Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

Re: Esah kuantan - kisah kejayaan

Expand Messages
  • aishah_garden
    TQ TQ kengkawan ari Jumaat kat Berita Harian Wilayah timur, ingat den dah selamat, ari sabtu kol 6:45 ada memba kat KL called, depa jumpa kat NST plak..pecah
    Message 1 of 11 , Aug 1, 2008
    • 0 Attachment
      TQ TQ kengkawan

      ari Jumaat kat Berita Harian Wilayah timur, ingat den dah selamat,
      ari sabtu kol 6:45 ada memba kat KL called, depa jumpa kat NST
      plak..pecah satu opis...tapi tak paaaa..ari rabu minggu lepaih boss
      I mai sini siap pi melawat kat kebun plak..berkat doa kawan-kawan gak

      mai la sini sapa nak tengok...susah gak nak cite bab tanam kemboja
      nihhh..depa dok habaq tak elok tak elok tanam depan rumah..tanya
      reason, tarak plak.

      Esah in Kuantan...
      kamera tu silap fokus tu...nampak besaq plak I heheheeee


      --- In tamanflora@yahoogroups.com, "rohaya arshad" <roybg51@...>
      wrote:
      >
      > akak pun ada terbaca....congrats and keep it up...sampai ada 2
      nurseri
      > tu...pulangan pun bagus....
      >
      >
      > --- In tamanflora@yahoogroups.com, sajhs <sajhs04@> wrote:
      > >
      > >
      > >  
      > > Terjumpa keratan akhbar  ni semasa menunggu giliran nk jumpa
      doctor
      > kat klinik...
      > >  
      > > Keep it up Esah... love to meet you and see yr garden...
      > >
      > >  
      > >
      >
    • sajhs
        Pokoknya.... kuar dlm surat kabor gituh Esah!!!!.....   ... From: aishah_garden Subject: [tamanflora] Re: Esah kuantan - kisah
      Message 2 of 11 , Aug 1, 2008
      • 0 Attachment

         

        Pokoknya.... kuar dlm surat kabor gituh Esah!!!!.....

         

        .......sajhs....



        --- On Fri, 8/1/08, aishah_garden <aishah_garden@...> wrote:

        From: aishah_garden <aishah_garden@...>
        Subject: [tamanflora] Re: Esah kuantan - kisah kejayaan
        To: tamanflora@yahoogroups.com
        Date: Friday, August 1, 2008, 3:10 PM

        TQ TQ kengkawan

        ari Jumaat kat Berita Harian Wilayah timur, ingat den dah selamat,
        ari sabtu kol 6:45 ada memba kat KL called, depa jumpa kat NST
        plak..pecah satu opis...tapi tak paaaa..ari rabu minggu lepaih boss
        I mai sini siap pi melawat kat kebun plak..berkat doa kawan-kawan gak

        mai la sini sapa nak tengok...susah gak nak cite bab tanam kemboja
        nihhh..depa dok habaq tak elok tak elok tanam depan rumah..tanya
        reason, tarak plak.

        Esah in Kuantan...
        kamera tu silap fokus tu...nampak besaq plak I heheheeee

        --- In tamanflora@yahoogro ups.com, "rohaya arshad" <roybg51@... >
        wrote:
        >
        > akak pun ada terbaca....congrats and keep it up...sampai ada 2
        nurseri
        > tu...pulangan pun bagus....
        >
        >
        > --- In tamanflora@yahoogro ups.com, sajhs <sajhs04@> wrote:
        > >
        > >
        > >  
        > > Terjumpa keratan akhbar  ni semasa menunggu giliran nk jumpa
        doctor
        > kat klinik...
        > >  
        > > Keep it up Esah... love to meet you and see yr garden...
        > >
        > >  
        > >
        >


      • saint 1050
        hi semua. Saya masih baru dlm ruangan ini. baru ini saya tanam pokok anggur dah 6 bulan daun nya 6 in lebar . saya nak tau bila pula ia nak buah? dan perlu ke
        Message 3 of 11 , Aug 2, 2008
        • 0 Attachment
          hi semua.
          Saya masih baru dlm ruangan ini.
          baru ini saya tanam pokok anggur dah 6 bulan daun nya 6 in lebar . saya nak tau bila pula ia nak buah? dan perlu ke saya buang daun nya saya dah buang dauh masa usia pokok 3 bulan


          --- On Fri, 8/1/08, sajhs <sajhs04@...> wrote:
          From: sajhs <sajhs04@...>
          Subject: Re: [tamanflora] Re: Esah kuantan - kisah kejayaan
          To: tamanflora@yahoogroups.com
          Date: Friday, August 1, 2008, 1:22 AM

           

          Pokoknya.... kuar dlm surat kabor gituh Esah!!!!.... .

           

          .......sajhs. ...



          --- On Fri, 8/1/08, aishah_garden <aishah_garden@ yahoo.com> wrote:

          From: aishah_garden <aishah_garden@ yahoo.com>
          Subject: [tamanflora] Re: Esah kuantan - kisah kejayaan
          To: tamanflora@yahoogro ups.com
          Date: Friday, August 1, 2008, 3:10 PM

          TQ TQ kengkawan

          ari Jumaat kat Berita Harian Wilayah timur, ingat den dah selamat,
          ari sabtu kol 6:45 ada memba kat KL called, depa jumpa kat NST
          plak..pecah satu opis...tapi tak paaaa..ari rabu minggu lepaih boss
          I mai sini siap pi melawat kat kebun plak..berkat doa kawan-kawan gak

          mai la sini sapa nak tengok...susah gak nak cite bab tanam kemboja
          nihhh..depa dok habaq tak elok tak elok tanam depan rumah..tanya
          reason, tarak plak.

          Esah in Kuantan...
          kamera tu silap fokus tu...nampak besaq plak I heheheeee

          --- In tamanflora@yahoogro ups.com, "rohaya arshad" <roybg51@... >
          wrote:
          >
          > akak pun ada terbaca....congrats and keep it up...sampai ada 2
          nurseri
          > tu...pulangan pun bagus....
          >
          >
          > --- In tamanflora@yahoogro ups.com, sajhs <sajhs04@> wrote:
          > >
          > >
          > >  
          > > Terjumpa keratan akhbar  ni semasa menunggu giliran nk jumpa
          doctor
          > kat klinik...
          > >  
          > > Keep it up Esah... love to meet you and see yr garden...
          > >
          > >  
          > >
          >



        • sajhs
            Hi saint1050,   Bagus la kalau dah mula berjinak2 tanam pokok anggur... Anggur dr jenis apa yg u tanam?.  Biasanya utk menggalakkan pokok ini berbuah ia
          Message 4 of 11 , Aug 3, 2008
          • 0 Attachment
             
            Hi saint1050,
             
            Bagus la kalau dah mula berjinak2 tanam pokok anggur...
            Anggur dr jenis apa yg u tanam?.  Biasanya utk menggalakkan pokok ini berbuah ia hendaklah dicantas, putik anggur akan keluar bersama2 dgn tunas baru.  Saya pun masih tak berapa mahir tanam anggur, berbuah pun dua tiga gugus je!!! ....
             
            Kalau nak tahu lebih lanjut, sila dapatkan maklumat dari folder files http://groups.yahoo.com/group/tamanflora/files/ , macam2 ada....
             
            Yg pakar dlm bidang 'anggur-mengaanggur' ni dolms & TP....


            .......sajhs....

            --- On Sun, 8/3/08, saint 1050 <snt1050@...> wrote:
            From: saint 1050 <snt1050@...>
            Subject: Re: [tamanflora] Re: Esah kuantan - kisah kejayaan
            To: tamanflora@yahoogroups.com
            Date: Sunday, August 3, 2008, 12:44 PM

            hi semua.
            Saya masih baru dlm ruangan ini.
            baru ini saya tanam pokok anggur dah 6 bulan daun nya 6 in lebar . saya nak tau bila pula ia nak buah? dan perlu ke saya buang daun nya saya dah buang dauh masa usia pokok 3 bulan


            --- On Fri, 8/1/08, sajhs <sajhs04@yahoo. com> wrote:
            From: sajhs <sajhs04@yahoo. com>
            Subject: Re: [tamanflora] Re: Esah kuantan - kisah kejayaan
            To: tamanflora@yahoogro ups.com
            Date: Friday, August 1, 2008, 1:22 AM

             
            Pokoknya.... kuar dlm surat kabor gituh Esah!!!!.... .
             

            .......sajhs. ...


            --- On Fri, 8/1/08, aishah_garden <aishah_garden@ yahoo.com> wrote:
            From: aishah_garden <aishah_garden@ yahoo.com>
            Subject: [tamanflora] Re: Esah kuantan - kisah kejayaan
            To: tamanflora@yahoogro ups.com
            Date: Friday, August 1, 2008, 3:10 PM

            TQ TQ kengkawan

            ari Jumaat kat Berita Harian Wilayah timur, ingat den dah selamat,
            ari sabtu kol 6:45 ada memba kat KL called, depa jumpa kat NST
            plak..pecah satu opis...tapi tak paaaa..ari rabu minggu lepaih boss
            I mai sini siap pi melawat kat kebun plak..berkat doa kawan-kawan gak

            mai la sini sapa nak tengok...susah gak nak cite bab tanam kemboja
            nihhh..depa dok habaq tak elok tak elok tanam depan rumah..tanya
            reason, tarak plak.

            Esah in Kuantan...
            kamera tu silap fokus tu...nampak besaq plak I heheheeee

            --- In tamanflora@yahoogro ups.com, "rohaya arshad" <roybg51@... >
            wrote:
            >
            > akak pun ada terbaca....congrats and keep it up...sampai ada 2
            nurseri
            > tu...pulangan pun bagus....
            >
            >
            > --- In tamanflora@yahoogro ups.com, sajhs <sajhs04@> wrote:
            > >
            > >
            > >  
            > > Terjumpa keratan akhbar  ni semasa menunggu giliran nk jumpa
            doctor
            > kat klinik...
            > >  
            > > Keep it up Esah... love to meet you and see yr garden...
            > >
            > >  
            > >
            >




          • rohaya arshad
            akak baru nak citer pasal anggur akak...(nak menunjuk sebenarnya) dulu masa TP datang rumah akak bagitau dia dah dekat setahun anggur akak tak
            Message 5 of 11 , Aug 3, 2008
            • 0 Attachment
              akak baru nak citer pasal anggur akak...(nak menunjuk sebenarnya)
              dulu masa TP datang rumah akak bagitau dia dah dekat setahun anggur
              akak tak berbuah....sebelum tu ada le segugus 2...kecik2 tapi manis
              akak botakkan pokok tu dan tukar baja taik ayam....tetiba sekarang
              bergugus2 buahnya keluar...seronok sangat...sampai ada yg tak
              dibungkus sebab tak perasan...ni mesti TP dah jampi pokok
              akak....tapi pokok akak tu dah 3 tahun....

              --- In tamanflora@yahoogroups.com, sajhs <sajhs04@...> wrote:
              >
              >  
              > Hi saint1050,
              >  
              > Bagus la kalau dah mula berjinak2 tanam pokok anggur...
              > Anggur dr jenis apa yg u tanam?.  Biasanya utk menggalakkan pokok
              ini berbuah ia hendaklah dicantas, putik anggur akan keluar bersama2
              dgn tunas baru.  Saya pun masih tak berapa mahir tanam anggur,
              berbuah pun dua tiga gugus je!!! ....
              >  
              > Kalau nak tahu lebih lanjut, sila dapatkan maklumat dari folder
              files http://groups.yahoo.com/group/tamanflora/files/ , macam2 ada....
              >  
              > Yg pakar dlm bidang 'anggur-mengaanggur' ni dolms & TP....
              >
              >
              > .......sajhs....
              >
              > --- On Sun, 8/3/08, saint 1050 <snt1050@...> wrote:
              >
              > From: saint 1050 <snt1050@...>
              > Subject: Re: [tamanflora] Re: Esah kuantan - kisah kejayaan
              > To: tamanflora@yahoogroups.com
              > Date: Sunday, August 3, 2008, 12:44 PM
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              > hi semua.
              > Saya masih baru dlm ruangan ini.
              > baru ini saya tanam pokok anggur dah 6 bulan daun nya 6 in lebar .
              saya nak tau bila pula ia nak buah? dan perlu ke saya buang daun nya
              saya dah buang dauh masa usia pokok 3 bulan
            • saint 1050
              kalau nak pangkas tu macamana potong batang dia ke atau gunting daun je. ... From: rohaya arshad Subject: [tamanflora] anggur To:
              Message 6 of 11 , Aug 3, 2008
              • 0 Attachment

                kalau nak pangkas tu macamana potong batang dia ke atau gunting daun je.

                --- On Sun, 8/3/08, rohaya arshad <roybg51@...> wrote:
                From: rohaya arshad <roybg51@...>
                Subject: [tamanflora] anggur
                To: tamanflora@yahoogroups.com
                Date: Sunday, August 3, 2008, 8:13 PM

                akak baru nak citer pasal anggur akak...(nak menunjuk sebenarnya)
                dulu masa TP datang rumah akak bagitau dia dah dekat setahun anggur
                akak tak berbuah....sebelum tu ada le segugus 2...kecik2 tapi manis
                akak botakkan pokok tu dan tukar baja taik ayam....tetiba sekarang
                bergugus2 buahnya keluar...seronok sangat...sampai ada yg tak
                dibungkus sebab tak perasan...ni mesti TP dah jampi pokok
                akak....tapi pokok akak tu dah 3 tahun....

                --- In tamanflora@yahoogro ups.com, sajhs <sajhs04@... > wrote:
                >
                >  
                > Hi saint1050,
                >  
                > Bagus la kalau dah mula berjinak2 tanam pokok anggur...
                > Anggur dr jenis apa yg u tanam?.  Biasanya utk menggalakkan pokok
                ini berbuah ia hendaklah dicantas, putik anggur akan keluar bersama2
                dgn tunas baru.  Saya pun masih tak berapa mahir tanam anggur,
                berbuah pun dua tiga gugus je!!! ....
                >  
                > Kalau nak tahu lebih lanjut, sila dapatkan maklumat dari folder
                files http://groups. yahoo.com/ group/tamanflora /files/ , macam2 ada....
                >  
                > Yg pakar dlm bidang 'anggur-mengaanggur ' ni dolms & TP....
                >
                >
                > .......sajhs. ...
                >
                > --- On Sun, 8/3/08, saint 1050 <snt1050@... > wrote:
                >
                > From: saint 1050 <snt1050@... >
                > Subject: Re: [tamanflora] Re: Esah kuantan - kisah kejayaan
                > To: tamanflora@yahoogro ups.com
                > Date: Sunday, August 3, 2008, 12:44 PM
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                > hi semua.
                > Saya masih baru dlm ruangan ini.
                > baru ini saya tanam pokok anggur dah 6 bulan daun nya 6 in lebar .
                saya nak tau bila pula ia nak buah? dan perlu ke saya buang daun nya
                saya dah buang dauh masa usia pokok 3 bulan


              • rohaya arshad
                buang daun dan ranting2 kecik...tinggalkan hanya batang utama...biar pokok tu botak....refer kat file..... ... daun je. ... sebenarnya) ... bersama2 ...
                Message 7 of 11 , Aug 4, 2008
                • 0 Attachment
                  buang daun dan ranting2 kecik...tinggalkan hanya batang utama...biar
                  pokok tu botak....refer kat file.....


                  --- In tamanflora@yahoogroups.com, saint 1050 <snt1050@...> wrote:
                  >
                  >
                  > kalau nak pangkas tu macamana potong batang dia ke atau gunting
                  daun je.
                  >
                  > --- On Sun, 8/3/08, rohaya arshad <roybg51@...> wrote:
                  > From: rohaya arshad <roybg51@...>
                  > Subject: [tamanflora] anggur
                  > To: tamanflora@yahoogroups.com
                  > Date: Sunday, August 3, 2008, 8:13 PM
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >
                  > akak baru nak citer pasal anggur akak...(nak menunjuk
                  sebenarnya)
                  >
                  > dulu masa TP datang rumah akak bagitau dia dah dekat setahun anggur
                  >
                  > akak tak berbuah....sebelum tu ada le segugus 2...kecik2 tapi manis
                  >
                  > akak botakkan pokok tu dan tukar baja taik ayam....tetiba sekarang
                  >
                  > bergugus2 buahnya keluar...seronok sangat...sampai ada yg tak
                  >
                  > dibungkus sebab tak perasan...ni mesti TP dah jampi pokok
                  >
                  > akak....tapi pokok akak tu dah 3 tahun....
                  >
                  >
                  >
                  > --- In tamanflora@yahoogro ups.com, sajhs <sajhs04@ > wrote:
                  >
                  > >
                  >
                  > >  
                  >
                  > > Hi saint1050,
                  >
                  > >  
                  >
                  > > Bagus la kalau dah mula berjinak2 tanam pokok anggur...
                  >
                  > > Anggur dr jenis apa yg u tanam?.  Biasanya utk menggalakkan pokok
                  >
                  > ini berbuah ia hendaklah dicantas, putik anggur akan keluar
                  bersama2
                  >
                  > dgn tunas baru.  Saya pun masih tak berapa mahir tanam anggur,
                  >
                  > berbuah pun dua tiga gugus je!!! ....
                  >
                  > >  
                  >
                  > > Kalau nak tahu lebih lanjut, sila dapatkan maklumat dari folder
                  >
                  > files http://groups. yahoo.com/ group/tamanflora /files/ , macam2
                  ada....
                  >
                  > >  
                  >
                  > > Yg pakar dlm bidang 'anggur-mengaanggur ' ni dolms & TP....
                  >
                  > >
                  >
                  > >
                  >
                  > > .......sajhs. ...
                  >
                  > >
                  >
                  > > --- On Sun, 8/3/08, saint 1050 <snt1050@ > wrote:
                  >
                  > >
                  >
                  > > From: saint 1050 <snt1050@ >
                  >
                  > > Subject: Re: [tamanflora] Re: Esah kuantan - kisah kejayaan
                  >
                  > > To: tamanflora@yahoogro ups.com
                  >
                  > > Date: Sunday, August 3, 2008, 12:44 PM
                  >
                  > >
                  >
                  > >
                  >
                  > >
                  >
                  > >
                  >
                  > >
                  >
                  > >
                  >
                  > >
                  >
                  > >
                  >
                  > >
                  >
                  > >
                  >
                  > > hi semua.
                  >
                  > > Saya masih baru dlm ruangan ini.
                  >
                  > > baru ini saya tanam pokok anggur dah 6 bulan daun nya 6 in
                  lebar .
                  >
                  > saya nak tau bila pula ia nak buah? dan perlu ke saya buang daun
                  nya
                  >
                  > saya dah buang dauh masa usia pokok 3 bulan
                  >
                • atee ayee
                  assalam.. saya nak tanya kalau pokok dah berbuah ..berapa lama agaknya masak...boleh tak pada masa yang sama buang daun-daun dan buh baja..kenapa buah kecil x
                  Message 8 of 11 , Oct 9, 2011
                  • 0 Attachment
                    assalam..

                    saya nak tanya kalau pokok dah berbuah ..berapa lama agaknya masak...boleh tak pada masa yang sama buang daun-daun dan buh baja..kenapa buah kecil x membesar?pohon jawapan daripada pakar2...tunas mulberi semua mati...sedih..sesuai duk dalam pasu ke?tq
                  • Suhaimizan Salamon
                    Salam,   lazimnya anggur masak sekitar 120hari (4 bulan) dari mula berbunga. Pengalaman saya buah anggur akan mula berkualiti serta besar bila dah 3 atau 4
                    Message 9 of 11 , Oct 12, 2011
                    • 0 Attachment
                      Salam,
                       
                      lazimnya anggur masak sekitar 120hari (4 bulan) dari mula berbunga. Pengalaman saya buah anggur akan mula berkualiti serta besar bila dah 3 atau 4 kali pembuahan. Itu pun tertakluk samaada ditanam dalam pasu atau di atas tanah. Pokok anggur yg ditanam dalam tanah akan mengeluarkan buah yg lebih besar.You bolehlah letakkan baja buah seminggu sekali agar buah boleh membesar dengan baik. Tidak digalakkan untuk membuat pangkasan semasa buah sedang membesar takut pokok tak dpt nutrient yg secukupnya.

                      From: atee ayee <ayeeputri@...>
                      To: "tamanflora@yahoogroups.com" <tamanflora@yahoogroups.com>
                      Sent: Monday, October 10, 2011 2:31 PM
                      Subject: [tamanflora] anggur

                       
                      assalam..

                      saya nak tanya kalau pokok dah berbuah ..berapa lama agaknya masak...boleh tak pada masa yang sama buang daun-daun dan buh baja..kenapa buah kecil x membesar?pohon jawapan daripada pakar2...tunas mulberi semua mati...sedih..sesuai duk dalam pasu ke?tq


                    Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.