Re: [tamanflora] Re: Pokok Balak Berbuah Umpama Pisang

  • Ahmad K
    Message 1 of 10 , Mar 1, 2007
      En Azman, pokok p'pisang yang saya kenal pulak lain buahnya. Buahnya sebiji2 macam buah cempadak, cuma saiznya macam buah pisang. Bila masak warna kuning macam pisang. isinya macam buah koko... banyak biji, besar2... dulu masa kecik selalu gak makan, tapi cuma dapat hisap macam gula2 masam (macam makan buah koko juga), tapi sekarang ni dah ditebang... demi kemajuan... jiran punya...

      On 3/1/07, Azman <azmanha@...> wrote:

      batang balak tu memang ulam favourite guwe

      Message 2 of 10 , Mar 1, 2007
        ooo.... dato' K panggil yg itu pokok p'pisang ekk

        guwe kalo yg tu guwe panggil buah cempoko (cempedak+koko)

        On 3/1/07, Azman <azmanha@jaring. my> wrote:

> [...]

        > masa kecik2 guwe dah biasa dgr pokok nih
        > org kg guwe panggil pokok p`pisang
        > sebutan cam pisang cuma ada sabdu kat P tuh

      • saraglu
        Message 3 of 10 , Mar 3, 2007
          TP,

          Ada Puan Roselena maklum kat TP berapa stiker dia nak?

          Kak Sara

        • mnor29
          Message 4 of 10 , Mar 4, 2007
            Kak sara....roselena nak 2 stiker...

            TP

            --- In tamanflora@yahoogroups.com, "saraglu" <sara@...> wrote:

            > TP,
            >
            > Ada Puan Roselena maklum kat TP berapa stiker dia nak?
            >
            > Kak Sara

          • rosliza arifin
            Message 5 of 10 , Mar 4, 2007
              assalamualaikum TP dan ahli tamanflora..
              saya ada kemusykilan sket...smlm saya gemburkan tanah dalam pasu...lepas tu saya jumpa 2-3 benda kaler putih...berbijik-bijik/berketul-ketul...ukuran dia...kecik sikit daripada duit syiling 5 sen....
              saya rasa benda perosak...tapi sy tak tau nama apa?...bulih tak ahli tamanflora yang bijak-bijak mengenai tanah ni terangkan pada saya...apeke benda tu...dan macamana nak membunuh benda tu?terima kasih....wassalam...

              mnor29 <mnor29@...> wrote:
> [...]

              > TP,
              >
              > Ada Puan Roselena maklum kat TP berapa stiker dia nak?

              Never Miss an Email
              Stay connected with Yahoo! Mail on your mobile. Get started!

            • saraglu
              Message 6 of 10 , Mar 4, 2007
                oK TP, Siaaap...cuma depa hantaq sampoi kecik jugak.

                k. Sara