Re: Pokok Lekir...?

  • aishah_garden
    Message 1 of 24 , Jun 1 2:21 AM
      kalau kat kelntan/thailand depa makan ubi ni..warna dia oren cair...

      Esah in Ktn
      --- In tamanflora@yahoogroups.com, Sara Saad -PEND <sara@...> wrote:

      > Pokok ni banyak kat dusun Kak Sara...tapi tak penah nampak
      bunganya hanya
      > nampak pokoknya saja bila pi untuk tebas pokok sebelum musim
      buah...kalu tak
      > silap pokok ni ada ubinya.

    • khairi mohd
      Message 2 of 24 , Jun 1 6:08 AM
        Kak Roy

        Bukan berisi kak...tu kamera trick je tu.. he he he

        rohaya arshad <roybg51@...> wrote:
        Dalam harian metro hari sabtu 31hb mei ada citer Khairi dengan
        tillandsia nya - tahniah le....wah dah jadi usahawan berjaya sama2
        dengan oman.......bila lagi nak promote baja tu kat kitaorg....
        imagination akak ke atau memang perkara betul.....khairi dah berisi
        sikit ke? maklum dah lebih 2 tahun tak jumpa....

        Tired of visiting multiple sites for showtimes?
        Yahoo! Movies is all you need

      • khairi mohd
        Message 3 of 24 , Jun 1 6:14 AM
          Kak Roy

          Kalao akak berminat nak try boleh le...private emel saya...kang marah lak TP kalo saya promo kat dalam tamanflora ni plak nanti.. he he he he TP jangan mara aaa gurau je tuh..

          rohaya arshad <roybg51@yahoo. com> wrote:
[...]

          Search. browse and book your hotels and flights through Yahoo! Travel

        • norasiah jamil
          Message 4 of 24 , Jun 1 4:18 PM
            Khairi
            tak dek ke yang scanned copy..nak baca gakkkk

            Message 5 of 24 , Jun 1 6:14 PM
              Kak Norasiah

              Nak scan rasanya besar sangat..sebab artikel tu 2 muka surat Harian Metro tu.. tapi kalao nak baca teks tu boleh la..ada kat sini http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Saturday/DekoTaman/20080531135704/Article/indexv_html

              Message 6 of 24 , Jun 1 6:29 PM
                ty ty..dah baca dahhhh...congrats

                Aishah

                --- In tamanflora@yahoogroups.com, khairi mohd <khairimhd@...> wrote:

> [...]
                >
                > norasiah jamil <aishah_garden@...> wrote:
                > Khairi
                > tak dek ke yang scanned copy..nak baca gakkkk

              • aishah_garden
                Message 7 of 24 , Jun 1 6:29 PM
> [...]

                  > norasiah jamil <aishah_garden@...> wrote:
                  > Khairi
                  > tak dek ke yang scanned copy..nak baca gakkkk

                • khairi mohd
                  Message 8 of 24 , Jun 1 6:36 PM

                    Kalau nak baca artikel asal tentang tip penanaman dan penjagaan Tillandsia di Malaysia  boleh la klik kat sini http://bgreenfertilizer.googlepages.com/artikel(tillandsia)

                    aishah_garden <aishah_garden@...> wrote:
> [...]

                    > norasiah jamil <aishah_garden@ ...> wrote:
                    > Khairi
                    > tak dek ke yang scanned copy..nak baca gakkkk

                    Yahoo! Toolbar is now powered with Search Assist. Download it now!

                  • aishah_garden
                    Message 9 of 24 , Jun 1 7:54 PM
                      Whoaaaaaaaaaa...impressive.Saya suka laaa..ari tu ada tengok kat
                      rumah member kat Swiss, dia tanam kat bawah pokok anggur, dia kata
                      time salji, no hal..setahu saya pokok ni tropical kan kan kan?

                      Esah
                      dok tgh training

                    • khairi mohd
                      Message 10 of 24 , Jun 1 7:59 PM
                        Kak,

                        Memang tumbuhan ni dapat hidup dengan baik di iklim Tropika... Macam spanish moss tu kalao dapat kita set up kan kat dahan dahan pokok mangga dan rambutan biar dia berjuntai bebanyak...sungguh syiok...tapi perlukan spanish moss banyak le

                        Message 11 of 24 , Jun 4 5:01 AM
                          WAAAAA - MINYAK NAIK LAGI..KALI NI LAGI GILA NAIK RM0.78 PETROL DAN RM1.58 UNTUK DIESEL - KALI NI TERASA SUNGGUH NAIKNYA

                          'TAHNIAH' KEPADA MEREKA DAN KELUARGA MEREKA

                          DAH TAK DAPAT LA NAK SHOPPING SAKAN POKOK POKOK LAGI...SEDIHNYERRR

                        • gostari Ninestones
                          Message 12 of 24 , Jun 5 5:37 PM

                            assalamualaikum,

                            nama kampung saya kg. lekir, orang tua-tua kata namanya diambil dari nama pokok, tapi seumur hidup saya tak pernah tengok pokok ni, sekarang ni baruler tahu, iniler ruper pokoknye....tapi orang tua-tua kata pokoknya ada buah yang burung suka makan...yer ke?

                            anyway terima kasih....

                            Message 13 of 24 , Jun 8 11:53 PM

                              waa'alaikummussalam...

                              tak tau la pulok pokok ni ada buah ke tak

                              tapi mungkin jugok ada buah

                              sebab pokok ni tumbuh jauh jauh

                              mungkin burung makan buah dia dan

                              burung pun "tuuuut" kat tempat lain

                              kat mana tu yek kampung lekir?

                              Send instant messages to your online friends http://uk.messenger .yahoo.com

                            • Azman Bin Awang @ Hamid
                              Message 14 of 24 , Jun 9 12:08 AM

                                kat mana?

                                sebelah kg lekiu

                                ala ala jalan sekapur sirih… sebelah kampung pinang sebatang pendekar mostarrr

[...]

                                This email, including any attachments, is confidential and for use only by intended recipient(s) for the purpose for which it has been sent. Its contents may be privileged and if you are not the intended recipient of this email, you must not use, disseminate, print or copy this email or any part of it or take any action in reliance on it. If you have received this email in error, please contact the sender immediately by return email or telephone and delete/destroy the message. We do not accept liability for any corruption, delay, interception or unauthorized amendment of the e-mail or their consequences.
                              • Papa.Boroi
                                Message 15 of 24 , Jun 9 12:38 AM

                                  assalamu'alaikum...

                                  Oooo... kalau macam tuuu...

                                  dah bese pegi ler!

                                  ni mesti sarip dol jadi tok gawe nih!

                                  samseng kampong dusun tuuu...

                                  Message 16 of 24 , Jun 9 6:17 AM
                                    nak tengok gambo buah dia..ni haaa

                                    http://s213.photobucket.com/albums/cc164/exoticmatahari/AMORPHOPHALLU
                                    S%20PAEONIIFOLIUS/?action=view¤t=DSCN1947.jpg

                                    esah in kuantan