Anak benih pokok pisang kapal/ kapas

  • Mohd Yusri Mohdyusri
    Message 1 of 18 , Sep 2, 2010
      SALAM HORMAT SEMUA KEPADA AHLI2  TAMANFLORA.

      SAYA MENGUCAPKAN SALAM AIDILFITRI ,MAAF ZAHIR BATIN KEPADA
      SEMUA....SAYA TINGGAL AREA KG LIMAU MANIS,KAJANG.DATANG LAH RUMAH, TAPI BERITAU DULU LAH.KOT KOT TAK ADA DIRUMAH.HE HE

      SAYA JUGA MENGAMBIL PELUANG KESEMPATAN INI, INGIN BERTANYA, DAN KALU ADA.... NAK LAH.....ANAK POKOK PISANG KAPAL/ADA YANG SEBUT PISANG KAPAS, POKOKNYA KECIL DAN RENDAH ,WALAU SEDANG BERBUAH, PISANG INI MASAK HIJAU.ATAU SAYA MAU JUGA ANAK PISANG LAINLAIN YANG MASAK HIJAU.SAJA SUKA SUKA TANAM SEBATANG DUA POKOK.
      TERIMA KASIH....019...2005687

      From: Mohd Yusri Mohdyusri <mohdyusri58@ yahoo.com>
      To: tamanflora@yahoogro ups.com
      Date: Sunday, July 18, 2010, 11:44 PM

      POHON MAKLUMAT KHASIAT POKOK LAKUM,DIMANA BOLIH DIDAPATI.
      TQ

      Message 2 of 18 , Sep 3, 2010

        selamat hari raya juga kepada semua

        MAAF ZAHIR BATIN

        mana termakan tercakap terlawak dan segala mcm ter dan tak ter jika ada yg tersinggung harap maafkan

        salam eidul fitri

[...]

        This email, including any attachments, is confidential and for use only by intended recipient(s) for the purpose for which it has been sent. Its contents may be privileged and if you are not the intended recipient of this email, you must not use, disseminate, print or copy this email or any part of it or take any action in reliance on it. If you have received this email in error, please contact the sender immediately by return email or telephone and delete/destroy the message. We do not accept liability for any corruption, delay, interception or unauthorized amendment of the e-mail or their consequences.
      • rale em_zek
        Message 3 of 18 , Sep 4, 2010
          salam hormat. salam eidulfitri.

          pisang kapas ni ni pisang serendah ke??....ada gambar??.....

          pernah tanam pisang cavendish??? ada pengalaman boleh share.

          saya cari anak pokok pisang raja. kalau ada boleh jual atau beri...he he he..

          tq n wassalam

          Message 4 of 18 , Sep 4, 2010
            Kak Sara ada banyaak pokok pisang raja...tapi di Changlun ni la...
            Pokok pisang bunga masih belum berapa membiak.  Nak tukar dengan pokok pisang rastali.

            Hajah Sara Bt. Saad
            Ketua Penolong Pendaftar
            Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
            Jabatan Pendaftar

            Principal Assistant Registrar

            Human Resource Department

            Office of The Registrar

            Off. Tel: 04-9283022
            Fax No: 04-9283046/4188/4178
            sara@...
            www.uum.edu.my

            Message 5 of 18 , Sep 4, 2010
              Assalamualaikum, untuk Kak Sara dan lain2 ahli serta pembaca Tamanflora, saya sebagai ahli yang kurang aktif di group ini ingin mengambil peluang ini untuk mengucapkan selamat berpuasa dan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua, semoga suasana Syawal ini akan menambahkan lagi uhwah sesama kita. Juga jangan lupa kepada mereka yang memerlukan bantuan kita.

              Selamat Hari Raya Aidilfitri dari saya dan keluarga di Ipoh

              Message 6 of 18 , Sep 6, 2010
                salam,kak pokok pisang rastali dan bunga masak hijau kan?

                nak buat pertukaran pun saya belum ada.maaf ya.
                tk.
                wassalam

                Message 7 of 18 , Sep 7, 2010
                  Yusri, setahu saya pisang kapas ialah pisang yang biasa orang buat pisang sayur jual masa muda, kalau masak sedap buat cokkodok. Pokoknya boleh tahan besar juga, macam pisang hutan. Benih pisang ni ada dikampung saya di Melaka. Kalau pisang yang pokok rendah dan buah masak hijau tu kat tempat saya orang panggil pisang serendah. Kat rumah jiran saya di Bukit Mahkota ni ada serumpun dan sedang berbuah. Anak pisang tu pun ada banyak. Saya sedang mengintai je ni, bila dia dah tebang pisang yang sedang berbuah tu nanti saya ingat dan mintak sebatang dua. Mungkin lepas raya nilah. Kalau saya dapat nanti, saya beritau u..