> wrote:
> [...]

        beri keutamaan kepada perkara ini. TQ

        Senarai tempahan yang lengkap dan telah diubahsuai akan menyusul

        Do you Yahoo!?
        Yahoo! Small Business $15K Web Design Giveaway - Enter today

      • adiella ibrahim
        Message 3 of 10 , Apr 1, 2004
          Saudara Hashim
          W'kumsalam.
          Baju utk dewasa tu ada saiznya..spt XXl, XL,L M & S manakala kanak2 lak.. free size.. maknanya free size utk kanak2... tapi jgn lak nak kai pakai kanak2 yg umur 1 thn lak.. jawabnya boleh buat selimut ler...
          ok.. tempah cepat...bila dah siap kita akan pakai masa gathering nanti.. dan tang promosi lak.. saya dah call salah seorg rakan yg baru saya kenali di Harian Metro (wartawan) dan maklumkan perihal group kita.. dan dia akan cuba bincangkan dgn boss dia...dan kalau ada rezeki kita.. dan dpt green light drp boss dia.. dia akan turut serta dlm gathering tu dan akan rakamkan peristiwa  tu... dan masuk surat khabar lagi...(insyaallah).. kalau diizinkan..

          selamat tempah.. jgn tak tempah...dan info lagi... kaler beige nie amat sesuai dipakai dan match dgn apa2 jenis seluar/.. jeans ke.. slacks ke.. dll... cun beb..kain dia ada klas... jenis interlock.. .tunnnnngggggguuuuuuu..

          Hashim Baharin <hbbstrike@...> wrote:

          Do you Yahoo!?
          Yahoo! Small Business $15K Web Design Giveaway - Enter today

        • minnie_mauss
          Message 4 of 10 , Apr 1, 2004
            A'kum,
            ada penambahan:
            1 helai lengan pendek dewasa size L
            1 helai lengan pendek round neck kanak-kanak umur 10 tahun.
            Jumlah tempahan saya yang muktamad ialah:
            2 x XL lengan pendek dewasa
            1 x L lengan pendek dewasa
            1 x lengan pendek round neck kanak-kanak
            JUMLAH 4

          • ajah
            Message 5 of 10 , Apr 2, 2004
              TPM Nor n PanG5
              Dewasa _ RM24
              kanak umur 4 thn _ Rm17

              So RM41 (2 helai) unt ajah n rodong..heeeeeee
              nanti gi ambik kat TPM sekali ngan rangoon creepers yer...
> [...]

              beri keutamaan kepada perkara ini. TQ

              Senarai tempahan yang lengkap dan telah diubahsuai akan menyusul

            • Maizura Ithnin
              Message 6 of 10 , Apr 4, 2004
                Penghulu,
                nak confirm tempahan lengan pendek berkolar saiz M - 1
                helai. lengan panjang berkolar saiz XXL - 1 helai.

                http://promotions.yahoo.com/design_giveaway/
              • adiella03
                Message 7 of 10 , Apr 11, 2004
                  Rerakan TF,

                  Sesiapa yg belum membuat bayaran kpd Tok Penghulu, dapat sekiranya
                  buat bayaran secepaty mungkin dan selewattnya pd hari Rabu nie.. 14Hb
                  April 2004... Ini adalah kerana pihak TF akan membuat tempahan pd 15
                  Hb nie, dan dijangka siap pd hujung April..dan akan dpt dipakai pd
                  Gathering di Bukit Sentosa.. Rumah Artakus pd 8 May 2004.

                  Dan juga kpd ahli2 yg belum mendaftarkan diri utk hadir gathering
                  boleh updatekan kat database.. atau contact Artakus utk memudahkan
                  tuan rumah membuat persiapan jumlah yg hadir...

                  Kpd ahli2 yg selama nie menyepi jer tu... cuba2 lah libatkan diri..
                  dan kita amat berbesar hati jikalau dpt join pd gathering kali
                  ni..jgn malu2 /segan.... banyak manfaat nyer...

                  tima kasih;;;
                  on behalf... tok penghulu

                  Pang5..
                • arizal
                  Message 8 of 10 , Apr 11, 2004
                    terima kasih la bagi tau. heheheh

                    artakus, kemungkinan besar aku nak bawak lagi dalam satu dua family
                    join gathering ni kelak. promote kat jejiran... hahaha

                    so kalau depa jadi, aku call laira (aku ada ke hp ko?) utk kompom
                    berapa ramai akan datang. sebab aku pun tak pasti lagi ni! hehehe

                  • Hisyam
                    Message 9 of 10 , Apr 11, 2004
                      Err.. kalau datang bawak badan jer boleh ke..? Pasal tak tau nak
                      bawak apa sebagai buah tangan.. Kalau tak boleh malu pulak rasanya
                      nak join..

                    • adiella ibrahim
                      Message 10 of 10 , Apr 12, 2004
                        tak kisah....dtg jer lah... alah... on the way. .. tuu... ada org jual buah2 tu sembat jer sekilo dua...paling tidak pun kacang2 ke,, gula2 utk kanak2 ker,, etc..tapi yg pentingnay datang... pasti selonok ooo/./

                        Hisyam <maysida@...> wrote:
> [...]

                        > artakus, kemungkinan besar aku nak bawak lagi dalam satu dua family
                        > join gathering ni kelak. promote kat jejiran... hahaha

                        Do you Yahoo!?
                        Yahoo! Tax Center - File online by April 15th