Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

Re: Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis

Expand Messages
  • mnor29
    Shima... ... Untuk pastikan secara maksimum, keratan tu tidak kehilangan kelembapan dan peratus kejayaan adalah tinggi ... Boleh....tapi peratus kejayaan akan
    Message 1 of 12 , Mar 1, 2010
    View Source
    • 0 Attachment
      Shima...

      >>>>Kenapa mesti bungkus dahan tu sampai macam mummy?<<<<
      Untuk pastikan secara maksimum, keratan tu tidak kehilangan kelembapan dan peratus kejayaan adalah tinggi

      >>>Tak bolehke kita bungkus antara dahan baru ngan dahan lama je<<<
      Boleh....tapi peratus kejayaan akan menurun

      >>>>Hasilnya sama tak macam "tut"?<<<<
      Tak sama....tut dilakukan untuk mendapatkan keratan benih yang sama dengan induknya manakala 'grafting' ni untuk mempelbagaikan keratan benih yang berbeza spesis pada satu pokok....macam 3 in 1 atau 5 in 1 dsb....

      TP

      --- In tamanflora@yahoogroups.com, Shima Zainal <shima.zainal@...> wrote:
      >
      > TP,
      > Kenapa mesti bungkus dahan tu sampai macam mummy?  Tak bolehke kita bungkus antara dahan baru ngan dahan lama je? 
      >  
      > Hasilnya sama tak macam "tut"? 
      >
      > --- On Wed, 2/24/10, Mohamed Zafrualam <zafrul@...> wrote:
      >
      >
      > From: Mohamed Zafrualam <zafrul@...>
      > Subject: Re: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis
      > To: tamanflora@yahoogroups.com
      > Date: Wednesday, February 24, 2010, 7:19 AM
      >
      >
      >  
      >
      >
      >
      >
      > Waduh.. Kemasnya lilitan. Nasib baik ada mata tunas. Tak perasan pulak nak mata tunas.Insya Allah menjadi. Oh ye nak tanya sikit. Tahu tak cara nak tanam palma ekor tupai. Saya ada tanam guna biji (6 biji), satu pun tak menjadi.
      >
      > ----- Original Message -----
      > From: mohd nor azalli
      > To: tamanflora@yahoogro ups.com
      > Sent: Wednesday, February 24, 2010 10:24 AM
      > Subject: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis
      >
      >  
      >
      >
      >
      > Jumpa lagiiii...
      >  
      > Pagi ni TP nak update jerrrrr...layannnnn n...
      >  
      > TP nak share foto 'grafting' keratan dahan limau sunkist Blanja yang disponsor oleh saudara Zafrul minggu lepas dan TP dah 'kahwinkan' limau sunkist ni  dengan pokok limau nipis pada hari yang sama ianya diterima ...harap-harap ia menjadi....insyaall ah....
      >  
      > Zafrul....TP hanya dapat lakukan hanya 2 keratan sahaja memandangkan keratan yang lain tu tiada mata tunas
      >  
      >  
      >
      >  
      >
      >  
      >  
      >  
      >  
      >
      >
      >
      > New Email names for you!
      > Get the Email name you've always wanted on the new @ymail and @rocketmail.
      > Hurry before someone else does!
      >
    • mnor29
      Boleh cuba baja buah 12 : 12 : 17 TP
      Message 2 of 12 , Mar 1, 2010
      View Source
      • 0 Attachment
        Boleh cuba baja buah 12 : 12 : 17

        TP


        --- In tamanflora@yahoogroups.com, "sakinah" <assakynah@...> wrote:
        >
        > Tulah agaknya rahsia 'selimut putih'.
        > nanti saya pun nak buat la... cuma nak bagi limau tu berbuah dulu. nak gi cari baja buah limau.
        >
        > --- In tamanflora@yahoogroups.com, Shima Zainal <shima.zainal@> wrote:
        > >
        > > TP,
        > > Kenapa mesti bungkus dahan tu sampai macam mummy?  Tak bolehke kita bungkus antara dahan baru ngan dahan lama je? 
        > >  
        > > Hasilnya sama tak macam "tut"? 
        > >
        > > --- On Wed, 2/24/10, Mohamed Zafrualam <zafrul@> wrote:
        > >
        > >
        > > From: Mohamed Zafrualam <zafrul@>
        > > Subject: Re: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis
        > > To: tamanflora@yahoogroups.com
        > > Date: Wednesday, February 24, 2010, 7:19 AM
        > >
        > >
        > >  
        > >
        > >
        > >
        > >
        > > Waduh.. Kemasnya lilitan. Nasib baik ada mata tunas. Tak perasan pulak nak mata tunas.Insya Allah menjadi. Oh ye nak tanya sikit. Tahu tak cara nak tanam palma ekor tupai. Saya ada tanam guna biji (6 biji), satu pun tak menjadi.
        > >
        > > ----- Original Message -----
        > > From: mohd nor azalli
        > > To: tamanflora@yahoogro ups.com
        > > Sent: Wednesday, February 24, 2010 10:24 AM
        > > Subject: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis
        > >
        > >  
        > >
        > >
        > >
        > > Jumpa lagiiii...
        > >  
        > > Pagi ni TP nak update jerrrrr...layannnnn n...
        > >  
        > > TP nak share foto 'grafting' keratan dahan limau sunkist Blanja yang disponsor oleh saudara Zafrul minggu lepas dan TP dah 'kahwinkan' limau sunkist ni  dengan pokok limau nipis pada hari yang sama ianya diterima ...harap-harap ia menjadi....insyaall ah....
        > >  
        > > Zafrul....TP hanya dapat lakukan hanya 2 keratan sahaja memandangkan keratan yang lain tu tiada mata tunas
        > >  
        > >  
        > >
        > >  
        > >
        > >  
        > >  
        > >  
        > >  
        > >
        > >
        > >
        > > New Email names for you!
        > > Get the Email name you've always wanted on the new @ymail and @rocketmail.
        > > Hurry before someone else does!
        > >
        >
      • mr y
        Baja limau organik tak dea kea TP? ________________________________ From: mnor29 To: tamanflora@yahoogroups.com Sent: Mon, March 1, 2010
        Message 3 of 12 , Mar 1, 2010
        View Source
        • 0 Attachment
          Baja limau organik tak dea kea TP?



          From: mnor29 <mnor29@...>
          To: tamanflora@yahoogroups.com
          Sent: Mon, March 1, 2010 4:10:14 PM
          Subject: [tamanflora] Re: Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis

           

          Boleh cuba baja buah 12 : 12 : 17

          TP

          --- In tamanflora@yahoogro ups.com, "sakinah" <assakynah@. ..> wrote:
          >
          > Tulah agaknya rahsia 'selimut putih'.
          > nanti saya pun nak buat la... cuma nak bagi limau tu berbuah dulu. nak gi cari baja buah limau.
          >
          > --- In tamanflora@yahoogro ups.com, Shima Zainal <shima.zainal@ > wrote:
          > >
          > > TP,
          > > Kenapa mesti bungkus dahan tu sampai macam mummy?  Tak bolehke kita bungkus antara dahan baru ngan dahan lama je? 
          > >  
          > > Hasilnya sama tak macam "tut"? 
          > >
          > > --- On Wed, 2/24/10, Mohamed Zafrualam <zafrul@> wrote:
          > >
          > >
          > > From: Mohamed Zafrualam <zafrul@>
          > > Subject: Re: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis
          > > To: tamanflora@yahoogro ups.com
          > > Date: Wednesday, February 24, 2010, 7:19 AM
          > >
          > >
          > >  
          > >
          > >
          > >
          > >
          > > Waduh.. Kemasnya lilitan. Nasib baik ada mata tunas. Tak perasan pulak nak mata tunas.Insya Allah menjadi. Oh ye nak tanya sikit. Tahu tak cara nak tanam palma ekor tupai. Saya ada tanam guna biji (6 biji), satu pun tak menjadi.
          > >
          > > ----- Original Message -----
          > > From: mohd nor azalli
          > > To: tamanflora@yahoogro ups.com
          > > Sent: Wednesday, February 24, 2010 10:24 AM
          > > Subject: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis
          > >
          > >  
          > >
          > >
          > >
          > > Jumpa lagiiii...
          > >  
          > > Pagi ni TP nak update jerrrrr...layannnnn n...
          > >  
          > > TP nak share foto 'grafting' keratan dahan limau sunkist Blanja yang disponsor oleh saudara Zafrul minggu lepas dan TP dah 'kahwinkan' limau sunkist ni  dengan pokok limau nipis pada hari yang sama ianya diterima ...harap-harap ia menjadi....insyaall ah....
          > >  
          > > Zafrul....TP hanya dapat lakukan hanya 2 keratan sahaja memandangkan keratan yang lain tu tiada mata tunas
          > >  
          > >  
          > >
          > >  
          > >
          > >  
          > >  
          > >  
          > >  
          > >
          > >
          > >
          > > New Email names for you!
          > > Get the Email name you've always wanted on the new @ymail and @rocketmail.
          > > Hurry before someone else does!
          > >
          >


        • Mohamed Zafrualam
          terima kasih. nanti saya buat cara ni. Mungkin boleh menjadi kali ni. ... From: mohd nor azalli To: tamanflora@yahoogroups.com Sent: Monday, March 01, 2010
          Message 4 of 12 , Mar 2, 2010
          View Source
          • 0 Attachment
            
            terima kasih. nanti saya buat cara ni. Mungkin boleh menjadi kali ni.
            ----- Original Message -----
            Sent: Monday, March 01, 2010 2:13 PM
            Subject: [tamanflora] Palma Ekor Musang @ Foxtail Palam @ Wodyetia bifurcata

             

            >>>>>Tahu tak cara nak tanam palma ekor tupai. Saya ada tanam guna biji (6 biji), satu pun tak menjadi.<<<<
             
            Info kat bawah ni mungkin boleh bantu..

            Germinating foxtail palm

            Foxtail palm is a very handsome palm. It is very easy to germinate and grow it yourself. You can grow it either on your garden or in a container. It is fun, try it!

            How to get the seed? You can buy seeds from a garden store. But in Singapore, the good way is to search the ground where the foxtail palms grow. You can spot foxtail palms almost anywhere. You are sure to find the seeds somewhere there.

            Fresh seedsDried seeds

            1. If the seed is fresh, dry it under sun for a few days.

            2. Put the dry seed in water for 24 hours before germinating it.

            3. Put the soaked seed in a pot with mixed burn and composed soil with more burn soil.

            4. Leave the pot outdoor and under the sun. Water the pot everyday.

            5. After 3 weeks, you can spot the shoot coming out from the soil. You can celebrate in successfully germinating it!!!

             
             
            TP

             

            From: Mohamed Zafrualam <zafrul@.... my>
            To: tamanflora@yahoogro ups.com
            Sent: Wednesday, February 24, 2010 15:19:21
            Subject: Re: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis

             

            Waduh.. Kemasnya lilitan. Nasib baik ada mata tunas. Tak perasan pulak nak mata tunas.Insya Allah menjadi. Oh ye nak tanya sikit. Tahu tak cara nak tanam palma ekor tupai. Saya ada tanam guna biji (6 biji), satu pun tak menjadi.
            ----- Original Message -----
            Sent: Wednesday, February 24, 2010 10:24 AM
            Subject: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis

             

            Jumpa lagiiii...
             
            Pagi ni TP nak update jerrrrr...layannnnn n...
             
            TP nak share foto 'grafting' keratan dahan limau sunkist Blanja yang disponsor oleh saudara Zafrul minggu lepas dan TP dah 'kahwinkan' limau sunkist ni  dengan pokok limau nipis pada hari yang sama ianya diterima ...harap-harap ia menjadi....insyaall ah....
             
            Zafrul....TP hanya dapat lakukan hanya 2 keratan sahaja memandangkan keratan yang lain tu tiada mata tunas
             
             
            DSC00244
             
             
             
             
             


            New Email names for you!
            Get the Email name you've always wanted on the new @ymail and @rocketmail.
            Hurry before someone else does!



            Get your preferred Email name!
            Now you can @... and @rocketmail. com.

          • mnor29
            Mana dapat biji benih? TP
            Message 5 of 12 , Mar 2, 2010
            View Source
            • 0 Attachment
              Mana dapat biji benih?

              TP

              --- In tamanflora@yahoogroups.com, "Mohamed Zafrualam" <zafrul@...> wrote:
              >
              > terima kasih. nanti saya buat cara ni. Mungkin boleh menjadi kali ni.
              > ----- Original Message -----
              > From: mohd nor azalli
              > To: tamanflora@yahoogroups.com
              > Sent: Monday, March 01, 2010 2:13 PM
              > Subject: [tamanflora] Palma Ekor Musang @ Foxtail Palam @ Wodyetia bifurcata
              >
              >
              >
              >
              > >>>>>Tahu tak cara nak tanam palma ekor tupai. Saya ada tanam guna biji (6 biji), satu pun tak menjadi.<<<<
              >
              > Info kat bawah ni mungkin boleh bantu..
              >
              > Germinating foxtail palm
              > Foxtail palm is a very handsome palm. It is very easy to germinate and grow it yourself. You can grow it either on your garden or in a container. It is fun, try it!
              >
              >
              >
              > How to get the seed? You can buy seeds from a garden store. But in Singapore, the good way is to search the ground where the foxtail palms grow. You can spot foxtail palms almost anywhere. You are sure to find the seeds somewhere there.
              >
              >
              > Fresh seeds Dried seeds
              >
              > 1. If the seed is fresh, dry it under sun for a few days.
              >
              > 2. Put the dry seed in water for 24 hours before germinating it.
              >
              > 3. Put the soaked seed in a pot with mixed burn and composed soil with more burn soil.
              >
              > 4. Leave the pot outdoor and under the sun. Water the pot everyday.
              >
              > 5. After 3 weeks, you can spot the shoot coming out from the soil. You can celebrate in successfully germinating it!!!
              >
              >
              >
              >
              > TP
              >
              >
              >
              > ------------------------------------------------------------------------------
              > From: Mohamed Zafrualam <zafrul@...>
              > To: tamanflora@yahoogroups.com
              > Sent: Wednesday, February 24, 2010 15:19:21
              > Subject: Re: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis
              >
              >
              >
              > Waduh.. Kemasnya lilitan. Nasib baik ada mata tunas. Tak perasan pulak nak mata tunas.Insya Allah menjadi. Oh ye nak tanya sikit. Tahu tak cara nak tanam palma ekor tupai. Saya ada tanam guna biji (6 biji), satu pun tak menjadi.
              > ----- Original Message -----
              > From: mohd nor azalli
              > To: tamanflora@yahoogro ups.com
              > Sent: Wednesday, February 24, 2010 10:24 AM
              > Subject: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis
              >
              >
              >
              >
              > Jumpa lagiiii...
              >
              > Pagi ni TP nak update jerrrrr...layannnnn n...
              >
              > TP nak share foto 'grafting' keratan dahan limau sunkist Blanja yang disponsor oleh saudara Zafrul minggu lepas dan TP dah 'kahwinkan' limau sunkist ni dengan pokok limau nipis pada hari yang sama ianya diterima ...harap-harap ia menjadi....insyaall ah....
              >
              > Zafrul....TP hanya dapat lakukan hanya 2 keratan sahaja memandangkan keratan yang lain tu tiada mata tunas
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              > ----------------------------------------------------------------------------
              > New Email names for you!
              > Get the Email name you've always wanted on the new @ymail and @rocketmail.
              > Hurry before someone else does!
              >
              >
              >
              > ------------------------------------------------------------------------------
              > Get your preferred Email name!
              > Now you can @... and @....
              >
            • Mohamed Zafrualam
              Saya ambik dekat pokoknya di pantai Bachok. Kesemua yang gugur tu tak ada yg tumbuh. Sebelum ni pun pernah tanam macam tu tapi tak ada hasil. Zafrul ... From:
              Message 6 of 12 , Mar 3, 2010
              View Source
              • 0 Attachment
                Saya ambik dekat pokoknya di pantai Bachok. Kesemua yang gugur tu tak ada yg tumbuh. Sebelum ni pun pernah tanam macam tu tapi tak ada hasil.
                 
                Zafrul
                ----- Original Message -----
                From: mnor29
                Sent: Wednesday, March 03, 2010 12:55 PM
                Subject: [tamanflora] Re: Palma Ekor Musang @ Foxtail Palam @ Wodyetia bifurcata

                 

                Mana dapat biji benih?

                TP

                --- In tamanflora@yahoogro ups.com, "Mohamed Zafrualam" <zafrul@...> wrote:
                >
                > terima kasih. nanti saya buat cara ni. Mungkin boleh menjadi kali ni.
                > ----- Original Message -----
                > From: mohd nor azalli
                > To: tamanflora@yahoogro ups.com
                > Sent: Monday, March 01, 2010 2:13 PM
                > Subject: [tamanflora] Palma Ekor Musang @ Foxtail Palam @ Wodyetia bifurcata
                >
                >
                >
                >
                > >>>>>Tahu tak cara nak tanam palma ekor tupai. Saya ada tanam guna biji (6 biji), satu pun tak menjadi.<<<<
                >
                > Info kat bawah ni mungkin boleh bantu..
                >
                > Germinating foxtail palm
                > Foxtail palm is a very handsome palm. It is very easy to germinate and grow it yourself. You can grow it either on your garden or in a container. It is fun, try it!
                >
                >
                >
                > How to get the seed? You can buy seeds from a garden store. But in Singapore, the good way is to search the ground where the foxtail palms grow. You can spot foxtail palms almost anywhere. You are sure to find the seeds somewhere there.
                >
                >
                > Fresh seeds Dried seeds
                >
                > 1. If the seed is fresh, dry it under sun for a few days.
                >
                > 2. Put the dry seed in water for 24 hours before germinating it.
                >
                > 3. Put the soaked seed in a pot with mixed burn and composed soil with more burn soil.
                >
                > 4. Leave the pot outdoor and under the sun. Water the pot everyday.
                >
                > 5. After 3 weeks, you can spot the shoot coming out from the soil. You can celebrate in successfully germinating it!!!
                >
                >
                >
                >
                > TP
                >
                >
                >
                > ------------ --------- --------- --------- --------- --------- -
                > From: Mohamed Zafrualam <zafrul@...>
                > To: tamanflora@yahoogro ups.com
                > Sent: Wednesday, February 24, 2010 15:19:21
                > Subject: Re: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis
                >
                >
                >
                > Waduh.. Kemasnya lilitan. Nasib baik ada mata tunas. Tak perasan pulak nak mata tunas.Insya Allah menjadi. Oh ye nak tanya sikit. Tahu tak cara nak tanam palma ekor tupai. Saya ada tanam guna biji (6 biji), satu pun tak menjadi.
                > ----- Original Message -----
                > From: mohd nor azalli
                > To: tamanflora@yahoogro ups.com
                > Sent: Wednesday, February 24, 2010 10:24 AM
                > Subject: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis
                >
                >
                >
                >
                > Jumpa lagiiii...
                >
                > Pagi ni TP nak update jerrrrr...layannnnn n...
                >
                > TP nak share foto 'grafting' keratan dahan limau sunkist Blanja yang disponsor oleh saudara Zafrul minggu lepas dan TP dah 'kahwinkan' limau sunkist ni dengan pokok limau nipis pada hari yang sama ianya diterima ...harap-harap ia menjadi....insyaall ah....
                >
                > Zafrul....TP hanya dapat lakukan hanya 2 keratan sahaja memandangkan keratan yang lain tu tiada mata tunas
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                > ------------ --------- --------- --------- --------- --------- -
                > New Email names for you!
                > Get the Email name you've always wanted on the new @ymail and @rocketmail.
                > Hurry before someone else does!
                >
                >
                >
                > ------------ --------- --------- --------- --------- --------- -
                > Get your preferred Email name!
                > Now you can @... and @rocketmail. com.
                >

              • mnor29
                Tak paaaa.....sabarrrr....cuba lagi...insyallah kali ni berjaya.. TP
                Message 7 of 12 , Mar 3, 2010
                View Source
                • 0 Attachment
                  Tak paaaa.....sabarrrr....cuba lagi...insyallah kali ni berjaya..

                  TP



                  --- In tamanflora@yahoogroups.com, "Mohamed Zafrualam" <zafrul@...> wrote:
                  >
                  > Saya ambik dekat pokoknya di pantai Bachok. Kesemua yang gugur tu tak ada yg tumbuh. Sebelum ni pun pernah tanam macam tu tapi tak ada hasil.
                  >
                  > Zafrul
                  > ----- Original Message -----
                  > From: mnor29
                  > To: tamanflora@yahoogroups.com
                  > Sent: Wednesday, March 03, 2010 12:55 PM
                  > Subject: [tamanflora] Re: Palma Ekor Musang @ Foxtail Palam @ Wodyetia bifurcata
                  >
                  >
                  >
                  > Mana dapat biji benih?
                  >
                  > TP
                  >
                  > --- In tamanflora@yahoogroups.com, "Mohamed Zafrualam" <zafrul@> wrote:
                  > >
                  > > terima kasih. nanti saya buat cara ni. Mungkin boleh menjadi kali ni.
                  > > ----- Original Message -----
                  > > From: mohd nor azalli
                  > > To: tamanflora@yahoogroups.com
                  > > Sent: Monday, March 01, 2010 2:13 PM
                  > > Subject: [tamanflora] Palma Ekor Musang @ Foxtail Palam @ Wodyetia bifurcata
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > > >>>>>Tahu tak cara nak tanam palma ekor tupai. Saya ada tanam guna biji (6 biji), satu pun tak menjadi.<<<<
                  > >
                  > > Info kat bawah ni mungkin boleh bantu..
                  > >
                  > > Germinating foxtail palm
                  > > Foxtail palm is a very handsome palm. It is very easy to germinate and grow it yourself. You can grow it either on your garden or in a container. It is fun, try it!
                  > >
                  > >
                  > >
                  > > How to get the seed? You can buy seeds from a garden store. But in Singapore, the good way is to search the ground where the foxtail palms grow. You can spot foxtail palms almost anywhere. You are sure to find the seeds somewhere there.
                  > >
                  > >
                  > > Fresh seeds Dried seeds
                  > >
                  > > 1. If the seed is fresh, dry it under sun for a few days.
                  > >
                  > > 2. Put the dry seed in water for 24 hours before germinating it.
                  > >
                  > > 3. Put the soaked seed in a pot with mixed burn and composed soil with more burn soil.
                  > >
                  > > 4. Leave the pot outdoor and under the sun. Water the pot everyday.
                  > >
                  > > 5. After 3 weeks, you can spot the shoot coming out from the soil. You can celebrate in successfully germinating it!!!
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > > TP
                  > >
                  > >
                  > >
                  > > ----------------------------------------------------------
                  > > From: Mohamed Zafrualam <zafrul@>
                  > > To: tamanflora@yahoogroups.com
                  > > Sent: Wednesday, February 24, 2010 15:19:21
                  > > Subject: Re: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis
                  > >
                  > >
                  > >
                  > > Waduh.. Kemasnya lilitan. Nasib baik ada mata tunas. Tak perasan pulak nak mata tunas.Insya Allah menjadi. Oh ye nak tanya sikit. Tahu tak cara nak tanam palma ekor tupai. Saya ada tanam guna biji (6 biji), satu pun tak menjadi.
                  > > ----- Original Message -----
                  > > From: mohd nor azalli
                  > > To: tamanflora@yahoogro ups.com
                  > > Sent: Wednesday, February 24, 2010 10:24 AM
                  > > Subject: [tamanflora] Limau Sunkist Blanja Grafting Limau Nipis
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > > Jumpa lagiiii...
                  > >
                  > > Pagi ni TP nak update jerrrrr...layannnnn n...
                  > >
                  > > TP nak share foto 'grafting' keratan dahan limau sunkist Blanja yang disponsor oleh saudara Zafrul minggu lepas dan TP dah 'kahwinkan' limau sunkist ni dengan pokok limau nipis pada hari yang sama ianya diterima ...harap-harap ia menjadi....insyaall ah....
                  > >
                  > > Zafrul....TP hanya dapat lakukan hanya 2 keratan sahaja memandangkan keratan yang lain tu tiada mata tunas
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > > ----------------------------------------------------------
                  > > New Email names for you!
                  > > Get the Email name you've always wanted on the new @ymail and @rocketmail.
                  > > Hurry before someone else does!
                  > >
                  > >
                  > >
                  > > ----------------------------------------------------------
                  > > Get your preferred Email name!
                  > > Now you can @... and @....
                  > >
                  >
                Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.