leidiniui apie temini kaima

    Message 1 of 1 , Sep 4, 2007
      Algirdas Juškevičius wrote:
      > Sveikas, Andriau,
      > dabar turiu parengti leidinį apie teminio kaimo kūrimą.
      > Tai iš Intereg projekto "Teminio kaimo kūrimas" naujos galimybės
      > pasienio regionų kultūrai, turizmui ir verslui" .
      > Siekiame, kad 3 Varėnos rajono kaimai pradėtų ir vystytų veiklą, kuri
      > būtų patraukli
      > miesto žmonėms, o vietos gyventojams taptų papildomu pajamų šaltiniu.
      > Tai ir Frantz Nahrada idėja. Buvome nuvykę pas Vaclaw Idziak.
      > Lenkijoje kurdami teminus kaimus jie nuėję toliau.
      > Andriau, gal turi ir gali rengiamam leidiniui duoti savo tekstų apie
> [...]
      Mielas Algirdai,

      Ačiū už laišką. Gal paprasčiausia šia tema parašytumėme į Minčių sodą
      ir paskui atsirinksi? Juk mūsų susirašinėjimas yra visuomenės turtas.

      Jau Lietuvoje yra šiokių tokių "teminių" kaimų. Pavyzdžiui, Dargužiai
      pasižymi savo sūrininkais, ypač Valdu Kavaliausku, ir šventėmis, jų
      tarpe Sekminėmis, ir sūrių vežimu į Vilnių, sūrių vakarėliais Cafe du
      Paris kavinėje, ir glaudžiais ryšiais su Prancūzais bei visokiausios
      visuomeninės idėjos.

      Pivašiūnai garsėja piligriminėmis kelionėmis. Keturiasdešimts totorių
      kaimas išsiskiria savo kultūra ir istorija. Užupio respublika turi savo
      šventes, konstituciją, ambasadorius.

      Manau, trys keturi šviesuoliai gali įtakoti savo aplinką, sukurti šviesų
      kaimą. Kaimas virsta jų kūrybine aplinka ir įsibėgėja jų sumanymai. Su
      laiku tai gali tapti ir pragyvenimo šaltinis. Pavyzdžiui, Lietuvos
      kaimas galėtų tapti židiniu:
      * kurios nors kalbos - japonų, kiniečių, italų, arabų, kisuahili ar dar
      kurios nors kalbos ir kultūros
      * technologijos - pavyzdžiui, senus kompiuterius naujai pritaikyti,
      statyti vėjo malūnus, gaminti energiją iš saulės, statyti šiaudinius namus
      * žemės ūkiu - auginti ypatingus augalus ar gyvūnus, pavyzdžiui, stručius
      * literatūros ir istorijos pasauliai - "Karas ir taika", Harry Potter,
      Žalgirio mūšis

      Svarbiausia, manau, sugalvoti kaip traukia savaip gyventi, surasti
      bendražygių ir po truputį ryžtis taip gyventi, įžvelgti ir verslo galimybes.

      Kas turi minčių? Padėkime Algirdui.

      Tomai Čepaiti, ačiū už pasiūlymą versti ir mielai tau vis mokėčiau po
      kokį 100 litų į savaitę kol turime pinigų. Siūlau, rašyk santraukas
      anglų kalba, kas vyksta mūsų susirašinėjime lietuvių kalba ir permesk į
      kurią nors Minčių sodo grupę anglų kalba. Paskui atgarsius išversk į
      lietuvių kalbą. Tai būtų labai naudinga! Andrius Tautavičius irgi
      pasisiūlė padėti versti į lietuvių kalbą tai svarbiausia man jei
      parašytum anglų kalba ką mes čia veikiam. Taip pat būtų šaunu jeigu
      parašytum rusų kalba, gal ką nors pavyks išjudinti
      http://groups.yahoo.com/group/minciu_sodas_BY/

      +370 699 30003
      Vilnius