Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.
 

apa makna manusia kalau tak ada kepala?

Expand Messages
  • Ummu Waheedah
    Orang tak ada kepala boleh hidup tak? Tak boleh hidup. Begitu juga orang ni dikira tiada agama kalau tak sembahyang. Macam tak ada kepala. Apa makna orang tapi
    Message 1 of 1 , Dec 1, 2007
      Orang tak ada kepala boleh hidup tak? Tak boleh hidup.
      CT head scan
      Begitu juga orang ni dikira tiada agama kalau tak sembahyang. Macam tak ada kepala.
      Apa makna orang tapi tak ada kepala? Samalah apa makna beragama kalau tak sembahyang. Tak beragama orang ni. Tak ada Diin pada dia, tak ada agama kalau tak sembahyang.
      Payah nak buat kira orang tak sembahyang tuan-tuan .. kotor, jijik. Tak ada agama orang ni.. ya lah … nak kata agama apa? Nak kata agama apa, jenis tak sembahyang?
      Nak kata kafir, tak sembah tokong.
      Nak kata islam, tak sembah Allah.
      Menatang apa? Allah pun tak sembah, tokong pun tak sembah. Kalau pagi-pagi dok sembah tokong, orang kata dia ni kafir dok sembah tokong. Bolehlah kata.
      Ni tokong tak sembah, Allah Ta’ala pun tak sembah.. dok lagu mana pun tak tahu. Laa Diin, orang tak beragama.. itu kata dia.
      Biar tentulah, sembah Allah.
       
      selanjutnya dengar di sini... hayya alas solat. http://www.menadahkitab.com/?p=63
       
      Laa sapa yang nak suruh sembahyang? Tak ada orang nak suruh. Nak suruh benda lain, banyak. Mak bapa banyak tak suruh. Ketua kampung pun tak suruh orang-orang kampung dia sembahyang. JKK pun tak suruh orang bawah-bawah dia sembahyang. Wakil rakyat pun tak suruh orang-orang bawah dia sembahyang. Tak suruh setara mana. Tekan bab sembahyang tu tak ada.
      Cuba pakat suruh.
       
      Ni kerja JKK, projek longkang sana longkang sini. Titi sana titi sini. Bagus bukan saya nak tak suruh, buat pi lah yang tu, tapi cubalah mesyuarat sama macam mana kita nak buat, orang kita tak sembahyang ni.
       
      Ketua-ketua kampung, wakil-wakil rakyat.. Itu amanah yang Allah terletak pada kita.. ambil tindakan, mesyuarat, bincang, jangan sampai tajuk sembahyang ni tak timbul langsung.
      Tuan-tuan nak marah saya, marahlah. Saya nak lepas tanggungjawab saya.
      Tuan-tuan sekalian.
       
      Dia kata ustaz melarat sampai kita pun dia kata. Tak kira..kena kata semua. Cuba mesyuarat sama bab sembahyang. Ni macam mana ni orang kita ni.. tak pernah mai surau, tak pernah mai masjid, tak pernah sembahyang ni, macam mana kita nak buat.
      Tak adakah tindakan apa-apa. Takkan kita kerja nak bagi dunia aja kat depa. Akhirat macam mana. Esok Tuhan nak tanya jawatan yang Allah Ta’ala bagi pada kita, ni tak peduli. Nak peduli apa, ni kadang-kadang dia pun tak sembahyang!
       
      Jadi sebab tu orang tak sembahyang ramai. Tindakan, tekanan tu. Nak lah tuan-tuan, tuan-tuan ni banyak orang berkuasa kat sini, pegawai-pegawai, boss-boss syarikat, pengarah-pengarah, gunalah kuasa yang ada pada kita, suruh orang bawah kita sembahyang.
      Suruhlah. Di samping kita cari makan, kita dapat pahala. Guna setakat mana ada kuasa pada kita, suruh sembahyang. Kakitangan kita, pekerja-pekerja kita, suruh sembahyang.
      Esok Tuhan nak tanya kita, di samping kita bagi kebajikan duniawi, dunia-dunia kita ni, orang panggil, akhirat pun kena tekan. Jangan jadi agama tak ada kepala, tak sembahyang.
      Esok Tuhan nak tanya kita, jangan dok pejam mata sahaja. Kita suruh tuan-tuan, dia nak buat tak buat tu bukan kerja kita, Allah Ta’ala. Suruh tu kena. Dia nak buat tak buat, dia punya pasal. Akhirat esok, Allah Ta’ala nak tanya kita.
       
      Bagi ramai orang sujud pada Allah Ta’ala di atas muka bumi ini. Sujud pada Allah s.w.t. atas muka bumi, bagi ramai. Apa duduk atas muka bumi ini, Tuhan pun tak mahu sembah.
      Dan tempatnya daripada agama seperti tempat kepala daripada tubuh. Maka seperti bahawasanya tiada hidup orang yang tiada kepada baginya. Maka demikianlah tiada agama bagi orang yang tiada sembahyang baginya.


      Dapatkan jawapan kepada tuduhan bid'ah di http://www.darussyifa.org/
      Dapatkan berita negara terkini di http://www.agendadaily.com


      Never miss a thing. Make Yahoo your homepage.
    Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.