Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.
 

Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle ...

Expand Messages
  • sajhs
    Alahai..... melepas!!!!!..... ingat ka nak mengendeng pokok2 herba tu... dah wasalam rupanya!!!!!.. Tak pa k.Sara... Sal baru dapat benih2 tu, tatau la boleh
    Message 1 of 8 , Jan 1, 2008
      Alahai..... melepas!!!!!.....
      ingat ka nak mengendeng pokok2 herba tu... dah wasalam rupanya!!!!!..
       
      Tak pa k.Sara... Sal baru dapat benih2 tu, tatau la boleh hidup ke tidak.. beli kat supermarket kat sini.. cuma x sure nak semai canna, tu yang duk tangguh sampai sekarang, pulak tu musim bercuti-cuti nih... ni dah back to schoool bole la start menyemai...
       

       

      .......sajhs....



      ----- Original Message ----
      From: Sara Saad -PEND <sara@...>
      To: tamanflora@yahoogroups.com
      Sent: Tuesday, January 1, 2008 8:17:29 AM
      Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle

      Oh Thank you. kena nanti sat sebab masih berkabung. Semai benih oregano, sage,
      dill dan thyme semua abis mati sebab pi bercuti 9 ari. Prust nya. Biaq Kak
      Sara konsentrate kat pokok yang sedia ada. Cuma lani yang mengembirakan ialah
      pokok setol siam kak Sara dah berbunga baru tanam 2 tahun, cuma risau ada ulat
      sebesar tapak tangan dan penuh duri macam dragon, rasanya anak rama-rama
      selebar 8 inci dulu kut. Pasti semua tak caya kan? Tak pa hubby dah ambil
      gambar. Nak bunuh kesian lak sebab tahu itu anak rama-rama.

      Kak Sara

      Quoting Ahmad Shauqi <shauqi@yahoo. com>:

      > Mai la rumah ka sara .. saya boleh bagi anak
      > benihnya... boleh jugak tengok ternakan cacing
      > kompos sayer ...
      >
      >
      > --- saraglu <
      ymailto="mailto:sara%40uum.edu.my">sara@.... my> wrote:
      >
      > > Kak Sara pun tingin nak tanam pokok ni tapi tak
      > > tahu kat mana nak dapat
      > > benihnya. Adalah kat rumah kawan tu, tapi kena
      > > tunggu sampai buah dia
      > > masak kut....tapi cam na nak tahu buah tu dah
      > > masak atau belum?
      > >
      > >
      > > Kak Sara
      > >
      > >
      > > --- In tamanflora@yahoogro ups.com, Ahmad Shauqi
      > > <shauqi@...> wrote:
      > > >
      > > >
      > > > aSSALAMUALAIKUM
      > > >
      > > > bOLEH BANTU CARA PENYEDIAAN TEH ROSELLE @ Teh
      > > > Kelopak Merah Roselle..
      > > > ADAKAH PENYEDIAANNYA DARI BUAHNYA ATAU
      > > DAUNNYA
      > > >
      > > >
      > > >
      > > >
      > >
      > ____________ _________ _________ _________ _________ _________ _
      > > ____________
      > > > Be a better friend, newshound, and
      > > > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
      > >
      > >
      > http://mobile. yahoo.com/ ;_ylt=Ahu06i62sR 8HDtDypao8Wcj9tA cJ
      > > >
      > >
      > >
      > >
      >
      >
      >
      >
      >
      ____________ _________ _________ _________ _________ _________ _
      _____
      > Be a better friend, newshound, and
      > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
      > http://mobile. yahoo.com/ ;_ylt=Ahu06i62sR 8HDtDypao8Wcj9tA cJ
      >
      >




      Be a better friend, newshound, and know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
    • Sara Saad -PEND
      Kak Sara semai dalam rumah la Sal, mungkin kena semai luar rumah kut. Pokok daun gergaji (Thai parsley) dari thailand yang orang siam masak bubuh dalam tom yam
      Message 2 of 8 , Jan 1, 2008
        Kak Sara semai dalam rumah la Sal, mungkin kena semai luar rumah kut. Pokok
        daun gergaji (Thai parsley) dari thailand yang orang siam masak bubuh dalam
        tom yam atau sup depa pun wasallam la Sal. sedeynya susah sungguh nak dapat
        pokok tu, tup,tup mati.....whuaaaa....

        Pokok mulberry pun kak sara boh dalam rumah, pun satu per satu daunnya jadi
        kuning....hai nak wasallam gak ke? Dia nak cahaya matahari ke? Adoi, doi,
        doi, doi nak tanya sape nu?


        Kak Sara


        Quoting sajhs <sajhs04@...>:

        > Alahai..... melepas!!!!!.....
        > ingat ka nak mengendeng pokok2 herba tu... dah wasalam rupanya!!!!!..
        >
        > Tak pa k.Sara... Sal baru dapat benih2 tu, tatau la boleh hidup ke tidak..
        > beli kat supermarket kat sini.. cuma x sure nak semai canna, tu yang duk
        > tangguh sampai sekarang, pulak tu musim bercuti-cuti nih... ni dah back to
        > schoool bole la start menyemai...
        >
        >
        > .......sajhs....
        >
        >
        >
        > ----- Original Message ----
        > From: Sara Saad -PEND <sara@...>
        > To: tamanflora@yahoogroups.com
        > Sent: Tuesday, January 1, 2008 8:17:29 AM
        > Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle
        >
        > Oh Thank you. kena nanti sat sebab masih berkabung. Semai benih oregano,
        > sage,
        > dill dan thyme semua abis mati sebab pi bercuti 9 ari. Prust nya. Biaq Kak
        > Sara konsentrate kat pokok yang sedia ada. Cuma lani yang mengembirakan ialah
        >
        > pokok setol siam kak Sara dah berbunga baru tanam 2 tahun, cuma risau ada
        > ulat
        > sebesar tapak tangan dan penuh duri macam dragon, rasanya anak rama-rama
        > selebar 8 inci dulu kut. Pasti semua tak caya kan? Tak pa hubby dah ambil
        > gambar. Nak bunuh kesian lak sebab tahu itu anak rama-rama.
        >
        > Kak Sara
        >
        > Quoting Ahmad Shauqi <shauqi@yahoo. com>:
        >
        > > Mai la rumah ka sara .. saya boleh bagi anak
        > > benihnya... boleh jugak tengok ternakan cacing
        > > kompos sayer ...
        > >
        > >
        > > --- saraglu <sara@.... my> wrote:
        > >
        > > > Kak Sara pun tingin nak tanam pokok ni tapi tak
        > > > tahu kat mana nak dapat
        > > > benihnya. Adalah kat rumah kawan tu, tapi kena
        > > > tunggu sampai buah dia
        > > > masak kut....tapi cam na nak tahu buah tu dah
        > > > masak atau belum?
        > > >
        > > >
        > > > Kak Sara
        > > >
        > > >
        > > > --- In tamanflora@yahoogro ups.com, Ahmad Shauqi
        > > > <shauqi@...> wrote:
        > > > >
        > > > >
        > > > > aSSALAMUALAIKUM
        > > > >
        > > > > bOLEH BANTU CARA PENYEDIAAN TEH ROSELLE @ Teh
        > > > > Kelopak Merah Roselle..
        > > > > ADAKAH PENYEDIAANNYA DARI BUAHNYA ATAU
        > > > DAUNNYA
        > > > >
        > > > >
        > > > >
        > > > >
        > > >
        > > ____________ _________ _________ _________ _________ _________ _
        > > > ____________
        > > > > Be a better friend, newshound, and
        > > > > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
        > > >
        > > >
        > > http://mobile. yahoo.com/ ;_ylt=Ahu06i62sR 8HDtDypao8Wcj9tA cJ
        > > > >
        > > >
        > > >
        > > >
        > >
        > >
        > >
        > >
        > >
        > ____________ _________ _________ _________ _________ _________ _
        > _____
        > > Be a better friend, newshound, and
        > > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
        > > http://mobile. yahoo.com/ ;_ylt=Ahu06i62sR 8HDtDypao8Wcj9tA cJ
        > >
        > >
        >
        >
        >
        >
        >
        >
        >
        _______________________________________________________________________________
        _____
        > Looking for last minute shopping deals?
        > Find them fast with Yahoo! Search.
        > http://tools.search.yahoo.com/newsearch/category.php?category=shopping
      • Afendy Muhammmad
        Tanya Dato Mang atau Dato Din.... ... From: tamanflora@yahoogroups.com [mailto:tamanflora@yahoogroups.com]On Behalf Of Sara Saad -PEND Sent: Wednesday,
        Message 3 of 8 , Jan 1, 2008
          Tanya Dato' Mang atau Dato' Din....
          -----Original Message-----
          From: tamanflora@yahoogroups.com [mailto:tamanflora@yahoogroups.com]On Behalf Of Sara Saad -PEND
          Sent: Wednesday, January 02, 2008 3:21 PM
          To: tamanflora@yahoogroups.com
          Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle ...

          Kak Sara semai dalam rumah la Sal, mungkin kena semai luar rumah kut. Pokok
          daun gergaji (Thai parsley) dari thailand yang orang siam masak bubuh dalam
          tom yam atau sup depa pun wasallam la Sal. sedeynya susah sungguh nak dapat
          pokok tu, tup,tup mati.....whuaaaa. ...

          Pokok mulberry pun kak sara boh dalam rumah, pun satu per satu daunnya jadi
          kuning....hai nak wasallam gak ke? Dia nak cahaya matahari ke? Adoi, doi,
          doi, doi nak tanya sape nu?

          Kak Sara

          Quoting sajhs <sajhs04@yahoo. com>:

          > Alahai..... melepas!!!!! .....
          > ingat ka nak mengendeng pokok2 herba tu... dah wasalam rupanya!!!!! ..
          >
          > Tak pa k.Sara... Sal baru dapat benih2 tu, tatau la boleh hidup ke tidak..
          > beli kat supermarket kat sini.. cuma x sure nak semai canna, tu yang duk
          > tangguh sampai sekarang, pulak tu musim bercuti-cuti nih... ni dah back to
          > schoool bole la start menyemai...
          >
          >
          > .......sajhs. ...
          >
          >
          >
          > ----- Original Message ----
          > From: Sara Saad -PEND <sara@.... my>
          > To: tamanflora@yahoogro ups.com
          > Sent: Tuesday, January 1, 2008 8:17:29 AM
          > Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle
          >
          > Oh Thank you. kena nanti sat sebab masih berkabung. Semai benih oregano,
          > sage,
          > dill dan thyme semua abis mati sebab pi bercuti 9 ari. Prust nya. Biaq Kak
          > Sara konsentrate kat pokok yang sedia ada. Cuma lani yang mengembirakan ialah
          >
          > pokok setol siam kak Sara dah berbunga baru tanam 2 tahun, cuma risau ada
          > ulat
          > sebesar tapak tangan dan penuh duri macam dragon, rasanya anak rama-rama
          > selebar 8 inci dulu kut. Pasti semua tak caya kan? Tak pa hubby dah ambil
          > gambar. Nak bunuh kesian lak sebab tahu itu anak rama-rama.
          >
          > Kak Sara
          >
          > Quoting Ahmad Shauqi <shauqi@yahoo. com>:
          >
          > > Mai la rumah ka sara .. saya boleh bagi anak
          > > benihnya... boleh jugak tengok ternakan cacing
          > > kompos sayer ...
          > >
          > >
          > > --- saraglu <sara@.... my> wrote:
          > >
          > > > Kak Sara pun tingin nak tanam pokok ni tapi tak
          > > > tahu kat mana nak dapat
          > > > benihnya. Adalah kat rumah kawan tu, tapi kena
          > > > tunggu sampai buah dia
          > > > masak kut....tapi cam na nak tahu buah tu dah
          > > > masak atau belum?
          > > >
          > > >
          > > > Kak Sara
          > > >
          > > >
          > > > --- In tamanflora@yahoogro ups.com, Ahmad Shauqi
          > > > <shauqi@...> wrote:
          > > > >
          > > > >
          > > > > aSSALAMUALAIKUM
          > > > >
          > > > > bOLEH BANTU CARA PENYEDIAAN TEH ROSELLE @ Teh
          > > > > Kelopak Merah Roselle..
          > > > > ADAKAH PENYEDIAANNYA DARI BUAHNYA ATAU
          > > > DAUNNYA
          > > > >
          > > > >
          > > > >
          > > > >
          > > >
          > > ____________ _________ _________ _________ _________ _________ _
          > > > ____________
          > > > > Be a better friend, newshound, and
          > > > > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
          > > >
          > > >
          > > http://mobile. yahoo.com/ ;_ylt=Ahu06i62sR 8HDtDypao8Wcj9tA cJ
          > > > >
          > > >
          > > >
          > > >
          > >
          > >
          > >
          > >
          > >
          > ____________ _________ _________ _________ _________ _________ _
          > _____
          > > Be a better friend, newshound, and
          > > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
          > > http://mobile. yahoo.com/ ;_ylt=Ahu06i62sR 8HDtDypao8Wcj9tA cJ
          > >
          > >
          >
          >
          >
          >
          >
          >
          >
          ____________ _________ _________ _________ _________ _________ _
          _____
          > Looking for last minute shopping deals?
          > Find them fast with Yahoo! Search.
          > http://tools. search.yahoo. com/newsearch/ category. php?category= shopping

        • Khairudin Sarbini
          Errr...terasa seolah-olah namaku disebut.....siapakah gerangannya..? Kak sara..mengikut pengalaman saya menanam roselle ini memerlukan panas yang cukup... air
          Message 4 of 8 , Jan 7, 2008
            Errr...terasa seolah-olah namaku disebut.....siapakah gerangannya..?
            Kak sara..mengikut pengalaman saya menanam roselle ini memerlukan panas yang cukup...
            air yang cukup..bukan ditanam dilembah atau kawasan bertakung mahupun tempat yang teduh..
            Saya ada tanam 6 batang pokok dulu...wallah! tak larat nak buat jus buahnya..
            Tentang teh..saya tak pernah buat..tapi kalau diamat-amati dari buahnya ..
            saya rasa kena keringkan kelopaknya...rasanya la...  
            Tolong betulkan kalau saya silap..




            "Afendy Muhammmad" <abm@...>
            Sent by: tamanflora@yahoogroups.com

            01/08/2008 02:01 PM

            Please respond to
            tamanflora@yahoogroups.com

            To
            <tamanflora@yahoogroups.com>
            cc
            Subject
            RE: [tamanflora] Re: Teh Roselle ...






            Tanya Dato' Mang atau Dato' Din....

            -----Original Message-----
            From:
            tamanflora@yahoogroups.com [mailto:tamanflora@yahoogroups.com]On Behalf Of Sara Saad -PEND
            Sent:
            Wednesday, January 02, 2008 3:21 PM
            To:
            tamanflora@yahoogroups.com
            Subject:
            Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle ...

            Kak Sara semai dalam rumah la Sal, mungkin kena semai luar rumah kut. Pokok
            daun gergaji (Thai parsley) dari thailand yang orang siam masak bubuh dalam
            tom yam atau sup depa pun wasallam la Sal. sedeynya susah sungguh nak dapat
            pokok tu, tup,tup mati.....whuaaaa....

            Pokok mulberry pun kak sara boh dalam rumah, pun satu per satu daunnya jadi
            kuning....hai nak wasallam gak ke? Dia nak cahaya matahari ke? Adoi, doi,
            doi, doi nak tanya sape nu?

            Kak Sara

            Quoting sajhs <
            sajhs04@...>:

            > Alahai..... melepas!!!!!.....
            > ingat ka nak mengendeng pokok2 herba tu... dah wasalam rupanya!!!!!..
            >
            > Tak pa k.Sara... Sal baru dapat benih2 tu, tatau la boleh hidup ke
            tidak..
            > beli kat supermarket kat sini.. cuma x sure nak semai canna, tu yang
            duk
            > tangguh sampai sekarang, pulak tu musim bercuti-cuti nih... ni dah
            back to
            > schoool bole la start menyemai...
            >
            >
            > .......sajhs....
            >
            >
            >
            > ----- Original Message ----
            > From: Sara Saad -PEND <
            sara@...>
            > To:
            tamanflora@yahoogroups.com
            > Sent: Tuesday, January 1, 2008 8:17:29 AM
            > Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle
            >
            > Oh Thank you. kena nanti sat sebab masih berkabung. Semai benih oregano,
            > sage,
            > dill dan thyme semua abis mati sebab pi bercuti 9 ari. Prust nya. Biaq Kak
            > Sara konsentrate kat pokok yang sedia ada. Cuma lani yang mengembirakan
            ialah
            >
            > pokok setol siam kak Sara dah berbunga baru tanam 2 tahun, cuma risau
            ada
            > ulat
            > sebesar tapak tangan dan penuh duri macam dragon, rasanya anak rama-rama
            > selebar 8 inci dulu kut. Pasti semua tak caya kan? Tak pa hubby dah
            ambil
            > gambar. Nak bunuh kesian lak sebab tahu itu anak rama-rama.
            >
            > Kak Sara
            >
            > Quoting Ahmad Shauqi <shauqi@yahoo. com>:
            >
            > > Mai la rumah ka sara .. saya boleh bagi anak
            > > benihnya... boleh jugak tengok ternakan cacing
            > > kompos sayer ...
            > >
            > >
            > > --- saraglu <
            sara@.... my> wrote:
            > >
            > > > Kak Sara pun tingin nak tanam pokok ni tapi tak
            > > > tahu kat mana nak dapat
            > > > benihnya. Adalah kat rumah kawan tu, tapi kena
            > > > tunggu sampai buah dia
            > > > masak kut....tapi cam na nak tahu buah tu dah
            > > > masak atau belum?
            > > >
            > > >
            > > > Kak Sara
            > > >
            > > >
            > > > --- In tamanflora@yahoogro ups.com, Ahmad Shauqi
            > > > <shauqi@...> wrote:
            > > > >
            > > > >
            > > > > aSSALAMUALAIKUM
            > > > >
            > > > > bOLEH BANTU CARA PENYEDIAAN TEH ROSELLE @ Teh
            > > > > Kelopak Merah Roselle..
            > > > > ADAKAH PENYEDIAANNYA DARI BUAHNYA ATAU
            > > > DAUNNYA
            > > > >
            > > > >
            > > > >
            > > > >
            > > >
            > > ____________ _________ _________ _________ _________ _________
            _
            > > > ____________
            > > > > Be a better friend, newshound, and
            > > > > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
            > > >
            > > >
            > >
            http://mobile. yahoo.com/ ;_ylt=Ahu06i62sR 8HDtDypao8Wcj9tA cJ
            > > > >
            > > >
            > > >
            > > >
            > >
            > >
            > >
            > >
            > >
            > ____________ _________ _________ _________ _________ _________ _
            > _____
            > > Be a better friend, newshound, and
            > > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
            > >
            http://mobile. yahoo.com/ ;_ylt=Ahu06i62sR 8HDtDypao8Wcj9tA cJ
            > >
            > >
            >
            >
            >
            >
            >
            >
            >
            __________________________________________________________
            _____
            > Looking for last minute shopping deals?
            > Find them fast with Yahoo! Search.
            >
            http://tools.search.yahoo.com/newsearch/category.php?category=shopping


          • saraglu
            Ye ke? tengok kat sini depa tanam ataih bataih bendang saja......geraaaam tengok rasa cam nak pi amik tapi tak leh sebab ada yang dok perhati. Oh tak mau
            Message 5 of 8 , Jan 8, 2008
              Ye ke? tengok kat sini depa tanam ataih bataih bendang
              saja......geraaaam tengok rasa cam nak pi amik tapi tak leh sebab
              ada yang dok perhati. Oh tak mau tanam lagi, lani kat sini musim
              kemarau sudah mali...


              --- In tamanflora@yahoogroups.com, Khairudin Sarbini <khair832@...>
              wrote:
              >
              > Errr...terasa seolah-olah namaku disebut.....siapakah
              gerangannya..?
              > Kak sara..mengikut pengalaman saya menanam roselle ini memerlukan
              panas
              > yang cukup...
              > air yang cukup..bukan ditanam dilembah atau kawasan bertakung
              mahupun
              > tempat yang teduh..
              > Saya ada tanam 6 batang pokok dulu...wallah! tak larat nak buat
              jus
              > buahnya..
              > Tentang teh..saya tak pernah buat..tapi kalau diamat-amati dari
              buahnya ..
              > saya rasa kena keringkan kelopaknya...rasanya la...
              > Tolong betulkan kalau saya silap..
              >
              >
              >
              >
              >
              > "Afendy Muhammmad" <abm@...>
              > Sent by: tamanflora@yahoogroups.com
              > 01/08/2008 02:01 PM
              > Please respond to
              > tamanflora@yahoogroups.com
              >
              >
              > To
              > <tamanflora@yahoogroups.com>
              > cc
              >
              > Subject
              > RE: [tamanflora] Re: Teh Roselle ...
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              >
              > Tanya Dato' Mang atau Dato' Din....
              > -----Original Message-----
              > From: tamanflora@yahoogroups.com
              [mailto:tamanflora@yahoogroups.com]On
              > Behalf Of Sara Saad -PEND
              > Sent: Wednesday, January 02, 2008 3:21 PM
              > To: tamanflora@yahoogroups.com
              > Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle ...
              >
              > Kak Sara semai dalam rumah la Sal, mungkin kena semai luar rumah
              kut.
              > Pokok
              > daun gergaji (Thai parsley) dari thailand yang orang siam masak
              bubuh
              > dalam
              > tom yam atau sup depa pun wasallam la Sal. sedeynya susah sungguh
              nak
              > dapat
              > pokok tu, tup,tup mati.....whuaaaa....
              >
              > Pokok mulberry pun kak sara boh dalam rumah, pun satu per satu
              daunnya
              > jadi
              > kuning....hai nak wasallam gak ke? Dia nak cahaya matahari ke?
              Adoi, doi,
              > doi, doi nak tanya sape nu?
              >
              > Kak Sara
              >
              > Quoting sajhs <sajhs04@...>:
              >
              > > Alahai..... melepas!!!!!.....
              > > ingat ka nak mengendeng pokok2 herba tu... dah wasalam
              rupanya!!!!!..
              > >
              > > Tak pa k.Sara... Sal baru dapat benih2 tu, tatau la boleh hidup
              ke
              > tidak..
              > > beli kat supermarket kat sini.. cuma x sure nak semai canna, tu
              yang duk
              > > tangguh sampai sekarang, pulak tu musim bercuti-cuti nih... ni
              dah back
              > to
              > > schoool bole la start menyemai...
              > >
              > >
              > > .......sajhs....
              > >
              > >
              > >
              > > ----- Original Message ----
              > > From: Sara Saad -PEND <sara@...>
              > > To: tamanflora@yahoogroups.com
              > > Sent: Tuesday, January 1, 2008 8:17:29 AM
              > > Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle
              > >
              > > Oh Thank you. kena nanti sat sebab masih berkabung. Semai benih
              oregano,
              > > sage,
              > > dill dan thyme semua abis mati sebab pi bercuti 9 ari. Prust
              nya. Biaq
              > Kak
              > > Sara konsentrate kat pokok yang sedia ada. Cuma lani yang
              mengembirakan
              > ialah
              > >
              > > pokok setol siam kak Sara dah berbunga baru tanam 2 tahun, cuma
              risau
              > ada
              > > ulat
              > > sebesar tapak tangan dan penuh duri macam dragon, rasanya anak
              rama-rama
              >
              > > selebar 8 inci dulu kut. Pasti semua tak caya kan? Tak pa hubby
              dah
              > ambil
              > > gambar. Nak bunuh kesian lak sebab tahu itu anak rama-rama.
              > >
              > > Kak Sara
              > >
              > > Quoting Ahmad Shauqi <shauqi@yahoo. com>:
              > >
              > > > Mai la rumah ka sara .. saya boleh bagi anak
              > > > benihnya... boleh jugak tengok ternakan cacing
              > > > kompos sayer ...
              > > >
              > > >
              > > > --- saraglu <sara@... my> wrote:
              > > >
              > > > > Kak Sara pun tingin nak tanam pokok ni tapi tak
              > > > > tahu kat mana nak dapat
              > > > > benihnya. Adalah kat rumah kawan tu, tapi kena
              > > > > tunggu sampai buah dia
              > > > > masak kut....tapi cam na nak tahu buah tu dah
              > > > > masak atau belum?
              > > > >
              > > > >
              > > > > Kak Sara
              > > > >
              > > > >
              > > > > --- In tamanflora@yahoogro ups.com, Ahmad Shauqi
              > > > > <shauqi@> wrote:
              > > > > >
              > > > > >
              > > > > > aSSALAMUALAIKUM
              > > > > >
              > > > > > bOLEH BANTU CARA PENYEDIAAN TEH ROSELLE @ Teh
              > > > > > Kelopak Merah Roselle..
              > > > > > ADAKAH PENYEDIAANNYA DARI BUAHNYA ATAU
              > > > > DAUNNYA
              > > > > >
              > > > > >
              > > > > >
              > > > > >
              > > > >
              > > > ____________ _________ _________ _________ _________ _________
              _
              > > > > ____________
              > > > > > Be a better friend, newshound, and
              > > > > > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
              > > > >
              > > > >
              > > > http://mobile. yahoo.com/ ;_ylt=Ahu06i62sR 8HDtDypao8Wcj9tA cJ
              > > > > >
              > > > >
              > > > >
              > > > >
              > > >
              > > >
              > > >
              > > >
              > > >
              > > ____________ _________ _________ _________ _________ _________ _
              > > _____
              > > > Be a better friend, newshound, and
              > > > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
              > > > http://mobile. yahoo.com/ ;_ylt=Ahu06i62sR 8HDtDypao8Wcj9tA cJ
              > > >
              > > >
              > >
              > >
              > >
              > >
              > >
              > >
              > >
              > __________________________________________________________
              > _____
              > > Looking for last minute shopping deals?
              > > Find them fast with Yahoo! Search.
              > > http://tools.search.yahoo.com/newsearch/category.php?
              category=shopping
              >
            • Khairudin Sarbini
              Ataih bataih bendang okla Kak Sara..tak terendamkan pokoknya...? Mintaklah kat orang yang dok perati..sembang2, nanti depa bagila benih atau buahnya..x yah
              Message 6 of 8 , Jan 8, 2008
                Ataih bataih bendang okla Kak Sara..tak terendamkan pokoknya...?
                Mintaklah kat orang yang dok perati..sembang2, nanti depa bagila benih
                atau buahnya..x yah tanam...orang kampung selalunya murah hati..kan..kan..kan..



                "saraglu" <sara@...>
                Sent by: tamanflora@yahoogroups.com

                01/08/2008 05:05 PM

                Please respond to
                tamanflora@yahoogroups.com

                To
                tamanflora@yahoogroups.com
                cc
                Subject
                [tamanflora] Re: Teh Roselle ...






                Ye ke? tengok kat sini depa tanam ataih bataih bendang
                saja......geraaaam tengok rasa cam nak pi amik tapi tak leh sebab
                ada yang dok perhati. Oh tak mau tanam lagi, lani kat sini musim
                kemarau sudah mali...

                --- In
                tamanflora@yahoogroups.com, Khairudin Sarbini <khair832@...>
                wrote:

                >
                > Errr...terasa seolah-olah namaku disebut.....siapakah
                gerangannya..?
                > Kak sara..mengikut pengalaman saya menanam roselle ini memerlukan
                panas
                > yang cukup...
                > air yang cukup..bukan ditanam dilembah atau kawasan bertakung
                mahupun
                > tempat yang teduh..
                > Saya ada tanam 6 batang pokok dulu...wallah! tak larat nak buat
                jus
                > buahnya..
                > Tentang teh..saya tak pernah buat..tapi kalau diamat-amati dari
                buahnya ..
                > saya rasa kena keringkan kelopaknya...rasanya la...
                > Tolong betulkan kalau saya silap..
                >
                >
                >
                >
                >
                > "Afendy Muhammmad" <abm@...>
                > Sent by:
                tamanflora@yahoogroups.com
                > 01/08/2008 02:01 PM
                > Please respond to
                >
                tamanflora@yahoogroups.com
                >
                >
                > To
                > <
                tamanflora@yahoogroups.com>
                > cc
                >
                > Subject
                > RE: [tamanflora] Re: Teh Roselle ...
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                >
                > Tanya Dato' Mang atau Dato' Din....
                > -----Original Message-----
                > From:
                tamanflora@yahoogroups.com
                [mailto:
                tamanflora@yahoogroups.com]On
                > Behalf Of Sara Saad -PEND
                > Sent: Wednesday, January 02, 2008 3:21 PM
                > To:
                tamanflora@yahoogroups.com
                > Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle ...
                >
                > Kak Sara semai dalam rumah la Sal, mungkin kena semai luar rumah
                kut.
                > Pokok
                > daun gergaji (Thai parsley) dari thailand yang orang siam masak
                bubuh
                > dalam
                > tom yam atau sup depa pun wasallam la Sal. sedeynya susah sungguh
                nak
                > dapat
                > pokok tu, tup,tup mati.....whuaaaa....
                >
                > Pokok mulberry pun kak sara boh dalam rumah, pun satu per satu
                daunnya
                > jadi
                > kuning....hai nak wasallam gak ke? Dia nak cahaya matahari ke?
                Adoi, doi,
                > doi, doi nak tanya sape nu?
                >
                > Kak Sara
                >
                > Quoting sajhs <sajhs04@...>:
                >
                > > Alahai..... melepas!!!!!.....
                > > ingat ka nak mengendeng pokok2 herba tu... dah wasalam
                rupanya!!!!!..
                > >
                > > Tak pa k.Sara... Sal baru dapat benih2 tu, tatau la boleh hidup
                ke
                > tidak..
                > > beli kat supermarket kat sini.. cuma x sure nak semai canna,
                tu
                yang duk
                > > tangguh sampai sekarang, pulak tu musim bercuti-cuti nih... ni
                dah back
                > to
                > > schoool bole la start menyemai...
                > >
                > >
                > > .......sajhs....
                > >
                > >
                > >
                > > ----- Original Message ----
                > > From: Sara Saad -PEND <sara@...>
                > > To:
                tamanflora@yahoogroups.com
                > > Sent: Tuesday, January 1, 2008 8:17:29 AM
                > > Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle
                > >
                > > Oh Thank you. kena nanti sat sebab masih berkabung. Semai benih
                oregano,
                > > sage,
                > > dill dan thyme semua abis mati sebab pi bercuti 9 ari. Prust
                nya. Biaq
                > Kak
                > > Sara konsentrate kat pokok yang sedia ada. Cuma lani yang
                mengembirakan
                > ialah
                > >
                > > pokok setol siam kak Sara dah berbunga baru tanam 2 tahun, cuma
                risau
                > ada
                > > ulat
                > > sebesar tapak tangan dan penuh duri macam dragon, rasanya anak
                rama-rama
                >
                > > selebar 8 inci dulu kut. Pasti semua tak caya kan? Tak pa hubby
                dah
                > ambil
                > > gambar. Nak bunuh kesian lak sebab tahu itu anak rama-rama.
                > >
                > > Kak Sara
                > >
                > > Quoting Ahmad Shauqi <shauqi@yahoo. com>:
                > >
                > > > Mai la rumah ka sara .. saya boleh bagi anak
                > > > benihnya... boleh jugak tengok ternakan cacing
                > > > kompos sayer ...
                > > >
                > > >
                > > > --- saraglu <sara@... my> wrote:
                > > >
                > > > > Kak Sara pun tingin nak tanam pokok ni tapi tak
                > > > > tahu kat mana nak dapat
                > > > > benihnya. Adalah kat rumah kawan tu, tapi kena
                > > > > tunggu sampai buah dia
                > > > > masak kut....tapi cam na nak tahu buah tu dah
                > > > > masak atau belum?
                > > > >
                > > > >
                > > > > Kak Sara
                > > > >
                > > > >
                > > > > --- In tamanflora@yahoogro ups.com, Ahmad Shauqi
                > > > > <shauqi@> wrote:
                > > > > >
                > > > > >
                > > > > > aSSALAMUALAIKUM
                > > > > >
                > > > > > bOLEH BANTU CARA PENYEDIAAN TEH ROSELLE @ Teh
                > > > > > Kelopak Merah Roselle..
                > > > > > ADAKAH PENYEDIAANNYA DARI BUAHNYA ATAU
                > > > > DAUNNYA
                > > > > >
                > > > > >
                > > > > >
                > > > > >
                > > > >
                > > > ____________ _________ _________ _________ _________ _________
                _
                > > > > ____________
                > > > > > Be a better friend, newshound, and
                > > > > > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
                > > > >
                > > > >
                > > >
                http://mobile. yahoo.com/ ;_ylt=Ahu06i62sR 8HDtDypao8Wcj9tA cJ
                > > > > >
                > > > >
                > > > >
                > > > >
                > > >
                > > >
                > > >
                > > >
                > > >
                > > ____________ _________ _________ _________ _________ _________
                _
                > > _____
                > > > Be a better friend, newshound, and
                > > > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.
                > > >
                http://mobile. yahoo.com/ ;_ylt=Ahu06i62sR 8HDtDypao8Wcj9tA cJ
                > > >
                > > >
                > >
                > >
                > >
                > >
                > >
                > >
                > >
                > __________________________________________________________
                > _____
                > > Looking for last minute shopping deals?
                > > Find them fast with Yahoo! Search.
                > >
                http://tools.search.yahoo.com/newsearch/category.php?
                category=shopping
                >


              • Ahmad Shauqi
                Tak pa kak sara .. pokok ni tahan lasak. Saya mula ambik sepokok dan tanam ... dan tak ambik peduli kat dia .. siram pun tidak ... tup-tup la ni dah jadi 5 - 6
                Message 7 of 8 , Jan 8, 2008
                  Tak pa kak sara .. pokok ni tahan lasak.
                  Saya mula ambik sepokok dan tanam ... dan tak
                  ambik peduli kat dia .. siram pun tidak ...
                  tup-tup la ni dah jadi 5 - 6 pokok .. tupun tak
                  disiramkannya pun.
                  Kekadang tu pokok yang tak dihiraukan akan lebih
                  subur tumbuhnya... survival kot .. kalau dok
                  siram selalu jadi manja agaknya ...
                  Tapi bonsai ku .... kena siram lerrr pukui 6 pagi
                  dah mula jirus


                  --- Khairudin Sarbini
                  <khair832@...> wrote:

                  > Ataih bataih bendang okla Kak Sara..tak
                  > terendamkan pokoknya...?
                  > Mintaklah kat orang yang dok perati..sembang2,
                  > nanti depa bagila benih
                  > atau buahnya..x yah tanam...orang kampung
                  > selalunya murah
                  > hati..kan..kan..kan..
                  >
                  >
                  >
                  >
                  > "saraglu" <sara@...>
                  > Sent by: tamanflora@yahoogroups.com
                  > 01/08/2008 05:05 PM
                  > Please respond to
                  > tamanflora@yahoogroups.com
                  >
                  >
                  > To
                  > tamanflora@yahoogroups.com
                  > cc
                  >
                  > Subject
                  > [tamanflora] Re: Teh Roselle ...
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >
                  > Ye ke? tengok kat sini depa tanam ataih bataih
                  > bendang
                  > saja......geraaaam tengok rasa cam nak pi amik
                  > tapi tak leh sebab
                  > ada yang dok perhati. Oh tak mau tanam lagi,
                  > lani kat sini musim
                  > kemarau sudah mali...
                  >
                  > --- In tamanflora@yahoogroups.com, Khairudin
                  > Sarbini <khair832@...>
                  > wrote:
                  > >
                  > > Errr...terasa seolah-olah namaku
                  > disebut.....siapakah
                  > gerangannya..?
                  > > Kak sara..mengikut pengalaman saya menanam
                  > roselle ini memerlukan
                  > panas
                  > > yang cukup...
                  > > air yang cukup..bukan ditanam dilembah atau
                  > kawasan bertakung
                  > mahupun
                  > > tempat yang teduh..
                  > > Saya ada tanam 6 batang pokok dulu...wallah!
                  > tak larat nak buat
                  > jus
                  > > buahnya..
                  > > Tentang teh..saya tak pernah buat..tapi kalau
                  > diamat-amati dari
                  > buahnya ..
                  > > saya rasa kena keringkan kelopaknya...rasanya
                  > la...
                  > > Tolong betulkan kalau saya silap..
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > > "Afendy Muhammmad" <abm@...>
                  > > Sent by: tamanflora@yahoogroups.com
                  > > 01/08/2008 02:01 PM
                  > > Please respond to
                  > > tamanflora@yahoogroups.com
                  > >
                  > >
                  > > To
                  > > <tamanflora@yahoogroups.com>
                  > > cc
                  > >
                  > > Subject
                  > > RE: [tamanflora] Re: Teh Roselle ...
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > >
                  > > Tanya Dato' Mang atau Dato' Din....
                  > > -----Original Message-----
                  > > From: tamanflora@yahoogroups.com
                  > [mailto:tamanflora@yahoogroups.com]On
                  > > Behalf Of Sara Saad -PEND
                  > > Sent: Wednesday, January 02, 2008 3:21 PM
                  > > To: tamanflora@yahoogroups.com
                  > > Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle ...
                  > >
                  > > Kak Sara semai dalam rumah la Sal, mungkin
                  > kena semai luar rumah
                  > kut.
                  > > Pokok
                  > > daun gergaji (Thai parsley) dari thailand
                  > yang orang siam masak
                  > bubuh
                  > > dalam
                  > > tom yam atau sup depa pun wasallam la Sal.
                  > sedeynya susah sungguh
                  > nak
                  > > dapat
                  > > pokok tu, tup,tup mati.....whuaaaa....
                  > >
                  > > Pokok mulberry pun kak sara boh dalam rumah,
                  > pun satu per satu
                  > daunnya
                  > > jadi
                  > > kuning....hai nak wasallam gak ke? Dia nak
                  > cahaya matahari ke?
                  > Adoi, doi,
                  > > doi, doi nak tanya sape nu?
                  > >
                  > > Kak Sara
                  > >
                  > > Quoting sajhs <sajhs04@...>:
                  > >
                  > > > Alahai..... melepas!!!!!.....
                  > > > ingat ka nak mengendeng pokok2 herba tu...
                  > dah wasalam
                  > rupanya!!!!!..
                  > > >
                  > > > Tak pa k.Sara... Sal baru dapat benih2 tu,
                  > tatau la boleh hidup
                  > ke
                  > > tidak..
                  > > > beli kat supermarket kat sini.. cuma x sure
                  > nak semai canna, tu
                  > yang duk
                  > > > tangguh sampai sekarang, pulak tu musim
                  > bercuti-cuti nih... ni
                  > dah back
                  > > to
                  > > > schoool bole la start menyemai...
                  > > >
                  > > >
                  > > > .......sajhs....
                  > > >
                  > > >
                  > > >
                  > > > ----- Original Message ----
                  > > > From: Sara Saad -PEND <sara@...>
                  > > > To: tamanflora@yahoogroups.com
                  > > > Sent: Tuesday, January 1, 2008 8:17:29 AM
                  > > > Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle
                  > > >
                  > > > Oh Thank you. kena nanti sat sebab masih
                  > berkabung. Semai benih
                  > oregano,
                  > > > sage,
                  > > > dill dan thyme semua abis mati sebab pi
                  > bercuti 9 ari. Prust
                  > nya. Biaq
                  > > Kak
                  > > > Sara konsentrate kat pokok yang sedia ada.
                  > Cuma lani yang
                  > mengembirakan
                  > > ialah
                  > > >
                  > > > pokok setol siam kak Sara dah berbunga baru
                  > tanam 2 tahun, cuma
                  > risau
                  > > ada
                  > > > ulat
                  > > > sebesar tapak tangan dan penuh duri macam
                  > dragon, rasanya anak
                  > rama-rama
                  > >
                  > > > selebar 8 inci dulu kut. Pasti semua tak
                  > caya kan? Tak pa hubby
                  > dah
                  > > ambil
                  > > > gambar. Nak bunuh kesian lak sebab tahu itu
                  > anak rama-rama.
                  > > >
                  > > > Kak Sara
                  > > >
                  > > > Quoting Ahmad Shauqi <shauqi@yahoo. com>:
                  > > >
                  > > > > Mai la rumah ka sara .. saya boleh bagi
                  > anak
                  > > > > benihnya... boleh jugak tengok ternakan
                  > cacing
                  > > > > kompos sayer ...
                  > > > >
                  > > > >
                  > > > > --- saraglu <sara@... my> wrote:
                  > > > >
                  > > > > > Kak Sara pun tingin nak tanam pokok ni
                  > tapi
                  === message truncated ===



                  ____________________________________________________________________________________
                  Never miss a thing. Make Yahoo your home page.
                  http://www.yahoo.com/r/hs
                • Sara Saad -PEND
                  Rumah Kak Sara ataih bukit sikit. Nak pakai ayaq kena guna pam, pam lak asyik rosak kebelakangan ni, kesian tengok pokok manggih dah layu, tu tak berani tanam
                  Message 8 of 8 , Jan 8, 2008
                    Rumah Kak Sara ataih bukit sikit. Nak pakai ayaq kena guna pam, pam lak asyik
                    rosak kebelakangan ni, kesian tengok pokok manggih dah layu, tu tak berani
                    tanam pokok sekarang ni, nak siram tak dak ayaq....kesian pokok2



                    Quoting Ahmad Shauqi <shauqi@...>:

                    > Tak pa kak sara .. pokok ni tahan lasak.
                    > Saya mula ambik sepokok dan tanam ... dan tak
                    > ambik peduli kat dia .. siram pun tidak ...
                    > tup-tup la ni dah jadi 5 - 6 pokok .. tupun tak
                    > disiramkannya pun.
                    > Kekadang tu pokok yang tak dihiraukan akan lebih
                    > subur tumbuhnya... survival kot .. kalau dok
                    > siram selalu jadi manja agaknya ...
                    > Tapi bonsai ku .... kena siram lerrr pukui 6 pagi
                    > dah mula jirus
                    >
                    >
                    > --- Khairudin Sarbini
                    > <khair832@...> wrote:
                    >
                    > > Ataih bataih bendang okla Kak Sara..tak
                    > > terendamkan pokoknya...?
                    > > Mintaklah kat orang yang dok perati..sembang2,
                    > > nanti depa bagila benih
                    > > atau buahnya..x yah tanam...orang kampung
                    > > selalunya murah
                    > > hati..kan..kan..kan..
                    > >
                    > >
                    > >
                    > >
                    > > "saraglu" <sara@...>
                    > > Sent by: tamanflora@yahoogroups.com
                    > > 01/08/2008 05:05 PM
                    > > Please respond to
                    > > tamanflora@yahoogroups.com
                    > >
                    > >
                    > > To
                    > > tamanflora@yahoogroups.com
                    > > cc
                    > >
                    > > Subject
                    > > [tamanflora] Re: Teh Roselle ...
                    > >
                    > >
                    > >
                    > >
                    > >
                    > >
                    > >
                    > >
                    > >
                    > > Ye ke? tengok kat sini depa tanam ataih bataih
                    > > bendang
                    > > saja......geraaaam tengok rasa cam nak pi amik
                    > > tapi tak leh sebab
                    > > ada yang dok perhati. Oh tak mau tanam lagi,
                    > > lani kat sini musim
                    > > kemarau sudah mali...
                    > >
                    > > --- In tamanflora@yahoogroups.com, Khairudin
                    > > Sarbini <khair832@...>
                    > > wrote:
                    > > >
                    > > > Errr...terasa seolah-olah namaku
                    > > disebut.....siapakah
                    > > gerangannya..?
                    > > > Kak sara..mengikut pengalaman saya menanam
                    > > roselle ini memerlukan
                    > > panas
                    > > > yang cukup...
                    > > > air yang cukup..bukan ditanam dilembah atau
                    > > kawasan bertakung
                    > > mahupun
                    > > > tempat yang teduh..
                    > > > Saya ada tanam 6 batang pokok dulu...wallah!
                    > > tak larat nak buat
                    > > jus
                    > > > buahnya..
                    > > > Tentang teh..saya tak pernah buat..tapi kalau
                    > > diamat-amati dari
                    > > buahnya ..
                    > > > saya rasa kena keringkan kelopaknya...rasanya
                    > > la...
                    > > > Tolong betulkan kalau saya silap..
                    > > >
                    > > >
                    > > >
                    > > >
                    > > >
                    > > > "Afendy Muhammmad" <abm@...>
                    > > > Sent by: tamanflora@yahoogroups.com
                    > > > 01/08/2008 02:01 PM
                    > > > Please respond to
                    > > > tamanflora@yahoogroups.com
                    > > >
                    > > >
                    > > > To
                    > > > <tamanflora@yahoogroups.com>
                    > > > cc
                    > > >
                    > > > Subject
                    > > > RE: [tamanflora] Re: Teh Roselle ...
                    > > >
                    > > >
                    > > >
                    > > >
                    > > >
                    > > >
                    > > >
                    > > >
                    > > >
                    > > > Tanya Dato' Mang atau Dato' Din....
                    > > > -----Original Message-----
                    > > > From: tamanflora@yahoogroups.com
                    > > [mailto:tamanflora@yahoogroups.com]On
                    > > > Behalf Of Sara Saad -PEND
                    > > > Sent: Wednesday, January 02, 2008 3:21 PM
                    > > > To: tamanflora@yahoogroups.com
                    > > > Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle ...
                    > > >
                    > > > Kak Sara semai dalam rumah la Sal, mungkin
                    > > kena semai luar rumah
                    > > kut.
                    > > > Pokok
                    > > > daun gergaji (Thai parsley) dari thailand
                    > > yang orang siam masak
                    > > bubuh
                    > > > dalam
                    > > > tom yam atau sup depa pun wasallam la Sal.
                    > > sedeynya susah sungguh
                    > > nak
                    > > > dapat
                    > > > pokok tu, tup,tup mati.....whuaaaa....
                    > > >
                    > > > Pokok mulberry pun kak sara boh dalam rumah,
                    > > pun satu per satu
                    > > daunnya
                    > > > jadi
                    > > > kuning....hai nak wasallam gak ke? Dia nak
                    > > cahaya matahari ke?
                    > > Adoi, doi,
                    > > > doi, doi nak tanya sape nu?
                    > > >
                    > > > Kak Sara
                    > > >
                    > > > Quoting sajhs <sajhs04@...>:
                    > > >
                    > > > > Alahai..... melepas!!!!!.....
                    > > > > ingat ka nak mengendeng pokok2 herba tu...
                    > > dah wasalam
                    > > rupanya!!!!!..
                    > > > >
                    > > > > Tak pa k.Sara... Sal baru dapat benih2 tu,
                    > > tatau la boleh hidup
                    > > ke
                    > > > tidak..
                    > > > > beli kat supermarket kat sini.. cuma x sure
                    > > nak semai canna, tu
                    > > yang duk
                    > > > > tangguh sampai sekarang, pulak tu musim
                    > > bercuti-cuti nih... ni
                    > > dah back
                    > > > to
                    > > > > schoool bole la start menyemai...
                    > > > >
                    > > > >
                    > > > > .......sajhs....
                    > > > >
                    > > > >
                    > > > >
                    > > > > ----- Original Message ----
                    > > > > From: Sara Saad -PEND <sara@...>
                    > > > > To: tamanflora@yahoogroups.com
                    > > > > Sent: Tuesday, January 1, 2008 8:17:29 AM
                    > > > > Subject: Re: [tamanflora] Re: Teh Roselle
                    > > > >
                    > > > > Oh Thank you. kena nanti sat sebab masih
                    > > berkabung. Semai benih
                    > > oregano,
                    > > > > sage,
                    > > > > dill dan thyme semua abis mati sebab pi
                    > > bercuti 9 ari. Prust
                    > > nya. Biaq
                    > > > Kak
                    > > > > Sara konsentrate kat pokok yang sedia ada.
                    > > Cuma lani yang
                    > > mengembirakan
                    > > > ialah
                    > > > >
                    > > > > pokok setol siam kak Sara dah berbunga baru
                    > > tanam 2 tahun, cuma
                    > > risau
                    > > > ada
                    > > > > ulat
                    > > > > sebesar tapak tangan dan penuh duri macam
                    > > dragon, rasanya anak
                    > > rama-rama
                    > > >
                    > > > > selebar 8 inci dulu kut. Pasti semua tak
                    > > caya kan? Tak pa hubby
                    > > dah
                    > > > ambil
                    > > > > gambar. Nak bunuh kesian lak sebab tahu itu
                    > > anak rama-rama.
                    > > > >
                    > > > > Kak Sara
                    > > > >
                    > > > > Quoting Ahmad Shauqi <shauqi@yahoo. com>:
                    > > > >
                    > > > > > Mai la rumah ka sara .. saya boleh bagi
                    > > anak
                    > > > > > benihnya... boleh jugak tengok ternakan
                    > > cacing
                    > > > > > kompos sayer ...
                    > > > > >
                    > > > > >
                    > > > > > --- saraglu <sara@... my> wrote:
                    > > > > >
                    > > > > > > Kak Sara pun tingin nak tanam pokok ni
                    > > tapi
                    > === message truncated ===
                    >
                    >
                    >
                    >
                    >
                    _______________________________________________________________________________
                    _____
                    > Never miss a thing. Make Yahoo your home page.
                    > http://www.yahoo.com/r/hs
                  Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.